De Mondriaan voor 4e x onder zadel en gelijk mee naar les:

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

De Mondriaan voor 4e x onder zadel en gelijk mee naar les:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-02 18:11

Vandaag had ik met Ozep les en aangezien mijn moeder wat tijd kon vrijmaken besloten we om het Mondriaantje ook maar gelijk mee te nemen.
Meneer stapte gelijk de trailer op en keek niet op of om toen Ozep er naast kwam te staan, samen stonden ze super rustig.
Op stal aangekomen hebben we rustig Ozep uitgeladen, Mondriaantje werd even onrustig maar mijn moeder is een paar minuutjes bij hem gebleven en toen was het goed.
De les met Ozep ging super, nadat ik hem had afgestapt, afgezadelt en ingeladen was het de beurt aan het Mondriaantje.
Vandaag ging hij voor de 4e keer onder het zadel en voor het eerst een binnenbak in. We hebben hem rustig op de poetsplaats opgezadelt even aan de longeerlijn laten rondkijken en toen ben ik er opgestapt.
Wat is het toch een bikkel!
Zoals hij daar rond liep kan een gemiddelde vierjarige nog wat van leren!
Zo fijn gericht op de ruiter! Echt een toppertje!
Ik heb een paar aanwijzigen gehad van Judith, want omdat het allemaal zo braaf en lief gaat zou je zowat vergeten er aan te rijden.
Dus wanneer meneertje harder wilde moest ik al proberen hem iets op te vangen en wanneer hij iets in tempo terug viel moest ik hem toerijden.
Dat pakte hij ook allemaal super op!
Kon al een beetje sturen en heb ook even een lekker galopje gemaakt.
(Het galopwerk ga ik deze dagen iets meer oppakken omdat ik merk dat hij daarin nog heel weinig balans heeft.)
Na het galopje was hij toch wel wat moe van alle indrukken en het werk dus heb ik hem lekker aan een lang teugeltje uitgestapt.
Dat valt nog niet mee want hij wil constant bij dat mensje wat thuis altijd het ochtend eten geeft kroelen en die aardige mevrouw in het midden is ook wel gezellig want die verteld constant hoe braaf hij wel niet is Haha!
Zoals eigenlijk al na de 2e keer kon ik ook weer heel makkelijk alleen afstijgen, dat gaat allemaal heel vanzelfsprekend.
Daarna afgezadeld en op de trailer gezet, hij moest nu voor het eerst laden terwijl er al een paard in stond dus kon het schot niet wijd zetten.
Maar ook nu keek hij weer niet op of om en liep er mooi op zijn gemakje in.

Ik heb daarna even 10 minuutjes met mijn moeder wat gedronken en ook toen stonden ze doodstil.
Ook op de terugweg geen kik gehoord en nu staat ze lekker in de paddock wat hooitjes te knabbelen.

Ik vind toch dat het zeldzaam goed gaat met dit diertje hoor!
Het is ook zo'n leuk dier om mee te werken!

Als Endoria het zometeen weer doet ga ik nog even de foto's van vandaag op In The Picture plaatsen.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 18:18

Wat gaaf zeg zo zie je maar dat lastig bloed helemaal niet lastig hoeft te zijn. OF hij is nog zo onder de indruk van alles dat hij later begint hihih Extreme duivel .

Bijna spijtig om hem te zien gaan of niet Verward .

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 18:30

s
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 16:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 18:32

Wat gaaf dat het zo goed gaat zeg! Biedt weer perspectieven op deze manier.

Dit is fijne motivatie voor als ik binnenkort toch maar eens op mijn eigen kleuter ga zitten. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 18:40

Super dat het zo fijn gaat.
Die ben je vast zo kwijt, of wil je hem eerst starten?

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 18:51

Wat een heerlijk dier Lachen

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:03

Cool dat het zo goed gaat man Cool Ik vind hete cht een super mooi dier Kwijl

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:30

Sjuim, nooit gedacht aan een tweede blijver??? Sjees, zo'n topper zou ik voorlopig echt niet verkopen!!!! Wat super meis! Ben erg benieuwd naar de foto's!

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 23:02

pfffff lijkt wel een Quarter Haha! Kom maar op met die foto's. Ik ben wel benieuwd naar dit paard. Ik heb zeker wat gemist, want ik dacht dat je nieuwe paard pas 2 was. Of loop ik achter?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-02 00:39

JUR!
Een 2e blijver!
Volgens mij heb je niet goed opgelet, dit is ons 6e paard! En voorlopig zit er nog geen 1 andere op de schopstoel!

Marianne:
Je hebt id wat gemist, sinds een maand zijn we een 3 jarige rijker!

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 08:45

Jurga schreef:
Sjuim, nooit gedacht aan een tweede blijver??? Sjees, zo'n topper zou ik voorlopig echt niet verkopen!!!! Wat super meis! Ben erg benieuwd naar de foto's!


Precies! Weet je zeker dat je hem wilt verkopen? Haha!

Ik moest zo lachen om dat verhaal dat ie het zo gezellig vindt om met die mevrouw op het midden te theeleuten... Haha! Zodra mijn instructrice de bak in komt, draait meneer zich acuut om en loopt naar haar toe. Kan ik sturen wat ik wil, eerst even gezellie kroelen Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 08:59

Pava schreef:
Ik moest zo lachen om dat verhaal dat ie het zo gezellig vindt om met die mevrouw op het midden te theeleuten... Haha! Zodra mijn instructrice de bak in komt, draait meneer zich acuut om en loopt naar haar toe. Kan ik sturen wat ik wil, eerst even gezellie kroelen Haha!


Hoe herkenbaar! Omar moet ook altijd even kijken of er wat te kroelen valt als er iemand in de buurt komt Lovers .

Maar het gaat wel heel erg lekker Sjuim!

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:56

Wat ontzettend gaaf dat het zo goed gaat! Party!!
Leuk zijn jonge paarden he? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 09:57

Heb je les van Judith scholte???

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 22:33

Ik bedoel meer net als Ozep. Ik heb zo het idee dat Ozep heel lang bij je gaat blijven en bedoelde ook meer dat je deze crack ook maar net zo lang moet aanghouden als Ozep. Maar ik ken jullie paarden echt wel hoor Sjuim, houdt het wel in de gaten haha.