Hoeveel waren jullie kwijt aan spullen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Hoeveel waren jullie kwijt aan spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 15:28

Hoi Haha!

Hoeveel waren jullie kwijt aan de spullen (poetsspullen, zadel, hoofdstel etc.) toen jullie je paard kochten?

Groetjes,
Sanne


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 15:32

Eigenlijk heb ik al m'n spullen in de loop van de jaren opgebouwd. Toen m'n eerste paardje kwam iets van 3000 gulden (hoofdstel, zadel, deken), dat was wel 8 jaar terug, dus onderhand zou het wel duurder zijn.
Ik vrees dat ik nu wel voor veel en veel meer aan spullen heb liggen. Onder andere 3 zadels, stuk of 15 hoofdstellen en stuk of 10 dekens... Om dan maar niet te spreken over de kisten vol beenbescherming, bitten, medicijnen, enz...

Het klinkt heel veel, maar als je eenmaal een eigen paard hebt dan komt (moet) er gewoon steeds meer bij op de een of andere manier...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 15:32

Ik heb altijd verzorpaarden gehad voordat ik een eigen paard kocht.
Door de tijd heen heb ik dus alles bij elkaar gesprokkeld.
Maar toen ik Kawa kocht had ik al 2 goede zadels, 2 hoofdstellen, verschillende dekens, enz. enz.

Al bij al dus in de duizenden guldens. Maar dus niet alles in 1 x Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 15:41

Ik heb ook altijd verzorgpaarden gehad, maar daar hoefde ik nooit spullen voor te kopen. Poetsspullen heb ik al wel. Lachen Bij het paard zit ook een Kieffer dressuurzadel als ik wil, maar ik wil eigenlijk geen dressuurzadel dus ja...daar heb ik weinig aan! *LOL* Waarschijnlijk koop ik het zadel van een vriendin over ALS het past Lachen . Maar ik zal best veel geld kwijt zijn aan alle spullen denk ik... maar ik ben binnenkort jarig en dan wordt ik 16 en dan krijg ik van me ouders 1000gulden omdat ze dat ook bij mn broer en zus hebben bijbetaald voor hun scooter, das ok wel handig! Knipoog


Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 15:54

Inderdaad, alles opgebouwd... Toen ik pinky kocht was hij nog niet 1 jaar dus had ik niet veel meer nodig dan een stallingsplaats en een halster en touw Lachen Ook poetsspullen enzo, maar de rest is eigenlijk in de aflopen 2 jaar gekomen..

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 15:55

Je kan het zo duur maken als je zelf wilt. Toen Isolda zover was dat ik met haar kon gaan rijden, heb ik een tweede (of was het al derde) handszadel gekregen. Een hele goedkope, met een heel harde zitting.
Een hoofdstelletje wat we nog hadden hangen.

Ondertussen heb ik alles vervangen, maar heb nog steeds geen dure spullen. Pak er eens een divozagidsje bij en tel maar op!
Best duur denk ik, alles in 1x kopen... Maar goed, dat heb je als je een paard koopt voor het eerst!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 15:57

Ik heb veel spullen bij Flair gehad, maar wat ik nu in 3,5 jaar heb bijgekocht is heeeeel veel, ik blijf gewoon spullen bijkopen. En ook hoognodige spullen hoor, zo heb ik een nieuw (2e hands) zadel moeten kopen omdat die ik bij Flair kreeg gewoon gaar was. En omdat mijn nieuwe zadel een dressuur werd pastte al mijn 10 shabrakjes niet meer, dus dat werd ook nieuw kopen.

Beenbescherming vind ik heel belangrijk, daarom heb ik ook een hoop liggen (niet allemaal heel)

Ik koop ook vaak 2e hands spullen via internet, dat scheelt je een hele hoop geld en je kunt er goede spullen vandaan halen. En vooral om te beginnen en als je geen geld in overvloed hebt is het erg handig.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 15:58

jantina schreef:
Pak er eens een divozagidsje bij en tel maar op!
Best duur denk ik, alles in 1x kopen... Maar goed, dat heb je als je een paard koopt voor het eerst!


Ik wil alleen een zadel en hoofdstel kopen...maar ja, das eigenlijk ok net het duurste van alles denk ik! Een shabrak heb ik al (cadeautje van mijne zus en ik was niet eens jarig... Haha! wat heb ik toch een lieve zus) Ik zal de nieuwe divozagids eens aan gaan vragen of is die nog niet uit?

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:10

Ik heb ook alles opgebouwd maar toen ik mijn paardje kocht heb ik het met toebehoren gekocht dus ik weet het eigenlijk niet precies die mensen wisten ook niks van de handel want ze wouden haar voor 1600 euro zonder toebehoren kwijt (splinternieuw zadel) en ik heb een bod gedaan van 1550 met toebehoren en dat vonden ze goed Haha! Verward

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 19:30

ik ben zeker wel 1500 gulden kwijt geweest, das exclusief het zadel.
maar toen had ik nog niet alles, daarna heb ik zeker nog wel 500 gulden uitgegeven dus ik kom wel op de 2000, en daarnaast dus nog een zadel.

en zelfs nu vind ik dat ik nog niet genoeg heb!!(hoezo koopziek)

een paar dingen had ik trouwens eerst al.

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 20:01

Ik heb tijdje geleden een hele harnachement en alles aangeschaft. Dit heb ik betaald. (ONGEVEER) Alles trouwens bij Divoza gekocht:
tweedehands zadel: E150, (compleet)en bijna nieuw S&K
Een hoofdstel: E18
Sjabrak: E10
Longeerlijn: E10
Longeerzweep: E18
Poetskid: E8.00
Bit: E22.67 (happy mouth appel)
Stal &reisbandages: E13
werkbandages: E14
pijpenkousen kieffer: E36.28
martingaal: E15
bijzetteugels: E18
longeerbitstukje: E4
halster + touw: E18


Dan komen er natuurlijk de vliegenmiddeltjes bij enzo.. En het echt waar zodra je een eigen paard hebt, blijf je aan het kopen. Ik kan niet een ruitesportzaak voorbij lopen en ik moet ook altijd wat kopen Haha!
groetjes Vera

Richt je paard recht en rijd het voorwaarts

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:08

Ik heb gelijk alles gekocht wat ik nodig had en kwam uit op een totale bedrag van ongeveer 3500 guldens, in de loop van de maanden heb ik nog meer aangeschaft...

Galactica Wadim X Gemini

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:15

Ik heb zo'n beetje alles door de jaren heen gekocht dus geen grote aankoop in 1x. Heb zo'n beetje alles wat je nodig zou kunnen hebben (hoofdstellen, shabrakjes, poetsspullen, m'n eigen rij-uitrusting, apotheekje, zadelonderleggers, bontzitting, halsters, reflecterende beenbeschermers, noem maar op)
Heb dus al een heleboel bij elkaar gespaard dat scheelt enorm vooral omdat ik de meeste dingen qua maat op bijna alle paarden kan gebruiken.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:34

Inderdaad zoals de meeste in de loop der jaren bij elkaar gesprokkeld Haha!

Langzamerhand wordt het wel erg, maar blijkbaar heb ik echt nooit genoeg spul... en dat zal altijd wel zo blijven denk ik. Geen idee hoeveel ik kwijt was bij elkaar, maar het zal een aardig kapitaaltje zijn denk ik.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:37

Ik wil er niet over praten......

Ehmja??

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 12:44

Ik ben zo blij dat ik nog wat spulletjes heb van mijn vorige paarden.
Nu verzorg ik paardjes maar ik weet dat er na mijn bruiloft weer een eigen paard komt. Nu doe ik het niet. Kan de aanschaf wel betalen maar maandelijks gaat een probleem worden gezien er ook voor de bruiloft gespaard moet worden. Daarna gaat het makkelijk.

Nu koop ik al regelmatig wat spullen die je alvast in huis kan hebben.
Laatste aankoop is een mooie ehbo koffer met spullen erin voor het paard en voor mezelf. Dingen die niet slecht worden en die je maar beter kan hebben.

Borsteldoos, borstels etc. heb ik ook al nieuw. Die heb ik van het vriendje gekregen. In plaats van een bos bloemen steeds weer een nieuwe borstel, allemaal in dezelfde kleur! Haha!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 15:44

Zoals meerderen hier heb ik mijn spullen in de loop der jaren opgebouwd. Poetsspullen had ik al van verzorgpony's. Zadels kosten me tussen de 500 en 1200 gulden (hij heeft er al 5 versleten.. Haha! ).
Hoofdstel ong. 60 gulden.
Dekens tussen de 100 en 250 gulden. Zweetdeken, staldeken en winterdeken.

'T ligt er maar net aan wat je wilt en kunt uitgeven. Tweedehands kun je vaak nog heel leuke spullen kopen voor niet te veel geld. Verder heb ik alleen die spullen die ik nodig heb.

* To Belg, or not to Belg *


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, posje en 71 bezoekers