argentaan of aurigan ongebroken watertrens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

argentaan of aurigan ongebroken watertrens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 08:49

Ik krijg van mijn vriendje een nieuw hoofdstel cadeau Lovers Lovers, dat ik al heel lang wilde hebben. Bruin met messing gespen, van Döbert. Erg leuk, maar ik wil dus ook een bijkleurend bit hebben en dat levert problemen op. Ik rijd Pablo altijd met een ongebroken watertrens (stang in de wandeling) van 11,5 cm en die lijkt niet te bestaan in argentaan of aurigan. Heeft iemand de gouden (messing *grin*) tip?


germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 08:53

wel aan cyprium gedacht?? Dat is een legering met 90% koper, en veel goedkoper dan aurigan, omdat het niet van sprenger is. Of ze de ongebroken uitvoering hebben??? geen is eigenlijk, wel dubbelgebroken.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 08:57

Germie, dat metaal zei me niets, maar dank voor de tip. Het probleem zit hem alleen in de combinatie messingkleurig - ongebroken - watertrens.
want ik heb dus wel gevonden:
rvs ongebroken watertrens
messing ongebroken busstrens
messing gebroken watertrens

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 08:59

lastig, sprenger heeft alleen dit:

Afbeelding

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:00

een ongebroken messing bustrens kan toch ook???

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 09:02

ja, die mogelijkheid houd ik achter de hand, maar ik ben over dit bit erg tevreden en wil dus in principe niets veranderen.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:03

Mail BR eens, dat heb ik ook ooit eens gedaan over een laarzenvraagje, en netjes antwoord gehad.
www.BR.nl

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

ikke

Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:54

Ik heb er volgens mij eentje liggen. Niet dat ie te koop is, maar ik wel waar ie vandaan komt.
Anders moet je bij Peter Verhoeven in Bakel zijn, die maakt (laat ze maken) op wens. Ik heb van hem een heel klein messing bitje (12,5mm 5mm dik ongebroken watertrens) met hele kleine ringetjes speciaal voor mij gemaakt. Erg mooi bitje voor een redelijke prijs.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:57

Dobert is zo kwijl!!!
Ik wil nog steeds zo graag een bruin stang en trens hoofdstel met aansnoerneusriem, koperkleurige gespen en koperkleurig onderlegd Lovers
Maar bij alle zaken waar ik tot nog toe geïnformeerd heb krijg ik maar geen reatie op mijn vragen...

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 12:18

He ikke,

bedankt! daar heb ik wel iets aan. Heb je het adres voor mij bij de hand? Anders vind ik het wel via de goeie ouwe (?) PTT.

Sjuimpje,

volgens mijn ruiterzaak (Langeraap Berlicum) kun je bij Dobert precies bestellen wat je hebben wil, ik moest ook een hele waslijst met dingen aangeven. Ze zullen vast ook dat s&t hebben of kunnen maken. Als jouw ruitersportzaak er verder niets van kan vinden, kan ik je Langeraap sterk aanbevelen. Wel een stukje uit de buurt voor jou (mijn paarden stijn er5 minuten vandaan), maar superservice en goede prijzen.

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:49

s
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

-


germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 07:12

koper zelf is niet GIFTIG. dus je kunt rustig koper gebruiken. Geel koper of 'gewoon' koper, maakt niet uit, is gewoon Cu in een metaalrooster.
Maar wat WEL giftig is, is koperoxide. dat is die groene uitslag van koper, als je dat op het bit hebt, dan moet je het eerst schoonpoetsen. Dus je kunt rustig aurigan, cyprium, messing of koper gebruiken, maar niet laten oxideren. Cu0 is dus giftig, eveneens als de andere oxide Cu2O3.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Evito_06, GrapeshotBot, Jane808, roosjenat en 43 bezoekers