Hoe vinden jullie het met wedstrijden gaan in de nieuwe KNHS

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Corine
Berichten: 525
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Willemstad, Curacao

Hoe vinden jullie het met wedstrijden gaan in de nieuwe KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 11:55

Hoi

Hoe vinden jullie het nu nadat al de bonden gefuseerd zijn gaan in de nieuwe KNHS? Is er bij jullie bekend gemaakt welke kring jullie zitten? Zijn er al selectie wedstrijden georganiseerd? Hoe lopen de wedstrijden zelf? Merken jullie eigenlijk wel verschil?

Hoe gaat dat nu? Ik zit nl zelf in een kringbestuur van de KNHS en ben eigenlijk wel benieuwd hoe het landelijk nu allemaal loopt, en wat de ervaringen/meningen zijn van jullie als wedstrijdruiter.
Meestal hoor je toch maar één kant van het verhaal en wordt er alleen naar je geluisterd als je veel geld hebt. (dat is mijn gevoel eigenlijk)


Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 13:15

Ik vind het wel prima gaan eigenlijk. Ik behoor tot Kring NH Midden en NH heeft ook nog een eigen website. Deze wordt heel goed bijgewerkt en er staat een wedstrijdkalender op met alle wedstrijden.

De wedstrijden zelf bevallen ook heel goed. Ik rijd nu zowel KNF als NBVR wedstrijden en ik kies lekker zelf uit waar ik wil starten. Geen gedoe met wedstrijdsecretariaten en vraagprogramma's. En ik moet toegeven dat de voormalige NBVR wedstrijden vaak beter georganiseerd zijn. Ruimer van opzet, dus meer ruimte bij het losrijden en een prijsuitreiking na elke rubriek, dus je zit niet onnodig lang op je punten te wachten.

Bovendien is het leuk dat je nu heel vaak een jury treft die je (nog) niet kent. En je start niet meer steeds tegen dezelfde mensen.

HorseF@N

Berichten: 1378
Geregistreerd: 12-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 13:20

Ik heb zelf nog niet echt veel verschil gemert.
Bij mij is al een klein poosje bekend tot welke kring we behoren, en dat is Noord/Oost Veluwe.
En ja, er zijn al selectiewedstrijden georganiseerd nl.:

1e selectie 25 mei Apeldoorn
2e selectie 8 juni Lelystad
3e selectie 6 juli Vaassen
4e selectie 20 juli Nunstpeet

Nu er de KNHS is kan je tenminste echt zeggen als je nederlands kampioen bent dat je dat bent, voorheen was je maar half kampioen Knipoog

Het bevalt me allemaal wel goed zo. Lachen

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 13:25

Ik weet niet tot welke kring ik behoor, maar verder??? Ik weet niet hoe het vroeger was, ik heb pas 9 wedstrijden gereden. Ik vind het wel best zo. Wel zijn de westrijden erg vroeg vol, soms al 5/6 weken van te voren, dat is erg lastig, en je krijgt dan lang niet altijd de ongebruikte startcoupons retour

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:28

Verschrikkelijk
Ik ben nbvr lid ,en we kunnen bijna niet meer starten
Bij de nbvr zit alles al 2 mnd vol en bij de nkb (dat is bij ons in de buurt ) mogen we niet starten omdat je je dan aan moet melden dmv de secretaresse van je vereninging en dat gaat niet .Dat moet je zelf doen zeggen ze dan.
Ik geloof dat de nkb er wel beter van geworden is want die kunnen zonder moeite bij de nbvr starten.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 16:22

Erg vervelend, ik reed eerder bij de NBVAP sgw- menwedstrijden.
Hierin waren 5 klasse´s en daarna ging je door naar de VSMWN.
In totaal had je dus 6 klasse´s.
Dat is nu terug gebracht naar 4 maar er zijn nog geen nieuwe proeven en regelementen Verward
Onze menvereniging staat nog steeds niet geregistreerd, terwijl we 2 weken terug een wedstrijd hadden met 97 starts (Ugchelen).
Het sgw mennen telt voor de KNHS niet echt mee heb ik het idee.
Het verschil tussen de oude KNF en de NBVAP is nog steeds erg groot omdat beide hun oude regelementen en proeven aanhouden.

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 16:29

Ik heb pas 2 wedstrijden gereden, dus ik weet niet hoe het hiervoor was. Volgens mij zit ik in kring Noordhollandnoord. De prijsuitreiking is al best wel snel, dat is wel een voordeel.

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 1 bezoeker