vreselijke dip

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marco_l
Berichten: 40
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Arnhem

vreselijke dip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 21:27

ik heb mijn paard nu bijna 1,5 jaar, zolang is hij ook onder het zadel.
ik rijd nu bijna een jaar wedstrijden op mijn paard
we zitten nu in het l springen , maar zijn daar even mee gestopt en in de M2 dressuur
alle klassen zijn we doorgevlogen , steeds prijzen en hele hoge punten
in de m1 maar 5 proeven gereden
en nu zitten we in de 2 en het wil niet meer
het gaat steeds slechter, thuis nu ook al, ik zie het gewoon niet meer zitten
het is zo frustrerend om steeds vol goede moed( nu al met een stuk minder ) mnaar de wedstrijd te gaan en dan weer ****punten terug te krijgen...
ik heb erg goede lessen, dus daar ligt het niet aan
morgen heb ik weer een wedstrijd
en ik heb er absoluut GEEN zin in

no nature no future


amberiwan
Berichten: 223
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 21:37

dat heb ik ook gehad maar je moet gewoon door gaan het goede gevoel komt dan wel weer en ook gewoon wetstrijden blijfen rijden teminsten dat heb ik toen gedaan
susses er mee Knipoog

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 23:04

Misschien even een pauze inlassen?
Je ziet wel vaker dat als je vaak start, je paard er dan ook minder zin in krijgt. Meestal helpt het om even iets heel anders met je paard te doen en er wat minder druk op te zetten. Een lekker ontspannen buitenritje doet ook wonderen!
Succes!

Power is not posession...
Power is love!
I'm in Luv!! Haha!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 23:24

Waarschijnlijk ben je net iets te snel gegaan en daardoor mist er een stukje basis om nu de oefeningen van de M2 ook moeiteloos te doen...ff de wedstrijden afzeggen en een weekje ofzo het bos in gaan, zodat zijn hoofd weer fris is en daarna opnieuw beginnen.....Dus geen verkrampte schouderbinnenwaarts en oefeningetjes rijden, maar ontspannen loswerken, goed rechtrichten en aan je been houden. Geen oefeningen rijden zoals ze in de proef zitten, maar op voltes of op andere lijnen dan gebruikelijk...
Veel succes!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 00:14

Ik denk dat je er goed aan doet om je paard een fijne vakantie te geven !
Vooral jonge paarden krijgen vaak na verloop van tijd een tegenslag/inzinking.
Vaak gaat het allemaal toch een beetje te snel, en op een gegeven moment komt er dat toch uit.

Het is inderdaad niet leuk om met ***punten thuis te komen.
De andere kant is wel dat je in die anderhalf jaar tijd de voorgaande klasses met succes hebt doorlopen.
Laat je niet te snel uit het veld slaan als het eens een tijdje wat minder gaat.
't Is niet leuk, maar het hoort er gewoon bij.

Vooral bij jonge paarden doet een stapje terug vaak wonderen !


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 10:07

Eén stapje terug doen, en daarna weer 3 vooruit. Een pauze inlassen dus, even geen wedstrijden en de basis weer lekker herhalen. Dat is soms gewoon nodig, en het werkt super!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:53

Geef het paard vakantie, lekker een maand de wei op.
En daarna heel rustig aan weer beginnen.
Je niet opjutten over de proef die gaat komen.
Probeer te relaxen. Dan kom je ervanzelf uit.
Bijna alle paarden en ruiters krijgen een dip nadat het snel is gegaan.
Dus terug naar af Haha!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:58

Kawa, ik kan hier niets meer aan toevoegen.
Je slaat de spijker op zijn kop Haha! !

Toos paardloos

marco_l
Berichten: 40
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-02 16:43

oke, vanddaag dus wedstrijd gehad en het ging slecht
143 en 146
ik las nu maar een wedstrijd stop in, en ga weer goed aan de basis werken, al doe ik dat altijd al
altijd als ik ga rijden ga ik eerst een half uur goed loswerken, laag enzo
en daarna wat oefeningen
het gaat nu gewoon zo slecht,
buitenritten maakte ik altijd al met hem
en bijna altijd na het trianen gaan we nog even een half uurtje door het dorp stappen, hij komt elke dag het weiland in, en ik rijd in verschillende bakken
ik longeer regelmatig, en spring ook wel
dus afwisseling krijgt hij genoeg
ik weet het echt niet

no nature no future

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 18:41

Natuurlijk is de basis belangrijk en een rustpauze/wedstrijdpauze van een paar maanden is zeker niet verkeerd in jouw geval. In die pauze ga je weer werken aan de basis en aan een aantal onderdelen die je kan verbeteren. Ik neem aan dat je je protocollen goed bestudeert en evt je proeven op video op laat nemen. Dan moet je toch inmiddels weten wat je slechte punten zijn en wat je goede. Neem er een aantal onderdelen uit waarvan je weet dat je ze kan verbeteren, dat kunnen ook onderdelen zijn waarvoor je een 6 haalt maar dat makkelijk een 7 of een 8 kan worden. Ga daar extra op trainen. Dat betekent niet het onderdeel zoals het in de proef zit 20 keer oefenen! Heeft je paard een goede stap werk dan veel in die stap, veel schakelen, werk aan je keertwendingen etc zodat je voor de keertwendingen en middenstap 8-en kunt halen. Heeft je paard een niet zo'n goede stap dan kan je dat dmv bijvoorbeeld cavalettiwerk verbeteren en te zorgen dat je een 6 haalt in plaats van een 5. Probeer ook in de training af en toe een video mee te laten draaien. En hou voor jezelf een trainingsboekje bij waarin je je vorderingen bijhoudt, je kleine succesjes en je teleurstellingen. Zoek de leukigheid in de ontwikkeling van jezelf en je paard en vergeet de wedstrijden even. Succes.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 21:41

Heb ik ook erruge last van op t moment .Ik rijd al jaaaren wedstrijden en ik heb er geen zin meer in . Ik rijd er een stuk of 4/5 per jaar en omdat we maar zo weinig gaan krijgen we geen wedstrijdroutine samen .Ik heb alleen geen zin om vaker te gaan Misselijk ,Als we naar een wedstrijd gaan dan denk ik ,tsssss wat een vak ,ba ba wat veel werk voor 5min ,en probeer ik smoezen te bedenken waarom ik niet zou gaan .(ik heb er inmiddels al tig afgebeld ) Maar als ik klaar ben (als ik slecht gereden heb niet ) dan denk ik he he dat hebben we toch maar eventjes mooi voor elkaar gekregen.
Ik heb sinds vandaag een nieuw systeem ,,,,,,ik ben niet naar de uitslag gegaan ,,,,ik heb gewoon lekker gereden ,zoals ik dat fijn vind ,en naar niemand geluisterd,,,en nu vind ik t ineens wel leuk!!!!!!!! Haha!
Die uitslag die hoor ik nog wel eens . Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DJZ en 34 bezoekers