Wat zouden jullie doen ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Wat zouden jullie doen ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-02 13:15

Ik sta met Remy inmiddels zo'n half jaar op een pensionstal in Wormer. Toen wij hier net kwamen staan, werd ons verteld dat je een soort contract moet tekenen als je pensionklant wordt, maar dat toevallig net de contracten op waren daar.

In dat contract staat onder andere dat je een opzegtermijn hebt van 1 maand (en dus altijd een maand extra stalling moet betalen als je per direct weg wilt) en dat je voor een bepaald bedrag verzekerd bent als er op stal iets met je paard gebeurd wat niet onder jouw eigen risico valt.

Inmiddels is het dus een half jaar verder en nog nooit heeft de manege-eigenaar iets gezegd over een contract wat dus nog steeds niet getekent is.

Wat zouden jullie doen: ernaar gaan vragen of het lekker zo laten ?

(het zou namelijk best eens voor kunnen komen dat ik heel snel weg zou willen daar)

groetjes,
Maud



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:18

geen slapende honden wakker maken dan en het zo laten. Hij heeft niets om op terug te vallen als er een dag komt dat jij hem wilt peren omdat de stalhouder zich niet aan de afspraken houdt t.a.v. de verzoring van jouw paard.

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:20

Niets zeggen, gewoon lekker blijven staan, is het probleem van de staleigenaar.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:28

Het is maar net hoe de verhouding is tussen jouw en de staleigenaar ? Is hij goed dan zou ik hetgewoon zeggen (eerlijke mensen leven het langst) ook omdat er die soort verzekering aan zit.

Aan de andere kant weer ik niet wat je voor een problemen je kan krijgen omdat je dat contract niet getekend hebten je wilt weg ?? De wet kan soms rare sprongen maken.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:37

dat ligt er maar net aan wat jouw rechten zijn die je ontleent aan het contract.

Amor Vincit Omnia

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 13:47

iedereen heeft het recht om weg te gaan als klant. Dat is dus geen punt. En er staat geen opzegtermijn schriftelijk vast. Ik geloof dat er in Bit wel eens een dergelijk probleem beschreven heeft gestaan. Ik weet ook nog wie het was, want ik ken die persoon namelijk, en ik weet ook om welke stal het ging. Misschien moet je eens naar de bit site gaan om informatie op te zoeken.

De hond is de betere mens


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009 en 138 bezoekers