Vogelspinnen, slangen enz... enz...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CChanell
Berichten: 1036
Geregistreerd: 14-08-10
Woonplaats: Grashoek

Vogelspinnen, slangen enz... enz...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 23:35

Nou ik heb dus zelf 4 slangen als huisdier en wij hebben dus ook vogelspinnen gehad en een schorpioen :o

ja en als je dat verteld krijg je meteen reacties van "iewl gadverdamme" of "omg die zijn eng!!" of weet ik het nog allemaal reacties die daar op lijken... maar als ik dan vraag geef is een goede reden waarom ze eng of vies zijn...?? nou dan is het meteen "ja gewoon, daarom" of "ja ze zijn eng en vies omdat ze haren op hun poten hebben" ik dacht dat wij dat ook hadden en bijna elk dier...?? :roll:

anyway wat ik mij dus afvraag "waarom" zijn vogelspinnen, slangen enz. vies, eng of raar?? geef mij is een goede reden... :)

Lavitabella

Berichten: 1702
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:37

Ik vind slangen heel eng omdat ze wurgen, niet elke slang doet het maar het idee alleen al ! als ze ergens in zitten vind ik het prima, zijn ze eruit ben ik 10 km verder gerend :=

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:39

Geen idee, ik vind slangen en schorpioenen niet echt eng.
Spinnen wel, ik heb gewoon iets tegen spinnen := hier bij de flat zitten altijd van die kruisspinnen bovenin, ik heb altijd idee dat er wel eens ééntje op mijn hoofd zou kunnen vallen dus ik ren altijd met een bloedvaart het portiek in :') zo bang ben ik!
Maar toch zou ik heel graag eens een vogelspinnen op m'n hand willen, ik vind die beesten wel fascinerend en mooi om te zien. Sommige hebben ook van die mooie kleurtjes :) maar een gewoon spinnetje, nee dankje!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re: Vogelspinnen, slangen enz... enz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:42

Je kunt je er helemaal niets bij voorstellen dat mensen het eng vinden?????
Vind het persoonlijk ook niet eng of vies, eerder mooi.
Maar.. ja mijn inlevingsgevoel gaat blijkbaar iets verder, want ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het eng vinden.

CChanell
Berichten: 1036
Geregistreerd: 14-08-10
Woonplaats: Grashoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 23:43

Malissaa schreef:
Ik vind slangen heel eng omdat ze wurgen, niet elke slang doet het maar het idee alleen al ! als ze ergens in zitten vind ik het prima, zijn ze eruit ben ik 10 km verder gerend :=


Dat vind ik geen goede reden "omdat ze wurgen" dat is hetzelfde als ik zou zeggen van "ja leeuwen zijn vies omdat ze rauw vlees eten.." dat slaat nergens op... wurgen hoort gewoon bij het vangen van de prooi dan vind ik hoe wij dieren slachten erger als je het mij vraagt... :P

CChanell
Berichten: 1036
Geregistreerd: 14-08-10
Woonplaats: Grashoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 23:44

Natasja91 schreef:
Je kunt je er helemaal niets bij voorstellen dat mensen het eng vinden?????
Vind het persoonlijk ook niet eng of vies, eerder mooi.
Maar.. ja mijn inlevingsgevoel gaat blijkbaar iets verder, want ik kan me heel goed voorstellen dat mensen het eng vinden.


Ik heb nooit gezegt dat ik het me niet voor kan stellen ;)
het is gewoon zo dat vogelspinnen enzo ook gewoon dieren zijn en niks anders :)
dus ik vind het dan nogal stom als er geen reden is om een vogelspin eng, vies of raar te vinden...

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:44

Ik vind slangen niet eng, schorpioenen alleen kleintjes gezien ook niet. Maar spinen vidn ik echt, vogelspinnen dan wee niet :')
Kleine spinnen zijn gewoon ontiegelijk snel en daar hou ik niet van.. Als klein kind tijdens het afdrogen opeens zo'n huisspin op m'n buikje, brr

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:44

Jij hoeft het ook geen goede reden te vinden, je vroeg om de reden van andere mensen.

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:45

CasanovaLY schreef:
Malissaa schreef:
Ik vind slangen heel eng omdat ze wurgen, niet elke slang doet het maar het idee alleen al ! als ze ergens in zitten vind ik het prima, zijn ze eruit ben ik 10 km verder gerend :=


Dat vind ik geen goede reden "omdat ze wurgen" dat is hetzelfde als ik zou zeggen van "ja leeuwen zijn vies omdat ze rauw vlees eten.." dat slaat nergens op... wurgen hoort gewoon bij het vangen van de prooi dan vind ik hoe wij dieren slachten erger als je het mij vraagt... :P


Dat kan zij toch eng vinden? Waarom is dat stom, dat is niet stom, dat is haar gedachtegang !

CChanell
Berichten: 1036
Geregistreerd: 14-08-10
Woonplaats: Grashoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 23:45

Leslie90 schreef:
Geen idee, ik vind slangen en schorpioenen niet echt eng.
Spinnen wel, ik heb gewoon iets tegen spinnen := hier bij de flat zitten altijd van die kruisspinnen bovenin, ik heb altijd idee dat er wel eens ééntje op mijn hoofd zou kunnen vallen dus ik ren altijd met een bloedvaart het portiek in :') zo bang ben ik!
Maar toch zou ik heel graag eens een vogelspinnen op m'n hand willen, ik vind die beesten wel fascinerend en mooi om te zien. Sommige hebben ook van die mooie kleurtjes :) maar een gewoon spinnetje, nee dankje!


Geloof me die dieren willen niks anders dan uit jou buurt te blijven :)

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:46

Wat is het doel van je topic... redenen die mensen geven van tafel vegen??

Lavitabella

Berichten: 1702
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:48

CasanovaLY schreef:
Malissaa schreef:
Ik vind slangen heel eng omdat ze wurgen, niet elke slang doet het maar het idee alleen al ! als ze ergens in zitten vind ik het prima, zijn ze eruit ben ik 10 km verder gerend :=


Dat vind ik geen goede reden "omdat ze wurgen" dat is hetzelfde als ik zou zeggen van "ja leeuwen zijn vies omdat ze rauw vlees eten.." dat slaat nergens op... wurgen hoort gewoon bij het vangen van de prooi dan vind ik hoe wij dieren slachten erger als je het mij vraagt... :P


jij vraagt aan mij waarom ik ze eng vind, nou dat lijkt mij een hele goede reden..

CChanell
Berichten: 1036
Geregistreerd: 14-08-10
Woonplaats: Grashoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 23:49

Natasja91 schreef:
Wat is het doel van je topic... redenen die mensen geven van tafel vegen??


je kan echt nergens op bokt een normaal topic openen zonder commentaar op je topic....

nee dat is niet het doel van dit topic... het doel van dit topic is een goede reden krijgen waarom slangen of vogelspinnen eng, vies of raar zijn :)

CChanell
Berichten: 1036
Geregistreerd: 14-08-10
Woonplaats: Grashoek

Re: Vogelspinnen, slangen enz... enz...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 23:50

jij vraagt aan mij waarom ik ze eng vind, nou dat lijkt mij een hele goede reden..[/quote]

Ok dan heb jij dan een reden wat nog ergens op slaat maar ik ken genoeg mensen die maar zeggen van ja ze zijn eng daarom

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:52

Sommige mensen zijn er gewoon bang voor.. geen reden om redenen te geven om er niet bang voor te zijn.
Ze willen uit mijn buurt blijven? volgens mij vinden ze het geweldig om mij te zieken :P ik kom ze áltijd tegen! echt altijd. Overal in huis.
Er is al eens een kruisspin op m'n hoofd gevallen, en kroop over me gezicht me nek in. Ik heb nog nooit zo hard gegild en ik was echt aan het flippen. Was in staat om te gaan strippen op straat, brrrr.

Nee, ze komen niet vaak in mijn buurt, maar een spin IN m'n huis vind ik al dichtbij genoeg, en ik moet er niets van hebben.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:52

:))

Een reden is toch persoonlijk???
Al zou ik bang zijn voor... weet ik het langwerpige voorwerpen, dat is MIJN reden om er bang voor te zijn... ongeacht of pietje, klaasje of jantje mijn reden nou wel of niet goed vindt...

En aangezien jij er niet bang voor bent denk ik niet dat je een reden die hier gegeven gaat worden goed gaat vinden.

CChanell
Berichten: 1036
Geregistreerd: 14-08-10
Woonplaats: Grashoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-10 23:55

Natasja91 schreef:
:))

Een reden is toch persoonlijk???
Al zou ik bang zijn voor... weet ik het langwerpige voorwerpen, dat is MIJN reden om er bang voor te zijn... ongeacht of pietje, klaasje of jantje mijn reden nou wel of niet goed vindt...

En aangezien jij er niet bang voor bent denk ik niet dat je een reden die hier gegeven gaat worden goed gaat vinden.


maar daar ging het mij niet om het ging er mij om dat mensen gewoon een reden geven en niet gaan zeggen van ja daarom maar ik zie hier boven al 2 redenen... het ging er mij eigenlijk ook meer om waarom ze vies zijn

Nirvana_29

Berichten: 174
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 23:59

Mijn vriend heeft een vogelspin, 3 slangen, een bijtschildpad, gekko's en ga zo nog maar even door. Ik heb er persoonlijk helemaal niks mee en vind ze ook gewoon eng. Het zijn nou eenmaal geen beestjes die je even op je hand kunt houden. En het idee dat er wat kan ontsnappen ofzo, bah ik durfde eerder ook niet te gaan slapen.

Maar goed, mijn vriend heeft weer niks met paarden.. Dat kan, ieder zijn eigen ding!

Aradis

Berichten: 6183
Geregistreerd: 14-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:00

CasanovaLY schreef:
dus ik vind het dan nogal stom als er geen reden is om een vogelspin eng, vies of raar te vinden...


:?
Er zijn genoeg mensen met angsten die voor een ander "stom" lijken..
Dat jij van die dieren houd is helemaal prima, maar daarom kan een ander ze nog wel eng vinden!

Meliszy

Berichten: 479
Geregistreerd: 08-05-10
Woonplaats: Midwolda (Provincie Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 00:06

Ik denk dat ts gewoon echt geen idee heeft wat zo eng is aan een exotisch dier... En dat haar doel is daar achter te komen. Ik weet wat je bedoeld, heb ook 2 slangen, korenslangen. En ze zijn nog niet eens zo groot. Een meter ongeveer. En ik heb er alle respect voor als iemand echt bang is voor de slang, maar praat er dan met diegene over en krijg mensen dan vaak wel zo ver om hem even te aaien zodat ze zien dat je er echt niet bang voor hoeft zijn. Maar ik erger me echt heel erg aan mensen die altijd direct een grote bek hebben van, als je bij me in de buurt komt met dat ding kom ik hier nooit weer enz. Of mensen die gaan gillen ofzo als ze er nog 10 meter vanaf staan. Daar erger ik me gewoon aan. Als er mensen in huis zijn dan weten ze dat er slangen zijn, en dan moeten ze niet zo raar gaan doen als ik 1 van de slangen eruit haal. Als iemand er bang voor is kom ik echt niet met een slang bij hun in de buurt hoor. Wil gewoon mijn slang kunnen pakken zonder gezeur. En als iemand bang is voor de slang en niet wil dat ik in de buurt kom kan diegene dat gewoon zeggen en dan respecteer ik dat, in plaats van dat ze direct zo grof en brutaal zijn

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Vogelspinnen, slangen enz... enz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 04:16

Er hoeft trouwens niet eens altijd een specifieke rede te zijn..
Je kan ergens angstgevoelens voor hebben zonder dat je daar een woord aan kan geven..

Hackie

Berichten: 4453
Geregistreerd: 12-11-04
Woonplaats: Bonaire

Re: Vogelspinnen, slangen enz... enz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 04:44

Hmmm...

Heb ooit op mijn middelbare school vogelspinnen les gehad, erg intressant, op een gegeven moment liep het beest dus over mijn hoofd, tja :+
Sinds dien minder bang voor spinnen, ik was echt als de dooood voor spinnen.

Slangen heb ik geen moeite mee, hou ze vast vind ze niet eng, maar het is niet echt mijn interesse :)

Schorpioenen vind ik rot beesten, ze lopen hier in het wild en ik vind ze gewoon niet leuk :Y)

sunny_l0ve
Berichten: 3641
Geregistreerd: 07-02-07
Woonplaats: ijmuiden

Re: Vogelspinnen, slangen enz... enz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:14

Ik ben er zelf niet bang voor, behalve die shorpioenen dan, maar ik snap wel precies waarom mensen er bang voor zijn en kan het ook goed uitleggen.

Sommige mensen hebben gewoon een fobie voor spinnen, slangen, schorpioenen enz. Die kunnen het niet goed uitleggen waarom, maar worden enorm bang zodra dat dier in de buurt komt. Dit is wat ik heb met gewone spinnen.
Vaak krijg ik dan ook te horen dat ik gek ben, omdat vogelspinnen voor mij niet eng zijn maar 'huisspinnen' wel.

Andere mensen zijn er bang voor of voelen zich niet op hun gemak bij die dieren omdat je ze niet kunt lezen. Veel gedomesticeerde dieren zoals katten, honden, konijnen, hamsters enz. kunnen emoties tonen waardoor de mens kan zien of het veilig is of niet om ze te aaien/knuffelen.
Bij reptielen kan een leek dat niet zien. Ongetwijfeld als je het dier als huisdier hebt en het dier door en door kent dat je het wel kan. Ik denk vooral dat het daardoor komt en dat maakt die dieren dus onvoorspelbaar voor buitenstaanders.
Waar ik me prima in kan vinden, ik aai of knuffel zoiezo niet snel een vreemd dier, dan wil ik eerst zeker weten of die tam is. Bij de gedomesticeerde gezelschapsdieren valt dat sneller te zien dan bij reptielen.

Finstar1991

Berichten: 2070
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: steenwijk

Re: Vogelspinnen, slangen enz... enz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 15:34

Ooit gehoord van prikkeks en spinsels van je hersenen?
De prikkels die angst doorgeven?
Ik heb een spinnenfobie, zonder enige reden krijg ik de kriebels en flip hem helemaal uit. (behalve langpoten, die pak ik op en zet ze buiten :) )
Schorpioenen zou ik ook wel bang voor zijn.
Maar slangen heb ik geen problemen mee..

Joyckuh
Berichten: 4860
Geregistreerd: 25-08-03

Re: Vogelspinnen, slangen enz... enz...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 16:54

Ik heb geen problemen met slangen, schorpioenen en spinnen etc. Ik vind ze geen van allen eng, durf ze allemaal te hanteren. Maar persoonlijk zou ik nooit maar dan ook nooit een slang aanschaffen als huisdier. Waarom? Omdat ik dit het meest saaie huisdier aller tijden vind. Ze nemen veel ruimte in beslag wil je ze een ruim terrarium geven, ze doen de hele dag niks, je kan ze niet knuffelen en ik vind ze niet fascinerend. Een spin daarentegen vind ik nog enigzins leuk om te zien als ze jagen.