Paard inspuiten met eigen bloed

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sassie81
Berichten: 592
Geregistreerd: 04-02-10

Paard inspuiten met eigen bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 11:03

Zoals de titel al aan geeft wie heeft er ervaring met het inspuiten van eigen bloed. Ze halen het links uit de ader en spuiten het dan rechts weer in.
Het schijnt een huis, tuin en keuken middel te zijn om paarden weer wat op te lappen.
Maar werkt het echt????

Marije_jiplover

Berichten: 25318
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Paard inspuiten met eigen bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:06

Dit klinkt mij als niet werkzaam in de oren. Het circulatiesysteem bestaande uit hart en bloedvaten is 1 open systeem. Het bloed dat nu links stroomt, stroomt wellicht over 5 minuten vanzelf rechts. Of het stroomt door de benen of de darmen of waar dan ook.
Technisch gezien gebeurt er dus helemaal niks.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:07

Dus je neemt bloed af uit het paard en spuit dat er in een andere ader weer in? Lijkt me zinloos. Als je veel bloed afneemt zal het dier eerst verslappen, en daarna geef je dezelfde hoeveelheid bloed weer terug? Daarnaast is een bloedbaan ten alle tijde circulerend. Wat eerst rechts zat komt vanzelf links terecht.
Als het paard serieus problemen met het bloed en de circulatie kan een beetje dierenarts heus wel zinvollere oplossingen verzinnen.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Paard inspuiten met eigen bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:09

Hoe kom je aan dit idee, en wat zou het precies oplossen?
Ik kan me er namelijk weinig bij voorstellen, maar word wel een beetje nieuwsgierig.

mireilledons
Berichten: 912
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Tienhoven (Ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:13

Tja, zoals ik jouw vraag lees is het inderdaad een beetje een vreemde behandeling. Maar waar mijn inmiddels overleden paard erg veel baat bij heeft gehad is een homeopatisch geneesmiddel dat werd gemaakt met zijn eigen bloed.
De behandeling vond plaats bij Eric Laarakker in De Bilt. Mijn witte paard had jarenlang ernstige mok en stond op steeds zwaardere doses prednisolon. Hogere doseringen konden niet volgens mevrouw Sloet van de paardenkliniek Utrecht.
Hoewel ik zelf helemaal niet zo van de alternatieve geneeskunde ben, wilde ik mijn paard toen een kans om te genezen niet ontnemen.
Mijn paard was in no time definitief verlost van mok! Hij hoefde die prednisolon natuurlijk niet meer te gebruiken en dat was ook wel zo prettig voor zijn darmen.
Dus als jouw vraag is 'helpen medicijnen gebaseerd op het eigen bloed van mijn paard' dan kan ik volmondig JA zeggen. Bij mijn paard iig wel.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:15

ja hoor dat kan, dan trekken ze bloed en maken met electroden de wanden van de (rode) bloedcellen kapot en dan spuiten ze het bloed weer in, hoeft niet persé links/rechts.
Werkt tegen o.a. ontstekingen.

sassie81
Berichten: 592
Geregistreerd: 04-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 11:27

Anoeska schreef:
Hoe kom je aan dit idee, en wat zou het precies oplossen?
Ik kan me er namelijk weinig bij voorstellen, maar word wel een beetje nieuwsgierig.


Ik heb het eens een keer gehoord ergens???? maar heb zelf toch wel op wat goede stallen gewerkt, maar daar heb ik zelf geen ervaringen mee.
En hoe het lichamelijk gezien werkt snap ik ook niet!
Ik dacht ik laat het even los op bokt :P

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:28

Bij bepaalde behandelingen zweer ik bij eigenbloed behandelingen :j !

Ik heb járen terug eens gezien hoe hier een DA bloed bij een paard afnam en dat vervolgens aan de andere kant er weer inspoot. Ik had echt iets van :? :? :? !!
Toch maar nagevraagd (een mens kan nooit genoeg weten hè ;) ) en toen begon ze al te lachen.
Bleek dat er in de spuit waar ze bloed mee af nam, wel degelijk een ander (homeopatisch) middel in te zitten. Dit was bij een paard wat al langer kreupel was en waar de eigenaar al een tijd mee aan het modderen was.
Na 3 dagen was het paard weer rad :) .

5 Jaar geleden heb ik het voor het eerst bij mijn jongste paard geprobeerd.
We hadden een aantal paarden op stal die een hardnekkig hoest hadden, waar ze ondanks de ventipulmin en-weet-ik-wat-niet-meer niet vanaf kwamen.
Toen begon ook mijn jongste met hoesten :\ .
Een vriendinnetje van mij weet heel veel van homeopatie af en had ook geleerd hoe je bij een paard bloed af moest nemen/moet injecteren.
Zij stelde voor om mijn jongste met eigenbloed te behandelen, wat we toen gedaan hebben.
Binnen 2 dagen was mijn paard de enigste die nergens meer last van had :) .

Er zijn bij mij op stal inmiddels meerdere mensen die hun paarden bij bepaalde sympthomen (kreupel, hoesten) met eigenbloed behandelen en het is in iets van 90% altijd succesvol :) .

mireilledons
Berichten: 912
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Tienhoven (Ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:30

Bloed afnemen is en blijft echter wel een handeling die voorbehouden is aan dierenartsen of in ieder geval onder supervisie van een dierenarts moet gebeuren. Zelf doen lijkt mij dus alles behalve verstandig.

sassie81
Berichten: 592
Geregistreerd: 04-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 11:31

Zie je.....Ik wist het wel :D

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23434
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:33

wie heeft het over zelf doen? Denk dat je dat soort behandelingen nooit zelf kán doen.
Mijn huisarts heeft het bij mij gedaan.

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:36

mireilledons schreef:
Bloed afnemen is en blijft echter wel een handeling die voorbehouden is aan dierenartsen of in ieder geval onder supervisie van een dierenarts moet gebeuren. Zelf doen lijkt mij dus alles behalve verstandig.

Daar deel ik je mening ten dele ;) .
Ik ken zat artsen die niet in staat zijn om fatsoenlijk bloed (bij mens of dier) af te nemen en ik ken toch ook een behoorlijk aantal mensen die geen arts zijn maar het erg netjes kunnen :) . (Wij kennen hier 2 DA die best kundig zijn, maar niemand zal ze bellen voor een inenting O:) !)
Ik laat zeker niet "zomaar iemand" aan mijn kinderen, dieren of mezelf ronddokteren, wél mensen waarvan ik zeker weet dat ze kundig zijn :) .
sassie81 schreef:
Zie je.....Ik wist het wel :D

Ehh... wat wist je wel :? ??

sassie81
Berichten: 592
Geregistreerd: 04-02-10

Re: Paard inspuiten met eigen bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 11:45

nou dat het wel vaker gedaan word en het wel werkt..

Wilma99
Berichten: 6
Geregistreerd: 27-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:48

Ik heb een documentaire op de Duitse televisie gezien. Hier werd bij een pony wat al langere tijd heel erg verkouden (veel snot en hoesten) was, zijn eigen bloed ingespoten. Het was een laatste poging van de eigenaar, deze was heel sceptisch, maar.... na 2 dagen! zag de eigenaar al een enorme verbetering.

Anoeska

Berichten: 5899
Geregistreerd: 01-01-03

Re: Paard inspuiten met eigen bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:54

Maar dan moet er tussen het afnemen van het bloed en in weer terug inspuiten toch wel iets met dat bloed gebeuren of aan toegevoegd worden? Anders snap ik de toegevoegde waarde van het hele gebeuren niet.

kimmie261

Berichten: 19214
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:01

Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 06-09-10 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:02

Anoeska schreef:
Maar dan moet er tussen het afnemen van het bloed en in weer terug inspuiten toch wel iets met dat bloed gebeuren of aan toegevoegd worden? Anders snap ik de toegevoegde waarde van het hele gebeuren niet.

Ja, dat klopt, er wordt een homeopatisch middel aan toegevoegd (dat schreef ik in mijn eerste post ook al ;) !).
Naam van het middel noem ik niet, dat moet men bij interesse maar bespreken met iemand die er veel verstand van heeft :) .

scottred
Berichten: 1
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 13:57

Mijn paard is omwille van een allergie behandeld met gedesensibiliseerd bloed. Bloed van mijn paard heeft, wel in Duitsland, een behandeling ondergaan. Daarna moest ik hem 12 weken dat middel 4 van de 7 dagen inspuiten, in de spier. In België alles maar dan ook alles geprobeerd en met deze behandeling is de allergie eindelijk verdwenen. Zoals gewoonlijk kennen de meeste dierenartsen in België deze behandeling niet.

Wilawander

Berichten: 15094
Geregistreerd: 12-03-06
Woonplaats: Enschede over de grens.

Re: Paard inspuiten met eigen bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 14:34

Heb er ook goede ervaringen mee.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Paard inspuiten met eigen bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:12

Via deze link krijg je er een goeie uitleg bij, zit er een beetje over op te zoeken en vind het erg interessant, als er nog meer mensen zijn met ervaringen hoor ik die erg graag (eventueel pb-tje?)

sassie81
Berichten: 592
Geregistreerd: 04-02-10

Re: Paard inspuiten met eigen bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 07:45

Ik natuurlijk ook.
Ik heb een 2jr gekocht die er nogal belabberd aan toe is.