jij maakt paard (wedstrijd/rij) klaar...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

jij maakt paard (wedstrijd/rij) klaar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 23:03

Ik heb natuurlijk een verzorgpaard.(o, ja... ja! Clown ).. heel leuk alleen de eigenaresse denkt dat ze er op zn minst m2 meehaalt.... Als hij de L2 haalt mag je blij wezen! Hij is stijf, hard en absoluut niet fjn (maar twent wel!)... vandaar dat ik ook niet start! Maar de eigenaresse start wel met hem... ze heeft nu 3 wedstrijden gereden, alle 3 met winstpunten ze heeft nu 4 winstpunten! Heelleuk voor haar!

Maar bijvoorbeeld... zij heeft op maandag een wedstrijd.... woensdag heb ik les en vrijdags doe ik hem ook. Dan wil zij hem vrijdag, zaterdag, zondag trainen voor de wedstrijd... dat vind ik heel niet erg! Maar als zij zo vaak achter elkaar gereden heeft, kan ik weer ruim een maand werken om hem weer lekker te krijgen!

Wat kan ik hier aan doen, of tilik hier te zwaar aan?
Want ik heb het gevoel dat ik hem wedstrijd klaar maak, lekker laat lopen en dat zij met hem vrij hoog scoort en dan krijg ik hem weer afgedankt terg!

Wie heeft hier nog meer last van?

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 23:08

Nee, geen ervaring mee, maar hoe komt 't dat ie zo stug terugkomt? Zit ze 'm zo in z'n mond te sjorren ofzo? Krijgt zij geen priveles? En heb je 't al een keer (tactisch ofcourse) tegen d'r gezegd?

Succes in ieder geval.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 23:13

daniel79 schreef:
Nee, geen ervaring mee, maar hoe komt 't dat ie zo stug terugkomt? Zit ze 'm zo in z'n mond te sjorren ofzo? Krijgt zij geen priveles? En heb je 't al een keer (tactisch ofcourse) tegen d'r gezegd?

Succes in ieder geval.


Nou kijk... ze rijd heel tegenstrijdig... van voor "rukken" en flink naar voren porren! Waarschijnlijk heeft hij ook last van zn rug/benen, maar ze wil het niet geloven en laat er dus ook niet naar kijken!

Ze heeft wel rpiveles en het wordt ok grondig afgeleerd (we hebebn zelfde instructrice!) ik kan het wel zeggen.... maar ze is niet helemaal de volle 100% tris een lieve meid maar ze heb ze niet allemaal! Het is het zelfde als met het voeren.... nee zemelen was het helemaal zakje dit, poedertje dat.... kruiden zo.... knoflook zus.... o, ja en nog flink wat haver want hij had geen fut! En was nogal aan het vermageren..... na 20x zeggen van dierenarts, homepaten, stalgenoten, instructrice.... nee hoor het was goed zo! De hoefsmid heeft haar omgepraat hij staat nu weer op biks... wel met haver... en knoflook/kruiden maar geen poeders en zakjes meer! Nou dat paard is levendiger, opstandiger (op een goeie manier!), vrolijker, glanst, opgewekt alles!

Dus het zeggen.... hmm niet zo slim! of ik moet jaren de tijd hebben! denk ik! Scheve mond

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 08:34

Vind je jezelf nou netjes? Als ik zou lezen dat mijn verzorgster zo over mij praat (niet allemaal op een rijtje hebben enzo) is zij mooi haar verzorgpaard kwijt.

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 08:36

Esmee schreef:
Dus het zeggen.... hmm niet zo slim! of ik moet jaren de tijd hebben! denk ik! Scheve mond


Mmm, klinkt als een lekker eigenwijs figuur... Frusty Maar ja, je zou het toch in op een normale, niet-afzeikerige manier, erover kunnen hebben, misschien dat dat een hoop ophelderd zonder dat het eindigt in ruzie.

En heb jij het er al een keer met jullie instructrice over gehad? Misschien dat zij daar wat extra aandacht aan kan schenken of het op een andere manier duidelijk kan maken.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 08:38

Als jullie 2 totaal verschillende stylen hebben, dan blijft het zo. Daar kun je niets aan veranderen, en het is jouw paard niet, dus het is of accepteren, of een ander paard zoeeken. Klinkt hard, maar het is zo.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 09:27

Miran schreef:
Vind je jezelf nou netjes? Als ik zou lezen dat mijn verzorgster zo over mij praat (niet allemaal op een rijtje hebben enzo) is zij mooi haar verzorgpaard kwijt.


Ja ik vind dat ik mezelf nog netjes uitgedrukt heb! Ik zit met een probleem.... en dat kan ik niet met haar bespreken, dan mag ik jullie wel raad vragen toch?

En daar komt bij dat als ze ze wel allemaal goed had... ik het wel met haar zou bespreken, maar dat is nu juist de belemmering! Zo heb ik ook het voorbeeld gegeven over dat voeren!~En dat soort situaties zijn meer voorgevallen!

En ik heb het ook mn instructrice erover gehad, en zij is het grondig aan het afleren en ze zegt zelf ook het is ene moeilijk paard en wat jij opbouwt breekt zij weer af! Maar je kan er neit veel aan doen!

Germie: ik ben ondertussen ook op zoek naar iets nieuws, wel is waar niet actief, maar als ik wat tegenkom.... wat me aanstaat neem ik het met beide handen aan! EN je heb gelijk dat weet ik.... en het klinkt niet hard omdat ik het me ook realiseer!
Maar zei zegt zelf tegen anderen, als je op hem wilt rijden moet je het aan Marline (mij)vragen! Ze doet net of het mijn paard is! Is heel lief natuurlijk... maar soms!... en ze wil ook heel graag dat ik ga starten maar ik zie het niet zitten!
Laatst bijgewerkt door Mar2lin op 24-05-02 09:37, in het totaal 1 keer bewerkt

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 09:31

germie schreef:
Als jullie 2 totaal verschillende stylen hebben, dan blijft het zo. Daar kun je niets aan veranderen, en het is jouw paard niet, dus het is of accepteren, of een ander paard zoeeken. Klinkt hard, maar het is zo.


Inderdaad...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 10:34

Ik kom nu misschien heel bot en uit de hoogte over, maar vergeet niet dat het simpelweg jouw paard niet is. Uiteindelijk heeft de eigenaresse haar paard voor haar plezier, en niet primair voor het jouwe.

Het is natuurlijk prachtig als je verhalen leest van bijvoorbeeld Laura of Margreet, die als bijrijder heel veel inspraak hebben, en op die manier haast een eigen paard hebben, maar voor de meeste mensen gaat die vlieger niet op.

Ik hoor een boel jaloezie in je verhaal. Lijkt me niet zo'n fijne basis voor een goede relatie bijrijder-eigenaar.

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 10:42

ik ga helemaal met ZEP mee, je blijft eenbijrijdster en dan heb je nou eenmaal niet veel te vertellen, omdat het simpelweg jouw paard niet is
succes in de toekomst

Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 10:54

Ik rijd ook een paard van andere mensen. Zij gaan er welliswaar niet mee op concours, maar mijn situatie lijkt veel op de jouwe.
Dat paard is ook heel stug en heel bang aangelegd. Als het even tegenzit, mag ik hem rijden en na een uurtje rijden merk ik echt vooruitgang. Dus dan loopt het paard weer goed en dan rijden ze vrolijk verder. Met als gevolg dat het twee weken later weer zover is en ik er weer op mag. Ik heb geprobeerd om deze mensen tips te geven, maar op alles wat ik zeg krijg ik "ja, maar......" te horen. Ze nemen helemaal niks aan. Nu is de eigenaresse op vakantie en rijd ik haar paard regelmatiger. Ik merk vooruitgang, maar ergens heb ik helemaal geen zin meer om met dit paard te werken. Over drie weken loopt hij toch weer zwaar piep.
Maar wie ben ik om me daarover boos te maken. De eigenaar van een paard mag immers doen en laten "met zijn eigendom" wat hij wilt. Je kunt dus proberen om haar tips te geven die het rijden vergemakkelijken, maar je hebt geen poot om op te staan. Het is en blijft haar paard. Als zij vindt dat haar paard goed loopt..... Ze merkt het wel als je hem eens een tijdje niet meer rijdt, hoop je dan maar

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:51

Ik ben het met de vorige mensen eens. En het klinkt inderdaad hard, maar het blijft HAAR paard. Ze heeft het paard voor HAAR plezier en niet het jouwe. Wil jij verder komen en het voor het zeggen hebben dan zul je zelf een paard moeten aanschaffen. En dit bedoel ik echt niet gemeen. Kan me voorstellen dat je hierdoor gefrustreerd raakt maar ik denk dat je je bij de situatie moet neerleggen of een inderdaad een eigen paard kopen.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:01

Zep schreef:
Ik kom nu misschien heel bot en uit de hoogte over, maar vergeet niet dat het simpelweg jouw paard niet is. Uiteindelijk heeft de eigenaresse haar paard voor haar plezier, en niet primair voor het jouwe.

Het is natuurlijk prachtig als je verhalen leest van bijvoorbeeld Laura of Margreet, die als bijrijder heel veel inspraak hebben, en op die manier haast een eigen paard hebben, maar voor de meeste mensen gaat die vlieger niet op.

Ik hoor een boel jaloezie in je verhaal. Lijkt me niet zo'n fijne basis voor een goede relatie bijrijder-eigenaar.


Helemaal mee eens Zep!
En ik besef als ik dit zo lees maar weer eens even heel goed in wat voor luxe-positie ik verkeer! (Eigenaresse verzet haar afspraken zodat ik kan lessen...)

En ik zou het als eigenaar echt niet pikken als er zo "ondankbaar" gedaan wordt. Ze laat jou toch maar mooi op haar paard rijden. Jij helpt haar ook, het komt van 2 kanten, je wordt er allebei beter van, dat is ook een goed punt, maar wil dat echt goed werken moet je toch een goede relatie met elkaar hebben en als ik dit zo lees hebben jullie die nou niet bepaald!

En als jij echt zo in staat bent om een "plus" aan een paard te rijden als je beschrijft dan zou je de paarden toch voor het uitzoeken moeten hebben...

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:08

IK vind dit idd van weinig respect getuigen voor de eigenaar. Je zou er bij mij direkt uitvliegen!

Dit is een van de redenen waarom ik nooit een bijrijder zou willen.
Ik weet ook wel dat er bijrijders bestaan zoals Laura en Margreet, maar volgens mij zijn die niet makkelijk te vinden.
Bovendien ben ik daar veel te egoistisch voor en gelukkig weet ik dat van mezelf.

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 13:24

Jullie hebben allemaal gelijk.... en ik weet ook dat ik niets over het paard te zeggen heb! Maar ik voel me soms gewoon gebruikt... onbewust gebruikt en nu zat het gewoon heel hoog! En ik vraag me dan gewoon af hoe andere bokkers hierin handelen!

Maar ze zeg wel... beschouw hem als je eigen paard je mag er alles meedoen wat je wilt! Als jij een nieuw hoofdstel wil... roep maar enik betaal wel, als jij wil springen met hem... dan is dat goed (dit is zoiezo uitgesloten vanwege blessure! maar bij wijze van!)

En op dit moment voel ik me gewoon zo!
Maar aan de andere kant ik ga over anderhalf jaar weg hier, dan ga ik naar Ede om te studeren en ik ga op kamers... dus laat staan dat ik dan nog tijd voor hem heb! Dus een eigen paard is vanwege dit ook uitgesloten! (Zij weet dit wel, datik naar Ede ga!)

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:29

Als jij er alles mee mag doen, dan is dat toch fantastisch????

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 13:32

Het is ook wel fantastisch!

maar snappen jullie dan niet dat ik me gebruikt voel? Daar gaat het om!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:42

Esmee schreef:
maar snappen jullie dan niet dat ik me gebruikt voel?


Nee dat snap ik niet.
Jij "gebruikt" haar paard toch ook?

Ik weet dat ik er bij Gipsy een plus aan kan rijden en dat ik haar, als haar eigenaresse een paar dagen achter elkaar gereden, heeft weer even "tot de orde moet roepen", wat tijd kost en soms irritatie oplevert. Maar gebruikt voelen? Nee, absoluut niet! Dat hoort bij het "vak". Take it or leave it, zo is het nou eenmaal.
Wil je dat niet, koop dan een eigen paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:44

Ik snap wel wat jij bedoelt.
Ik heb eerst ook altijd verzorgpaarden gehad en dan ook in de luxe positie dat het bijna mijn eigen paarden waren.
Tot de eigenaar het ineens in zijn bol kreeg dat hij ook weer ging rijden, na 25 jaar of zo.

Dat was ook pluk en trek werk met de handen, dus in notime stug in de mond
Niet streng zijn als hij niet op het been reageerde, paard was pas jong zei hij dan, wel al een jaar onder het zadel maar ok.
Als hij er net opzat mocht het paard weg racen en rond bokken, paard was toch jong en dan zag je dat hij fit was, paard stond wel de hele dag in de wei.
Dus als ik er een keer opzat moest ik met alle macht dat paard zien te bedwingen om niet bokkend rond te vliegen, daarna veel tikken geven met de zweep om hem weer aan het been te krijgen, en idd na een uurtje leek het weer ergens op. En idd daar word je heel depri van.

ik heb het er ook met hem over gehad, in het begin zonder resultaat.
ook de instructeur heeft hem meerdere malen verteld dat er van dat laten bokken, wat uiteraard steeds erger werd, nog eens ongelukken kwamen.
En ook dat hij consequenter moest gaan rijden met het been.

Maar de eigenaar zei in het begin dat Kawa juist verpest gereden was omdat die nooit bokte, toen ik ff liet zien dat Kawa ook kon bokken als ik er net opzat ( en ook zelfs iets erger dan ik verwacht had, kon net blijven hangen) maar dat hij juist zo goed gereden was dat hij wist dat hij normaal moest doen, leek er een kwartje te vallen.
en ik hoefde niet te stoppen met rijden, maar hij zelf stopte Haha!
Hij heeft daarna alleen nog wat buitenritten gemaakt, maar het zogenaamde echte trainen deed hij niet meer.

Dus ik weet wat een k*t gevoel het is, ik had dus gelukkig de mazzel dat de eigenaar inzag dat zijn rijkunsten er na 25 jaar niet rijden niet beter op geworden waren.
Dus probeer er nog eens over te praten, misschien ook met hulp van je instructrice, dat had bij mij dus ook flink geholpen, en anders rest je idd niks anders dan je erbij neer te leggen, of een ander paard te zoeken.

Lisette

Berichten: 2676
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:11

Persoonlijk vind ik dat je blij mag zijn dat je het paardje mag rijden. Het is jammer dat de eigenaresse misschien niet zo goed rijdt maar het is en blijft haar paard. En als je mijn bijrijder zou zijn en je zou met dit zo tegen mij zeggen zou het rijden voor jou snel over zijn. Ik denk dat de eigenaresse erg veel plezier in het rijden heeft van haar paard heeft dus of je legt je erbij neer of je zoekt iets anders. In ieder geval succes met je keuze.

musje

Berichten: 295
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 17:01

hoi hoi,

ik kan me jou reactie heel goed voorstellen hoor. ik heb het ook mee gemaakt ik reed op een jong paardje van een meisje dat zelf dacht dat ze minimaal Z reed Verward maar ze was nog niet een B. Het paard was verschrikkelijk scheef en ik heb een jaar lang geprobeerd om dit op te lossen maar elke keer als ik iets met het paardje bereikte trapte zij het er na 3 minuten weer uit. ik rij nu op een ander paardje want ik kon er op een gegeven moment gewoon niet meer tegen. ik elke week dure lessen nemen en zij het weer verpesten dag!!! okay het mag dan haar paard zijn maar als zo iemand er niets van bakt en ze willen dit niet in zien vind ik dat je er best wat van mag zeggen. nu een 1,5 jaar later hoorde ik gisteren dat haar instructische er ook mee gestopt is omdat ze na 2,5 jaar nog steeds niets snapt.

ik wens je veel succes met dit paard maar ik denk dat je beter de eer aan jezelf kan houden en er mee moet stoppen want zo is het op een gegeven moment echt niet leuk meer.

succes!

gr musje Party!!

Mar2lin
Berichten: 1833
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-02 17:14

Margreet"]
[quote="Esmee schreef:
maar snappen jullie dan niet dat ik me gebruikt voel?


Nee dat snap ik niet.
Jij "gebruikt" haar paard toch ook?

Ik weet dat ik er bij Gipsy een plus aan kan rijden en dat ik haar, als haar eigenaresse een paar dagen achter elkaar gereden, heeft weer even "tot de orde moet roepen", wat tijd kost en soms irritatie oplevert. Maar gebruikt voelen? Nee, absoluut niet! Dat hoort bij het "vak". Take it or leave it, zo is het nou eenmaal.
Wil je dat niet, koop dan een eigen paard.
[/quote]

Even ter verduidelijking... ik doe haar een plezier omdat dat paard anders nooit gereden wordt! Zij heeft maanden alleen mij laten rijden 2x in de week! En nu het wedstrijdseizoen voor haar weer is begonnen, is zij ook weer begonnen met rijden! Daarvoor reed ze hooguit 1 keer!!

Ik zou een graag een eigen paard willen, maar ik wil dat beest de volle aandacht kunnen geven en dat kan ik niet zolang ik studeer en over ruim een jaar vertrek naar Ede!

Ik heb niet gezegd dat ik er een plus aan reed! Ik rij hem lekker voorwaarts en probeer hem soepeler te maken en tegen die tijd dat ik hem redelijk soepel heb, is er weer een wedstrijd en wordt hij 4 dagen achterelkaar gereden strak en stug en kan ik weer een maand trainen om hem soepel te krijgen en lekker nageefelijk!
Het dat is helemaal niet zo negatief bedoeld als het overkomt want het is een hartstikke lieve meid, maar ze ziet niet in dat ze haar rijstyle moet veranderen! Ookal roept de hele wereld dat.... nee ze rijd goed! Ik had ook vorig jaar kunnen stoppen voordat ik met hem begon (hem niet gaan doen!), maar ik ben hem juist gaan doen om hem wat meer beweging te geven, dat beest stond te bokken en steigeren in zn box... omdat hij er niet te weinig uitkwam! Maar dat dit zo gaat dat kon ik ook niet weten! Maar als ik nu stop.... staat dat paard straks weer op stal te steigeren en te bokken!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 11:23

Ik ben ook één van de gelukkigen die een pony heeft waar ik alles mee mag doen. De eigenaar rijdt zelf helemaal niet maar heeft wel paarden gehad voor zijn zoons.
Ik verzorgde destijds een schetlander van hem en toen heeft hij op een gegeven moment voor mij een veulen gekocht. Hij is ondertussen zes en ik mag doen wat ik wil.

Maar ja uit jouw verhaal blijkt dat de eigenaresse zelf ook rijdt. Nou ja dan heb jij je gewoon aan te passen. En als ze echt zo beroerd rijdt hoe komt ze dan aan 4 winstpunten zo snel??

Overigens vind ik het ook niet erg netjes van jullie instructice dat ze tegen jou zegt dat de eigenaresse haar paard niet goed rijd!

Ook al zou ze dat vinden je kunt het niet maken om dat tegen een bijrijder te zeggen.

Je moet blij zijn dat je haar paard mag rijden. Jij voelt je gebruikt maar je gebruikt wel haar paard. Een paard waar jij dus geen enkele rechten op hebt maar verder ook geen plichten. Dus als jij je gebruikt voelt moet je gewoon stoppen.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 12:06

Ik snap wel wat je bedoeld esmee, kan me voorstellen dat dat vreselijk frusty is.
Ik heb dat *gelukkig* nooit echt gehad, alleen met Concorde dat ik haar eindelijk mooi aan t lopen had, en dat toen van de eigenaar Natascha haar moest rijden. Best frusty, maar niet zo frusty als dat van jou.
Tuurlijk, de eigenaar is nu eenmaal de baas over het paard, maar dan moet ze duidelijke grenzen stellen vind ik: Jij mag dan en dan rijden, ik rijd die en die dag. Als ik concours heb gebeurd er dat en dat.
Zij mag er immers ook wel blij mee zijn dat jij haar helpt om haar paardje te doen. Daar mogen ook wel wat rechten tegenover staan.
Okee, ik heb zelf ook geen eigen paarden dus zal wel weer uit het "verzorger-perspectief" tegen dit stukje aan kijken.
Ik heb wel een tijdje een paard (Loyd) voor mensen verzorgd die er echt helemaal niet naar om keken, ik heb het dier zo'n half jaar verzorgd, ze zijn 1 x geweest. Ik heb toen voor de andere pony die hun nog hadden een verzogster geregeld, heb hun daar wel over ingelicht, maar t interesseerde hen niet. Met dat meisje heb ik toen ook hele duidelijke afspraken gemaakt, anders werkt het gewoon niet.

DinkeyGirl

Berichten: 3334
Geregistreerd: 01-10-01
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-02 13:21

Sorry hor, maar het mag dan wel de eigenaar van het paard zijn, maar dat betekent niet dat zij perfect is en alles goed doet. In sommige gevallen (ik zeg niet dat dit er een van is want ik ken de situatie niet) rijden sommige eigenaren hun paarden nu eenmaal knudde en of je dan de verzorgster bent of niet: dat zou iedereen toch opvallen?
Ja ik ben het er mee eens dat zij het recht heeft te rijden zoals ze wil. Maar als ze het niet goed doet dan mag die instructrice dat toch wel zeggen tegen dat haar? Misschien hebben andere mensen dat ook wel opgemerkt.

Ik kan me heel goed voorstellen dat het frusty is maar je kan er helaas weinig tegen doen als de eigenaresse niet wil luisteren. Het lijkt mij persoonlijk heel lastig als bijrijder/verzorger en eigenaar niet iig een BEETJE dezelfde rijstijl hebben maar daar heb ik verder geen ervaring mee Haha!