Osteopaat - hoe wat waar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-10 15:22

Mijn merrie heeft net van 3 maanden weidegang genoten omdat ik met stage was, en nu wil ik het weer gaan oppakken. Maar deze keer eens bij het begin. Ik wil uiteindelijk weer gaan lessen met haar waarbij we vooral focussen haar recht te maken en op eigen benen te laten lopen. Hier zijn we voor de 'vakantie' al een jaartje mee bezig geweest. Mevrouw is best scheef in haar lijf, en momenteel is het weer terug bij af en valt ze weer gigantisch over haar schouders weg, maar ik had niet anders verwacht.

Nu wil ik voor we weer het trainen gaan oppakken haar mogelijk eens laten nakijken door een goede osteopaat; last van spierpijn, stijvigheid en spierknopen komen niet altijd zomaar uit de lucht vallen lijkt mij, evenals haar scheefheid. Rijtechnisch zullen we een hoop kunnen oplossen, maar ik heb haar nooit helmeaal laten nakijken door bv een osteopaat. Net voor ik op stage vertrok heb ik haar de laatste week op rust moeten zetten vanwege flinke 'stijfheid' in de achterhand wat uiteindelijk flinke knopen in de spieren op haar kont waren. Dit heeft ze vaker, ik heb hier ook wat oefeningen voor gekregen welke ook zijn gedaan toen ik weg was, maar waar we tot dusver nog geen verbetering bij hebben opgemerkt.

Nu zit ik dus te denken aan een osteopaat, want ik wil wel goed beginnen met Wiet. Maar dat is voor mij een heel nieuw gebied. Ik ben dan ook benieuwd naar verhalen en het hoe en wat van Osteopaten. Wie heeft hier ervaringen mee, hoe gaat het in zijn werk, wat zijn de kosten, wie zijn goede (in Zuid-Holland) en is het idd aan te raden voor ons? Of zou ze meer baat hebben met fysio?

Alle info is welkom


Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:24

http://www.equisa.nl/

Chiroprakter, dierenarts, zadelpasser en Orun instructrice. Wat wil je nog meer :D
Vind haar absoluut een aanrader.

doei

Berichten: 3606
Geregistreerd: 02-06-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:25

Ik ga hier ook even meelezen...
Ik vind het eng om iemand aan me paard te laten rukken en plukken, een beetje tegen de natuur in zegmaar.
Net als bij krakers voor mensen brrrr...

Toch hoor ik goede berichten erover dus sta open voor ervaringen.

❣️Manchester ❤️ Bairlando ❤️ Moschino❣️
*Your horse can only be as brave as you are*

Sizzle

Berichten: 35603
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:30

Sandra rukt en trekt niet aan je paard, maar doet voorzichtig en rustig. Kraken is iets wat normaal pas gedaan wordt als er geen andere oplossing is.

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:31


_manuela_

Berichten: 604
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:34

Ik ben gister nog met mijn paard bij de osteopaat geweest. De osteopaat en toen ook mijn stalgenootje die mee was zagen dat hij scheef liep achter (was mij helaas niet opgevallen). Na de behandeling liep ie weer recht. Hij was nl 2 maanden geleden op zijn kont gevallen waardoor zijn kruis en bekken vast zaten. Ik ging eigenlijk gewoon ter controle. ik vind osteopatie eigenlijk een beetje bij het onderhoud horen. Als je een goede hebt dan kun je er echt veel baat bij hebben. Maar kijk uit voor de mensen die zich osteopaat noemen en vervolgens een beetje de wervels gaan vasthouden en dat manipuleren noemen. Mijn osteopaat gebruikt ook manuele technieken geloof ik. Plus dat hij altijd iemand bij zich heeft die hem helpt (vrij grote stevige man ;) ) Over een half jaar gaan we weer ;)

You will always be my light, only now you are a star shining bright

Delaja

Berichten: 3550
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:36

Ik laat mijn paard elk half jaar nakijken door Dominique van der Wansem. Zij doet echt heel relaxt en heeft veel geduld met mijn paard. Ze komt uit Den Haag maar rijdt door heel nederland alleen zit je dan wel met voorrijkosten. Ze is gediplomeerd in equine osteopatie en paarden fysiotherapie.
Dit is haar website: http://www.paardenosteo.nl/

_manuela_

Berichten: 604
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: Utrecht

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:40

Dominique heeft de opleiding gevolgd bij mijn osteopaat ;) Als zij in de buurt zit zou ik zeker haar nemen. Icreo ben ik geen fan van.

You will always be my light, only now you are a star shining bright

Sim
Berichten: 31480
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:42

manueeltje82 schreef:
Icreo ben ik geen fan van.


Waarom niet?

_manuela_

Berichten: 604
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:46

Ik heb eerder een osteopaat van icreo gehad. dat vrouwtje hield de wervels wat vast en maakte eens een plotse beweging met haar handen maar verder deed ze niet veel. ik was 160 euro kwijt want mijn paard zat zoooo vast dat ze het in 2 keer moest doen. Klein jaartje later naar een osteopaat gegaan die wel meer doet en daar heeft mijn paard toch meer baat bij. Mijn paard had ook vrij oude blokkades die zij er niet uit had gehaald. Tja en zij had toch echt een diploma van icreo dus dan zegt zo een diploma dus niet veel.

edit: mijn paard is nu wel in behandeling bij een osteopaat met een eigen opleidingscentrum in Nl en Amerika. Die behandeld ook heel wat meer paarden op een dag. verder heb ik nog eens iemand van icreo aan het werk gezien en weer dezelfde technieken die niet veel effect hebben naar mijn idee.

You will always be my light, only now you are a star shining bright

Charlot2000

Berichten: 240
Geregistreerd: 27-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:48

Mijn paard wordt ook 2 keer per jaar preventief behandeld door een osteopaat. Zij maakt dan alles los bij mijn merrie en daardoor loopt ze lekkerder door haar lijf en weet ik zeker dat er niks geblokkeerd wordt zeg maar. Osteopathie is volgens mij zelden pijnlijk bij een paard, die van mij geniet er zelfs van op sommige momenten. Ik vind het dus echt wel een aanrader.

Pumpkins

Berichten: 3144
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 15:49

Ulke van Meeteren! Groot fan. Er zijn al verschillende topicks over geweest. Als je op zijn naam (met dubbel e of enkel) vind je veel info. Hij woont in Abcoude maar komt ook bij ons in Delft op stal. Hij is officieel kraker, zet wervels recht e.d., maar voelt ook goed aan of een paard gespannen spieren heeft e.d. Eerste sessie kost 50 euro, herhalingsessie is 35 euro. Hij komt ook op de stallen van Piet Raaymakers!

Clyde
Berichten: 883
Geregistreerd: 29-04-05

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:01

Ik heb goede ervaringen met Heleen Slebos. Ze zit hier ook op bokt. Ik weet niet of ze ook in Zuid holland komt.

groetjes Linda en Prins.
Lieve Mat, vergeten zal ik je nooit

RosavL

Berichten: 249
Geregistreerd: 14-09-07
Woonplaats: Castricum/ N-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:45

En zo heb ik hele goede ervaringen met
Karianne van Ruth
http://lodash.nl/index.php

Mijn vorige paardje had artrose en een hoop ellende ze heeft me super geholpen
en de DA was ook zeer tevreden over haar. (dat ze me doorstuurde en niet door
bleef gaan met proberen en ze had ook alles goed wat ze dacht wat hij had.)
Hij was ook aan het begin doodsbang voor haar en de behandelingen gingen moeilijk maar
later genoot hij ervan.

Met martin den dungen heb ik hele slechte ervaringen en ben helaas niet de enige.

Hoffie777
Berichten: 238
Geregistreerd: 07-01-10

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:50

Martine Burgers, maar ze komt uit Gelderland. Heeft mijn vorige paardje ook altijd goed behandeld. Nu rijd ik een paard voor haar, erg fijn :) Die zit dus altijd lekker in zijn vel

Niets heeft een betekenis, behalve de betekenis die je er zelf aan geeft...

LeenC
Berichten: 588
Geregistreerd: 22-04-10
Woonplaats: Vlaams-Brabant, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:52

Met Icreo eerlijk gezegd ook geen goede ervaringen. Kan jammer genoeg niet ingaan op het hele verhaal, want dat zou ik bepaalde mensen te duidelijk in een slecht daglicht stellen. Kan je wel zeggen dat ik vind - zowel bij mens als dier - dat osteopathie en gewone geneeskunde complementair zouden moeten zijn. Iemand die denkt dat hij alles met of het ene of het andere kan oplossen is fout bezig. Dat was eigenlijk de grond van het probleem. De details ga ik in het midden laten. ;)

eva1969

Berichten: 4025
Geregistreerd: 01-04-06

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:54

Ik heb goede ervaringen met Nethanja Pruijssers. Haar website www.osteonet.nl

Insta: ArtbyEvaRoeters


mhollander

Berichten: 2387
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: pekela, groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:58

Een vriendin van mij heeft net bij haar jaarling een osteopaat gehad. Paard heeft er echt baat bij gehad. Haar bokt naam is dblijham. Als je haar een pb stuurt is ze vast bereid om zijn naam te geven.

edit: Heb ff haar topic opgezocht dacht dat daar de naam ook in vermeld wordt
[VVDD] De beste gok die ooit genomen heb?
Laatst bijgewerkt door mhollander op 10-08-10 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

apollootje

Berichten: 1056
Geregistreerd: 18-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:59

manueeltje82 ik ben heel benieuwd welke osteopaat jij hebt gehad. En evt een idee van prijzen. Mag via pb ;)

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-10 09:57

Wat een reacties al, bedankt allemaal!

Nu nog een keuze maken := Altijd zo lastig als je er geen ervaringen mee hebt, de ene prijst iemand aan terwijl een ander daar juist niet over te spreken is... Meer reacties zijn altijd welkom!!

Hoe gaat zo'n consult eigenlijk in zn werk?

curly2day

Berichten: 5593
Geregistreerd: 23-06-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:02

Hoffie777 schreef:
Martine Burgers, maar ze komt uit Gelderland. Heeft mijn vorige paardje ook altijd goed behandeld. Nu rijd ik een paard voor haar, erg fijn :) Die zit dus altijd lekker in zijn vel


Wij hebben ook Martine, binnenkort komt ze weer even alles een check up geven.
Ik vind het alleen jammer dat ze niet op mijn werk wil komen, ligt nl. net buiten haar werk gebied :o helaas !

cojo79
Berichten: 3577
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: ergens in nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:05

Ik ga altijd naar Martine Burgers daar kost een consult bij haar op de praktijk 65 euro.

Peperplant

Berichten: 208
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Dirksland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:19

Ik heb ook hele goede ervaringen met Nethanja Pruijssers,ze is behalve gediplomeerd osteopaat op meerdere vlakken bekend met de fysiologie van oa paarden.
Zij heeft mijn paarden al 5 jaar onder behandeling, wanneer dat nodig is en zelfs mijn veearts neemt haar adviezen serieus.
Je neemt in ieder geval geen kwakzalver in huis....en ze is eerlijk mbt de noodzaak van wel of niet een vervolgbehandeling.

Tancreda4

Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-10 10:26

En wat zijn de kosten ongeveer van de behandelingen? Zo te lezen verschilt het per mens, denk dat je tussen de 50 en 100 moet denken? (excl. reiskosten)?

Peperplant

Berichten: 208
Geregistreerd: 21-06-06
Woonplaats: Dirksland

Re: Osteopaat - hoe wat waar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 10:36



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, wendyh en 16 bezoekers