Mijn vader wordt 50!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Mijn vader wordt 50!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 12:19

Hallo allemaal!

30 september is het zover, mijn vader bekomt dan de heugelijke leeftijd van 50 jaar!

En daar hoort een feestje bij.
En natuurlijk een pop.
En natuurlijk een uitnodiging.
En misschien iets van zijn werk (kraanmachinist)...

Zelf zitten we te denken aan eten (hebben grote tuin, veranda en een tent is altijd wel te huren), voor familie en vrienden. Een soort lopend buffet, rijstsalade, salades, quiche etc.

Voor een pop hebben we nog een adresje dichtbij nodig. Het moet natuurlijk wel iets geks zijn!
We willen op de dag zelf de pop voor in de tuin, en met het feest (op zaterdag) achter in de tuin.
Ik zelf had bedacht zijn baas te vragen om een minikraantje te lenen, een pop te maken en die er ook bij voor in de tuin zetten.

Enniewee, er moet een leuk spandoek bij, maar wat moet er op??? (Mijn vader heet Tjeerd)

En we moeten natuurlijk een leuke, gekke uitnodiging verzinnen. Heeft iemand daar nog ideetjes over???

Ik ben benieuwd naar jullie reacties!


EngeltjeS

Berichten: 16617
Geregistreerd: 06-06-03

Re: Mijn vader wordt 50!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:21

Wat gaaf dat je dit aan het plannen bent zeg :D

Hier in de buurt zag ik laatst een opblaasbare-pop. Enorm groot (denk ruim 2 meter hoog, en dan heb ik het nog niet over de breedte)

Ik ben erg benieuwd hoe het er uit komt te zien.

Enniewee: Alvast gefeliciteerd!


Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Mijn vader wordt 50!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 12:23

Twee meter is wel weinig hoor, als ik zie dat onze woonkamer echt 3 meter nog wat hoog is... :P

Mag best een huizenhoge pop zijn denk ik...
M'n moeder wil er geloof ik een groot feest van maken...


maj0

Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Mijn vader wordt 50!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:27

Wij hadden bij mijn vader een pop van 3 meter staan (alleen omdat mijn moeder 6 meter te hoog vond :P ) ja en en spanddoek,, vrienden van mijn ouders hadden ero ok nog een pop neer gezet.

Wij hadden ook thuis een lopend buffet waar iedereen die uitgenodigd was kon mee eten.

Nou moet ik even denken hoe we dat gedaan hebben achter thuis. volgens mij hebben we daar gwoon wat lampjes opgehangen, (mijn vader is op 24 mei jarig dus meestal wel mooi weer) en lekker buiten gezeten.

Het spandoek vond ik het ook het moeilijkste helemal voor mijn vader. Mijn moeder had wel van die gekke dingen die dr op konden haha.

Is er iets wat je vader vaak doet of waar jullie hem vaak mee plagen dan is dat iets wat je op een spandoek moet zetten.
En dat van die pop op de kraan is idd ook wel een goed idee

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

_Lisanne

Berichten: 3719
Geregistreerd: 17-10-04
Woonplaats: In de buurt van Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:31

Mijn vader had voor mijn moeder toen ze 50 werd een heel groot spandoek laten maken.
Mocht je het leuk vinden, zal ik wel aan hem vragen waar hij dat heeft laten doen. Was heel erg leuk, foto van mn moeder erop enzo!

Verder hadden wij een bbq voor vrienden/familie/collega's en was er een dj die leuke muziek draaide. :)

The Kings Lacorde & Wardie K <3

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Mijn vader wordt 50!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 12:34

Muziek kunnen we zelf regelen, m'n vader heeft een hele collectie, wel zo leuk om alleen zijn muziek te draaien denk ik.

Je woont wel ver van mij vandaan Lisanne, maar als dat via internet kan, ben ik wel benieuwd.

Lampjes buiten zijn ook niet geheel onbelangrijk. M'n vader plagen we eigenlijk met van alles. M'n zusje vond net een pop met een pot bier in de hand en een afstandsbediening. := Dat is ook wel een leuke.

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:36

Mijn vader wordt de 13e 50! Wij gaan wss met paard en wagen (huifkar) met de familie een toer doen in zijn geboorteplaats, en onderweg eten bij een pannenkoekenboerderij :)

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 12:40

Bellarose schreef:
Mijn vader wordt de 13e 50! Wij gaan wss met paard en wagen (huifkar) met de familie een toer doen in zijn geboorteplaats, en onderweg eten bij een pannenkoekenboerderij :)


Mijn vader heeft zijn hele leven al in dit dorp gewoond... Dus daar kunnen we niets mee.
Maar je hebt me wel op een ander leuk idee gebracht! Foto's inscannen en in de tent hangen, verschillende foto's van m'n vader!

Bellarose
Berichten: 2320
Geregistreerd: 06-02-07
Woonplaats: Ter Aar

Re: Mijn vader wordt 50!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:50

Oke! Ik heb een filmpje gemaakt met alle fotos en een muziekje erachter (uiteraard Daddy Cool) voor hemzelf :).

Mando

Berichten: 15614
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Mijn vader wordt 50!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 12:53

Op de weg naar huis toe allemaal foto´s hangen.

Collega´s een mail sturen of ze allemaal een leuke herinnering willen schrijven/maken en dat laten mailen naar je en dan daar een boek van maken. Ook foto's vragen natuurlijk wie weet hebben sommige mensen dit nog.

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

chillse

Berichten: 1198
Geregistreerd: 27-08-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 14:28

Wij hebben mijn vader toen ie vijftig werd laten bungeejumpen! maar je zoekt iets voor 's avonds denk ik?
Denk aan een lied, geschreven op een bekende melodie zodat alle gasten een a4 kunnen krijgen (met de tekst) en mee kunnen zingen. Wij zelf deden het op Jan smit, als de morgen is gekomen (en nu abraham is gekomen) beetje flauw maar wel leuk!
Verder hadden wij een foto/spandoek onder de plaatselijke viaduct gehangen én natuurlijk een verjaardagsgroet incl oude foto in het plaatselijke krantje!
En het is trouwens ook erg leuk om van die avond een film te maken, zodat wanneer gasten weggaan (en een borrel op hebben) een boodschap aan je vader kunnen brengen!

Heranda

Berichten: 16475
Geregistreerd: 01-04-03
Woonplaats: Nieuw- en Sint Joosland

Re: Mijn vader wordt 50!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 16:19

Wij hebben op 't werk deze abraham, 2.5 meter hoog (€50,- huur).

Afbeelding

Maar is aan de andere kant van NL, maar zal vast ook wel zoiets in de buurt zitten toch?

    If you can dream it, you can do it ...

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 18:21

Babaloo schreef:
Wij hebben mijn vader toen ie vijftig werd laten bungeejumpen! maar je zoekt iets voor 's avonds denk ik?
Denk aan een lied, geschreven op een bekende melodie zodat alle gasten een a4 kunnen krijgen (met de tekst) en mee kunnen zingen. Wij zelf deden het op Jan smit, als de morgen is gekomen (en nu abraham is gekomen) beetje flauw maar wel leuk!
Verder hadden wij een foto/spandoek onder de plaatselijke viaduct gehangen én natuurlijk een verjaardagsgroet incl oude foto in het plaatselijke krantje!
En het is trouwens ook erg leuk om van die avond een film te maken, zodat wanneer gasten weggaan (en een borrel op hebben) een boodschap aan je vader kunnen brengen!


Die laatste is heel erg leuk! :D Mijn nieuwe camera is daar vast wel iets voor!

Zingen zijn we zelf niet echt zo van...

Heranda: Zoiets hebben wij zelf nog niet gezien, maar wel al vele leuke andere dingen.

stoer

Berichten: 1726
Geregistreerd: 05-05-06
Woonplaats: S'land

Re: Mijn vader wordt 50!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 18:43

Mijn pa is ook pas 50 geworden, wij hadden van karton allemaal bordjes gemaakt met gekke teksten en die door de tuin en de straat opgehangen...

PANIEKK PANIEKK TJEERD IS BIJNA ANTIEK.....

Beetje dat soort flauwe dingen, en een lopend buffet is altijd een succes

# Never regret something that once made you smile #

Janine1990

Berichten: 43773
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-10 18:45

stoer schreef:
Mijn pa is ook pas 50 geworden, wij hadden van karton allemaal bordjes gemaakt met gekke teksten en die door de tuin en de straat opgehangen...

PANIEKK PANIEKK TJEERD IS BIJNA ANTIEK.....

Beetje dat soort flauwe dingen, en een lopend buffet is altijd een succes


Oooh die is leuk!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lgw, ogidni, ynskek en 24 bezoekers