Vlieg en ik achterover geklapt!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
paars

Berichten: 5538
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 16:18

Gebant?? Wat betekent dat Blond ? Klinkt niet goed in ieder geval.....
Wens haar maar veel succes met het masseren en het longeren. Hopelijk gaat het dan volgende week al iets beter met z'n rug! (wel fijn dat ze in ieder geval IETS gevonden heeft, hopelijk verklaart het Vlieg's lastige gedrag!)


Yessy

Berichten: 23019
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:22

Dat je 3 maanden geen berichten op bokt kan plaatsen..

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 17:28

paars schreef:
Gebant?? Wat betekent dat Blond ? Klinkt niet goed in ieder geval.....


Haha! Gebant (of zou het eigenlijk geband zijn?) komt van het werkwoord bannen (engels). Ik DANIenVLIEGs geval betekent het iig, dat ze 3 maanden niet meer op het forum mag komen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 19:10

Misschien handig om even te lezen.....:

http://www.bokt.nl/forums/faq.php

Ik heb een UserNote (UN) ontvangen. Wat is dat?
Een UN wordt verstuurd om je te laten weten dat je op Bokt.nl iets hebt gedaan wat niet de bedoeling is. UN's zijn bedoeld om je attent te maken op je postgedrag en dat gedrag te veranderen. UN's worden opgeslagen en zijn op die manier door iedere beheerder of moderator te zien. Een UN krijg je via e-mail, maar is eigenlijk niets meer dan een PB die door alle moderators en beheerders te lezen is.


Ik heb een Officiële Waarschuwing (OW) ontvangen. Wat is dat?
Een OW krijg je wanneer je de regels van Bokt.nl hebt overtreden. Wanneer je voor de derde keer een OW ontvangt, krijg je een tijdelijke ban van drie maanden. Je ontvangt een OW via e-mail. Een OW vervalt na drie maanden. Het is mogelijk om bezwaar aan te tekenen tegen een OW, maar er is geen garantie dat de OW dan ook wordt ingetrokken.


Wat is een (tijdelijke) ban?
Een ban zorgt ervoor dat je niet meer op Bokt.nl kunt komen. Je kunt een tijdelijke ban krijgen van bijvoorbeeld drie maanden, maar ook een permanente ban. Het is niet toegestaan om een ander account aan te maken en te gebruiken in de tijd dat je een ban hebt. Het aanmaken van een schaduwaccount levert een permanente ban op voor beide accounts. Het is mogelijk om bezwaar aan te tekenen tegen een ban, maar er is geen garantie dat de ban dan ook ongedaan wordt gemaakt .

paars

Berichten: 5538
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 00:03

Dank je wel LudvaTossa. Dus Dani heeft het te bont gemaakt. Oeps. Da's niet handig van d'r.....

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-04 18:15

nou ik wens haar heel veel succes met Vlieg.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:57

paars schreef:
Misschien een idee voor je om je wat te verdiepen in Natural Horsemanship? Dan wordt het meer samenwerken met Vlieg dan met elkaar vechten zoals nu. Hij heeft een dominantieprobleem schrijf je, en als ie lichamelijk straks weer helemaal goed is, zou ik daar eerst eens mee beginnen. Anders blijf je hier de hele tijd verder mee zitten. En het is misschien niet nodig! Je leert dan technieken waar je paard veel steun aan kan hebben en zich niet zo verzet. maar het kan idd zijn dat er een lichamelijk oorzaak zit. Ik hoop dat je dan begrijpt dat je goed naar je paard moet luisteren en niet ervan uitgaat dat ie eigenwijs is, maar hij probeert je iets duidelijk te maken, wat door jou werd genegeerd. Hij heeft pijn. Je kan geen fijne band verwachten als je hem dan toch dwingt door de pijn heen te lopen. Met natural horsemanship leer je de kleine signalen van je paard herkennen. Het klink misschien wazig, dat zou ik 2 jaar geleden ook gezegd hebben, maar het werkt ECHT!!
In ieder geval veel succes vrijdag met de fysio en met je Vlieg (erg leuke naam!!)


NH doen we in meerdere of mindere mate aan........ altijd als we beginnen zet ik even de verhouding weer even recht bij meneer...... aan lang lijntje meelopen, ik sta stil en hij ook gelijk, ik draai rechtsom en hij draait mee zonder in mijn ruimte te komen, linksom hij volgt.... daar beginnen we mee........ maar ik kan je vertellen voordat hij het in de gaten had dat het handiger was om deze kleine simpele dingen gewoon normaal braaf te doen ik eerst hem behoorlijk op zn nummer heb moeten zetten. Toen hij dacht mij met een schijnaanval wel op mn plek te krijgen heeft hij de hele lange zijde van de bak in zn achteruit gezeten, en toen was het over......

Nu is hij braaf en blij als ik kom........ ik zet nog wel iedere keer even de verhoudingen recht als we naar de bak toe lopen, maar ik hoef nooit meer onaangenaam tegen hem te doen. Sterker nog ik ben hem eigenlijk alleen nog maar aan het belonen. Vlieggie is best lief, maar geen doorsnee paard en alleen al daarom zal niet een methode (zoals klassiek of NH) bij hem passen... Bij hem is het elke minuut beslissen hoe je op zn gedrag reageert en aanvoelen, bekijken, evalueren en anticiperen.

Als je ziet hoe enorm hij al veranderd is in die paar maanden. Je moet niet vergeten dat Vlieg als een 3 jarige hengst, die al een aantal malen gedekt had bij Dani kwam! Zo bij een boer uit zn stal getrokken waar die tot zn knieen in de stront stond....... Ik vind m nog redelijk opgedroogd, en hij doet echt best wel zn bessie, maarja hij heeft in het korte leventje geleerd dat hij met kracht en een grote bek mensen wel zover kan krijgen dat hij toch zn zin krijgt.... (gelijk een reclameblok voor de opfok Haha! )

NH is leuk, maar bij dit paard eigenlijk levensgevaarlijk, voorlopig! Misschien als hij straks wat ouder is en wat minder rebels tussen zn oren
Laatst bijgewerkt door KiWiKo op 17-08-04 09:13, in het totaal 1 keer bewerkt

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-04 08:59

paars schreef:
Dani probeert het al een tijdje via haar "eigen" methode......
(ja ik hou vol.... Schijnheilig , want Dani moet langer mee dan vandaag !!)



euh Dani werkt met mij samen............. en geloof me, ik weet heel goed wat ik doe Haha! Haha! Haha!

Geaa

Berichten: 3626
Geregistreerd: 19-06-04
Woonplaats: Ergens in het groenste dorp!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 15:31

who, dat je paardje dat deed Verward
gelukkig is het nog wel een beetje goed afgelopen.. t had heel anders kunnen gaan
maar t paardje had zelf geen last of wel?
en hoe gaat het nu met jou knie?? Scheve mond

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 16:32

EurLy schreef:
who, dat je paardje dat deed Verward
gelukkig is het nog wel een beetje goed afgelopen.. t had heel anders kunnen gaan
maar t paardje had zelf geen last of wel?
en hoe gaat het nu met jou knie?? Scheve mond

Het is een oud topic.....

Maar eigenlijk ben ik wel heel benieuwd hoe het nu gaat Knipoog
Is er inmiddels al een fysio bijgeweest?

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

_Michelle_

Berichten: 4868
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:02

Richtje schreef:
Het is een oud topic.....

Maar eigenlijk ben ik wel heel benieuwd hoe het nu gaat Knipoog
Is er inmiddels al een fysio bijgeweest?

Op pagina 4 staat dat die geweest is. Daarna zou ze nog een keer komen, weet niet hoeveel keer ze nu is gekomen. Als je wil weten hoe het gaat dan moet je gijsenkim maar even een pb sturen Tong uitsteken

Gamble

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-04 17:15

_Michelle_ schreef:
Op pagina 4 staat dat die geweest is. Daarna zou ze nog een keer komen, weet niet hoeveel keer ze nu is gekomen. Als je wil weten hoe het gaat dan moet je gijsenkim maar even een pb sturen Tong uitsteken

Da's waar ook Bloos
Sorry.... ben een beetje Blond af en toe

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Violetta
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 21:00

owh wat een verhalen allemaal!!!!!
maar ik woon ook in zoetermeer en mijn manege gaat WEG Huilen maar de lesgevers die gaan de manege vliet huren en dan a ik daar ook rijden *LOL* Haha! Pling OK dan! Tong uitsteken duss misschien ga ik je wel ooit ontmoeten!!!als ik daar ga rijden wil ik op een donderdag 5 uur tot 6 uur!!!!!

Ej!!
ik ben de aller grootste fan van violetta die staat op de manegerie!!!!

Violetta
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 21:02

vraagje aan IEDEREEN!! hoe doe je zon plaatje naast je verhaal??

Ej!!
ik ben de aller grootste fan van violetta die staat op de manegerie!!!!

Violetta
Berichten: 3
Geregistreerd: 12-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 21:05

[img][/img][img][/img][img][/img][img][/img][img][/img]

sorry mensen maar ben even iets aan het uitvinden!!

Ej!!
ik ben de aller grootste fan van violetta die staat op de manegerie!!!!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 21:14

lees eerst de regels een voordat je heir komt violetta

_Martine_

Berichten: 1648
Geregistreerd: 04-05-04
Woonplaats: Loo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 22:53

Ieeek, wat eng!!! wow heel veel geluk dat ie niet bovenop je is gevallen.
Maar is er misschien een mogelijkheid, dat er iets mis met um is dat ie ergens pijn heeft ofzo?? Ik ken 'm natuurlijk niet, maar wat ik er zo uit lees. Misschien kun je toch voor de zekerheid een dieren arts naar um laten kijken, gewoon voor de zekerheid...
Nou nog veel sterkte met je knie, ik hoop dat ie gauw weer geneesd, want dat lijkt me niet lekker rijden Tong uitsteken

Zhara :*


Apple

Berichten: 76183
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-04 23:25

Dit is een heel oud topic, ik zet een slotje Lachen.

Violetta: lees anders eerst even de handleiding (links bovenin kun je die vinden). Ook kun je op 'voorbeeld' drukken als je wilt kijken hoe je bericht er uit komt te zien Lachen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: herr_balou, IASCrawler, jaap_2005, Stp en 81 bezoekers