[FOTO] Leoni & Sheronit

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ponyta

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-11-05

[FOTO] Leoni & Sheronit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 14:34

Vandaag heb ik foto's gemaakt van mijn zus en haar pony :)
Het resultaat vind ik zelf erg mooi. Alleen aan sommige dingen kan ik nog aan werken..
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op de foto's rust copy right!
Laatst bijgewerkt door Mireille op 04-09-10 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [Foto] > [FOTO]

:¨·.·¨:
`·De Lindens Ponytღ I Love You ♥ // Ga voor het geluk, niet voor het gelijk!


Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [Foto] Leoni & Sheronit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:35

Ik mis heel erg de scherpte en de overbelichting stoort me ook heel erg :) Wat waren je instellingen en met welke lens heb je deze foto's gemaakt?

askazita

Berichten: 2625
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: ♥ ♥ Ergens in de achterhoek♥ ♥

Re: [Foto] Leoni & Sheronit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:38

leuke foto's femke.
ik vind de 2 het mooiste geworden.
de overbelichting is volgens mij gewoon de zon.
is dit met je nieuwe lens die je van de week hebt gekregen ?

♪ ♫ •*¨* •.¸¸❤¸¸.•*¨*• ♫ ♪*♥*Asmiro*♥* *♥*Olaf*♥*♪ ♫ •*¨* •.¸¸❤¸¸.•*¨*• ♫ ♪

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [Foto] Leoni & Sheronit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:41

Overbelichting hoort er niet te zijn hoor, ookal is de zon er :) licht dan aan je instellingen

ponyta

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 14:45

Lifaya:

Canon 450 Lens Tamron 70-300mm

Foto 1: 1/400 6.3
Foto 2: 1/400 7.1
Foto 3: 1/400 6.3

Askazita: Ja dat is de lens die ik deze week heb gekregen.

:¨·.·¨:
`·De Lindens Ponytღ I Love You ♥ // Ga voor het geluk, niet voor het gelijk!

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [Foto] Leoni & Sheronit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:47

En op welke stand heb je gefotografeerd? :)

Ik vind overigens 2 het best gelukt, die is nog redelijk scherp en het paard kijkt erg leuk :j

ponyta

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-11-05

Re: [Foto] Leoni & Sheronit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 14:49

Gewoon op de Automatische stand :)

:¨·.·¨:
`·De Lindens Ponytღ I Love You ♥ // Ga voor het geluk, niet voor het gelijk!

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [Foto] Leoni & Sheronit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:50

Ooke ik raad je dan aan om over te stappen op AV of M ;) daar kan je alles instellen en heb je zelf ook wat meer te zeggen over de foto's :D

ponyta

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-11-05

Re: [Foto] Leoni & Sheronit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 14:51

Okeej :) Ga ik de volgende keer uitproberen !

:¨·.·¨:
`·De Lindens Ponytღ I Love You ♥ // Ga voor het geluk, niet voor het gelijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 14:56

Nogal vreemde adviezen hier... Ja, de lichte gebieden raken overbelicht in deze foto's. Maar kijk 'ns goed, zeker in foto 1 komt ook *onder*belichting voor. Als je dus die overbelichting gaat compenseren, raken er alleen maar meer donkere gebieden in de foto's onderbelicht en worden de foto's bovendien gemiddeld veel te donker.

Bovendien, je kunt wel overstappen op Av of M maar dat doe je niet zomaar even als je nog geen idee hebt wat je aan het doen hebt. Ik mis in dat advies dus een totaal ander advies: verdiep je in de techniek.

Verder: een felle zon en een lichtblonde zus zijn niet de meest gemakkelijke omstandigheden om mee te beginnen. Zoek eens een moment uit met wat zachter licht, dan zal 't waarschijnlijk een stuk gemakkelijker gaan.

En tenslotte: kijk naar het licht en dan met name naar de positie van het licht. Je zus en haar pony hebben nu hele lelijke schaduwen. Met gemakkelijker (minder hard) licht heb je dat veel minder gauw, maar als je toch bij fel licht gaat fotograferen is het heel belangrijk om goed te kijken naar de positie van het licht en de werking die dat heeft op je onderwerp. Voor dit licht stonden jij en je onderwerp gewoonweg volledig verkeerd.

Hoop dat je hiermee iets meer kunt dan met die halfbakken adviezen hierboven :)

ponyta

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-11-05

Re: [Foto] Leoni & Sheronit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 15:00

Nouks bedankt! Ik kan zeker wat met dit advies!:)

:¨·.·¨:
`·De Lindens Ponytღ I Love You ♥ // Ga voor het geluk, niet voor het gelijk!

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:52

Nouks schreef:
Nogal vreemde adviezen hier... Ja, de lichte gebieden raken overbelicht in deze foto's. Maar kijk 'ns goed, zeker in foto 1 komt ook *onder*belichting voor. Als je dus die overbelichting gaat compenseren, raken er alleen maar meer donkere gebieden in de foto's onderbelicht en worden de foto's bovendien gemiddeld veel te donker.

Ik wil niet heel erg vervelend doen, maar in de eerste foto komt geen onderbelichting voor. Je foto is overbelicht of onderbelicht, maar dit is een typisch voorbeeld van een te groot contrast wat de camera niet aankan en daardoor het ene uitgebete wit is en de andere kant tegen doorgelopen zwart zit.
Op zo'n moment pak de camera een algemene belichting die ertussen valt, waardoor deze problemen voorkomen.
Het beste is met de zon mee te fotograferen, de belichting te bepalen op de lichtste partijen en eventueel de donkere partijen lichter maken in Photoshop.
En altijd in RAW fotograferen, aangezien er dan nog informatie zit in de uitgebeten en doorgelopen stukken.

En ga eens kijken naar je schepte, want er zit of een probleem in je camera, of je hebt manueel scherp stellen nog niet onder de knie, want dit zit behoorlijk ver van scherp af.
Maar als je automatisch scherp hebt gesteld, dan gaat er iets niet goed in je camera.


Deboooraaah

Berichten: 311
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: België

Re: [FOTO] Leoni & Sheronit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 15:04

de foto's zijn wazig, en de kleuren vind ik niet zo interresant
ook zijn ze overbelicht
de compositie is wel oké

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Re: [FOTO] Leoni & Sheronit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 19:20

Ze zijn helaas behoorlijk onscherp. Heb je een filter voor je lens geschroefd? Gezien de sluitertijd moet je wel heel erg bibberen om nog bewegingsonscherpte vanuit je hand te hebben.

Kayila

Berichten: 1121
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: Bergum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:27

he lekker weer....

Nouk, halfbakken adviezen? wat is er halfbakken aan:
We missen scherpte (dus m.a.w. let op je scherpstelling)
Ze zijn overbelicht (m.a.w. ga eens spelen met je ISO, sluitertijd etc om dit op te heffen)

TS: ik stoor me het meest ook aan deze twee dingen: overbelicht en niet scherp.
Hiermee kun je in de automatische stand 0,0 mee spelen, ja dan moet je gaan nabewerken maar mag aannemen dat je zoeveel mogelijk uit je camera wilt halen en niet uit je nabewerkingsprogramma.

Mij is in de cursussen die ik heb gedaan juist afgeraden in RAW te schieten...
zo leer je prima nabewerken maar ik wil ze juist goed schieten en met minimale nabewerking(liefst niets) de plaat schieten die ik mijn hoofd had.

Dus mijn advies is: doe een goede beginnerscursus en leer alles over de M stand, ISO, sluitertijd, diafragma, contrast, witbalans en kleurwarmte!
en blijf oefenen, oefenen, oefenen daar leer je het meest van!

I know i'm gonna die so my revenge is living well.

11AFotograaf

Berichten: 1964
Geregistreerd: 25-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-10 18:33

Kayila schreef:
Mij is in de cursussen die ik heb gedaan juist afgeraden in RAW te schieten...
zo leer je prima nabewerken maar ik wil ze juist goed schieten en met minimale nabewerking(liefst niets) de plaat schieten die ik mijn hoofd had.

Daar kan ik wel inkomen. Voor 1 opdrachtgever moet ik ook alles in JPG schieten en als hun dat willen, dan doe ik dat. De foto's worden idd niet verder afgewerkt in Photoshop, dus ze moeten goed zijn.
En dat is inderdaad heel belangrijk.

Maar RAW heeft daar in tegen wel veel meer mogelijkheden! Niet alleen bij overbelicht, maar voor GROTE projecten (lees: Muurfoto's van meters groot), geeft RAW toch net wat meer mogelijkheden om de foto te vergroten zonder dat dit ten koste gaat van de kwaliteit.
Het ligt denk ik dus ook veel aan wat het eind doel van je foto's is.

Ondanks dat ik ook een drukke bruidsfotograaf ken die alles in JPG schiet, omdat die bestanden kleiner zijn en makkelijker te verwerken zijn op de computer... Het ligt denk ik dus ook aan je eigen voorkeur...

RhealLover

Berichten: 1692
Geregistreerd: 03-04-05
Woonplaats: In het Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 16:36

Dan kan hier een wel nietus spelletje gespeeld worden over over/onderbelichting echter wat duidelijk is dat de fotograaf niet de gouden tip in acht heeft genomen voor zulke foto's; de zon in de rug hebben staan! Overduidelijk staat de zon bij alle foto's aan de rechterkant en niet aan de voorkant (of gedeeltelijk links)van het model wat zorgt voor een verkeerde belichting.
De onscherpte is overduidelijk gebrek aan kennis bij fotograaf, desbetreffende Tamronlens staat bekend om dit soort dingen als je er niet handig mee bent. Daarom altijd belangrijk om goed te informeren over de functies van lenzen.

Dus doe wat met de tips en let op de scherpte! Qua compositie niet heel bijzonder maar wel mooi uitgevoerd!

Bezoek onze website. Voor Arabieren, fotografie en de webshop.
http://www.nadiyya-arabians.nl

ponyta

Berichten: 1666
Geregistreerd: 12-11-05

Re: [FOTO] Leoni & Sheronit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 17:23

Dank jullie voor jullie reactie ik ga zeker meer oefenen met jullie tips :)

:¨·.·¨:
`·De Lindens Ponytღ I Love You ♥ // Ga voor het geluk, niet voor het gelijk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 bezoekers