Ik ben er niet zeker meer van..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Ik ben er niet zeker meer van..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 15:58

Zoals de topic titel al zegt, ik ben er niet meer zeker van dat ik mijn pup naar een goed baasje heb gedaan..

13 februari is er bij mij een nestje Chihuahua's geboren (3 pups), stuk voor stuk lieve pupjes die het beste verdiende.
Ik heb de pupkopers zeeer nauwkeurig geselecteerd en één van hen, is bij super leuke mensen terecht gekomen waar we wel eens een kopje koffie gaan drinken en ook wel eens hier een bakkie komen doen.
Ik heb met beide kopers duidelijk afgesproken dat we eens in de zoveel tijd langs komen om te kijken hoe het met ze gaat, en dat het ook leuk is dat als ze 1 jaar zijn geworden een soort ''meeting'' houden en alle broers en zusje/moeder bij elkaar komen.

De nieuwe baasjes van Hummer, zijn leuke mensen. Toen ze bij hem kwamen kijken met 4 weken had ik er een goed gevoel bij, en dat bleef die weken ook en ze kwamen elke week langs om te kijken hoe hij groeit.
Ik heb hem met een gerust hart mee gegeven, en ik heb me er nooit druk om gemaakt dat hij het misschien niet goed heeft.

Totdat.... we nu dus langs wouden gaan. Dat zouden we begin augustus al doen, maar toen kregen we het verhaal dat ze met een hartkastje heeft gelopen en nu dus nog steeds ziek is, we hebben elkaar op hyves maar in haar WWW stond toen die tijd wel dat ze steeds nagels zette en op vakantie ging naar Texel.
Goed, omdat ze dus ''zo ziek'' was hadden we afgesproken dat we begin september zouden komen, afgelopen zaterdag. Die dag daarvoor op vrijdag, belt ze om te vertellen dat ze wéér niet kan omdat ze nieuw werk heeft.
Ik begon te twijfelen, en stom, maar ik heb de DA gebeld en gevraagd naar Hummer. Ja, zij was daar cliënt(?) maar hij is nog nooit bij de DA geweest.

Wat moet ik nou doen?
Ik zit er zelf aan te denken om onaangekondigd gewoon voor de deur te staan, maar ik ga altijd met het openbaar vervoer en ben bang dat ik dan voor een dichte deur sta.

Maak ik me teveel zorgen?!

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Re: Ik ben er niet zeker meer van..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:02

Je zou natuurlijk langs kunnen gaan. Maar wat wil je vervolgens doen? Verkocht is verkocht (of weggegeven is weggegeven).

Overigens vind ik dat je nogal wat strenge eisen hebt gesteld aan je verkopers. Een meeting op 1 jarige..pff..en regelmatig langs komen.... pfff, daar zit ik nou ook niet echt op te wachten hoor :P

Zou het niet zomaar kunnen zijn dat ze wel graag je hondje wilde en je hondje erg leuk vonden, maar al die 'nazorg' niet op prijs stellen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:04

Tja, ook die mensen kunnen hun tijd maar 1x indelen, en dan stel je prioriteiten.
Ik vind het eerlijk gezegd niet zo netjes dat je bij een dierenarts geïnformeerd hebt naar de hond. Ik SNAP het wel hoor, daar niet van, maar echt netjes is het bepaald niet.

Je verhaal zegt niet automatisch iets over de nieuwe eigenaren. Misschien zegt het wel wat over jou. Over over jullie contact.

Kan het zijn dat de nieuwe eigenaren een beetje het idee hebben dat jij controle wilt houden, en dat zij daardoor een beetje iets krijgen van "dikke doei het is ONZE hond en WIJ bepalen wat we doen"? Dat ze je een beetje te opdringerig vinden, of te bemoeizuchtig?

kohtje

Berichten: 8104
Geregistreerd: 26-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:05

Eerlijk gezegt heb je er niets meer mee te maken. Je hebt hem verkocht. Ik zou er ook niet op zitten wachten dat de fokker steeds langs wil komen.

Chel_

Berichten: 304
Geregistreerd: 30-04-08
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:05

Dat ze nog niet met haar hondje bij de DA geweest is, hoeft niets te zeggen, mits de hond volledig ge-ent afgeleverd is. Sommige dieren hebben nu eenmaal (gelukkig) weinig problemen. Wat je wel kan doen is eens vragen naar een foto van het hondje en gewoon een nieuwe afspraak maken. Dat je er geen goed gevoel bij hebt, is soms heel moeilijk. Maar op dit moment heb je nog weinig bewijs dat het slecht gaat met het diertje behalve een vermoeden omdat een afspraak 2x is verzet. Ongevraagd voor de stoep staan lijkt me zeker nu, niet beleefd. Geef ze eerst even een kans en wacht rustig af. Hoe lastig dat ook is! Mn dat wat Sonja boven mij zegt, zijn goede dingen om na te gaan voor jezelf!

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:06

Zap ik denk dat je zomaar gelijk hebt.

Ik zou me vreselijk gecontroleerd voelen als de verkoper langs wil komen.

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 16:08

Nou, ik spreek ze maar heeel weinig. Ik krijg ook niet veel foto's maar dat is logisch, dat doet de ander ook niet. En dat is mijn eis ook niet. Ze belt me wel eens in de zoveel tijd om advies te vragen over dingen, dus bemoeizuchtig, nee. Als ze iets wilt weten weet ze dat ze kan bellen en doet ze ook wel eens.
Ik sta nog steeds ten alle tijden klaar om te helpen als ze dat willen.

Maar het is gewoon duidelijk afgesproken en daar stemde ze ook mee in, en ze kwam zelf met het idee om dan als ze 1 jaar zijn een meeting te houden. Daar had ik nog niet over nagedacht, maar het leek me zeker leuk en haar ook, dus ook dat afgesproken.

Alet74

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:09

Persoonlijk zou ik ook niet zo op zitten te wachten als ik regelmatig terug zou 'moeten' komen naar de fokker met mijn hond. Dus als zij er niet zo'n trek in zouden hebben, snap ik dat wel. Misschien durven ze het niet uit te spreken?
En het kan natuurlijk ook zo zijn dat het allemaal waar is wat ze zeggen. En ben jij gewoon te achterdochtig?
Ik zou het gewoon loslaten en wachten tot zij misschien nog eens contact opnemen.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:11

Ik zou me over die DA niet al te druk maken. Kijk ik ga met mijn dieren naar 3 verschillende DA in de regio. Dus niet overal staat alles aangemeld. :) Als ik jou was zou ik even een weekje wachten en dan nogmaals bellen en vragen of ze een dag heeft waarop ze wel tijd voor je heeft. Gewoon heel simpel houden. Je hebt sowieso geen rechten, dus je kunt nergens op terugvallen. Daarom kun je in het belang van het diertje beter zorgen dat je goed contact houdt met die mensen dan dat je er stennis gaat schoppen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:12

Leslie90 schreef:
Nou, ik spreek ze maar heeel weinig. Ik krijg ook niet veel foto's maar dat is logisch, dat doet de ander ook niet. En dat is mijn eis ook niet. Ze belt me wel eens in de zoveel tijd om advies te vragen over dingen, dus bemoeizuchtig, nee. Als ze iets wilt weten weet ze dat ze kan bellen en doet ze ook wel eens.
Ik sta nog steeds ten alle tijden klaar om te helpen als ze dat willen.

Maar het is gewoon duidelijk afgesproken en daar stemde ze ook mee in, en ze kwam zelf met het idee om dan als ze 1 jaar zijn een meeting te houden. Daar had ik nog niet over nagedacht, maar het leek me zeker leuk en haar ook, dus ook dat afgesproken.


Dan zullen ze het wel gewoon druk hebben :)
Ik zou m'n werk (en dus inkomen) ook boven een bezoekje aan de fokker van m'n beestje stellen. Er zitten nou eenmaal maar 24 uurtjes in een dag.

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 16:17

Iris82 schreef:
Ik zou me over die DA niet al te druk maken. Kijk ik ga met mijn dieren naar 3 verschillende DA in de regio. Dus niet overal staat alles aangemeld. :) Als ik jou was zou ik even een weekje wachten en dan nogmaals bellen en vragen of ze een dag heeft waarop ze wel tijd voor je heeft. Gewoon heel simpel houden. Je hebt sowieso geen rechten, dus je kunt nergens op terugvallen. Daarom kun je in het belang van het diertje beter zorgen dat je goed contact houdt met die mensen dan dat je er stennis gaat schoppen.

Rechten hebben we ook niet, er zijn wel veel dingen die zwart op wit staan gelukkig.
Tuurlijk houden we contact want ze is iets ouder dan mij en kunnen het verder best goed met elkaar vinden, en je kan vaak om haar lachen. Dan denk ik terug aan de tijd dat ze 'm hier nog kwam bezoeken :)
Maar ik vind het gewoon een beetje vreemd, jullie doen allemaal net alsof ik in haar nek loop te hijgen, maar ik hou bewust altijd afstand en wacht altijd af tot zij weer contact zoekt want ik wil niet opdringerig overkomen. Ik heb na de eerste afzegging niks meer gehoord maar ik ga echt niet bellen. ;)

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:17

Heb je serieus zonder dat die mensen ervan wisten hun DA gebeld om te controleren :?. Vind je dat zelf niet een beetje raar? Ik snap niet zo goed waar je je mee bemoeit, die mensen hebben bij jou een hond gekocht, maar dan hoeven ze toch niet de rest van de tijd verantwoording bij jou af te leggen?

Ik zou redelijk uit m'n dak gaan als de vorige eigenaar van m'n paard mijn veearts ging bellen om te checken.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:18

Niet mij quoten en jullie zeggen. :P
Ik doe niet zo. Ik zeg alleen hoe ik het op zou lossen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:19

Leslie90 schreef:
Maar ik vind het gewoon een beetje vreemd, jullie doen allemaal net alsof ik in haar nek loop te hijgen, maar ik hou bewust altijd afstand en wacht altijd af tot zij weer contact zoekt want ik wil niet opdringerig overkomen. Ik heb na de eerste afzegging niks meer gehoord maar ik ga echt niet bellen. ;)


Hun dierenarts opbellen is (vind ik!) niet echt normaal hoor ;) Da's echt opdringerig, dus zo raar vind ik die conclusies niet.

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 16:21

Een paard is heel wat anders dan een hond :?

@Iris, die 'jullie' was ook niet op jou gericht :P

goh, had dit beter op hondenpage kunnen zetten met ervaren fokkers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:22

Sonja schreef:
Leslie90 schreef:
Maar ik vind het gewoon een beetje vreemd, jullie doen allemaal net alsof ik in haar nek loop te hijgen, maar ik hou bewust altijd afstand en wacht altijd af tot zij weer contact zoekt want ik wil niet opdringerig overkomen. Ik heb na de eerste afzegging niks meer gehoord maar ik ga echt niet bellen. ;)


Hun dierenarts opbellen is (vind ik!) niet echt normaal hoor ;) Da's echt opdringerig, dus zo raar vind ik die conclusies niet.

Idd en dat gaat echt te ver. Als het mij zou gebeuren dan zou je die pup al helemaal nooit meer zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:23

Leslie90 schreef:
goh, had dit beter op hondenpage kunnen zetten met ervaren fokkers


:n
Onsportieve opmerking omdat je niet de antwoorden krijgt die je je wenst.
Flauw.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:25

Leslie90 schreef:
Een paard is heel wat anders dan een hond :?

@Iris, die 'jullie' was ook niet op jou gericht :P

goh, had dit beter op hondenpage kunnen zetten met ervaren fokkers


Ik heb inderdaad geen enkel verstand van hondenfokken. Ben benieuwd waarom het als fokker wel logisch is om je te bemoeien met de nieuwe eigenaar van een hond. En achter de rug om van die nieuwe eigenaar te controleren bij een DA. Voor mijn gevoel is dat gewoon onbehoorlijk gedrag, dat niet echt met de ene of de andere diersoort te maken heeft.

zap

Berichten: 7230
Geregistreerd: 29-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:26

Leslie90 schreef:
Een paard is heel wat anders dan een hond :?

@Iris, die 'jullie' was ook niet op jou gericht :P

goh, had dit beter op hondenpage kunnen zetten met ervaren fokkers


Omdat je niet de reacties krijgt die je had gehoopt?

Vind je het nu echt zelf totaal niet opdringerig overkomen dat je hun dierenarts hebt opgebeld om te controleren? Vind je dat dan volkomen normaal? Ik vind het belachelijk :j.

Verder vind je jezelf niet opdringerig en ga je hen ook echt niet bellen...maar je wilt wel onaangekondigd langskomen? Dat rijmt bij mij niet hoor..


Mijn advies. Laat gaan en wacht totdat zij zelf contact opzoeken. Ik denk oprecht dat ze zich wat gecontroleerd voelen en zicht verplicht voelen jou langs te laten komen. Ik heb dat zelf ook weleens en ik kan je vertellen dat dat geen fijn gevoel is ;).

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:26

Nou ik snap wel dat ze zich gewoon ongerust maakt. Maar vooralsnog hebben ze haar eigenlijk geen aanleiding gegeven om zooo ongerust te zijn. Dus echt, maak het vooralsnog niet groter dan dat het is.

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 16:27

Nee hoor :) ik zeg er alleen maar mee dat ik niet in het hokje broodfok pas en me nou eenmaal wel bekommer om de nakomelingen van mijn Chi en niet zeg, hier heb je de pup, nou 't was leuk maar nou mag je wel wieberen en laat vooral niets horen want interesseert me toch niet.
Trouwens, niet meer als normaal om te laten weten hoe het met ze gaat. Zou ik ook doen, puur omdat dat afspraken zijn die je maakt, en het met elkaar eens ben, en zwart op wit zet.

Anoniem

Re: Ik ben er niet zeker meer van..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:30

O maar ik SNAP ook wel dat een fokker z'n fokprodukt graag "in het oog" houdt. Ik vind dat met bv de fokker van mijn pony Yette ook heel leuk, die houdt op een leuke manier contact (niet opdringerig ofzo maar ze volgt wel echt wat er allemaal met Yette gedaan wordt)
Ik zou het als koper (en dan maakt het denk ik niet uit of het nou over een hondje of een pony gaat) echter echt niet waarderen als de fokker zo ver zou gaan dat zelfs de veearts gebeld wordt. Ik vind dat écht te ver gaan.
Ondanks dat er afspraken gemaakt zijn over contact. Omstandigheden veranderen. Soms heb je toch even minder tijd, soms is een contact toch minder prettig dan verwacht, etc.

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 16:37

Nou dan ;) en mijn telefoontje naar de DA staat zij los van.

Tja... sommige begrijpen het, andere niet.

sporter
Berichten: 2440
Geregistreerd: 15-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:42

Leslie90 schreef:
Zoals de topic titel al zegt, ik ben er niet meer zeker van dat ik mijn pup naar een goed baasje heb gedaan..

13 februari is er bij mij een nestje Chihuahua's geboren (3 pups), stuk voor stuk lieve pupjes die het beste verdiende.
Ik heb de pupkopers zeeer nauwkeurig geselecteerd en één van hen, is bij super leuke mensen terecht gekomen waar we wel eens een kopje koffie gaan drinken en ook wel eens hier een bakkie komen doen.
Ik heb met beide kopers duidelijk afgesproken dat we eens in de zoveel tijd langs komen om te kijken hoe het met ze gaat, en dat het ook leuk is dat als ze 1 jaar zijn geworden een soort ''meeting'' houden en alle broers en zusje/moeder bij elkaar komen.

De nieuwe baasjes van Hummer, zijn leuke mensen. Toen ze bij hem kwamen kijken met 4 weken had ik er een goed gevoel bij, en dat bleef die weken ook en ze kwamen elke week langs om te kijken hoe hij groeit.
Ik heb hem met een gerust hart mee gegeven, en ik heb me er nooit druk om gemaakt dat hij het misschien niet goed heeft.

Totdat.... we nu dus langs wouden gaan. Dat zouden we begin augustus al doen, maar toen kregen we het verhaal dat ze met een hartkastje heeft gelopen en nu dus nog steeds ziek is, we hebben elkaar op hyves maar in haar WWW stond toen die tijd wel dat ze steeds nagels zette en op vakantie ging naar Texel.
Goed, omdat ze dus ''zo ziek'' was hadden we afgesproken dat we begin september zouden komen, afgelopen zaterdag. Die dag daarvoor op vrijdag, belt ze om te vertellen dat ze wéér niet kan omdat ze nieuw werk heeft.
Ik begon te twijfelen, en stom, maar ik heb de DA gebeld en gevraagd naar Hummer. Ja, zij was daar cliënt(?) maar hij is nog nooit bij de DA geweest.

Wat moet ik nou doen?
Ik zit er zelf aan te denken om onaangekondigd gewoon voor de deur te staan, maar ik ga altijd met het openbaar vervoer en ben bang dat ik dan voor een dichte deur sta.

Maak ik me teveel zorgen?!


Als je dit bij mij gedaan had had ik je toch net zo hard weer mijn erf afgeschopt.
Als je iets verkoopt heb je er 0,0 recht op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 16:45

Leslie90 schreef:
Ik begon te twijfelen, en stom, maar ik heb de DA gebeld en gevraagd naar Hummer. Ja, zij was daar cliënt(?) maar hij is nog nooit bij de DA geweest.


Leslie90 schreef:
Nou dan ;) en mijn telefoontje naar de DA staat zij los van.


Dan heb ik je eerste post zeker verkeerd begrepen (of jij hebt 'm niet handig geformuleerd), want ik lees daarin toch echt dat jij haar dierenarts hebt gebeld om haar te controleren...