zonder zadel willen rijden.. maar pony vindt het eng...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

zonder zadel willen rijden.. maar pony vindt het eng...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 23:02

ik heb een pony van 4 jaar , maar die vindt het dus doodeng als ik op zijn rug wil klimmen...
Erop springen gaat al helemaal niet.

In mijn omgeving zie ik iedereen lekker zonder zadel rijden en ik zou dat zo graag ook op mijn eigen pony willen.
Ik denk dat hij er een nare ervaring mee heeft of zo.

Laatst waren we aardig op weg.. ik had hem vast en een meisje stond op een stoel... maar toen stootte hij tegen die stoel en toen was hij meteen over de rooie.

Iemand een ander idee??

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)


wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 23:05

gewoon een aantal jaartjes wachten dan komt het vanzelf je paardje is ook nog maar 4 jaar oud.

Wodan en ik onderweg in de M2

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 23:07

Laat iemand je heel voorzichtig een voetje geven, en iemand anders je pony vasthouden. Voorzichtig wat stappen, belonen, en er weer af.
Heb geduld en blijf rustig. Dan lukt het vast wel. Je paardje is nog erg jong, dus het is niet raar hoor dat ie dat vreemd en eng vind....

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 23:11

idd gewoon rustig blijven en ook als je erop zit, niet aan de teugels gaan trekken of gaan stressen.
ik rijd ook soms op een pony zonder zadel die dat eng vind, vooral als ik erop spring word die best druk en ook een keer ging die eerst een paar rondjes door de bak hard draven Haha!


pmarena

Berichten: 48049
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 23:16

Is hij wel braaf en rustig met zadel ?

Marena vind het ook erg eng als ik op haar blote ruggetje stap , ze vertrouwt het maar niks.
Lijkt ook een nare herinnering te zijn.
Zo nu en dan als ze lekker relaxed is dan stap ik er even op ,
en blijf even zitten , belonen , ga er weer af.
Of ik stap even een stukje enzo.

Ik heb nu een bare-backpad besteld om echt wat te kunnen doen zonder zadel want ik heb nauwelijks grip op dat gladde velletje van haar en wil er niet vanaf vallen , dat bevorderd het vertrouwen en de rust ook niet *LOL* .

Als ik met de pad lekker ga hobbelen dan went ze er goed aan en ga ik zonder zadel ,
maar wel pas als ze echt te vertrouwen is , dat is nu nog niet het geval ,ze vind het maar niks Haha! !

miesie

Berichten: 7408
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 23:40

wodan schreef:
gewoon een aantal jaartjes wachten dan komt het vanzelf je paardje is ook nog maar 4 jaar oud.

Wat bedoel jij met een aantal jaartjes? Een vriendin van mij heeft een pony van 8 en die vindt het ook doodeng.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 11:10

Inderdaad, rustig oefenen. Misschien na het rijden even uitstappen zonder zadel?
Niet er op gaan springen als ze het eng vindt, maar vragen of iemand je voorzichtig een voetje geeft. En zeker in het begin alleen rustig stappen zodat je niet gaat hobbelen en schuiven en in ieder geval geen steun aan de teugels zoeken ofzo.Want dan izt je weer in haar mond en wordt ze drukker enz.
Succes ermee!

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Duran123 en 115 bezoekers