donderdag is het dan zover. wodan gecastreerd(update)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

donderdag is het dan zover. wodan gecastreerd(update)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-02 12:14

A.s donderdag rond 11 uur wordt m'n jaarling gecastreerd Huilen . Aan de ene kant erg zielig,maar aan de andere kant is het beter zo.hij is nog vrij jong,maar bijna zeker is dat hij in juli en augustus de hele boel anders zou afbreken met m'n gedrag. Vandaar dat hij helaas nu al gecastreerd wordt.
nou vraag ik me alleen nog 1 ding af. Toen jullie hengstjes werden gecastreerd hielden jullie je paard zelf vast of juist niet?
Zelf ben ik wel in de buurt als hij gecastreerd gaat worden,maar omdat het toch in z'n geheugen blijft dat ik hem dit aan heb gedaan. houdt iemand anders hem vast tot dat hij niet meer bij kennis is.en ben ik bij hem als hij wakker wordt en hij weer goed op z'n benen kan staan.
Laatst bijgewerkt door wodan op 23-05-02 17:37, in het totaal 2 keer bewerkt

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 13:10

Bij onze fjord is iemand anders erbij geweest......ik ben wel in de buurt gebleven maar ik vond het nogal eng om te gaan kijken dus vandaar dat ik een vriend heb ingeschakeld hahahaha.
Ik ben op een afstandje blijven staan, dat ik wel kon zien hoe alles verliep Knipoog .
Daarna is die kennis van ons met hem gaan lopen want hij moet natuurlijk eerst weer helemaal stevig op de benen staan....duurt ongeveer een half uurtje.
Aaaah dat was best wel een klein beetje zielig toen hij overeind kwam zo wankel en dronken Verdrietig
Naar een half uurtje ging het weer goed met hem en begon hij weer te eten.
Maar hij vind onze kennis nog steeds heel lief hoor.....dus ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken en dat dat geen reden is om er zelf niet bij te zijn.

Heel veel succes en geef Wodan maar een dikke knuffel van mij!!!!

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 13:23

Toen mijn ex-fjord werd gecastreerd, moest hij helemaal verdooft worden. Ik vond het een heel akelig gezicht om hem zo door zn benen te zien zakken, maar okee.
Hij was er wel gewoon 'bij' zeg maar. Het was niet dat ie in slaap was gevallen ofzo. Alleen was hij helemaal verdoofd.
Mijn vader moest de dierenarts helpen, ik heb alles van heel dicht bij gezien. Mijn vader moest het 'zakie' vasthouden ofzo, of dichtknijpen, ik weet niet meer.

Maar de castratie was goed verlopen.

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 13:56

Ik ben er ook bij gebleven, ik heb op zijn hoofd gezeten, zodat hij stil bleef liggen.
Wel een heel rare gewaarwording, als jouw stoere hengst daar hulpeloos op de grond ligt, en je moet op zijn hoofd gaan zitten Scheve mond
Bij het wakker worden hem overeind 'geholpen' en wandelen tot hij weer stevig op zijn benen stond, de eerste rondjes iemand aan zijn staart om bij te sturen Haha!
Daarna nog een week 3x daags afspuiten en wandelen, we hadden het in mei willen doen zodat hij het land in zou kunnen, maar hij was in februari al zo vreselijk hengst dat het niet leuk meer was, ook voor hemzelf niet want hij werd heel mager, dus hij is in februari onder het mes gegaan.
Maar hij heeft mij nooit wat kwalijk genomen hoor Haha!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 15:14

Onze Vigo was wel helemaal onder narcose......
Wij hadden wel het geluk dat er 2 dierenartsen het kwamen doen......bij ons doen ze dat altijd met een casteratie (weet niet of dat overal zo is)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 16:29

Hey, is er wat fout tussen mij en danno???? Hij vreet me nog iedere dag op he omdat ik bij hem was toen ie gecastreerd werd, heeft ie me nooiiitt vergeven Haha! Haha!

Niks aan de hand , gewoon er bij blijven, als het goed is geeft ie hem eerst iets kalmerends, dan naar de wei(of het gebeurd daar al) dan spuit ie hem plat, paard gaat liggen, ballen eraf en klaar is kees.

Een paar dagen later komt pas het ergste Haha! namelijk de rekening Extreme duivel

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 18:43

ik ben er niet eens bijgeweest. heb quinto de dag voor de castratie weggebracht naar de kliniek en in zijn stalletje daar gezet.
de dag van de castratie kon ik hem tegen 5 uur weer ophalen.
moet er wel bijzeggen dat quinto dus in januari
gecastreerd is en er buiten sneeuw lag. dus de dierenarts wou hem binnen hebben.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 17:04

vanmorgen om half 12 was het dan zover. De DA was er 2 emmers water stonden klaar en een handdoek erbij. Wodan kreeg ik eerst een spuitje zodat hij ging suffen en daarna gingen we z'n benen vast binden zodat hij wel goed om zou vallen. Nadat z'n benen goed vast zaten kreeg jij de 2 spuitjes waarin de echte verdoving in zat.hij viel vrij snel om en toen konden we bijna een de slag alleen nog 1 achterbeen naar voren en omhoog trekken zodat de DA er goed bij kan.Z'n ballen hadden we zo te pakken zelf heb ik ook gedeeltelijk mee geholpen zodat z'n bal afknijpen met zo'n tang. En heel erg maar waar ik heb er ook nog een paar foto's van gemaakt Lips are sealed . Binnenkort te zien op bokt. De castratie verder verliep er goed. Wodan had alleen geen zin om op te staan hij lag nog zo lekker te snurken Haha! .Hij had ook nog geen zin om te reageren op een takje in z'n neus.Maar toen de DA hem ff een flinke tik op z'n hals gaf werd hij aardig wakker en kwam hij met z'n hoofd overeind. Het duurde zeker nog wel 20 minuten voordat hij goed op z'n benen kon staan en goed kon lopen zonder dat z'n achterbenen dronken waren Haha! .

Vanavond nog ff kijken of het allemaal goed gaat met de wond en of er niet te veel bloed uitloopt. Wodan staat nu lekker apart in het land en laat eigenlijk weinig merken dat hij iets voelt v/d operatie, maar misschien komt dat morgen pas.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 20:58

Ah Gossie, een je weet wel knol Haha!

Nou ja fijn dat alles goed gegaan is. Morgen rent ie weer vrolijk rond.

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 21:42

het is wel te hopen. Het bloeden is nou wel gestopt,maar hij begint nu een beetje wijtbeens te staan. En hij wilde niet met me mee lopen aan het halster zo'n pijn heeft hij daar tussen z'n beentjes.
En ik heb vanavond nog een foto gemaakt tussen z'n benen. ff snel geschoten. nou maar hopen dat hij gelukt is,want het was de laatste foto van het rolletje.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:04

Agossie, is het nu toch echt gebeurd met z'n zakie? Haha!

Dus je hebt nu een ruin in plaats van een hengst! Knipoog

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 10:15

nog niet helemaal ruin,want er zit nog wel wat zaad in hem,maar met een paar weken is het een echte ruin.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:12

Dus als ie vlug is kan ie nog voor kinderen zorgen Haha!

wodan

Berichten: 2343
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-02 10:03

nu is hij nog niet zo vlug. hij staat heel veel stil zonder te eten of rustig stappen. hij heeft nog niet wezen draven/galopperen. Ik denk dat dat best nog wel pijn doen,maar hij is gisteren lekker verwend met ff de onderkant van z'n kaak krabben,want een achterbeen optillen doet dan ook nog wel pijn.Hij vond het heerlijk en ging het echt helemaal voor staan op een gegeven moment vielen zelf z'n ogen bijna dicht zo lekker vond hij het. Haha!