alleen staan, wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

alleen staan, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 21:17

Toscar kan dus niet alleen staan. Komt omdat hij als veulen alleen heeft gestaan. Frusty
Haal ik zijn vriendinnetje uit de wei en moet hij een minuut alleen staan *terwijl hij vriendin Nelly gewoon kan zien* is hij geneigd door de draad te lopen *waar veeeeeeeel stroom op staat! Extreme duivel , en hij normaal best wel bang voor is!*
Op stal is hij of aan het eten, of hij staat met zijn hoofd in de kalvere box, een kalf te pesten! Knipoog Zondag waren de kalfjes naar een andere schuur verplaatst. Wij hadden dat eigenlijk niet zo in de gaten ( Bloos schaam me) en we hadden tos al helemaal gepoetst en gewassen... dus schoon op stal voor de les en hem dus op stal gezet.
Voor 3 kwartier (ff naar huis wat drinken, langs de veulens en ff Pienke bewonderen...) Dus wij koman na 3 kwartier weer de straat in gefietst... die ik Tos zijn kont voor zijn stal! Stond meneer voor stal te grazen en allemaal te hinniken naar nelly (terwijl hij er gewoon naar toe kon)
Wij komen dus aangeraced en hij komt echt zo op ons af gedraafd van "hehe!"
Ik hem dus bij de manen gepakt en marleen dus de stang (waar de stal mee dicht zit gezocht... mmm... niet te vinden! Verward )
Dus halster om,... buiten ff vast gezet en op zoek naar de stang!
Lag dus aan de andere kant van zijn stal onder het stro... echt helemaal bedekt...! Verward

Ons blijft een vraag hoe hij dat ding er uit heeft gekregen!
(zal het systeem ff uitleggen: stang aan de ene kant in de muur steken... aan de andere kant achter een plaatje) Dus om hem eruit te tillen,.. moet je eerst aan de ene kant de stang optillen *niet te hoog, anders kan dat niet* naar je toe trekken... dan naar een kant bewegen en hem er uit pakken... *voor mij is het voort een handelingetje geworden,... Knipoog *

Maar hoe Tos het voor me kaar krijgt... en dan ook nog eens aan de andere kant neerleggen *is een zware stang!* en verstoppen? Verward

We snappen er dus echt niks van... maargoed... Nu zet ik hem dus niet meer op stal met alleen die stang ervoor, alleen als ik er bij ben.
Maar als ik 's avonds naar de ponyclub moet, haal ik hem rond 5 uur naar binnen, poets hem alvast... geef hem wat hooi, ga naar huis om te ete en kan dan daarna ff borstel er over en opzadelen.
Nu licht er weer een kalfje... maar hoe kan ik Tos trainen op alleen staan?
Want bv ik bind hem ff voor stal, en ga naar binnen wat pakken... meeer gaat staan stampen en hysterisch hinniken...
Zet ik hem alleen op stal begint hij aan een stuk te draaien en doen, hysterisch hinniken (en Nelly antwoord) en tegen de muur proberen optelopen!
Tot nu toe hoeft hij weinig alleen te staan...
Ik wil ook absoluuut altijd proberen hem niet alleen te zetten, maar af en toe moet het wel...

Iemand ideeen hoe ik hem kan leren alleen te staan?

laatst had ik hem 5 minuten alleen op stal gezet, hij was hartstikke nat van het zweet en heel kort ademig... Scheve mond

iemand tips? Verward

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 14:14

heeft niemand tips?
Verward

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:18

mischien een mine shet kopen???Toen in de tietel zach dacht ik eerst wat anders.........

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!


Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 15:05

nou... ff een minishetje erbij kopen om alleen op stal te zetten.... voor die tijd dat Tos daar staat!
En ik zoek juist een oplossing om hem leren alleen staan.
Op de wei staat hij bij een shetje... maar ik kan bv moeilijk die shet overal mee naar toe slepen, omdat Tos anders misschien ff alleen moet staan! Snappie?

Iemand tips Verward

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:29

ja ik snap het.

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 21:38

ok

Iemand tips?

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 22:27

Ik ben bang voor je dat er niet zoveel aan te doen is. Ik ken iemand die haar pony al 15 jaar heeft, regelmatig wedstrijden deed en ook nu nog vaak met het beestje (soms wel meerdere dagen) weg is. Elke keer weer loopt het dier om z'n vriendin te gillen en te verpieteren, ze heeft echt een enorm goede band met haar pony, maar die verlatingsangst gaat nooit over Huilen . Ik denk dat het enigste wat je kunt doen is ervoor zorgen dat wanneer je beestje alleen moet staan, dat hij zichzelf niet kan verwonden. Sorry, dat ik geen echte oplossing voor je heb Verdrietig .

Digitale tekeningen van je huisdier of paard: www.HHD-Foto.eu

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 00:25

Alleen zijn is nu eenmaal altijd lastig voor een paard.
Een dwerggeitje erbij nemen is een optie. Goedkoop en makkelijk erbij te houden.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 bezoekers