Mag jouw kat boven?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Mag jouw kat boven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 15:53

Ik zit er over na te denken om nog ooit een kat te nemen. Maar ik zou dan wel liever hebben dat hij beneden blijft. Alleen op Bokt hoor ik veel mensen die hun kat allemaal door t hele huis hebben lopen. Zijn er ook mensen die hun kat(ten) wel bewust beneden houden?

Limoen

Berichten: 7522
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Drenthe

Re: Mag jouw kat boven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:53

Nope. :D Hier komen ze gezellig overal <3 Heerlijk!

_Noraly

Berichten: 5477
Geregistreerd: 27-08-04

Re: Mag jouw kat boven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:55

Onze kat mocht eerst alleen in de houtschuur en buiten. Na een week was ze gepromoveerd tot de garage.
In koude dagen mocht ze dan af en toe in de keuken.

Inmiddels heeft ze zich omhoog gewerkt door gewoon een lief beestje te zijn, en mag ze door het hele huis lopen en slaapt ze zelfs op m'n bed :D

Solleke_Noah

Berichten: 11077
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:56

Bij ons zitten de katten normaal gezien beneden, onze oudste kat heeft zo'n 10 jaar lang de bovenverdieping moeten vermijden. Dat is eigenlijk vrij eenvoudig te leren, gewoon altijd naar beneden 'jagen' (niet te letterlijk nemen!) en het wordt een gewoonte. Moet zeggen dat hij, naarmate hij ouder werd, steeds meer mocht, en hij heeft daarna nog 6 jaar boven rondgelopen (ook geslapen). Onze twee jongere katten kwamen beide na die periode en hebben dus goed meegeprofiteerd, ze mogen nu ook boven maar slapen wel beneden.

Het kan dus zeker!

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:57

Wij hebben geen boven :+, maar allesinds: onze katten mogen niet in de slaapkamers/gang/badkamer. De hond mag net zoals de katten niet in de slaapkamers, maar ook niet in de woonkamer (wel in keuken/wasruimte/binnengarage/buiten). Ik vind het niet zo'n proper idee dat de katten/hond overal in huis rondhangt. Zoiezo verliezen ze een heleboel haar, als je dan je kamer proper wil houden, moet je al praktisch alle dagen stofzuigen (wat hier in keuken/woonkamer om die reden ook gedaan wordt).

Een deur is dan wel praktisch. Katten hebben een onwaarschijnlijk verlangen naar de ruimtes waar ze niet in mogen :+

MarloesRixt

Berichten: 4816
Geregistreerd: 25-03-05
Woonplaats: Heerenveen

Re: Mag jouw kat boven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:58

Ons kat kwam wel op de overloop. Maar de slaapkamers mocht hij alleen komen als een van ons er ook was, en vaak maar eventjes.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-10 15:58

We hebben al een groot voordeel dat we de trap achter een deur zit in de huiskamer. Dus het zou dan hoogstens voorkomen dat de kat stiekem mee naar boven sneakt. Maar ik vind het van de andere kant ook een beetje krapjes (voor het dier) als ie enkel in de woonkamer mag.

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:59

Onze poes moet ook beneden blijven.
Ze is trouwens veel buiten (boerderij) en ze mag overdag binnen als ze wil. 's Nachts moet ze buiten, maar we hebben een aantal schuren waar ze kan slapen (op een warm plekje).

Dit zijn gewoon de regels en dat weet ze :)

Rennie89
Berichten: 37248
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Mag jouw kat boven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:00

Mijn kat slaapt zelfs in mijn bed, maar ze is wel erg schoon :j ik was haar 1 x in de 1 a 2 maanden en verder komt ze nu ook niet echt buiten gezien ze weer iets heeft waardoor ze met een kap loopt :+ maar je kan katten altijd verplichten beneden te blijven :j

K_im
Berichten: 3958
Geregistreerd: 30-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:01

Hier mogen de katten overal! (behalve op moeders slaapkamer en zolang ze niet sproeien etc. Anders moeten ze weer enkel naar buiten en de woonkamer)

Emytje

Berichten: 2619
Geregistreerd: 16-01-05
Woonplaats: Hierzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:01

We hebben er sinds woensdag nog maar 1, maar onze katten mogen overal komen behalve de slaapkamer waar de konijnen en de cavia's staan. Dat betekend dus ook de badkamer als ze dat willen en de slaapkamers. Het zijn binnenkatten en we hebben maar een huis van 100 m2 en dan vind ik het gewoon not done om te nog meer te beperken in hun ruimte. (overigens komt er wel een kattenren aan)

Pinkey

Berichten: 1173
Geregistreerd: 25-03-08
Woonplaats: Home@Amsterdam & Horse@Amstelveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:02

Mijn "oude" kat (te long overleden) mocht officieel niet boven, maar als ik er was mocht hij wel op mijn kamer. Hij was een echte buitenkat dus als hij gewoon beneden zou blijven was het voor hem ook veel lekkerder omdat wij altijd alle deuren dicht hebben.

De grootste reden dat hij niet boven mocht was dat mijn vader niet van katten houd en hem niet op zijn kamer wilde "betrappen" :P

Tatiane

Berichten: 3485
Geregistreerd: 17-04-06
Woonplaats: Leopoldsburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:34

lifaya schreef:
Mijn kat slaapt zelfs in mijn bed, maar ze is wel erg schoon :j ik was haar 1 x in de 1 a 2 maanden en verder komt ze nu ook niet echt buiten gezien ze weer iets heeft waardoor ze met een kap loopt :+ maar je kan katten altijd verplichten beneden te blijven :j


Dat hebben wij bv dan weer niet met onze katten. Het zijn katten die enorm graag buiten rondhangen, in stal/wei/zand en ze worden nooit gewassen :).

Dewii
Berichten: 4549
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:36

Nee, onze blijft ook beneden. Mijn moeder houdt niet zo van al die kattenharen := , ook al komt de kat niet buiten. Als we visite krijgen die een hond meeneemt (daar is onze kat heel bang voor), dan gaat de kat wel in een kamer boven, vaak mijn slaapkamer. Mij maakt het niet zo veel uit. De kat is ook niets anders gewend dus ik vind het niet zielig :+ . Ze vermaakt zich prima, en ze weet zo af en toe ook nog eens naar boven te sneaken! :') Nog een reden waarom ze niet naar boven mag is dat ze ook zo naar zolder kan. Als ze dan achter een van de schotten kruipt, vinden we haar nooit meer terug :z .
Laatst bijgewerkt door Dewii op 04-09-10 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Jemawi

Berichten: 3347
Geregistreerd: 26-04-04
Woonplaats: Zuidlaren (Dr.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:37

Iris82 schreef:
We hebben al een groot voordeel dat we de trap achter een deur zit in de huiskamer. Dus het zou dan hoogstens voorkomen dat de kat stiekem mee naar boven sneakt. Maar ik vind het van de andere kant ook een beetje krapjes (voor het dier) als ie enkel in de woonkamer mag.


Ik heb het heel lang zo gedaan, op zich prima toch?
Nu ik weer alleen woon, komen de katten wel gezellig boven. Ze slapen keurig netjes op een handdoek
op de plek van mijn ex :D

Suor

Berichten: 965
Geregistreerd: 14-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:38

Onze (drie) katten mogen in het hele huis komen en slapen ook gewoon bij ons op bed.

Eigenlijk hebben mijn ouders mijn kat zelfs het liefst alleen boven omdat ze vaak op tafel springt en aan de stoelen krabt als ze alleen beneden is.

Jess1989
Berichten: 3140
Geregistreerd: 25-05-10
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Mag jouw kat boven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:40

Ik heb dan wel geen boven, maar mijn kat mag niet in de slaapkamer. Vanuit mn ouderlijk huis mochten de katten nooit boven. Dat ze in de woonkamer/keuken/buiten rondbanjeren... prima... maar gelieve niet op mn bed!
Heel af en toe als ik verdrietig ben of me alleen voel, mag ze op bed, maar straks ook niet meer, want dan slaapt de baby in dezelfde kamer en dat is gevaarlijk.
Dus lekker in de woonkamer! Banken en stoelen genoeg om op te liggen!

sandra1986

Berichten: 1832
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Mag jouw kat boven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:44

onze kat komt overal. slaapt ook op het bed.
vanochtend kwam hij om 5 uur, bij ons op bed liggen.
toen ik om 12 uur weer thuis kwam van werken,
kwam meneer uitgeslapen naar beneden gewaggelt.

wat een katteleven....

Emori

Berichten: 13116
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:44

Nee, ik heb de katten ook alleen beneden.
beneden liggen al genoeg haren, boven is het zo mooi haarvrij.

Froukje
Forever young

Berichten: 10836
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:44

Onze kat komt boven alleen op de overloop, daar staat z´n eten(als we dat beneden zetten is het in een minuut opgegeten door de honden :+ ). Verder mag hij beneden en buiten komen.

Loiz

Berichten: 5835
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:44

Nee zeker niet, hier komen ze niet boven. Boven slapen wij en daar blijft het schoon.
En wil niet zeggen dat katten vies zijn, maar als ze door de bagger gelopen hebben en daarna
op je bed gaan liggen, nee bedankt. In de huiskamer is het gezellig genoeg!

sandra1986

Berichten: 1832
Geregistreerd: 17-01-06

Re: Mag jouw kat boven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:56

onze kat komt dan wel alleen binnen en in de tuin.
hij durft niet verder

Seven

Berichten: 21195
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Mag jouw kat boven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:16

bij ons komen op de overloop (dus boven) in de gang en keuken. In de woonkamer als we thuis zijn maar niets als we weg zijn t zijn 2 jonge nogal vrolijke kittens en spelen graag op de volle vensterbanken :=

boven staat hun katten bak ook op de over loop, wel zijn de deuren boven allemaal dicht.

Als ze wat ouder zijn krijgen ze de woonkamer er bij maar in mn slaapkamer wil ik ze persoonlijk niet hebben.

josewoos

Berichten: 4812
Geregistreerd: 30-01-08

Re: Mag jouw kat boven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:20

Onze katten komen niet buiten en dan vind ik alleen een woonkamer eigenlijk niet ruim. Dus hun lopen door het hele huis heen, hartstikke gezellig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:21

Ik heb dr drie waarvan dr twee boven mogen komen, de oudste (Simba) mag niet naar boven die wil nog wel eens in een hoekje gaan zitten piesen.