Wat fokt Ed King Hill voor paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Wat fokt Ed King Hill voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 16:39

Ik had bij de nieuwe Heuvel een hengstenfolder aangevraagd en kreeg een hele leuke kalender binnen, die heb ik aan Anja en Jan gegeven en ze waren wel weg van Ed King Hill, maar wat fokt ie voor paarden en wat voor karakter?


Kuss Maaike


Oh ja, weten jullie dat van Sjapoer (nrps) ook?

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:47

Sjapoer is een arabier. Ikzelf ben niet echt dol op hem. Het is gewoon niet m'n type.

Ed King Hill heb ik gezien bij de hengstenshow van de nieuwe Heuvel. Gaaf ding! Alleen vind ik bont echt verschrikkelijk lelijk... Dus ik zou zelf het 'risico' niet willen lopen op een bont veulen.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Respect
Berichten: 47
Geregistreerd: 19-03-02

Ed king hill

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 18:56

Hey!
bij de manege waar mijn paard staat fokken ze elk jaar een veulen van Ed King Hill, ze hebben er nu 5, waarvan er nu 2 onder het zadel zijn, Het zijn hele betrouwbare eerlijke paarden, maar ze hebben wel karakter, Ed King Hill fokt niet zo groot, ze worden allemaal denk ik niet groter dan 1.65m. De nakomelingen van Ed kunnen ook fantastisch bewegen, en hebben ook hele goede springmanieren.
Ik kan je Ed zeker aanraden, hij fokt paarden met mooie bewegeingen en betrouwbare karakters. Het nadeel is dat hij niet zo groot fokt.
Als je meer wilt weten over zijn nakomelingen moet je me maar even pb-en

Respect
Berichten: 47
Geregistreerd: 19-03-02

Sjapoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 18:59

Ze hebben bij diezelfde manege ook 2 keer met Sjapoer gefokt.
Dat zijn ook hele mooi paarden, maar een beetje heethoofden, maar wel goudeerlijk.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 19:04

Volgens mij was ik met de hengstenshow van de nieuwe heuvel niet bepaald gecharmeerd van de bewegingen van Ed King Hill, al was et wel een heel mooi paard om te zien.

Sjapoer vind ik echt vreeeeeseeelijk........

robbie
Berichten: 293
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 19:27

Sjapoer is de vader van een paardje dat ik vaag kende toe hij een veulen was, maar hij was wel heel lief. Een prima karakter.
Sjapoer vind ik een best mooie hengst, alleen mist hij de echte uitstraling voor een hengst vind ik.

Van Ed king hill ben ikzelf helemaal weg. Het is een prachtige hengst, een prachtige kleur en een karakter niet te zuinig.
Het is een hengast van hier tot en met gunder, en als hij zijn karakter vererft, dan krijg je een pittig veulen lijkt mij!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 02:23

Bij ons op stal staat een veulen van Ed King Hill, en dat lijkt wl een Tinker, zo grof, en hij heeft nog een ramsneus ook.
Misschien is het een terugslag op de merrie, dat is nl een halve fries, maar ik vind het veulen echt nietmooi.

Goedgekeurd onderschrift :)

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 09:35

carola schreef:
Sjapoer is een arabier.


oh op dat dinges van de nieuwe heuvel staat dat ie nrps is of goedegekeurd als nrps??

maargoed...

Bonanza en Ed King Hill vind ik wel een goede combi..
bon is een held op sokken met springen *tot nu toe* en Ed king Hill kan het goed Haha!
Hij fokt neit te groot, bon fokt wel weer groot...
dus zal er wel een grote E uit komen, want Bonfire komt uit een hengst van 1.57 en bonfire is nu zelf als 1jarige al bijna 1.50m
(als 5 maanden oud veulen was al bijna 1.40m)


Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 18:27

Sjapoer is NRPS ggk, of ie bij et AVS is ggk weet ik niet.

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 18:49

kun je een foto van Ed king hill inscannen?
wil dat bonte wonder wel eens zien!!
Lijkt me wel een leuke combi met Bon trouwens, weer een bonttie!
En eentje die misschien wel kan springen!

kuss

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 20:31

c
Laatst bijgewerkt door janna op 05-05-22 07:48, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:21

Anna-Jelly schreef:

oh op dat dinges van de nieuwe heuvel staat dat ie nrps is of goedegekeurd als nrps??

maargoed...


Sjapoer ox (v. Saoud van Jonker) is een volbloed Arabier die ook is goedgekeurd voor het NRPS. Hij is dus zelf geen NRPS maar AVS, en zijn nakomelingen mogen wel bij het NRPS geregistreerd worden.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:27

Ik heb Ed King Hill een aantal malen in het echt gezien en vind hem eerlijk gezegd nogal tegenvallen..... Op de foto's ziet hij er zeer mooi uit, echt hengst Haha! , maar in het echt valt hij dus wat tegen, ook fokt hij weinig bont af!!!

Als je het liefst bont wilt, in Hallum (friesland), staan een aantal bonte hengsten, de veulens kunnen in het KWPN, reg. B, worden ingeschreven.
Shadow (Nino van hopstein) is een zwartbonte kleinzoon van Samber, erg mooie gangen, van 1.68m Hij fokt de bonte kleur zeer goed door!!!. Excellent is een 3 jarige, driekleur bonte zoon van Shadow, 1.73m. Ook erg goede gangen.

Binnenkort komen er nieuwe foto's van deze (en nog een aantal andere) hengsten op www.bontehengsten.nl (er staan al wel wat foto's, maar geen goede!!)

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 11:21

Ik hoorde toevallig gisteren nog een verhaal over een dame met een bonte merrie die graag bont wilde fokken, dus Ed King Hill 'erop'...

Kwam een keurige vos uit.... Haha!
bont x bont is niet altijd bont!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 17:35

Hoi!!
Hier ff een fotootje van Ed King Hill... Haha! Afbeelding

Nicky123
Berichten: 68
Geregistreerd: 12-03-02
Woonplaats: wilde westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 19:14


Op de rug van een paard is je leven GOUD waard!!!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 10:44

Mijn schoonzus heeft een 6 jarige ruin uit EKH. Het is een plaatje om te zien. Elegant en mooi gevlekt. Hij heeft ruime gangen en doet het uitstekend in de cross en springen. Hij is minder geschikt voor het dressuren, omdat hij nogal dribbelig is. Verder is het echt een goed en mooi paard. Alice Naber was er helemaal weg van.

Toos paardloos

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

jah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:10

jha ed king heeft inderdaad karakter
wij waren bij ermelo en daar was hijook toenhaalde hij uitnaar eenouwe man!
maar jha dat deed corland ook zo zijn alle hengsten wel een beetje hah


Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 06:53

Afbeelding

Dit is Bontje! Ik wilde hem nog even laten zien. Bontje is (dat kun je duidelijk zien, een zoon van Ed King Hill!!!!!!!!!!! Haha!

Toos paardloos

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 08:29

Hey hallo
Wat je eventueel zou kunnen doen is een afspraak maken met Jan Folmer van de nieuwe heuvel om Ed King Hill en Sjapoer te bezichtigen. Wellicht hebben zij daar nakomelingen staan en kunnen zij je meer over deze hengst vertellen. Wij zelf hebben momenteel een jaarling merrie van Ed King Hill, ook een bonte en het is inderdaad wel een met karakter, maar absoluut NIET VERKEERD! Als je er goed mee omgaat heb je er een gouden paardje aan. Ze is van eind JUNI 2001 en meet nu al 1m56, wat ik voor een jaarling aan de grote kant vind. Overigens heeft een vriendin van mij een 3jarige ed king hill ruin, helaas geen bonte, van 1m76. Dus altijd klein fokt hij niet, ook afhankelijk van de merrie.

Veel succes met je keuze.

Afbeelding

Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:18

leuke hengst is het! Kan lopen als en trein!!
ben pas geleden naar een veulen van hem wezen kijken, een bruin hengstje!! Zo'n snoepie, echt heel leuk, maar nou zou ik is willen vragen hoe groot die wordt volgens jullie!! Moeder is rond de 1,54m, en het veulen staat erg hoog op z'n benen.. ik denk zelf dat ie wel de 1.60 kan halen.
hoor graag jullie reacties.
groetjes

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

RUBYWHITE
Berichten: 6916
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 13:47

Hoi Youngster
Als je graag wil weten hoe groot je veulen wordt, ook ik heb wel eens mn twijfels als ik om veulens ga kijken, bel ik altijd mijn veearts even. Die kan door hele simpele opmetingen en een rekensommetje uitrekenen hoe groot het veulen ongeveer zal worden. Ik kijk altijd maar naar mijn eigen paard, haar moeder was 1m65 haar vader 1m67. Haar volle zus (2jr ouder) meet maar liefst 1m72, haar andere volle zus, slechts 1jaar ouder meet slechts 1m54 (een E pony dus). Daarnaast meet mijn eigen paard slechts 1m62. En alle drie hebben ze dezelfde vader.........

Haha!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 14:41

ja, het veulen is niet van mij (Hopelijk wel in de toekomst). Dus dat zal wel wat lastig gaan, maar zoals ik het lees, kan hij uit een grote e-pony, een paard fokken??
En anders zien we het vanzelf wel, dan wordt het toch afwachten.
in ieder geval bedankt voor je reactie

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 bezoekers