Collega trouwt: wàt een drama!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Collega trouwt: wàt een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 14:16

:wave:

Aanstaande woensdag trouwt een van mijn collega's (gewoon op het gemeentehuis, niet voor de kerk oid). Zaterdag volgt er dan de receptie voor 'het voetvolk' en daaropvolgend het feest voor vrienden en familie. 'Wat leuk', zou bij menig Bokkers de eerst opkomende gedachte zijn, en zelf wou ik dat het bij mij ook zo zou zijn, heb namelijk nog niet veel trouwfeesten mogen meemaken :Y) ..

Ware het niet dat:
- ze collega's eigenlijk niet wou uitnodigen maar dit toch maar gedaan heeft om cadeautjes te krijgen;
- cadeautjes (bloemen, planten, Bongo-boxen etc) eigenlijk écht niet welkom zijn en ze gewoon geld willen;
- kinderen niet toegelaten zijn;
- ze absoluut niet wilt vertellen welke kleur haar jurk heeft maar eenieder die iets of wat dezelfde kleur kledij draagt vies zal bekijken;
- ze de receptie beschouwt voor de mensen die eigenlijk 'overbodig' zijn;
- de taart op het feest 2 torens met een vliegtuig zullen zijn (11 september %) );
- ENZ

Wat ik me nu afvraag: is dit normaal? Kennen jullie (of zijn jullie zelf ~~}> ) zulke bridezilla's?

Ik vind dit alles er echt over, akkoord het is jouw dag en alles. Maar om zulke dingen ook echt uit te spreken? Nodig ons dan gewoon niet uit! Gevolg van haar lijst met eisen en verwachtingen (en haar dagdagelijkse gedrag tegenover ons - je kunt het je niet inbeelden) is dan ook dat van de 7 collega's slechts 2 mensen gaan - waaronder ik, sch**tluis die ik ben }:0 . Ik doe dit echt enkel om de kerk in het midden te houden, maar wil eigenlijk écht niet gaan. Ik krijg het zelfs benauwd als ik nog maar aan een outfit dénk. Wit ging haar jurk niet zijn, het was iets niet alledaags. Maar wat dan? Waarom daar nu zo banketstaaf over doen, als je toegeeft dat je énorm zult balen als nog iemand die kleur aan trekt.

Wat te doen?
May the force be with me! #)


zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Collega trouwt: wàt een drama!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:19

Tjonge, dat gaat ook ver! Ik mag hopen dat het taart idee een grap is.. Geen geslaagde grap overigens..

Ik zou echt niet gaan meid, echt niet.. Ze kon het van mij bekijken, echt niet dat ik naar zo'n feest ga..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:19

Waarom zeuren en wel gaan? Tja, ik snap het niet hoor.. Of je zeurt niet en gaat braaf heen.. Of je zeurt en gaat ook (om die redenen) niet heen..

Je komt op mij niet erg standvastig over ;)

MiniMouse

Berichten: 3051
Geregistreerd: 23-08-06
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:19

Niet gaan...wat een heks! :o

Instructie, correctietraining en trailertraining.
Net als een mens is elk paard anders, elk paard verdient zijn eigen methode.

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:19

Wat te doen? Gewoon niet gaan :D en als ze er over begint als ze weer terug is, haar heel hard in haar gezicht uitlachen :+
wat een muts zeg, ga je daar geld aan uitgeven? :')

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:20

Ik zou niet gaan :)

**..Dos estrellas en el cielo.. **
Lieve Jolanda en Vanity, we missen jullie!

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:20

Dat van die taart is toch hopelijk een grapje? :oo Dat kun je toch niet maken...

Ik zou overigens ook niet gaan inderdaad.

Marieke_K

Berichten: 12899
Geregistreerd: 03-06-04
Woonplaats: ****

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:20

Als het zo moet zou ik gewoon niet gaan. Onder het mom van: ik kom alleen ergens als ik welkom ben. Kom je kan je dag toch wel beter besteden dan bij zo'n heks?

L2 + 0 met de Bolle :) // Eindstand

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:20

Ik was dus ook niet gegaan :P .. als ze jullie alleen al ziet als overbodig en alleen maar uitnodigt voor het geld..

dan maar niet

Appeltje Eitje - Fotografie & Vormgeving !
Benieuwd naar m'n werk en avonturen? Twitter!,Facebook! of Mijn vernieuwde website!

(n.) Meraki

'the soul, creativity, or love put into something; the essence of yourself that is put into your work'

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:21

Die taart, dat kan ze toch niet maken? :oo

Ik zou niet gaan. Waarom zou je het wel doen? Je bent toch niet echt welkom.

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:21

Zou lekker niet gaan.

Beetje raar mens wel als ik het zo lees.
Daarnaast kost een bruiloft aardig wat en betaal je ook per persoon....beetje raar dat je dan mensen uitnodigd voor het "geld" en ondertussen dus ook voor ze moet betalen.

My imaginary friend thinks you have serious problems!

listiglistje

Berichten: 14402
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:21

Het is haar dag, dus zij bepaald wat hoe wie en waar etc. ;)

Ik zou er zelf ook lak aan hebben wat andere mensen er van zouden vinden :P

En ts moet ook zelf beslissen of ze wel of niet gaat, maar als ik haar zo hoor, kan ze beter een kaartje sturen :D

L1 + 24 PR 209 / L2 + 28 PR 211 / M1 + 21 PR 210 / M2 + 13 PR 204 / Z1 + 14 PR 225 / Z2 + 11 PR 224 / ZZ-L + 5 PR 223 *\o/* / RIP lieve Aqanto

fantastique

Berichten: 293
Geregistreerd: 19-11-06
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:21

Zeker weten niet gaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:21

Sorry, maar ik zou echt NIET gaan gewoon, wat denkt zij wel niet? Je bent toch geen sponsor die met geld moet gaan wapperen? Neem een voorbeeld aan je andere collega's die ook weigeren te gaan! Ga niet, je staat niet alleen in die beslissing blijkt... als ze wat te zeiken heeft is dat haar probleem, niet die van jou en je andere collega's..

Daarbij als iemand zoiets op zijn taart zet als wijze van grap (?) zou ik al niet eens gaan, walgelijk idee gewoon...

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:21

jeetje!!
ik zou gewoon iets aantrekken waar jij je prettig in voelt (en zeker niets nieuws kopen :n ) en als dat hetzelfde is... tsja had ze maar moeten zeggen welke kleur haar jurk is!
en ik zou zeker geen geld geven :n
ik zou gewoon niets geven :+
misschien een hand voor de vorm, maar verder niets :n
die is gek zeg!

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:22

niet gaan, of in zwarte kleding hahah? neem aan dat haar jurk niet in het zwart zal zijn :P

''Dreams will get you nowhere, a good kick in the pants will take you a long way.''

-- Baltasar Gracian

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:22

Ik zou dus uit principe al niet gaan als je eigenlijk in eerste instantie niet welkom bent!! Zo kijk ik er ook tegen aan. Als ik alleen een uitnodiging krijg voor een receptie krijgen ze van mij ook echt geen kado en alleen een felicitatie. Ik vind een receptie echt overkomen als: Je bent niet belangrijk genoeg om de hele avond te mogen komen (extra kosten) maar wel belangrijk genoeg om een envelop te komen brengen...

Shanelle

Berichten: 2337
Geregistreerd: 14-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-10 14:23

NoaC schreef:
Zou lekker niet gaan.

Beetje raar mens wel als ik het zo lees.
Daarnaast kost een bruiloft aardig wat en betaal je ook per persoon....beetje raar dat je dan mensen uitnodigd voor het "geld" en ondertussen dus ook voor ze moet betalen.


Quote: 'We gaan duidelijk op de uitnodiging vermelden dat we énkel geld willen en niets anders. De meeste welopgevoede mensen geven dan iets wat min of meer compenseert met wat ze zullen krijgen.'

Nee, geen grap :n

amanda2

Berichten: 3037
Geregistreerd: 14-12-02
Woonplaats: Zuid- Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:24

Precies, als je de indruk bent dat je niet welkom bent en hooguit opvulling op een kadootje, dan zou ik toch echt niet gaan.
Hooguit n kaartje sturen als felicitatie...
:)

paardrijden is simpel, maar het is zo moeilijk om simpel paard te rijden (vrij naar Cruyf)

KNHS Federatievertegenwoordiger
KNHS Dressuurjury B L
FNRS jurylid t/m F20


Zensation
Berichten: 590
Geregistreerd: 24-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:24

Jee, die taart zou echt alles slaan natuurlijk! Ik denk dat je dan wel aardig van het "pad" af bent...
Dat er geen kinderen op de bruiloft aanwezig "mogen" zijn kan ik me nog iets bij voorstellen, dat is ieders eigen keuze, maar om de receptie nou te houden voor het "voetvolk" en/of voor mensen die eigenlijk overbodig zijn?? Raar!
En dan zeker om het zo uit te spreken! Wat wil je dan, shockeren? Of gewoon "het eigenaardige typetje" spelen??
Ik zou me, als je al gaat, het minst druk maken over wat aan te trekken, en in welke kleur. Mocht het dan per toeval toch zo zijn dan je dezelfde kleur als de bruid draagt, dan heeft ze mooi pech, dan laat jij toch gewoon de sleep achterwege.......

Misschien hebben ze wel ernstig gebrek aan peper en zoutstelletjes als ze het gewone volk toch maar "gewoon" uitnodigen ?????

Sterkte...

Loan01

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Oost-vlaanderen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:25

Ik ben afgelopen weekend ook naar een trouw geweest en daar was ook uitdrukkelijk vermeld dat ze geld verwachtten ipv cadeau's. Dit om de kosten van het feest zelf wat te drukken. En dit puntje versta ik dan ook volledig. Ik besef dat een feest handenvol geld kost.
Maar al de andere puntjes zijn gewoonweg belachelijk. Gewoon niet gaan dus!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:25

Ik zou eerlijk gezegd nav je openingspost verwachten dat het iemand met een beetje hard gevoel voor humor is en dat ze er geen reet van meent...

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:25

Wat fijn dat jij gedachten kunt lezen en precies weet wat deze vrouw denkt en met welke reden ze bepaalde dingen doet! Daar kun je geld mee verdienen joh!

Tjongejonge, als je iemand niet mag, ga er dan gewoon niet heen. :Z

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:25

Ik zou ook niet gaan. Op deze manier? nee bedankt maar zonder mij.

Loan01

Berichten: 740
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Oost-vlaanderen (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:27

Shanelle schreef:
NoaC schreef:
Zou lekker niet gaan.

Beetje raar mens wel als ik het zo lees.
Daarnaast kost een bruiloft aardig wat en betaal je ook per persoon....beetje raar dat je dan mensen uitnodigd voor het "geld" en ondertussen dus ook voor ze moet betalen.


Quote: 'We gaan duidelijk op de uitnodiging vermelden dat we énkel geld willen en niets anders. De meeste welopgevoede mensen geven dan iets wat min of meer compenseert met wat ze zullen krijgen.'

Nee, geen grap :n


Dit is ook standaard de regel hoor. Natuurlijk geef je wat er binnen je mogelijkheden ligt maar idd, ik heb ook gegeven wat ik denk dat genoeg zal zijn voor eten en drank etc...