chabrak met zadeltas

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

chabrak met zadeltas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 09:03

ik zag laatst ergens een chabrak met zadeltas erop. dit lijkt me erg handig voor buitenritten en endurance.zo kan ik wat belangrijke dingen meenemen voor onderweg zonder dat dat mijn pony hinderd. weet iemand wat ze kosten en waar ik ze kan kopen?


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 09:07

Ze zijn in ieder geval te koop bij Hypo, maar wat ze precies kosten weet ik niet, zal ik dan op moeten zoeken.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 09:09

zou je het voor me willen doen?? ik heb hypoplaza in de buurt dus dan kan ik hem dar gaan kopen.

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 09:10

Je kan ze op heel veel plaatsen kopen hoor! Divoza heeft ze volgens mij ook wel.

Ikzelf vind het waardeloos (maar smaken verschillen natuurlijk...). Je kan alleen heel lichte dingen meenemen (een bidon met water is vaak al te zwaar). Ikzelf houdt meer van een zadelvormig schabrak, en doe op lange ritten zelf een heuptasje om. Ook 'losse' zadeltassen vind ik niets, omdat dan toch het gewicht niet lekker verdeeld wordt, en dat ga je merken op lange ritten.

Er zijn ook van die 'Camelbak's' te krijgen tegenwoordig. Een soort rugzakje waar je water in kan doen, en met een slangetje naar je mond om te drinken. In sommige uitvoeringen kan je ook nog andere dingen doen zoals kaart, hoevenkrabber, eten, enz... Wel prijzig. Verkrijgbaar bij de betere sportwinkels. Is dat niet wat voor jou?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30594
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 09:17

Bij de Hypoplaza kost het dekje in guldens 75 gulden. De europrijs weet ik niet.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-02 09:19

bij hypo kosten ze 34,95. ik denk dat ik nu nog even met een heuptasje ga rijden. het gaat vooral om mijn vet. kaart, hoevenkrabber, mobieltje
en wat geld. ik vind zon tas wat te duur om zo even te kopen. daar wacht ik nog maar even mee.

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 09:23

Ik sluit me aan bij Carola. Vindt het ook 3 keer niks. Zwaardere dingen gaan wel, maar het gewicht moet inderdaad goed verdeeld worden, vindt het echt zeer onprettig rijden (gewone zadeltassen, en die dekjes). Bij een galopje hotst het alle kanten op, en erg prettig lijkt me het niet.

Voor langere ritten heb ik ook altijd een zadelvormige. Zweet veel minder, minder warm, en gewoon 10 keer fijner.. Maar, dat scheelt van persoon tot persoon. Ik rijd ook met een heuptasje mijn endurance, doe ik mijn hoevenkrabber, veterinaire kaart, route, wat brokkies, en een Sultana (reclame..) achtig iets in. Gaat makkelijk, zit me totaal niet in de weg. Hangt wel af van je zadel, want je hebt de kans dat deze bij een Westernzadel tegen je knop aanhotst..

Succes in elk geval..

Groetjes

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 09:26

Die tassen aan het schabrak zijn ook helemaal niet handig. Gaat klapperen, schuiven en schuren op de rug. Rugzakken voor de mens doen overigens precies hetzelfde. Heuptasjes gaat prima, is voor kleinmateriaal eigenlijk de beste oplossing, bovendien niet duur. Het alternatief is zo'n vissershemd met allemaal van die zakjes erin, verkrijgbaar bij outdoorshops en hengelsportshops.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 09:28

Ik heb zo'n banaan gekregen voor achter het zadel. Heb hem nog niet gebruikt, maar wil hem wel binnenkort een keer uitproberen. Die zijn te koop bij Sta-Rho voor een gulden of 40

Goedgekeurd onderschrift :)

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 09:36

ikke schreef:
Rugzakken voor de mens doen overigens precies hetzelfde.


Ik heb een rugzak van Salomon (skimerk) met zo'n extra band eraan voor om je middel en ook nog een riempje over je borst, tussen de 2 draagbanden in en dat zit als een huis, absoluut geen geklapper. Ik heb met heuptasjes altijd ruzie met de achterkant van m'n zadel Verward en ze op m'n bruik dragen vind ik ook waardeloos, ben geen kangaroo!

Nulla tenaci invia est via

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 09:46

als ik het bos ofzo inga gaan meestal wel een van me ouder mee op de fiets,... en dan eis ik gewoon dat ze op die fiets met tassen gaan!

Verder klappert zo'n rugzak met een band om je middel helemaal niet!
*wat Margreet uitlegt*

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frummel01, Lynn_Nikita, Myrthe1, Ymediem en 27 bezoekers