Wie is er gisteren bij het verrichtingonderzoek geweest

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Anoniem

Wie is er gisteren bij het verrichtingonderzoek geweest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:58

En wat vonden jullie ervan??

Ben erg benieuwd naar de reactie's


hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:08

Ik ben er ook geweest. Mooi spul, maar het is me niet altijd duidelijk waarop hengsten niet worden toegelaten of juist wel.

Gratis af te halen mooie jonge katten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:09

welke hengsten vond je het best??

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:40

Ja, geweest, ik vond gemiddeld genomen de beweging van de springers bedroevend.... het verschil tussen een dressuur- en een springhengst wordt steeds groter!
San Remo (de Wolkentanz) vind ik super, zo'n natuurlijke houding, balans en gemakkelijk (niet spectaculair) bewegend.
De afstamming De Niro x Balzflug beloofde heel wat, maar hij viel me flink tegen, vond hem erg weinig zelfhouding en front hebben. Ga er maar vanuit dat hij gister een slechte dag had.
Maarre.... van wie was jij onder de indruk?
Laatst bijgewerkt door parnassia op 23-05-02 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:45

Ik ben helaas niet geweest, kon geen vrij krijgen, daarom vroeg ik het ook want ik ben erg benieuwd, en het kwpn heeft de uitslag nog niet op het internet staan.

Heb in zwolle wel de Lord sinclair gezien onder het zadel ( hij was net 3 weken onder het zadel)
was best onder de indruk, maar hij is best een beetje op de kop gebouwd ( hoop dat dat bijtrekt, hij natuurlijk nog maar 3), en achter loopt ie een beetje raar, maar goed ook dat kan natuurlijk jongegheid zijn.

Verder hoor ik de berichten ook dat het erg tegenvalt, geen echte uitschieters.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 11:49

Ja, de Lord Sinclair maakt weinig front terwijl hij er achter steeds goed onderschuift. Hij viel mij tegen, de Florestan x Peter Pan viel me mee al is hij niet erg luxe en hoogbenig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 12:09

Wel apart gefokt, Florestan x Peter Pan, maar goed als hij goed gaat vererven maakt dat ook niets meer uit.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 12:13

Citaat:
Wel apart gefokt, Florestan x Peter Pan


haha, ja kweet't, waarschijnlijk viel hij me daarom ook zo mee.... je kiest namelijk niet zo 1,2,3 voor een dergelijke afstamming, maar gelukkig is dat niet het enige wat telt!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:01

De Wolkentanz I is voorwaardelijk toegelaten, er loopt een procedure over deze hengst, schijnt in Den Bosch met doping te hebben gelopen?? En waarom de Wolkenstein eruit gevlogen is is mij een raadsel, vond hem best imposant.

Gratis af te halen mooie jonge katten

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:04

hanna schreef:
De Wolkentanz I is voorwaardelijk toegelaten, er loopt een procedure over deze hengst, schijnt in Den Bosch met doping te hebben gelopen?? En waarom de Wolkenstein eruit gevlogen is is mij een raadsel, vond hem best imposant.


Hij staat bij ons, Sanremo, en de hengst is voor den bosch heel erg verkouden geweest en heeft heel erg gehoest, hij kreeg dus sputolysin en ventipulmin dsu vandaar, dat valt wel onder doping maar ik wilde het toch even verhelderen. Knipoog
Leuk paard hoor........

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:09

Ja ik vond hem super. Het blijft vervelend dat dat soort middelen onder de dopingwet vallen, zeker als je ze alleen gebruikt als het echt nodig is, ken ook zo'n geval van twee jaar geleden, hengstje krijg een kalmerende spuit voor hij geschoren wordt, hij breekt anders de boel af, na vier weken volgt de keuring en ja hoor ze vinden verbodenmiddellen in zijn bloed, gevolg, hele procedure, deze hengst heeft overigens de derde bezichtiging niet gehaald, maar de eigenaar zat wel met een vette boete. Overigens heeft de dierenarts ze er destijds niet op gewezen dat het om een niet toegestaan middel ging en dat er na 4 weken nog sporen van in het bloed zouden zitten. Ik duim voor Joop dat e.e.a. met een sisser af loopt.
PS de uitslagen staan sinds 15.00 uur wel op de site van het KWPN.

Gratis af te halen mooie jonge katten


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:29

Thanx, heb net even gekeken, vind de cijfers niet echt overtuigend van sommige hengsten.

parnassia
Berichten: 826
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:29

De Wolkenstein had er van mij ook wel door gemogen, een super galop, snap niet waarom dat ze dan liever de De Niro hebben. Maar oke, wie ben ik? De Indorado x Nimmerdor en de Corland x Derrick vond ik ook echte houten klazen en die hebben hetzelfde cijfer op de dressuuraanleg (7.5) dan de De Niro.
Ach ja, de beste is er in ieder geval door!!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:02

Ben het met je eens die Wolkenstein was stukken beter als de de Niro, maar ook voor mij geld wie ben ik. En die twee spring klasen, daar heb ik me ook aan geergerd. Of zou het zo zijn dat het meeste geld........ enz.

Gratis af te halen mooie jonge katten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:13

Je ziet het toch zo vaak, er word veel gezeurd over het feit dat een dressuurpaard toch ook een sprongetje moet maken (vind ik ook) maar er word nooit gepraat over het feit, dat heel veel!!! springhengsten voor geen meter kunnen bewegen, dat vind ik nou erg!!!

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:18

Ben ik helemaal met je eens een springhengst moet ook kunnen bewegen en daar was het gisteren af en toe ver in te zoeken er liepen enkele houte klazen rond, ik heb ze natuurlijk niet zo vaak gezien en misschien zijn enekele van die jonge dieren wel erg moe en een beetje stijf na zoveel training in de laatste weken. Want zeg nou zelf een amper of nog net niet 3-jarig paard rij toch nog niet zo intensief als er van die jongens wordt geeist. De meeste zijn na Ermelo dan ook bekaf.

Gratis af te halen mooie jonge katten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:19

Dat ben ik ook met je eens, ze zijn nog wel erg jong, maar ik ken de trainingsleider, en volgens mij word er voor zover mogelijk toch echt wel rekening mee gehouden.
hanna schreef:
Ben ik helemaal met je eens een springhengst moet ook kunnen bewegen en daar was het gisteren af en toe ver in te zoeken er liepen enkele houte klazen rond, ik heb ze natuurlijk niet zo vaak gezien en misschien zijn enekele van die jonge dieren wel erg moe en een beetje stijf na zoveel training in de laatste weken. Want zeg nou zelf een amper of nog net niet 3-jarig paard rij toch nog niet zo intensief als er van die jongens wordt geeist. De meeste zijn na Ermelo dan ook bekaf.

Fitzroy

Berichten: 25091
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 19:04

Ik weet niet wat de bedoeling was van de fokkers van de Florestan x Peter Pan, maar Florestan kan ook hele goede springpaarden vererven.

Fitz zijn volle broer loopt S-springen in Duitsland en ook Franke Sloothaak heeft een Florestan I op stal!

Dus misschien gokten de fokkers op een springpaard ? Oke, het is dan niet een logische keuze maar het kan wel.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 20:33

Voor de liefhebber, de cijfers van de hengsten. (van KWPN-site).

In het stamboek ingeschreven Gelderse hengst:
SIRIUS (Zichem x Goudsmid)
Dressuur: Stap: 6½; Draf: 6; Galop: 7; Aanleg: 6½
Springen: Afdruk: 6½; Techniek: 6½; Vermogen: 6; Aanleg: 6
Aangespannen: Stap: 7½; Draf: 7½; Houding: 8; Wendbaarheid: 7½; Trekproef: 7½; Aanleg: 7½
In het stamboek ingeschreven tuigpaardhengsten:

SEINMAN (Renovo x Ureterp):,
Houding: 7½; Zweefmoment: 7½; Aktie voorbeen: 8½; Gebruik achterbeen: 7; Looplust: 8: Algeheel beeld als tuigpaard: 7½

SELLEEN (Fabriciux x Exponent):
Houding: 8½; Zweefmoment: 8; Aktie voorbeen: 8½; Gebruik achterbeen: 7½; Looplust: 8; Algeheel beeld als tuigpaard: 8½

SAFFRAAN (Fabricius x Renovo):
Houding: 8; Zweefmoment: 8; Aktie voorbeen: 9; Gebruik achterbeen: 8; Looplust: 8½; Algeheel beeld als tuigpaard: 8½

STUURBOORD:
Houding: 8; Zweefmoment: 8; Aktie voorbeen: 8½; Gebruik achterbeen: 8; Looplust: 8; Algeheel beeld als tuigpaard: 8

SANDER:
Houding: 8; Zweefmoment: 8½ Aktie voorbeen: 8 Gebruik achterbeen: 7½; Looplust: 8; Algeheel beeld als tuigpaard: 8

SIRE:
Houding: 7; Zweefmoment: 8; Aktie voorbeen: 8; Gebruik achterbeen: 8; Looplust: 8½; Algeheel beeld als tuigpaard: 7½

In het stamboek ingeschreven rijpaardhengsten:

RADISSON (Indorado x Nimmerdo):
Dressuur: Stap: 7½; Draf: 7½; Galop: 7½; Aanleg: 7½
Springen: Afdruk: 6½; Techniek: 6½; Vermogen: 8½; Aanleg: 7½

REGILIO (Heartbreaker x Burggraaf)
Dressuur: Stap: 7; Draf: 6; Galop: 7½; Aanleg: 6
Springen: Afdruk: 8½; Techniek: 7½; Vermogen: 8; Aanleg: 8

SIR CORLAND (Corland x Derrick):
Dressuur: Stap: 7½; Draf: 7½; Galop: 8; Aanleg: 7½
Springen: Afdruk: 8; Techniek: 8½; Vermogen: 9; Aanleg: 8½

SHERATON (Indoctro x Calypso II):
Dressuur: Stap: 7; Draf: 6½; Galop: 8½; Aanleg: 6½
Springen: Afdruk: 9; Techniek: 8½; Vermogen: 8½; Aanleg: 8½

SIDNEY (Goodtimes x Alasca):
Dressuur: Stap: 7; Draf: 6; Galop: 8; Aanleg: 6
Springen: Afdruk: 7½; Techniek: 7; Vermogen: 8½; Aanleg: 8

SIR SINCLAIR (Lord Sinclair x Flemmingh):
Dressuur: Stap: 8; Draf: 9; Galop: 8; Aanleg: 8½
Springen: Afdruk: 5; Techniek: 6; Vermogen: 5½; Aanleg: 5

SAN REMO (Wolkentanz I x Volturno):
Dressuur: Stap: 7; Draf: 8; Galop: 8; Aanleg: 8½
Springen: Afdruk: 6; Techniek: 6; Vermogen: 6½; Aanleg: 6

SILVERSTONE (Champion du Lys x Carthago Z):
Dressuur: Stap: 6; Draf: 5½; Galop: 7½; Aanleg: 5
Springen: Afdruk: 9; Techniek: 8½; Vermogen: 9½; Aanleg: 9

SKYDANCER (Florestan I x Peter Pan):
Dressuur: Stap: 8; Draf: 7½; Galop: 7½; Aanleg: 8
Springen: Afdruk: 7; Techniek: 6½; Vermogen: 6½; Aanleg: 6½

SON DE NIRO (De Niro x Balzflug):
Dressuur: Stap: 8; Draf: 8; Galop: 8; Aanleg: 7½
Springen: Afdruk: 5½; Techniek: 5; Vermogen: 5½; Aanleg: 5
Laatst bijgewerkt door Ziolette op 24-05-02 06:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 21:47

Hoi!!
Ik vond die Champion du Lys echt een baggerhengst. Vreselijk. En waren ze die Wolkenstein niet hebben goedgekeurd snap ik idd ook niet. Trouwens ook super jammer dat die Solos Carex x Amiral naar huis is gegaan wegens blessures enzo. Maar die komt gelukkig wel terug in het najaarsonderzoek. Dat was pas een superhengst!!
Ik vind die Lord Sinclair trouwens best tegenvallen ja, erg op de voorhand.
Maar goed, ik kijk weer uit naar het bewaarboek Haha! Haha! Haha!

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 07:08

Citaat:
En waren ze die Wolkenstein niet hebben goedgekeurd snap ik idd ook niet


De Wolkenstein maaide linksvoor nogal en verder zat er totaal geen rek in zijn lichaam En, voor, maakte hij de passen niet af, wat kort in het lopen.

In mijn ogen was San Remo de beste hengst kwa gummy en lengte .

Hij is ook goedgekeurd voor Hannover.
Zijn halfbroer is Weltgeist.
http://www.gestuet-groenwohldhof.com/de/weltgeist.html


Zijn dekgeld op dit moment is € 250,-
(Zie foto url)

http://www.endoria.net/upload/index.php/2877932030


Wordt hij defenitief voor het KWPN goedgekeurd is zijn dekgeld € 650,-

SIR SINCLAIR € 1000,- dekgeld

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:04

Bedankt voor de info Troef, ik ben niet in Ermelo geweest en ik kan me hem niet meer herinneren van Den Bosch. Altijd fijn om te weten waarom een hengst niet wordt goedgekeurd. Ik vond hem trouwens op de foto's wel goed springen.

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 11:19

De Wolkenstein was toch wel een echt pony hoor! En dat zien ze nou eenmaal neit graag.

Ik vond de Champion geweldig! Wat kon dát beest springen zeg!!!! Ik vond de Heartbreaker weer een stuk minder. De Indoctro vond ik wel weer tof.

Een springpaard hoeft niet mooit te zijn, die moet springen. En wat betreft dat andersom: de De Niro en de Lord Sinclair hadden ook zeeer middelmatige cijfers voof het springen!

Ik vind de Lord SInclair leuker dan die Wolkentanz: San Remo heeft uitstraling en amakt indruk als hij binnenkomt, maar iets stond met niet 100% aan in de rug en hals, terwijl die Sir Sinclair gewoon echt loopt als een droom en voglens mij ook nog een gouden karakter heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 12:46

Dat die sir sinclair een gouden karakter heeft denk ik ook, in zwolle zag ik hem lopen terwijl hij net onder het zadel was, zo verschrikkelijk braaf.

irene_isis
Berichten: 142
Geregistreerd: 02-06-02
Woonplaats: eelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 12:02

Op de hengstenkeuring in den bosch is Symphony Houston x Columbus, de kampioenshengst geworden. maar na die tijd heb ik niet meer zoveel van hem gehoord wie kan mij vertellen waar hij is en wat hij doet en of hij ook is goedgekeurd.
alvast bedankt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers