menles

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-01 22:46

Vanavond weer voor het eerst menles gehad. Ik kreeg een voor mij heel nieuw paardje, Yvonna, een Fjordenmerrie van ca 22 jaar. Vooraf was me verteld dat dat er een was, die zo hard mogelijk door de bak scheurde onder het mom van: dan mag ik eerder weg!
Viel mij 100% mee, ze dribbelde vrij veel, maar toen ik de zweep had weggedaan, ging het een stuk beter. Op een gegeven moment kon ik de teugel lekker lang maken, zonder dat ze harder ging lopen! Vorig jaar reed ik met linda, ook een Fjord, maar een die verschrikkelijk stijf was. Dan is dit een verademing! Ja, je bent een groot deel bezig om het beestje rustig te laten lopen (vooral de stap is moeilijk), maar ze o zo makkelijk in het sturen! Volgens de eigenaar zou ik het zelfs met 1 hand moeten kunnen doen! Dan eerst maaar effe droog oefenen aan het mentoestel!
Maar dit wou ik effe kwijt, het giong best wel goed. Volgende week, o nee dan hebben we vergadering van de menclub, over 2 weken mag Marc video maken, en zal ik wel wat foto's plaatsen!


Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 22:56

Riëtte, waar heb je die menles? <gewoon ff nieuwsgierig>

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 23:01

Mijn vriend heeft ook menles, maar dat is nu al een maand of 1.5 stil gelegt, anders had hij nu al zijn examen gehad Scheve mond\ .....ben benieuwd wanneer het hier weer gaat beginnen Party!!
Ben heel benieuwd naar de foto's Pling

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 13:05

waar lest je vriend... ik zou het ook wel eens willen doen ik kan al met 1 hand achenbach ofzo heet dat geloof ik maar echt het koetsiersbewijs heb ik nooit gehaald zou ik wel willen doen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 13:11

Jah, Achenbach met 1 hand is best wel even oefenen! Ik heb eerst ook aan het mentoestel gedaan. Nu gaat het heel goed en afgelopen dressuurwedstrijdje (zomer) had ik een 7,5 voor een gebroken lijn met 1 hand!! *glunder*

Mooie tak van de sport he, dat mennen!


jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 16:02

Bij de Cannenburg lest hij Pling , en daar leren ze het achenbach systeem Pling ....hij moet het mij over een tijdje ook maar leren.....ga ik ook met Hump mennen door de bossen Pling jaaaaaaaaaaaa...leuuuuuuuukkkk

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 21:40

straks ikke ook mennen met tinkie Pling Pling

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 21:43

Ik kan dat niet via het het 'achenbach' Kareltje word 'gewoon' altijd met 2 handen bestuurd Verward Verward

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 21:54

achenbach is niet zo moeilijk hoor.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 22:07

Niet moeilijk, je moet alleen even de handigheid krijgen en het dan tot automatisme maken. Ik kan niet eens meer mennen met "gewoon" 2 handen, ik zet de leidsels automatisch in mijn linkerhand.
Als je het 1x doorhebt, dan gaat het veel makkelijker. Maak maar eens een noodstop met 2 handen. Achenbach sta je direct stil. Met 2 handen zit je eerst nog te klooien met je leidsels.
Echt de moeite waard om te leren!

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 22:13

Nou dan mag jij het mij uitleggen als ik Tink een keertje kom bekijken (als dat mag Lachen )

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-01 22:15

Ik heb les in Bovensmilde, bij Menvereniging Bovensmilde (jaja)....
Ik rij ook via Achenbach maar in de dressuurhouding (geloof ik) dan kun je net nog weer wat makkelijker sturen. Met mijn eigen paard ging 1-handig ook best. Scheelt heel erg als het beest ook onder het zadel goed dressuurmatig aanrijdt. Met dit paardje moet het ook goed kunnen, maar moet ik het gewoon nog =beter leren. Volgende week hebben we een bestuursvegadering, een onderdeel van het programma is mentoestel en droogmennen....

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 22:25

ja natuurlijk vind ik hartstikke leuk ineke als je eens wilt komen kijken!!!!dan zal ik het je uitleggen. Party!! Party!!

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 22:25

lijkt mij wel heel leuk om te leren, maar met Kareltje...de eigenaar van hem vind dat maar niks (is een oud boertje oude principes) heb het er weleens over gehad namelijk dat ik 'echt' les wilde nemen als hij het goed vond met Kareltje. Maar dat vind ie maar niks dus...tja verder heb ik er voorlopig niet zoveel aan want ik heb geen pony om meet te oefenen dus ik denk dat ik dan weer snel dingen vergeet, is een beetje zonde van die cursus dan denk ik.

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 22:27

je kunt ook zelf een mentoestel maken en dan 'droog ' oefenen en via een boek het achenbach leren en dan stiekum met kareltje oefenen Schijnheilig

Ineke2

Berichten: 33094
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 22:32

hihi...droog oefenen zal nog wel gaan, maar stiekum met Karel kan helaas niet want de eigenaar is er altijd bij als ik men met Karel. We moeten soms langs best drukke wegen en het is nog al een felle pony dus ben wel blij eigenlijk dat ie er bij blijft, als er dan wat gebeurd is het niet mijn schuld of verantwoording! Vind het wel zo veilig dan Pling

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-01 22:33

hmpf ja das wel oliebol.
ik kan niet eens 'gewoon' mennen,hoe moet dat dan?

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 08:21

Gewoon op zijn jan-boeren-fluitjes, met in iedere hand een teugel. Zo moest ik vroeger altijd mennen met de paarden, dan had ik meer kracht in mijn 10- jarige handjes.
Toen ben ik snel op menles gegaan en heb achenbach geleerd. Gaat zo veel makkelijker.
Kunje trouwens heel makkelijk zelf maken.
Een plankje, twee catrolletjes eraan en een mogelijkheid om die tegen een tafel of stoel op te knopen. Dan twee korte touwtjes met gewichtjes eraan. (ik had thuis 2 bierflesjes) En aan die touwtjes doe je een paar teugels. Zweepje erbij en mennen maar!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: goldenarrow en 101 bezoekers