Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 09:23

Omdat het paard waarop ik rijd een nieuw zadel nodig heeft omdat de oude niet goed past ben ik benieuwd welke zadels jullie op je paard met extreem hoge schoft hebben liggen. Zadels liggen bij mijn paard al gauw op de schoft in plaats van dat deze vrij ligt en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik heb er al een zadelpasser naar laten kijken en zij had 1 zadel liggen dat misschien paste, alleen deze is te ver boven budget dus vandaar dat ik graag zou willen weten wat voor merken/types jullie erop hebben liggen :) .

chivaldi
Berichten: 3540
Geregistreerd: 05-10-08
Woonplaats: Zeeuws-vlaanderen

Re: Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 09:28

ik heb zelf erg goede ervaringen met een Wintec isabell werth past hier tot nu toe op alle paarden ook die met een extreem hoge schoft

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Re: Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 10:16

Oké bedankt, ik heb liever een leren zadel maar de pasvorm staat natuurlijk voorop dus ik ga eens kijken of ik die ergens kan passen :)

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:20

liefhelietje schreef:
Oké bedankt, ik heb liever een leren zadel maar de pasvorm staat natuurlijk voorop dus ik ga eens kijken of ik die ergens kan passen :)


de bates is in het leer en heeft hetzelfde model.. ;) erg fijne zadels

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Re: Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 10:45

Oké bedankt! Ik ga eens kijken wat ze tweede hands kosten want nieuw zijn ze nogal aan de prijs..

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:47

als een zadelpasser al zo weinig heeft wat past, dan snap ik niet waarom je denkt dat er op bokt meer zadels te vinden zijn. Het is niet alleen de schoft waar je naar moet kijken ;)

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:47

ik heb goeie ervaringen met de wintecs idd :D

Amiigo

Berichten: 7310
Geregistreerd: 03-11-07
Woonplaats: NB

Re: Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:48

Edit: Mijn pony past alleen maar wintec, kijk in mijn pro voor zijn hoge schoft ;)

Mar_Nimbus

Berichten: 4777
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:48

ik heb pas een anatomica orion gekocht nieuw model
mijn paard heeft ook een hoge smalle schoft

Monica72
Berichten: 489
Geregistreerd: 19-10-09

Re: Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:51

als je bij voorbaat al weet dat je paard een hoge schoft heeft zal de wintec wss niet passen wij hadden die namelijk ook gekocht voor ons paard met hoge schoft... helaas het ligt op de schoft..
nu een 2de hands kieffer met terug gesneden kamer en het past perfekt zou dus zowieso kijken voor een zadel met een terug gesneden kamer heb je in ieder geval niet het probleem van de hoge schoft

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 10:54

marise83 schreef:
als een zadelpasser al zo weinig heeft wat past, dan snap ik niet waarom je denkt dat er op bokt meer zadels te vinden zijn. Het is niet alleen de schoft waar je naar moet kijken ;)


Ik ben toch ook niet op zoek naar een zadel die ik op bokt wil kopen? Ik wil gewoon eens weten wat ervaringen zijn van anderen en ik snap heus wel dat ik niet alleen naar de schoft moet kijken, daarom laat ik mijn zadel ook ieder jaar opvullen en checken door een zadelpasser en ga ik geen andere kopen zonder hem door hun te laten keuren. Heb dus ook vrij weinig aan zo'n reactie...


Edit: misschien zelf ook niet helemaal duidelijk geweest, ze hadden 1 tweedehandszadel dat paste, nieuw zou geen probleem zijn bij hun maar dat wordt helemaal een onbetaalbaar grapje (minimaal 1500 euro)

Mariposa11
Berichten: 2863
Geregistreerd: 22-12-09

Re: Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 10:57

ohhh sorry! Dan begreep ik je verkeerd...

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Re: Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 11:10

Geeft niet dat dacht ik al ;)

Anoniem

Re: Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 11:14

Maar voor een beetje een zadel betaal je ook al snel 1000/1500 euro hoor.

Ik heb nu JC ligt ook fijn..
Maarja die kost ook wat. 1200 nieuw

Vriendin van mij heeft precies de zelfde alleen heeft ze een ander paard, voor 600 E mag je hem hebben, hij is 12 weken oud en mischien 5 keer gebruikt. geen beschadegingen.

Intresse? ff pben..

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Re: Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:56

Een stalgenootje heeft ook een paard met een echt extreem hoge schoft. Die heeft ook vanalles geprobeerd. Maar die bleef zadels opvullen en zadels kopen en verkopen. En heeft nu een fijn goed passend zadel. Tis alleen een erg duur zadel. Namelijk een WOW. Maar die past wel echt super op haar paard.

SaddleCons
Berichten: 21
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 20:59

Thorowgood T6, Kent & Masters en Fairfax hebben zadels met kussens die goede ondersteuning geven bij paarden met hoge schoft. Tevens hebben zij een zadel voor hoge schoft.

Succes met zoeken

laurenxx
Berichten: 85
Geregistreerd: 12-06-10

Re: Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:01

Ik heb een kieffer..

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 21:58

Je zult een zadel nodig hebben met een droped panel. Heeft je paard ook nog veel atrofie naast de schoft?

RianneS

Berichten: 62
Geregistreerd: 07-08-06

Re: Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:03

Ik heb een Fryso op mijn KWPNers liggen.
Een Profile, is een model speciaal voor paarden met schoft! Het ligt echt super op verschillende paarden en zit als gegoten!
Je bent wel wat geld kwijt (1650 euro) maar dan heb je het ook op maat en helemaal met de hand gemaakt. Ik heb er echt geen spijt van!

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Re: Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 22:13

Ik heb tweespan bij mijn zadel gehad de laatste keer en die hadden op dat moment alleen maar een zadel liggen boven mijn budget, aangezien het niet mijn paard is wordt 1500 euro me te gek.

Een WOW lijkt me fantastisch maar echt onbetaalbaar helaas.

Schangha wat is een Droped-panel en wat bedoel je met artrofie?

stienmasjien
Berichten: 617
Geregistreerd: 10-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:47

Mijn paard heeft zo'n hoge schoft dat hij van elk zadel wondjes had, maar ik heb net een Kieffer Aachen gekocht waar hij absoluut geen last meer mee heeft. De zadelpasser zei dat dit vrijwel de enige zadels zijn met een 'open' boom. Het was ongeveer zo'n €1400 euro, en werd helemaal opgevuld naar de vormen van mijn paard. :) Bovendien loopt hij er ook super onder!

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 22:51

dropped panel:

Afbeelding

Atrofie:

Atrofie is de afname van het spierweefsel bij een paard. Bij paarden komt atrofie vooral voor op de rug van het paard, naast de schoft, je ziet dat er dan zogenaamde 'kuilen' naast de schoft komen, het lijkt alsof het paard een heel hoge schoft heeft.
Atrofie op de rug van het paard ontstaat doorgaans doordat er iets knelt, in dit geval dus het zadel. Als het zadel niet lekker past, knelt het de bloedtoevoer naar de spieren af en hierdoor neemt de hoeveelheid spierweefsel af.

Anneert

Berichten: 2304
Geregistreerd: 25-08-10

Re: Welk zadel voor paard met extreem hoge schoft?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:17

Ik heb niet echt verstand van zadels, maar mijn vorig paard had ook een hoge schoft, waar hij vaak wondjes aan hand.
Ik heb voor hem een Premier zadel gehad. Heb ik niet zelf gekocht, maar kregen we erbij, dus was al een ouder zadel.

liefhelietje

Berichten: 1920
Geregistreerd: 12-08-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 07:45

Dan heeft mijn paard inderdaad last van atrofie. Ze is ook al 17 en haar spieren zijn sowieso al niet meer wat het is geweest. Ik zie nu nog steeds niet precies wat het dropped-panel is Schangah :o .

Ik ga vandaag even achter een KN aanbellen want die schijnen ook makkelijker te liggen op een paard met hoge schoft.

Schangah

Berichten: 2748
Geregistreerd: 28-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 09:15

liefhelietje schreef:
Dan heeft mijn paard inderdaad last van atrofie. Ze is ook al 17 en haar spieren zijn sowieso al niet meer wat het is geweest. Ik zie nu nog steeds niet precies wat het dropped-panel is Schangah :o .

Ik ga vandaag even achter een KN aanbellen want die schijnen ook makkelijker te liggen op een paard met hoge schoft.


Normale kussens:

Afbeelding