Knobbel in borst gevonden , naar weekendarts of huisarts?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Zappa

Berichten: 2738
Geregistreerd: 10-10-06

Knobbel in borst gevonden , naar weekendarts of huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 10:57

Ben helemaal niet van dit soort topics maar nu merk ik dus ook dat ik even wat advies kan gebruiken

Goed , ik heb vannacht/vanmorgen een knobbel in mijn borst gevonden .
Het is een harde knobbel , iets groter dan een knikker en ik kan hem iets bewegen en verder zit het vast .
Nu ben ik absoluut geen arts ganger en kijk vaak iets aan maar nu ben ik eigenlijk wel geschrokken en vriend ook .
Mijn gevoel zegt dat ik er meteen naar wil laten kijken maar ik twijfel heel erg en vraag me af of een weekend arts hier wat mee kan
Daarbij is een weekend arts toch voor noodgevallen en ben dus een beetje terughoudend met bellen....

Wat te doen , weekendarts of eigen huisarts


Jokemarthe

Berichten: 69
Geregistreerd: 07-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 10:59

Gewoon bellen, je kan beter het zekere voor het onzekere nemen.

Jasper mien vriensje. <'3

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:00

Maar je kunt altijd bellen toch? De mensen aan de telefoon maken een strenge selectie of ze vinden dat het nodig is dat je komt of dat je beter naar je eigen HA kan gaan. Ik denk dat als ik jou was ik sowieso zou bellen... Beter wel van om te horen dat je beter kan wachten als dat je denkt dat het niet nodig is omdat iemand op Bokt dat zegt en de artsen dat achteraf geen goed idee vonden...

Edit: sterkte trouwens. Snap dat je erg geschrokken bent.... :(:)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

piewie

Berichten: 1920
Geregistreerd: 11-05-07

Re: Knobbel in borst gevonden , naar weekendarts of huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:01

ben je al ongesteld geweest? Dat is het eerste wat ze vragen
Ik heb het ook een aantal x gehad. Ze zeiden dat ik eerst maar es ongesteld moest worden en als hij er daarna nog zat contact moest opnemen met eigen ha.
Zo gezegt zo gedaan, bleek bij mij een kieste te zijn gelukkig. Is nu weer helemaal weg

16-1-2012 de mooiste dag van mijn leven!

Paarden scheren op een professionele manier, met rust en geduld, pb voor meer info!


Hilde_q

Berichten: 7947
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:02

Pff sterkte hoor! Is altijd angstig als je zoiets vind!
ik zou gewoon bellen en dan hoor je vanzelf of je mag komen. En anders meteen maandag morgen bellen en echt nadrukkelijk zeggen dat je er angstig onder bent. !

Nogmaals sterkte !

Krissie0

Berichten: 1570
Geregistreerd: 04-04-07
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:03

Ik ben ook geen artsganger maar ik zou voor de zekerheid en voor de geruststelling de weekendarts bellen.
Ben je ongesteld of ben/moet je ongesteld worden? Dan kan het ook zo zijn dat je klieren opgezet zijn...
Sterkte meis kan het begrijpen dat jij en je vriend geschrokken zijn.

haflingertje

Berichten: 5355
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:05

Ik heb dat ook gehad, was een ontstoken kliertje...
Hoe jij het omschrijft wat jij nu hebt was dus bij mij precies hetzelfde!
Ben toen wel op controle geweest.
Maar ook pas een paar dagen later.
Je kan natuurlijk altijd even bellen...
Laatst bijgewerkt door haflingertje op 04-09-10 11:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Never give up on the things that make you smile!
If you act like you've only got fifteen minutes, it'll take all day. Act like you've got all day and it'll take fifteen minutes. ~ Monty Roberts

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:05

Ik zou gewoon naar de huisarts gaan. Wat Piewie ook al zegt... Ze zeggen toch wacht eerst je eerstvolgende ongesteldheid af en zit het er dan nog, dan sturen ze je door naar het ziekenhuis (heb ik zelf ook 2x gehad, bleek later beide keren een goedaardig gezwel te zijn)

stimuleer de verdraagzaamheid, wees eens vaker irritant!

stop nooit met lachen, je weet nooit wie er verliefd kan worden op die lach...

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Knobbel in borst gevonden , naar weekendarts of huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:09

Ja kan best een ontstoken klier zijn, heb ik laatst ook gehad. Ik zou gewoon naar de huisarts gaan.

Wear a smile- One size fits all

Zappa

Berichten: 2738
Geregistreerd: 10-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 11:10

piewie schreef:
ben je al ongesteld geweest? Dat is het eerste wat ze vragen
Ik heb het ook een aantal x gehad. Ze zeiden dat ik eerst maar es ongesteld moest worden en als hij er daarna nog zat contact moest opnemen met eigen ha.
Zo gezegt zo gedaan, bleek bij mij een kieste te zijn gelukkig. Is nu weer helemaal weg


Ik heb net gebeld en dit was het eerste wat ze vroegen haha
Echter ben ik vorige week ongesteld geweest
Ze gaf me het advies maandag met eigen huisarts te bellen maar mijn gevoel zegt wat anders dus heb even heel brutaal doorgedrukt
maar zij zag niet de nood om langs te komen , ik leg me daar nu even bij neer en krijg ik er echt een zeer slecht gevoel bij dan hang ik gewoon weer aan de telefoon

Nikka

Berichten: 9415
Geregistreerd: 04-09-04

Re: Knobbel in borst gevonden , naar weekendarts of huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:12

Ik snap dat je geschrokken bent, maar ze gaan er in het weekeinde toch niks aan doen. Ook al laat je het zien, dan kunnen ze het evt verdere onderzoek toch niet regelen.

Langzaam zie ik hen gaan die ik nog bij mij had,
de bocht om van het pad.
Wat gouddoorschenen stof, dan wordt het in de hof nog stiller dan voorheen.
De liefsten, mijn liefsten - Eén voor één.

xXGRIETJEXx

Berichten: 1829
Geregistreerd: 16-07-04
Woonplaats: Sexbierum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:13

Ik heb het zelfde gehad, ik ben wel naar de weekendarts gelopen (er zit heel veel borstkanker in de familie dus ik wilde niet een weekend wachten).
De weekendarts deed er absoluut niet moeilijk over en mocht ook gelijk komen al was het meer om mezelf te geruststellen.
Jammer genoeg moest ik ook door naar het ziekenhuis omdat hij het ook niet vertrouwde, maar het was gelukkig niks ernstigs.

Je gaat er waarshcijnlijk mee lopen piekeren en dan is een weekend heeeeeeeeel erg lang, ik zou dus gewoon bellen.

Ook dit jaar zet Just4Tuning weer een meeting op voor het goede doel, lijkt het je leuk geef je dan op.
Dit jaar op 05-09-2010 te Sneek voor het Ronald Mac Donals stichting!
Tuning 4 Charity http://www.tuning4charity.nl

September

Berichten: 2828
Geregistreerd: 11-12-04
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:14

Ik vind dat altijd zo apart he, dat die mensen aan de andere kant van de telefoon zomaar even kunnen beoordelen of het wel of niet nodig is om lang te gaan... Jeetje het is toch jouw lichaam en als jij je niet prettig voelt dan weet jij dat toch beter??? Pfff.

Sterkte TS!

Verdien geld met het lezen van mailtjes, het werkt echt!!
==>> http://www.moneymiljonair.nl/?u=863789&c=nl&rt=2 :D

Zappa

Berichten: 2738
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Knobbel in borst gevonden , naar weekendarts of huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 11:15

Dank jullie wel trouwens
Soms weet je het wel maar heb je even een skupje nodig haha

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:32

September schreef:
Ik vind dat altijd zo apart he, dat die mensen aan de andere kant van de telefoon zomaar even kunnen beoordelen of het wel of niet nodig is om lang te gaan... Jeetje het is toch jouw lichaam en als jij je niet prettig voelt dan weet jij dat toch beter??? Pfff.

Sterkte TS!

Hier kan ik me dus ook behoorlijk aan irriteren, ze kunnen altijd door de telefoon heen kijken :(!

Ik denk dat je het beste maandag even de huisarts kan bellen, zoals als geschreven word vragen ze toch eerst of je ongesteld bent geworden en nu zullen ze er niet veel aan doen en niet even een onderzoek starten.
Sterkte.

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Knobbel in borst gevonden , naar weekendarts of huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:34

Doet het pijn?

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

Zappa

Berichten: 2738
Geregistreerd: 10-10-06

Re: Knobbel in borst gevonden , naar weekendarts of huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-09-10 11:39

Nee het doet geen pijn

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Re: Knobbel in borst gevonden , naar weekendarts of huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:44

Gewoon maandag ochtend direct een afspraak maken bij je huisarts. Zoiets gebeurt ook altijd in een weekend he :( Vervelend meid, hopelijk is het gauw maandag.

02-07-2015 mama van een prachtig prinsesje! <3 Opzoek naar een LennyLamb draagtrui maat XL!

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: Knobbel in borst gevonden , naar weekendarts of huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 11:46

Hé Jeetje! wat een naar en zenuwslopend weekend zul je hebben!

Hopelijk valt het mee.

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 17:03

Leslie90 schreef:
September schreef:
Ik vind dat altijd zo apart he, dat die mensen aan de andere kant van de telefoon zomaar even kunnen beoordelen of het wel of niet nodig is om lang te gaan... Jeetje het is toch jouw lichaam en als jij je niet prettig voelt dan weet jij dat toch beter??? Pfff.

Sterkte TS!

Hier kan ik me dus ook behoorlijk aan irriteren, ze kunnen altijd door de telefoon heen kijken :(!

Ik denk dat je het beste maandag even de huisarts kan bellen, zoals als geschreven word vragen ze toch eerst of je ongesteld bent geworden en nu zullen ze er niet veel aan doen en niet even een onderzoek starten.
Sterkte.


Sja... anders zou de hele HAP volzitten, en zou je moeten wachten als je wél een spoedgeval bent. Ze kunnen door de telefoon prima een selectie maken.

Een knobbel in de borst is géén spoedgeval. Tuurlijk moet je er alert op zijn, en tuurlijk kan het wél kwaadaardig zijn, maar het is nooit zo acuut dat je er gelijk wat mee moet. Ze gaan echt niet in het weekend iedereen optrommelen voor een mammagrafie/ biopten/andere onderzoeken.

[o]

Marije_jiplover

Berichten: 25297
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Knobbel in borst gevonden , naar weekendarts of huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 21:24

Inderdaad, de huisartsendiensten zijn al zo druk. En de mensen aan de telefoon zijn er op getraind de echte spoedgevallen ertussenuit te filteren.
De huisartsendienst is er niet om langs te gaan omdat jij toevallig door de week overdag geen tijd hebt.

En idd, een knobbeltje in een borst die is echt niet in een weekend tijd ineenkeer geëxplodeerd tot iets onmogelijk groots als er niet onmiddellijk naar gekeken wordt.

Dus heel goed dat ze zeggen om maandag met je eigen huisarts contact op te nemen.


Dat TS gebeld heeft, is heel verstandig. Je hebt dan iemand aan de telefoon die je gerust kan stellen en uit kan leggen dat het met je menstruatie van doen kan hebben.
Maar er nu een arts naar laten kijken, met spoed? Nee, dat is echt niet zomaar nodig.

En ja, dat kunnen de mensen aan de telefoon in het grootste deel van de gevallen heus wel juist inschatten.

[IM] Mijn Gouwe Ouwe is niet meer...
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

Laura82
Berichten: 7465
Geregistreerd: 05-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:01

Hoe vervelend zoiets ook is, ik zou hiermee naar je gewone huisarts gaan. Het is in principe geen spoedgeval, ze zouden er in het weekend toch niets aan kunnen doen, zelfs al ga je wel langs de weekendarts. Die kan je hoogstens doorsturen voor een mammografie, echo of wat dan ook, maar ook dat gebeurt dan na het weekend. Zelfs al zou het kwaadaardig zijn, maakt een weekend niet uit in de behandeling of de uitkomst, hoe naar/bot dat ook mag klinken.
Maakt het natuurlijk niet minder vervelend, en ik kan me voorstellen dat je in spanning zit!
Sterkte meid!

Anoniem

Re: Knobbel in borst gevonden , naar weekendarts of huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:02

Is er geen andere HAP bij jou in de buurt? Gewoon daar proberen of je kan komen. Anders zit je het hele weekend in de stress.

Mareng

Berichten: 968
Geregistreerd: 28-08-09

Re: Knobbel in borst gevonden , naar weekendarts of huisarts?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:05

Hi, ik had verleden jaar hetzelfde, alleen ontdekte ik het op vakantie...... niet echt prettig. De weekendarts kan niks doen. Meteen maandag naar de HA en dan een doorverwijzing vragen voor een mammografie in het ziekenhuis! Ook als de huisarts zegt dat het niks is! Bij mij bleek het een cyste te zijn. Nooit wachten met dit soort dingen en een huisarts kan sowieso aan de buitenkant niks zien. Sterkte!

40, een nieuw begin!

Nagano

Berichten: 3172
Geregistreerd: 07-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-10 22:06

Su_Cr_Cheese schreef:
Nee het doet geen pijn

ik heb dit dus ook mee gemaakt een knobbeltje in mijn borst
bij mij was het een tumortje niet kwaad aardig
maar ik moets wel geopereerd worden er aan
heb er wel aan overgehouden dat mijn borst nog steeds zeer doet

MOCHT ER KWA TEKST OF SPELLING IN MIJN BERICHTJES IETS NIET GOED STAAT SORRY IK BEN WOORDBLIND
lieve nagano en dusty Dat ik van jullie hou is geen wonder maar dat jullie om me geven is heel bijzonder!!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Lonneke, ComscoreBot, Facebook, Gaby, GrapeshotBot, laetitia98, Pieneappel en 69 bezoekers