Wat vinden jullie nou?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Wat vinden jullie nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 14:05

Ik weet niet of het hier goed staat...
Ik zal het kort houden..

in het huis van mij en me vriend schijnt de verkeerde ondervloer te liggen.. de vloer moet er dus uit er moet een nieuwe ondervloer in en de vloer moet weer terug.
Nu had me vriend van de week gezegt je kan het weekend niet naar je paard want ik kan ook niet sporten we moetn de vloer doen.. prima!
Ik dacht van nou dan ga ik savonds laat wel f want ik kan der niet op stal laten staan (en dat snapt me vriend natuurlijk weer niet)
verder had ik me les van zaterdag verzet en ik moet vandaag zelf les geven dus dat heb ik ook verzet..


Mijn vader doet het meeste werk en mijn broer is ook komen helpen. Nu begon het vrijdag al nadat we de slaapkamer hadden leeg geruimd dat ik steeds niets kan doen.. als ik vraag kan ik wat doen is het continu "nee"
Het enigste wat ik kan doen is af en toe naar men pa zen huis rijden om de hond uit te laten.. dat doe ik dus ook.
Gister weer.. ik kon steeds niets doen.. dus me pa zegt goh ga lekker naar de manege! maar me vriend die vind dat ik thuis moet blijven hij kan immers ook niet sporten.. ik ben gister gewoon naar me paard gegaan en toen savonds de slaapkamer af was heb ik alle kleding opnieuw opgevouwen en in de kast terug gelegd, gestofzuigt ect.

Inmiddels flinke bonje met vriendlief.. want die vind het niet kunnen dat ik niet thuis blijf.. maar vandaag is het weer precies het zelfde.. ik loop die gasten alleen maar voor de voeten.. ik schenk af en toe een bakje koffie in en thats it..
Nu had vriendlief me scoonma gister aan de telefoon en die had ook gezegt dat ze het niet vond kunnen dat ik naar me paard ging.. maja net als nu zit ik achter de pc omdat ik verder niks kan doen..
net weer een discussie gehad en vriendlief zegt "ga maar is aan je paardenvriendinnetjes vragen wat die er van vinden" "die moeten ook gewoon thuis blijven" dus bij deze wat vinden jullie?

Pannie

Berichten: 1817
Geregistreerd: 21-02-05
Woonplaats: thuis!

Re: Wat vinden jullie nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:08

hahaha nou als ik zo "in de weg zou lopen" doordat je niets kunt doen zijn ze juist blij als ik het huis uit zou gaan!

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:09

Ik vind het vrij egoistisch van hem dat jij niet naar je paard mag omdat hij niet kan sporten!
Wat moet je thuis doen dan? wachten tot hij terug is en dan naar je paard gaan?
Misschien moet hij ook even nadenken bij het verschil dat die sportapparaten geen beweging en verzorging moeten hebben en een paard wel.

Bellona_K
Berichten: 1956
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:11

Eerlijk gezegd vind ik je vriend een grote l*l. Iemand die niet begrijpt dat een dier een levend wezen is dat afhankelijk is van de verzorging van zijn baasje, vervolgens gaat verbieden dat het dier de verzorging krijgt die het nodig heeft, dan zou ik serieuze vraagtekens zetten bij de relatie.

En schoonma.. niet naar luisteren.. Die kiezen altijd de kant van hun zoontje, ook al is het de meest grote onzin wat zoontjelief uitkraamt.

Je vraagt nu aan ons wat wij er van vinden, maar wat vind je er nou eigenlijk zelf van?

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:12

Ik moet juist altijd het huis uit :')
De laatste jaren als er zo iets is help ik juist wel mee want als je je best doet kun je best wat dingen doen. Aangeven, vasthouden en dat soort dingen. Ik snap het wel een beetje dat hij zo reageerd want ik denk dat hij ook graag wat anders zou willen doen. Ik denk dat dat gewoon een gevoel is van zei wel en ik zit hier te klooien met die troep..

Succes ermee :)

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:13

haha ik snap dat het voor je vriend niet leuk is, dat hij niet weg kan vanwege de vloer, maar dat is geen reden dat jij dan ook maar thuis moet blijven? Stel hij zit thuis met een gebroken been en kan niet naar het werk, moet jij dan ook maar thuis blijven van je werk? tja ik zie niet echt een reden voor jou om thuis te zitten als je niets kan doen.. je doet toch wat je kan om te helpen? Kijk als je nou ook iets kan doen dan snap ik dat die wil dat je meehelpt... Ik zie het probleem niet zo :=

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:13

laura1987 schreef:
Ik vind het vrij egoistisch van hem dat jij niet naar je paard mag omdat hij niet kan sporten!
Wat moet je thuis doen dan? wachten tot hij terug is en dan naar je paard gaan?
Misschien moet hij ook even nadenken bij het verschil dat die sportapparaten geen beweging en verzorging moeten hebben en een paard wel.

Helemaal mee eens! :j

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:13

Ik snap de logica niet en vind een nogal kinderachtige manier van denken "ik kan dit niet doen dus dan mag jij dat ook niet doen" :+ .
Ik zou erbij gaan staan en om de tien seconden vragen: "Kan ik iets doen? Ik verveel me." "Kan ik iets doen? Ik verveel me?" "Kan ik iets doen? Ik heb niets om handen." En als je je dan effectief nuttige kan maken dan heb je een echte reden om ook thuis te blijven, en als het ze op de zenuwen werkt kan je zeggen "waarom moet ik dan in hemelsnaam thuisblijven als ik toch maar met mijn duimen moet draaien." :+

Maargoed, dat zal wel weer niet de beste psycholgische manier zijn zeker :+

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 14:15

ik moet desnoods maar keukenkastjes gaan soppen als ik maar thuis ben.. hij zegt ik heb ook genoieg momenten dat ik niets kan doen..

me pa en bror hebebn ook zoiets van joh ga alsjebliefd naar je paard.. alleen hij kan het op een bepaalde manier niet uitstaan ofzo.. hij heeft dan het idee dat ik lekker een feessie aan het bouwen ben op stal terweil hun keihard aan het werk zijn.. (en dit wordt leuk want dit gaat nog zeker 3 weekeinden zo duren..)

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Re: Wat vinden jullie nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:17

waarom gata hij dan niet lekker ook sporten op de momenten dat hij niks kan doen :+ vrij nutteloos om thuis niks te zitten doen... of gaat hij ook keukenkastjes soppen als die niks kan doen :P

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:18

Hallo, wees eens redelijk: het is toch mannen werk? :\
Je loopt iedereen voor de voeten. En je vriend wil je niet weg hebben...

Ik zou gewoon naar je paard gaan :j

Blue_Eyes

Berichten: 20354
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: Wat vinden jullie nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:23

Heb je hem al gevraagd of hij zijn tennisracket/voetbal/fitnessapparaat al eten heeft gegeven? ;) Hij zal ermee moeten leren leven dat een paard een levend wezen is dat je niet gewoon een dag kunt negeren, dat beest kan er niks aan doen dat jullie aan het verbouwen zijn.
Ik ken het hoor, ik heb precies zo'n vent ;)

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:25

Ik vind je vriend erg egoïstisch en kinderachtig.
Ga lekker naar je paard!
Zijn sportapparaat hoeft niet zijn benen te strekken, een paard wel.

Elodie1

Berichten: 2561
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat vinden jullie nou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-10 14:29

hij is inmiddels boos weg... dus ik blijf thuis en dan ga ik vanavond wel naar men beessie toe.. geloof me hij is zo kinderachtig bezig he echt niet te geloven

sandra1986

Berichten: 1832
Geregistreerd: 17-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:29

jeetje....
mijn vriend is ook aan het klussen (is altijd wel wat te doen hier in huis,) maakt hem niet veel uit wat ik doe.
maar hij zal me niet aan het werk zetten ofzo.
en verbieden naar mijn paard gaan... haha ik zou der nog niet eens naar luisteren.

sterker nog, als ik een dag me ziek zwak of misselijk voel, of een lange dag heb gewerkt, dan gaat hij Erna een pavokoek en ander voer geven. ze staat dan wel 24-7 buiten, dus hij hoeft het er alleen maar in te schuiven.

lijkt wel een klein kind, ik geen snoepje zij ook niet.... sorry hoor

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:30

luwaniej1 schreef:
hij is inmiddels boos weg... dus ik blijf thuis en dan ga ik vanavond wel naar men beessie toe.. geloof me hij is zo kinderachtig bezig he echt niet te geloven



Waarom ga je nu niet gewoon naar je paardjes?
Hij is nu toch al boos weg en wat heb je er nou aan om nu op hem te gaan zitten wachten?

sarona27

Berichten: 228
Geregistreerd: 13-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:32

ik ken jou van de manee waar je hebt gestaan.
Heb toen een tijdje daar ook gereden op Silvana

MAar is pure jaloezie neem toch aan dat je beesten voor gaan en als hij het niet begrijpt dan is het gewoon een paardenlul.
Veel mannen missen het begrip dat paarden elke dag zorg nodig hebben en dat je er heen moet al is het maar even aan de lijn. of op de wei.

En als ik het goed begrijp mag jij de komende weekende dus niet naar je paard??
Zou lekker gaan dat soort mannen beginnen zo en uiteindelijk verwachten ze dat je stopt met de paardensport kost te veel zit te veel tijd in en waar ze het meestal zo jaloers om zijn...
en dan is de uitspraak ... dat stomme dier krijgt meer aandacht als mij.

Hobby

Berichten: 1408
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:36

Wat een vreemde manier van redeneren en vind 'kinderachtig' inderdaad het juiste woord. Wij staan ook aan de voet van een hele grote verbouwing en dat is alleen vol te houden als je elkaar ook een stukje ontspanning gunt. Nou ben ik zelf redelijk handig en kan ik meeklussen, maar waarom zou je in jouw geval nutteloos aanwezig moeten zijn? Jij hebt toch niet voor hem bepaald dat hij niet kan gaan sporten? Waarom wil hij dit dan wel voor jou bepalen?

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:36

luwaniej1 schreef:
hij is inmiddels boos weg... dus ik blijf thuis en dan ga ik vanavond wel naar men beessie toe.. geloof me hij is zo kinderachtig bezig he echt niet te geloven

Dan ga je nu lekker naar je paardje, toch? Op hem gaan wachten is ook een beetje onzin. Hij is toch al boos.

Ik ben het ook wel eens met sarona, pure jaloezie. Je moet aandacht verdelen en daar hebben sommige verschrikkelijke moeite mee :\
Hoe je jaloers kan zijn op een dier, geen idee, maar het komt vaker voor.

Als hij het gewoon echt niet begrijpt zou ik persoonlijk vraagtekens gaan zetten bij de relatie.
Het woord begrip komt niet echt voor in zijn woordenboek :n

MMIDV

Berichten: 7357
Geregistreerd: 21-01-02
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat vinden jullie nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:40

omdat hij niet kan sporten mag jij niet naar je paard?!?!
nou dat zou er bij mij niet ingaan hoor :n
ik doe wat ik moet doen, en dat heeft ie maar te slikken

mijn vriend is gelukkig niet zo, want ik denk dat we dan niet lang samen zouden zijn :n

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Wat vinden jullie nou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:46

@ts ga je hem dit topic nog laten lezen? aangezien hij zelf benieuwd was wat wij zouden vinden?

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:46

laura1987 schreef:
@ts ga je hem dit topic nog laten lezen? aangezien hij zelf benieuwd was wat wij zouden vinden?

Oeh.... dan wordt ie nog bozer :oo

JackenJill
Berichten: 341
Geregistreerd: 10-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:47

Ik vind het inderdaad een rare gedachtegang van je vriend. Ieder doet wat hij kan en wanneer het mogelijk is. Wanneer er voor jou niks te doen is, kun je net zo goed even gaan. En tegen de tijd dat een deel klaar is en jij kunt je steentje bijdragen, dan doe je dat toch ook? Hij kan toch ook 's avonds gaan sporten, en dan blijf jij thuis, want je hebt je paard al verzorgd en gaat thuis nuttige dingen doen. Hoe langer ik typ, hoe dommer ik hem vind. Zijn redenatie slaat werkelijk nergens op!
Sorry.. wil je natuurlijk niet beledigen, het gaat natuurlijk wel over je vriend..

laura1987

Berichten: 7129
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:50

luwaniej1 schreef:
net weer een discussie gehad en vriendlief zegt "ga maar is aan je paardenvriendinnetjes vragen wat die er van vinden" "die moeten ook gewoon thuis blijven" dus bij deze wat vinden jullie?



@engeltjess hij heeft er zelf om gevraagd.

knollentuin
Berichten: 10392
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:56

wat een kinderachtig gedoe zeg, omdat hij niet kan mag jij ook niet? ik heb hier een tweeling van 5 en die denken ook zo :Y)
laat je schatje deze reacties maar lezen ...
Een paard is iets anders dan een sportclub hoor,daar heb je de verantwoording voor dat ie zijn zorg en beweging krijgt whatever, enne aanwezig zijn en niets kunnen doen is al helemaal niet mijn ding dus ik zou zeggen :evaw: mannen tot laterrrr!