alleen (officiele) rijlaarzen toegestaan op wedstrijden!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

alleen (officiele) rijlaarzen toegestaan op wedstrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-02 15:50

Ik heb een brief van de KNHS gekregen met daarin mededelingen voor officials en bestuursleden (ik ben jurylid) daarin stond onder anderen:
Tijdens wedstrijden zijn alleen rijlaarzen toegestaan! Het is dus niet toegestaan om chaps of andersoortige laarzen te gebruiken, inclusief de country laarzen. Deze laarzen, met grof profiel aan de onderzijde, zijn mede met het oog op de veiligheid van de ruiter VERBODEN. De KNHS verzoekt haar officials om hierop toe te zien!
Kortgeleden stond er op Bokt een topic over die Mountain High riders, die mogen dus niet Huilen (en ze zitten zo lekker!) ook die mooie schoenen met leren chaps zijn dus helaas niet toegstaan! Boos!

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 16:04

chaps waren toch nooit toegestaan?

En je bedoeld van die laarzen met zo'n rits...? *van die schoenen die zeg maar tot laars zijn omgebouwd Haha! *

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 16:05

Jammer is dat. Ik dacht dat je wel met Mountian Horselaarzen mocht rijden. Wel oliebol, maar ja, ze zullen er wel een reden voor hebben om ze af te schaffen

germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 16:09

laarzen met rits mag toch wel??
Ze bedoelt zeker die gladlederen beenstukken (gaithers)? die mogen dacht ik niet.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Fitzroy

Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 16:25

Mikkie schreef:
Jammer is dat. Ik dacht dat je wel met Mountian Horselaarzen mocht rijden. Wel oliebol, maar ja, ze zullen er wel een reden voor hebben om ze af te schaffen


Volgens die brief van de KNHS is veiligheid (de grove ribbel die deze laarzen hebben) de reden dat ze niet toegestaan zijn.
Ik ken trouwens iemand die met die losse 'gaithers' rijdt en nog geen enkele jury heeft het gezien Knipoog .

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 16:27

s
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 17:10

maar weten knhs leden dat ook? maandag heb ik nog iemand met die laarzen gezien en nog iemand van onze vereniging rijd er ook altijd mee. ik weet het nu dus via dit berichtje maar hoe was ik er anders achter gekomen? en per wanneer gaat het in?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:12

Wanneer gaat de KNHS het gebruik van die achtelijke plastrons nou verbieden?
Ik wou dat ze wat dat aangaat eens tot inzicht zouden komen, ik haat die dingen echt oprecht..ze schieten bij mij altijd los....en dat is ook gevaarlijk, zo'n wapperende synthetische vaan op de ruiter...kunnen paarden van schrikken!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:50

Dees schreef:
Wanneer gaat de KNHS het gebruik van die achtelijke plastrons nou verbieden?
Ik wou dat ze wat dat aangaat eens tot inzicht zouden komen, ik haat die dingen echt oprecht..ze schieten bij mij altijd los....en dat is ook gevaarlijk, zo'n wapperende synthetische vaan op de ruiter...kunnen paarden van schrikken!
me eens !! rot dingen!! en dan staat er ook nog op je coupons bij punt 26: slordig plastron los, terwijl die in de proef is losgewaaid..nou fijn is dat! Boos! bedankt hoor!!
haha!!verbieden die hap dus!!

Groetjes Nicole

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 20:10

Om te zorgen dat ze niet losgaan kun je altijd nog een veiligheidsspeldje gebruiken. Jarenlang reed ik zonder speldje, 1 x plastronellende gehad en sindsdien maak ik t maar vast. Synthetische ellende heb ik geen last van zolang ik mijn zijden plastron gebruik, als ik te lui ben om die te strijken, dan ben ik verplicht zo'n andere om te knopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 20:10

Citaat:
Deze laarzen, met grof profiel aan de onderzijde, zijn mede met het oog op de veiligheid van de ruiter VERBODEN

hebben ze bij de KNHS dan nog nooit van een veiligheidsbeugel gehoord Verward
Dan is het niet gevaarlijk.
Verder wist ik dat ook de leren chaps niet mochten.

En ban de Plastron, geweldig!!!!
Zo'n wit boordje is toch veel netter dan die scheef zittende dingen.
Verder heb ik er aan de achterkant een drukker op gezet, dan gaat hij toch wat minder snel los, maar toch een pkke ding.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 23:40

Hmm, als die laarzen echt zo gevaarlijk waren, hoezo mogen ze dan überhaupt verkocht worden.....apart. Ik ken iemand die ze net gekocht heeft, die zal ik dat even gaan vertellen }>

Qua plastrons: ik heb ook één keer dat gedoe gehad met dat losgewaai (in Exloo en het waaide, nouja, dan waai je zowat van je paard daar op de vlakte) en vanaf toen altijd een veiligheidsspeld. Gewoon helemaal onderaan vastzetten, niemand die het ziet. Ik vind dat gepruts met dat speldje zo'n geklooi. Ik heb er al eens een keer eentje geborken omdat ik er gewoon zo boos van werd..... Haha! En dat het nou echt mooi is....neuh Scheve mond Lachen

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Re: alleen (officiele) rijlaarzen toegestaan op wedstrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 09:03

rhijnauwen schreef:
Deze laarzen, met grof profiel aan de onderzijde, zijn mede met het oog op de veiligheid van de ruiter VERBODEN.


Als ze zo op de veiligheid van de ruiter uit zijn, wordt het dan niet eens tijd om in ALLE klassen veiligheids caps te verplichten, en de springruiters te verplichten ook met deze apparaten te rijden (hoeveel je er niet ziet met zo'n eikeltje met elastiekje over de cap ipv onder de kin.

Sonde want ik had mijn mountainhorsjes net gekocht omdat mijn "echte" leren laarzen voor geen meter zitten eigenlijk.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

maessie

Berichten: 5738
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-02 19:43

Welke idioot heeft nou weer uitgevonden dat die Mountain Horse laarzen niet meer mogen!!! Heb ik vet dure laarzen gekocht en dan mogen ze ineens niet meer!!! Terwijl er bijna geen verschil met andere laarzen is!!! Ze zijn niks breder, als gewone leren laarzen, en die zool valt ook wel mee!!! Laten ze liever iets aan die caps gaan doen!!! Nou ben ik ook geen heilige dat ik met een veiligheidscap rijd ofzo, maar dat vind ik toch wel iets noodzakelijkers. Laten ze daar dan iets aan doen ipv die laarzen!!!
Party!! maar weer genoeg stoom afgeblazen... Kwijl
Ben benieuwd naar jullie mening!!!!!!!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, freetorun, haffiefreak, HopeMyDay, petraaken, shaddy82, sterregoud, Vagabondo en 106 bezoekers