Verhuizen!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-01 20:26

Hallo,

Ik ga van de luxe manege Groenendaal (incl. giant springtuin, twee binnen en twee buitenbakken, afspuitplatas enz.. enz..) verhuizen naar een wat minder luxe pensionstal.
Dit omdat voor mij al die drukte van een manege niet hoeft, en niet echt een luxe mens ben, en omdat ik weidegang wil.
Nu is dus mijn vraag: hoeveel hooi heeft ze ongeveer nodig als ze ook een paar uuur per dag in de wei staat??
Nu krijgt ze ongeveer 4 plakken per dag, in 2 keer.
Hoeveel minder kan iuk r strax dan geven??
Greetings MANDY

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 15:12

als het goed gras is kan ze misschien straks alleen wel toe met een plakje sávonds voor de heb.
Ik weet ook niet hoelang je paard overdag buitenstaat, maar als het de hele dag is kan ze met goed gras ook wel zonder hooi. Je moet gewoon ff kijken hoe lang ze buiten staat en of het echt goed gras is.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 19:18

hoi!
ik heb net zo'n soort overstap gemaakt, van redelijk luxe pensionstal naar klein stalletje, vooral voor de wei en een beetje voor (of tegen Haha! ) de drukte. Het bevalt me heel goed!!je kan ook bij de pensionstal kijken hoeveel hooi zij vergelijkbare paardjes geven, dan heb je iig een richtlijn en als het niet goed is kan je het altijd nog aanpassen.suxes+plezier!!!!! Lachen

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 19:38

Ik zou zeggen, probeer eens wat en kijk hoe ze het er op doet. Van gras krijgen ze zowiezo al een beetje een grasbuik, tenminste, die van mij wel. Van gras moeten ze meer hebben dan van hooi in ieder geval. Dit heeft te maken met droge stof en water enz. blabla, allemaal op school geleerd. Je moet het ook wel uit kunnen rekenen, maar hoe dat helemaal moet...??? Mijn paard loopt ook wel eens in de wei, vooral bij mooi weer, maar er wordt niet echt rekening mee gehouden met het hooi. Ze krijgt gewoon de porsies die gevoerd worden als ze op de voertijd op stal staat. Succes ermee, hoop dat het lukt!Hoop dat je het naar je zin krijgt op de pensionstal! Ilona.