Grrr.. UPC!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Klis

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Grrr.. UPC!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 00:37

Ik moet even frustraties kwijt over UPC hoor..
Begin van de zomer, bij die heftige onweerstorm (is dat een woord =p ?) in Amsterdam (en omstreken?) is ons internet kapot gegaan. Nouja, we gingen toch bijna op vakantie, dus hebben het maar gelaten. Wel UPC gebeld om een afspraak te maken voor vlak na de zomer. Nou, dat was dus afgelopen dinsdag. Oké, monteur is gekomen, heeft een kastje vervangen (weet niet precies wat) en zei dat het geactiveerd zou worden en we dan binnen 5 uur weer internet zouden moeten hebben. Ondertussen hadden we ook geen telefoon meer, omdat dat blijkbaar tegelijk met het vervangen van dat kastje offline werd gezet ofzo. Nou alles goed en wel, wij wachten op ons internet + telefoon. Na een paar nog steeds geen internet hebben we maar weer gebeld, krijgen we te horen dat het nog niet geactiveerd was, en ze zou het nu gaan doen. Dat kon dus nog wel 5 uur duren. Nou fijn, maar oké, niet zoveel aan te doen.

Goed, volgende dag (woensdag) hadden we nog stééds geen internet en telefoon, wat toch wel erg vervelend begon te worden aangezien mijn moeder thuis werkt en nou eenmaal gebeld moet kunnen worden. Dus wij weer bellen, zeggen ze: 'Nou, dan weten we ook niet wat er aan de hand is. De monteur komt volgende week dinsdag wel even kijken wat er is.' En bedankt. Ondertussen moeten wij maar een week zonder telefoon en internet zitten? Nou, dus wij zijn zelf naar de winkel gegaan, en hebben een nieuwe router gekocht (vermoedend dat daar het defect zat), aangesloten, en hoppa, razendsnel internet binnen een paar minuten. Nou, dat hebben we dus zelf gefixt.

Alleen telefoon hebben we nog niet. Dachten we. Want nu kwamen we er gisteren achter dat we iemand anders nummer hebben.. Dus wij worden gebeld door allemaal mensen die we niet kennen, omdat we dus gewoon het nummer van iemand anders hebben gekregen. En nu blijkt ook nog dat ze zomaar ons andere nummer hadden afgesloten of zoiets, (we hebben 2 nummers) blijkbaar hadden ze zelf maar even besloten dat dat kon. Ook zeiden ze dat ze een storing in hun systeem hebben waardoor blijkbaar meer mensen problemen hebben met verkeerde nummer enz.
Nou, ik hoop in ieder geval dat ze het snel fixen, want wij hebben ondertussen nog steeds niet ons eigen nummer terug.

Sorry voor het verhaal, maar ik vond dat UPC even nogal belachelijk bezig was :+


Sorry als het hier niet goed staat!

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 00:45

Dat is inderdaad belachelijk, binnen 5 uur is het toch binnen 5 uur en niet een dag later?! en dan ook nog eens nog steeds geen internet hebben.
Wat een %^#&@ bedrijf :+

Gelukkig hebben jullie nu weer internet, maar hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om nummers te verwisselen? :?

Ik zelf kan me ook mateloos irriteren aan KPN, onvriendelijke medewerkers die soms zeggen dat je het maar zelf uit moet zoeken.
Om nog maar te zwijgen over de router die ik minstens 20 keer per dag aan en uit moet zetten omdat internet er ineens uitknalt :(
Het is dus niet alleen UPC, maar dit maken ze wel erg bont zeg.

Klis

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Re: Grrr.. UPC!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 00:57

Tsja, hoe ze het allemaal voor elkaar hebben gekregen is mij ook een raadsel. Als je ons eigen nummer belt krijg je te horen dat het niet in gebruik is. Nou, geef het in dat geval maar terug aan ons hoor :+

Wat belachelijk zeg, dat sommige KNP medewerkers zo reageren! Waar slaat dat nou op, zij zitten daar toch om jou te helpen..

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Re: Grrr.. UPC!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 01:10

Ik ben dus ook al heel lang geen klant meer van KPN of UPC :+ Ik ga voor de kleinere bedrijven of aftakkingen. Mijn internet zit bij Online en een vaste lijn heb ik niet, maar daar zijn ook wel opties voor.

Al die rotzooi is het gewoon niet waard, zoek een andere provider!

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Re: Grrr.. UPC!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 02:03

Zo, moest weer even de router opnieuw aan en uit zetten, but i'm back :+ ik hou van KPN.
Je zou zeggen dat ze er zitten om je te helpen, maar volgens mij vreten ze liever uit hun neus dan dat ze klanten helpen :(

Vind het ook belachelijk dat ze jullie opeens een ander nummer hebben gegeven, had je daarom gevraagd? nee? terug die hap :P pff, echt geweldig zulke providers.

Zit er ook sterk aan te denken om over te stappen naar een ander. Maar ik weet niet welke provider nou wel goed is..

x_Rebecca

Berichten: 5795
Geregistreerd: 15-01-08

Re: Grrr.. UPC!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 07:26

Ik moet zeggen dat wij vrij veel problemen hebben met internet van upc, maar dat ik wel altijd vriendelijk geholpen word, zowel aan de telefoon als door de (vaste) monteur. Afspraken met de monteur zijn ook altijd dezelfde dag omdat wij het nummer van de monteur hebben en hij weet wat het probleem is (kastje buiten). Dus wat dat betreft vind ik upc nog niet zo erg.

Kpn is dan vervelender. Die beweerde na een jaar of 10 aangesloten te zijn bij hen dat wij absoluut geen internet of telefonie konden hebben of ooit konden hebben gehad omdat wij in een kraakpand zouden wonen (al 18 jaar :') ) en ze zouden alle kastjes en dingen komen verwijderen :') mafkezen :')

Barramundi

Berichten: 1863
Geregistreerd: 31-07-08
Woonplaats: The Sunshine State (AUS)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 12:32

Tsja.... wat zal ik nog eens over de UPC zeggen.... wij hebben een aantal maanden het appartement van mijn vriend verkocht en dus ook de UPC opgezegd. Dat is tot op de dag van vandaag niet verwerkt omdat de kopie van zijn legitimatiebewijs niet leesbaar is. Bellen leverde het volgende antwoord op: meneer dat komt door ons scan apparaat, die vervormt de foto, kunt u het nogmaals opsturen (en dat al 3 keer) :+

En de KPN.... daar heeft het me acht maanden gekost om ze ervan te overtuigen dat op mijn adres echt een huis staat.
"Volgens mijn systeem is het huis op dat adres gesloopt mevrouw" aldus de KPN. Mijn argument dat er een nieuw huis gebouwd was, woog niet zwaar genoeg want....... "Dat staat niet in mijn systeem, mevrouw" _O- Ze waren wel altijd heel vriendelijk aan de telefoon!

Nadine_Fabi

Berichten: 237
Geregistreerd: 12-01-06
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:22

UPC en KPN.. Pfff hou op schei uit.. Heb nu weer UPC, al drie maanden geleden verhuist, betaal netjes elke maand,
maar heb geen tv..

Want alleen op mijn adres, mijn huis, ( lees; apartement, twee hoog, zowel boven onder en naast mensen )
is geen bereik.. Mevrouw; we bellen u zodra we wat weten.. heb ook nog steeds geen afstandsbediening, die zouden ze een half jaar geleden opsturen, en een adreswijziging is ook moeilijk, mn ex heeft nog maandenlang van mijn televisie kunnen genieten..

Nou, Ik zeg het op! misschien een goede tip voor velen.. :D

labyrinth

Berichten: 1752
Geregistreerd: 05-05-08

Re: Grrr.. UPC!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:51

Probleem is alleen wel, dat als Upc gewoon naar behoren werkt, het wel super chill is. Een van de weinige providers die BBC 1, 2 en 3 heeft, dat heeft KPN gewoon niet en als je kleiner gaat ook niet.
Plus als die on demand dingen vind ik ook ideaal. Ook wij hebben heel lang gezeik gehad met hun, maar achteraf wegen de voordelen toch wel echt op tegen de nadelen voor mij.

Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Re: Grrr.. UPC!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 18:56

UPC, word er gek van...

Met regelmaat geen telefoon (wat knap lastig is als het ziekenhuis regelmatig kan bellen voor mn moeders afspraken) en met regelmaat geen internet...

Maar die rekening komt wel hoor standaard elke maand, daar trekken ze dan nooit die uren vanaf dat je geen gebruik hebt kunnen maken van internet en telefoon...

Klis

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-10 19:25

@ Nadine_Fabi: Ooh, ja, 'we bellen u terug' dat hebben wij ook vaak gehoord! Maar nee hoor, natuurlijk word je niet teruggebeld..

@ Barramundi: Haha, nou, hun systeem mag dat weg even geupdate worden =p

@ Labyrinth: ja, dat is waar. Als het werkt. Werkt het ook gewoon. Maar als je dan een probleem hebt, ben je de l.ul..

Nog iets raars trouwens, omdat wij vroeger bij KNP zaten, begint ons telefoon nummer met 616. Nou, ik vind dat hartstikke normaal, veel mensen die bij mij in de buurt wonen die hebben een nummer dat begint met 618, 616, of 68.. Oké, blijkbaar verschilt dat per provider, want UPC vond dat het een belachelijk telefoonnummer was, dat dat helemaal niet kon enzo.. (UPC nummers beginnen met 77..) Nou, dat kan best, maar wat heeft dat er in vredesnaam mee te maken :+ ? Maak gewoon ons internet + telefoon, dan ben ik tevreden.

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-10 23:22

Owww, TS, ik kan nu doen alsof ik van niks weet, maar ik heb 3,5 jaar bij UPC gewerkt ( o.a. op sales en opzeggingen ) en ik denk dat er een kans is dagt jullie nummer weg is en niet terug te halen valt.. :o :o

Ik vermoed zo dat ze met het beeindigen van het oude modem, het vorige modem helemaal hebben afgesloten.. Dus hebben opgezegd en de nieuwe aangemeld.. En dat je daarom een ander nummer hebt..

Ik hoop werkelijk waar dat ze het nummer veilig hebben gesteld, zo nee, is hij terug naar de provider die het nummer ooit heeft uitgegeven en gaat hij de komende 10 jaar het archief in.. :o

Klis

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 00:30

Tallie1979 schreef:
Owww, TS, ik kan nu doen alsof ik van niks weet, maar ik heb 3,5 jaar bij UPC gewerkt ( o.a. op sales en opzeggingen ) en ik denk dat er een kans is dagt jullie nummer weg is en niet terug te halen valt.. :o :o

Ik vermoed zo dat ze met het beeindigen van het oude modem, het vorige modem helemaal hebben afgesloten.. Dus hebben opgezegd en de nieuwe aangemeld.. En dat je daarom een ander nummer hebt..

Ik hoop werkelijk waar dat ze het nummer veilig hebben gesteld, zo nee, is hij terug naar de provider die het nummer ooit heeft uitgegeven en gaat hij de komende 10 jaar het archief in.. :o


Nou ik hoop toch zeker dat dat niet het geval is! Dat zou echt heel vervelend zijn. Ik heb dat nummer al letterlijk mijn hele leven :=
Maar is het dan niet raar dat we een ander bestaand nummer hebben gekregen? Want we hebben nu gewoon het nummer van iemand anders, en we werden laatst dus ook gewoon door iemand anders gebeld een paar keer.. We hebben trouwens al een paar dagen niks gehoord van UPC.. Maar weer er achteraan dan |o

Rens_ke

Berichten: 601
Geregistreerd: 05-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 00:40

Heeeeeeel herkenbaar!

Bij mij hetzelfde probleem. Ik heb dus meteen gebeld en tot mijn grote verbazing, frustratie, woede, onbegrip en ga zo nog maar even door, blijk je gewoon te moeten betalen voor hun telefonische hulp! Be-lachelijk vind ik het! Ik ben verdorie klant dus ik huur al een dienst van ze.. en als die dienst dan niet naar behoren werkt kan ik ook nog eens 10 cent per minuut plus de kosten van het gebruik van mijn mobiele telefoon neertellen. En je kunt er rustig op rekenen dat je zomaar een kwartier verder bent voordat je ook maar iemand hebt gesproken die niet op een automatisch bandje of keuzemenu staat.

Afzetters zijn het! _-:(

Wienna

Berichten: 3870
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Aan de kust...

Re: Grrr.. UPC!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 01:02

ik heb ook totaal geen goed woord van UPC :n

met regelmaat zitten wij zonder internet ( handig met eigen bedrijf ) tv ligt er ook regelmatig uit.

En dan bel je voor de zoveelste keer, en dan eindelijk na een kwartier krijg je iemand aan de lijn en dan word er aan de kant van UPC zomaar de haak op de hoorn gegooid omdat ik onbeleefd zou zijn :n

Ik weet dat de mensen aan de de telefoon er niets aan kunnen doen, maar als ze al opnemen met welkom bij UPC wij zijn hier om al uw problemen op te lossen.... dan schieten mijn nek haren al omhoog!!!!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Re: Grrr.. UPC!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 08:39

Klis, even een tip, ga niet bellen, maar ga naar de Kabelweg 51 om in de shop te vragen wat er gaande is.. Dan sta je daar face to face en kunnen ze het voor je uitzoeken!

Klis

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 10:29

Tallie1979 schreef:
Klis, even een tip, ga niet bellen, maar ga naar de Kabelweg 51 om in de shop te vragen wat er gaande is.. Dan sta je daar face to face en kunnen ze het voor je uitzoeken!

Oh, dat is een goeie! Wel even mijn ouders aan de mouw trekken, want die moeten uiteindelijk gaan :=

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Grrr.. UPC!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 12:07

Ja hier nog een super ontevreden klant!!
wij hebben met regelmaat geen internet en geen telefoon
en ook met regelmaat moeten wij onze UPC box resetten, want ding doet het niet.

Klis

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-10 14:46

ivy_power89 schreef:
Ja hier nog een super ontevreden klant!!
wij hebben met regelmaat geen internet en geen telefoon
en ook met regelmaat moeten wij onze UPC box resetten, want ding doet het niet.

Met UPC box bedoel je dat digitale tv ding toch =p ? Ja, daar hebben wij ook problemen mee.. Soms wil die gewon niet aan, we hebben altijd storingen, dat nieuwe menu dat ze hebben is véél te ingewikkeld voor die box, die kan dat gewoon niet aan. Dat ding staat 5 min het menu te laden..

XFiemoX
Berichten: 4555
Geregistreerd: 26-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 16:04

Nou wij zijn echt helemaal klaar met KPN maar ook met ZIGGO !!!! Doe voor ons maar UPC toen wij in A.dam woonden 3.5 jaar lang hebben we UPC gehad en nooit geen problemen er mee gehad zelfs nooit storingen met i-net of telefoon of televisie etc ... Maar helaas door die k*t ZIGGO mag UPC niet in dit gebied komen en daar balen we ontzettend van :(

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Grrr.. UPC!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:21

hu? je kunt tegenwoordig toch je eigen zender kiezen?
zelfde als met energie

BE_GENTLE
Berichten: 2905
Geregistreerd: 10-09-06

Re: Grrr.. UPC!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 18:43

Oew had vandaag nog ruzie met upc. ik vind hun service ook slecht. had eredivisie opgezegd niet veranderd blijkt nu en moet ik dus verplicht dit een maand langer betalen.
Wou vanmiddag mijn pakket wijzigen maar hun hadden storing en mevrouw zou het eind van de middag proberen en mij een bevestiging sturen via mail tot nu toe niks gehad.
Daarbij zou ik een aantal weken geleden terug gebeld worden maar nooit terug gebeld. ja die upc weet goed met wat ze geld kunnen verdienen. WAARDELOOS

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-10 20:03

Wij hebben ook UPC, gaat altijd prima, alleen zijn ze nu aan het rommelen met wat we voor pakket hebben. Ik had al 1 mediabox geweigerd aan de deur (hadden niks erover gehoord, zelf niks veranderd) en 2 weken later stond de postbode er weer, najah geef dan maar. Is het een een mediabox HD. Niet dat we dat hebben (dus niet aangesloten), opeens hebben we wel een ander pakket, stukken goedkoper, maar ontvangen wel nog alles van het oude :+ Echter ook niks erbij ontvangen dat onze oude mediabox (die net 4 weken hier nieuw staat, omdat de oude stuk was _O- ) terug gestuurd moet worden.

Ach het zal wel, mail gestuurd en ding in de doos gelaten, tot gisteravond we enkel een scherm kregen "installatie voltooien" dus vandaag toch maar die ander aangesloten en toen rondde die dat eindelijk af. Maar de HD dingen doen het niet en het is er 1 zonder recorder (grmbl al het opgenomen kwijt, beetje jammer). Dus morgen maar gaan bellen, maar goed nu hebben we iig weer iets aan tv en film 1 staat er gelukkig gewoon nog op.

Ach ja het komt vast wel weer goed, het eerste jaar was er ook iets mis, wij kregen wel signaal binnen, maar hun konden niet terug zien hoe of wat. Gevolg dat we een jaar lang film 1 gratis hebben gehad :D :D

Klis

Berichten: 2414
Geregistreerd: 13-09-08
Woonplaats: Amersfoort

Re: Grrr.. UPC!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-10 16:14

Nou, die monteur die 'over een week zou komen' (dat was dus vandaag) die hadden we afgezegd, omdat we het dus zelf al geregeld hadden met het internet, maar wie stond er vanmorgen voor de deur? Juist :+
Gaat lekker UPC!

Tallie1979
Berichten: 22742
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 16:16

Je hebt toch nergens voor getekend hoop ik?? Heb ik ook een keer gehad.. Monteur afgezegd, monteur komt toch en rent huis binnen, meet wat na, laat mij tekenen en in mijn totale verbijstering zet ik een krabbel..

Kon 55 euro aftikken die op geen enkele manier terug te vorderen was..

En dat gebeurde mij als ex medewerker, was totaal flabbergasted.. En ik heb er een goed potje oorlog over gevoerd trouwens..