paints en quarters met het LB brandmerk

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

paints en quarters met het LB brandmerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 07:03

ik ben in het bezit van een paint met het lb brandmerk ik heb ook een quarter die bij de zelfde ranch weg komt. ik heb eerder paints met dit brandmerk gezien, het zijn toch wel dezelfde typjes wie o wie heeft ook een LB paint?????????? Verward Verward (eventueel foto??) Lachen


FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 08:38

Ikke!!! Straw Miss komt ook bij Lawrence Bishop weg!! Effekes kijken of ik een foto daarvan vinden kan......
In ieder geval staan de L en de B schuin onder elkaar, op de bil gedrukt! Wie heeft jou veulen geimporteerd???[/img]

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 17:06

wat ik weet van haar vorige eigenaar is dat ze door de best west is ingevlogen.volgens horen zeggen komen de meeste LB paardjes daar vandaan!maar je kent dit paard wel wel het is FANCY SASSY SUE Pling deze week moet ze bevallen(spannend)


Jos
Berichten: 4059
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: beets

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:46

en ik maar denken dat het voor "Low Budget" stond Knipoog

fancy
Berichten: 11
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 19:21

Ik heb ook een Quarter merrie met LB brandmerk en ook gekocht bij Best Western.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:13

Yep, Best Western was de 'vaste' afnemer van Lawrence Bishop.....
Sue, heb jij Sue!! Tuurlijk....hihihiii, van welke hengst verwacht ze nu een veulen? Spannend hoor!
Ik heb vandaag weer heel wat LB- paarden in de wei zien lopen. Best Western heet tegenwoordig DJ Training Stables en heeft sinds een maand hun nieuwe stekkie gevonden in Koekangerveld (Bosweg 7), 2 km van Echten af waar ze eerst zaten. Dineke Jonker leidt nu de tent en het gaat goed. Nog even een beetje op een laag pitje, Dineke en Jacob Jan zijn 10 dagen geleden een dochtertje rijker geworden!!!
Maar okee, zij hebben nog een stel hengsten en een groep merries met LB op hun kont rondrennen.....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:18

Jos schreef:
en ik maar denken dat het voor "Low Budget" stond Knipoog


Was dat maar waar, hahahaha. Die Lawrence is geen domme gozer, alleen de paarden die hij het waard vond, kregen zijn brandmerk op hun edele kont, de rest moest het zonder doen.....
De fokker van mijn Quarter was nog origineler, die heeft het geboortejaar van mijn merrie op d'r kont gezet, kan je je nooit vergissen in haar leeftijd Haha! Heeft iemand dat ook wel eens gezien? En ook niet aan de zijkant op haar bil, maar naast haar staart, waar koeien dat ook vaak hebben Verward .....

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:28

Ik denk dat mijn merrie alles slaat (qua brandmerken dan Haha! )
Ze heeft er nl 4 en niet van die kleintjes ook (10/15 cm). Op haar schouder staat de D van de Waggoner Ranch en de cijfers 20 zijnde het 20e veulen van die hengst.
Op haar kont staat de P van de pappa-lijn (Peppy San) en het geboortejaar 6 van 1986.

Ik Parkeer haar altijd op de 6e verdieping in vak D op de 20e plek. *LOL*

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:38

Sjonge jonge.....wat een hoeveelheid!! Zijn die brandmerken uitgevoerd in wit haar?? Alleen bij mijn Quarter zijn ze wit, bij de Paint niet, alleen ruw haar, waardoor je het brandmerk kunt zien. Waarschijnlijk niet diepgenoeg gebrand?? Misselijk

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:42

FlyingHigh schreef:
Zijn die brandmerken uitgevoerd in wit haar?? Alleen bij mijn Quarter zijn ze wit, bij de Paint niet, alleen ruw haar, waardoor je het brandmerk kunt zien. Waarschijnlijk niet diepgenoeg gebrand?? Misselijk


Je hebt verschil in de manier van brandmerken.
Freezebrand: hier worden de haren wit
Hot-branding: hier wordt het haar weggebrand tot in de eerste huidlaag, die altijd donkergekleurd zal blijven.

's Winters zie je de merken minder omdat het haar dan langer is en er overheen groeit, 's Zomers 'bloeien' ze weer op. Haha!

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 13:54

Aha....ik kocht haar vers uit Amerika en de wond was nog mooi bedekt met een dikke korst. Het ziet er niet mooi uit, dat ruwige haar, beetje slordig altijd. Vinden ze het nodig om een brandmerk op een lijf te zetten, kunnen ze het beter freezen, toch? Vink mooier...niets is trouwens nog mooier Haha! .

Trollen rollebollen als dollen in de drollen....

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 14:05

Branden wordt in Amerika nog steeds gezien als de beste methode om je eigendom herkenbaar te maken. Volgens mij zijn beide methodes even pijnloos/pijnlijk afhankelijk van degene die het ijzer vasthoud.
Maar ja van chippen ben ik ook geen voorstander.

Dundee
Berichten: 36
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:17

Waarom ben je geen voorstander van chippen Sugarmiss? Ik ben niet voor of tegen ofzo, maar ben beniewt naar je motivaties. Party!! Party!! Party!!

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 15:23

Dundee schreef:
Waarom ben je geen voorstander van chippen Sugarmiss...ben beniewt naar je motivaties. Party!! Party!! Party!!

http://www.bokt.nl/forums/search.php?mode=results
Kijk op deze items, daar is het uit den treure aan bod gekomen.

Mijn motivatie is dat er nog geen gestandaardiseerd systeem is (Duitsland chipt rechts en wij links Verward )
Ik ben er nog niet van overtuigd dat het geen kwaad kan (op de lange termijn)
De hals van mijn paarden waag ik hier niet aan (neckreining).

Als er over 10 jaar meer duidelijkheid is begin ik er misschien aan (als ik dan nog paarden heb) Cool

Pigino
Berichten: 603
Geregistreerd: 06-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-02 17:45

even over sue!!!ze is drachtig van air forse max we hebben ook nog een jaarling van haar lopen en zijn vader is codys judgment van klaas cozijnse Knipoog mooi beestje lijkt erg op zijn moeder

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

jb brandmerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 18:34

mijn lease paardje heeft ook een jb op haar bilen is ook ooit eens via echten geimporteerd. dus dat is er nog een.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers