Goed gesprongen gisteren, ik ben zo blij

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-01 12:32

Gisteren weer springles (het lijkt hier wel een dagboek).
Het gind zo goed!!!! (voor mij dan) Voor het eerst heb ik aangegeven dat ze moest springen, ik bedoel daarmee dat ik aanvoelde dat ze zou weigeren of erlangs zou schieten en dat ik toen aanspoorde en dat ze toch mooi er over heen ging. Er stonden simpele hindernissen,maar op een rotplek namelijk vlakbij de muur. Je paard komt dan natuurlijk terug want die apringt ook niet graag richting muur.

Ze is twee keer langs een oxertje gelopen, nou in vergelijking met vorige week (toen zo'n 20 keer) ging het heel goed.

Ik liep helemaal te stralen na de les!


Oh ja en een complimentje van mijn niet al te vrijgevige instructeur: 'dat is pas rijden!' hihi ik nog blijer

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-01 12:53

Gaaf! Dat had ik laatst ook met Pie tijdens het springen! Het fijne van onze instructeur vind ik dat hij positief ingesteld is. Bijv. een jong paard dat nog niet vaak gesprongen had, ging bij een laag kruisje er gewoon overheen draven, dus nam geen sprong, en daardoor vielen de twee balken eraf. De eigenaresse is vrij onzeker en dacht meteen dat ze wat fout gedaan had, maar de instructeur zei accuut: "Dat doen veel jonge paarden, is prima, het is goed dat hij er niet overheen stormt of weigert, of bang is. De volgende keer iets meer tempo, hij komt er vanzelf achter dat het handiger is om die sprong te maken..." Hij gaf nog wat tips en je zag gewoon die opluchting bij het meisje. Doordat zij zelf er wat meer vertrouwen in kreeg ging het ook beter met het paard. Ja geweldig als die beestjes ineens wat goed doen he. Zo'n heerlijk gevoel! Succes met springen! Groetjes, Dorine.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-01 23:21

Leuk joh, dat het zo goed gaat! Laat even weten hoe het volgende keer gaat, ben wel heel benieuwd.