Wie is er wel eens naar Kenia geweest?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Wie is er wel eens naar Kenia geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-08-10 16:49

De titel zegt het al; wie is er wel eens naar Kenia geweest?

Mijn mannetje en ik willen volgend jaar naar Kenia wij zijn dus benieuwd naar jullie ervaringen (als die er zijn)
Wat ik op internet lees zijn veelal goede ervaringen maar zou het ook wel van jullie willen weten!

Je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen


citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 21:24

Ik ben er 3jaar geleden geweest met m'n ouders! En ik kan niet meer zeggen dan dat het een
super gave vakantie was ! :D

We zijn er 3 weken geweest en dat was eigenlijk nog tekort ! :o We zaten gewoon in een hotel net buiten
Mombassa. Excursies/Safari's geboekt bij de beach boys! Echt een hele leuke ervaring al die wilde dieren! Ook gewoon lieve mensen! Je hoort
heel vaak dat je niet buiten je hotel moet gaan maar dit is overdag geen probleem! ;)

Je heb gewoon een super vakantie als je naar kenia gaat; doen dus! :D

The world is a book, and those who not travel read only a page

esther82

Berichten: 2160
Geregistreerd: 02-06-03
Woonplaats: Bennebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:36

Kenia is prachtig.
Wij zijn er 5 jaar geleden met de hele familie geweest. Eerst een dag of 4 op de Masai Mara rondgezworven. Wat een geweldig gebied. Alle dagen weer een verrassing wat we tegen zouden komen, en echt overweldigend mooi.
Daarna twee dagen aan het Lake Naguru gezeten. Een heel andere omgeving. Ook bijzonder, maar het haalt het niet bij de Mara!
Om de vakantie af te sluiten hebben we in Mombasa in een heel luxe resort geluierd en vakantie gevierd. Een stad is natuurlijk nooit te vergelijken met de savanne. Maar ook dit was zeker de moeite waard.

Kenia is onvergetelijk, dus ik zou zeggen: vooral boeken!

...

Bubsj

Berichten: 2073
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Arctis

Re: Wie is er wel eens naar Kenia geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 12:40

Kenia is echt geweldig. Ondanks de recente nieuwsberichten heb ik daar heel veel bewondering opgedaan voor hoe men naast elkaar leeft.

Wel is het niet een plek om zelf op stap te gaan/uit te gaan. Het is voornamelijk een reisvakantie waarbij op safari gaan echt aan te raden is. Doe je dat niet of maar een dag of 2 zit je de rest van je verblijf in hotels, afgesloten van de rest. Wij zelf zaten particulier bij mensen waardoor we wel in een dorp konden rondlopen, maar dat is behoorlijk uniek. Masai Mara is idd een van de mooiste parken die je zeker niet mag overslaan.

Ik ga in iedergeval wel weer terug. :D

♥ Yicco - Pensioen.
♥ Bon Chic d'Or - Verkocht.

♥ Ztje - Overleden.

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wie is er wel eens naar Kenia geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-08-10 17:21

Dank jullie wel voor de reacties, leuk om jullie ervaringen te horen!

In welke periode zijn jullie geweest? Wij willen in Augustus volgend jaar gaan maar we hoorde dat het dan juist de slechtste periode was en je beter in Oktober zou kunnen gaan!

Je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen

Bubsj

Berichten: 2073
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Arctis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 17:52

Augustus is een wat koelere maand waarbij wel eens een drupje valt :j Het was 'maar' 40 graden overdag en 's avonds koelde het behoorlijk af. Oktober is een regenmaand die je beter niet kan pakken, de droge periode is december-feb en rondom mei-sep.

Meteen ff wat sfeerplaatjes voor je ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het 'oranje' park is Tsavo en ook echt een aanrader :j

♥ Yicco - Pensioen.
♥ Bon Chic d'Or - Verkocht.

♥ Ztje - Overleden.

citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:07

@Bubsj; haha volgensmij hebben wij in het zelfde hotel gezeten in tsavo ! ( je 5è foto ! ) Herken dat uitzicht! :o

Wij zaten er trouwens eind juni, soms een bui gehad maar was dan meestal na 5min al weer helemaal droog ! :D Was toen ongeveer 30 graden..
En ja onze busschaufeurs liepen met truien aan! :+

The world is a book, and those who not travel read only a page

Bubsj

Berichten: 2073
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: Arctis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-10 18:10

citroen schreef:
@Bubsj; haha volgensmij hebben wij in het zelfde hotel gezeten in tsavo ! ( je 5è foto ! ) Herken dat uitzicht! :o


Aangezien Tsavo makkelijk bereikbaar is, het grootste park én deze lodge gewoon te prachtig voor woorden is is het echt een trekker. Van alle mensen die in Kenia zijn geweest ben ik er nog geen een tegen gekomen die daar niet geslapen heeft :')

♥ Yicco - Pensioen.
♥ Bon Chic d'Or - Verkocht.

♥ Ztje - Overleden.

Kenzo

Berichten: 1390
Geregistreerd: 24-07-03

Re: Wie is er wel eens naar Kenia geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-10 14:47

Ik was ook mee met de reis wat Esther82 hierboven verteld. Een super ervaring!!

Wij zijn in februari geweest. Prima weer!!

Goof

Berichten: 28599
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Wie is er wel eens naar Kenia geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 15:55

Ik ben alweer jaren geleden in Kenia geweest.
Ben er geweest met een organisatie om een schooltje te bouwen voor de locals. Heb zo een mooi stuk niet-toeristisch Kenia leren kennen.
Heb uiteraard ook Nairobi een twee dagen safari (Tsavo-west) gedaan.

Ik ben helemaal verliefd op kenia geworden. Ben er helaas niet meer terug geweest, maar het staat zeker weer op mijn lijstje.

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wie is er wel eens naar Kenia geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-10 17:00

Oooohh ik smelt helemaal weg wat een super geweldige foto's!!

En blij dat de periode waarin wij willen wel lekker is, en ''maar'' 40 graden is ook best goed hoor :D :D :D

Heel erg leuk deze reacties, dank jullie wel!!

Je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen

Mariss

Berichten: 3501
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Wie is er wel eens naar Kenia geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-10 20:07

Ik!

Je zult er absoluut geen spijt van krijgen, prachtig land met geweldige mensen. :D
Als je iets wil weten of foto's wilt zien moet je het maar zeggen!

Leuk trouwens om de reis te combineren met Tanzania, wat ook heel mooi is. Vooral de Serengeti.

There's fog inside the glass around my summer heart.

[UK] [VER] Nieuwe Lente, Deel II - Londen - Laatste update: 20 december


citroen
Berichten: 1649
Geregistreerd: 13-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 12:11


The world is a book, and those who not travel read only a page

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 09:39

Kenia is een geweldig land. Ben in 2003 in Tsavo East, West en Amboselli geweest (lokaal bij een vriendin geboekt, scheelt erg veel in de prijs), zat ook in het hotel van de foto (voi safari lodge) en was helemaal geweldig.

In 2006 hebben via dezelfde vriendin een safari geboekt naar de Masai Mara en ik moet eerlijk zijn dit was echt de mooiste safari ooit, heb de big 5 gezien. In een woord geweldig.

Ik ben vorig jaar zomer weer geweest, gewoon twee weken op het strand. En het was weer geweldig en ik heb daar toen ook mijn huidige vriend ontmoet. En nu ga ik ongeveer 2 a 3x per jaar, als de tickets rond de 400 zijn. Als je naar Kenia gaat moet je niet alleen maar in je hotel blijven zitten, maar ook gewoon de straat op durven enz.

Het probleem met Kenia is dat als je er één keer bent geweest, je voor altijd verslaafd ben.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 22:27

Ik ben in 2008 met school 2 weken naar Kenia geweest, en één ding is zeker, het is echt een prachtig land!
Allemaal super aardige mensen, een hele mooie natuur, en een mooi safaripark (Masai Mara). Wij hadden een beetje pech bij onze safari in de Masai Mara, door de regen waren veel dieren de bergen in getrokken. We hebben dus niet zoveel dieren gezien als je normaal ziet. Maar dat was in oktober!

Het is echt mooi om te zien hoe die mensen daar hun werk doen, en hoe tevreden ze met alles zijn.
Wij zijn naar heel veel scholen geweest, om daar met de kinderen te spelen en spulletjes uit te delen enzo, maar sommige scholen hadden gewoon helemaal niets! 1 school had zelfs geen bankjes,stoelen, schriften,boeken, en geen pennen/potloden, zelfs geen docenten, t waren allemaal vrijwillige ouders die de kinderen les gaven. En tóch waren ze gewoon vrolijk, alsof er niets aan de hand was! Echt geweldig.

Maar het is dus echt zekerweten de moeite waard.
Ik ben er zelf niet geweest als echte toerist, maar ik kan me voorstellen dat dat ook echt leuk is ;)

Het is jammer dat het zo gigantisch duur is, anders zou ik zo weer terug zijn gegaan!

mjet

Berichten: 1383
Geregistreerd: 28-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 23:10

wij vertrekken 1 oktober 2010 met onze toyota landcruiser van nijmegen naar zuid africa. we zijn de afgelopen 16 jaar bijna ieder jaar een maand in kenya of tanzania geweest omdat mijn vriend swahili geeft op school aan studenten die uit gezonden worden. dus voor ons om de taal te oefenen. Onze droom was al heel lang om de reis nu eens niet per vleigtuig te doen zoals gewoonlijk, maar eens via de weg te doen. ons rijbewijs werd gehaald en dan nog een paar jaar echt leren rijden en dan kon onze droom beginnen. Dus nog een maand en we vertrekken. spannend maar erg leu

enne duur hoeft alles niet te zijn.als je gewoon een vlucht zoekt en niks all in of zo... dan zijn alle hotelletjes super goed koop. maar dan moet je wel wat meer lef hebben om zelf alles te regelen, maar dat kan echt makkelijk.

ben al weer 12,5 jaar in het bezit van mijn lieve bijzondere jikke.

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Wie is er wel eens naar Kenia geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:40

Ik heb dit topic met interesse zitten lezen. Ik ben nog nooit in Kenia geweest, maar het staat wel hoog op mijn 'waar-ik-nog-heen-wil' lijstje. :) Heb me een beetje ingelezen op informatie sites en zitten kwijlen bij de foto's. Vind het erg leuk om jullie ervaringen te lezen en ik blijf dit topic zeker volgen. Misschien dat ik over een tijdje ook wel mijn ervaring hier kan delen. :)

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:44

Ik ben in 2009/2010 6 maanden in Kenia geweest.
Ik heb niet dezelfde ervaringen als de rijke mzungu's hier voor mij. haha. Ik ben 6 maanden in Nairobi geweest waar ik met straatjongens heb gewerkt. Heb meegeleeft op een school, en de jongens ook bezocht thuis (als ze deze hebben). Een onwijze ervaring waar ik de onderkant van de Keniaanse samenleving heb leren kennen. Prachtig land, prachtige mensen, niet twijfelen, maar gewoon gaan!
Als advies zal ik je meegeven, blijf niet op 1 plek.
Bijv. begin in Nairobi, reis naar de Masai Mara, Mount Kenya, Korr vervolgens naar Mombassa. In Kenia is er zo veel te zien, dat ik als ik jou was niet op 1 plek zou blijven!
Laatst bijgewerkt door Sjoos op 02-09-10 09:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Sjoos
Berichten: 6683
Geregistreerd: 10-12-03
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: Wie is er wel eens naar Kenia geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:49

Met wat van 'mijn' jongens
Afbeelding

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Wie is er wel eens naar Kenia geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 09:53

Woow, dat lijkt me een prachtige ervaring, Sjoos! :j
Zoiets trekt mij ook heel erg, maar ik vind die drempel zo hoog om mij overheen te zetten, het lijkt me namelijk ontzettend spannend. :)

amies100

Berichten: 2050
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Deurne

Re: Wie is er wel eens naar Kenia geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:01

Voor mij is het alweer een tijdje gelden, alweer zo'n 8 jaar maar ik ga er nooit meer heen.
Safari's zijn echt super mooi en onvergetelijk maar ik vond het echt een vieze bedoeling daar. Ik snap dat het geen welvarend land is maar mij zie je daar nooit meer. Hotels zijn natuurlijk schoon maar er was in het hotel niets te beleven en ons werd sterk afgeraden om na het eten ons eigen nog buiten het hotel te begeven. Ontzettend corrupt daar en zelfs in Mombasa waande je je eigen niet veilig.

Douraque

Berichten: 6516
Geregistreerd: 21-08-06
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 15:58

amies100 schreef:
Voor mij is het alweer een tijdje gelden, alweer zo'n 8 jaar maar ik ga er nooit meer heen.
Safari's zijn echt super mooi en onvergetelijk maar ik vond het echt een vieze bedoeling daar. Ik snap dat het geen welvarend land is maar mij zie je daar nooit meer. Hotels zijn natuurlijk schoon maar er was in het hotel niets te beleven en ons werd sterk afgeraden om na het eten ons eigen nog buiten het hotel te begeven. Ontzettend corrupt daar en zelfs in Mombasa waande je je eigen niet veilig.


Natuurlijk is het land corrupt, welk afrikaans land niet. Het is natuurlijk wel zo dat je niet met al je juwelen, dure telefoons en camera's over straat moet gaan. Als je bijv. in Diani verblijft kan je best een matatu pakken naar Ukunda, of naar de Nakumat (soort ah) of gewoon langs de weg of het strand lopen. Tuurlijk zullen er mensen zijn die je aanspreken (vooral hé mzungu = blanke), maar gewoon nee zeggen of niets en ze gaan weer weg.

S'avonds kan je idd het beste met een taxi reizen en niet zomaar gaan. Je kan wel bijv. naar de disco of restaurant buiten het hotel gaan

xjessx

Berichten: 3022
Geregistreerd: 17-02-04
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wie is er wel eens naar Kenia geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-10 17:00

Wat een geweldige foto's en belevenissen allemaal zeg!
Errrruuug leuk om te horen hoe geweldig jullie het allemaal hebben ervaren!

Je hebt mensen met paarden en je hebt paardenmensen

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Re: Wie is er wel eens naar Kenia geweest?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-10 09:57

Ik ben er van de zomer 2 weken geweest.

Eerst 1 week safari Tsavo east, amboseli, lake nakuru, en masai mara. uiteindelijk zijn we ook bij lake navasha geweest.

2e week zaten we in een hotel aan de kus en zijn we wezen duiken.
De safari was echt ge-wel-dig ik zou het zo weer doen, we hadden een hele aardige chaffeur en we hebben veel beesten gezien. Hotels was op zich weinig mis mee, kleine hutjes hebben wel wat. En het eten vond ik trouwens ook erg goed daar!

Je moet er alleen wel tegen kunnen om kilometers in een busje te kunnen zitten want het is soms even doorbijten.
Laatste week hotel zijn we ook wezen duiken en snorkelen en de onderwaterwereld is ook echt super daar!.

xNavatu

Berichten: 4524
Geregistreerd: 10-10-09
Woonplaats: Kaatsheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-10 09:59

Ik ben er een maand geleden geweest :D
3 weken, van 11 juli -nouja, dat zou het officieel geweest zijn, voor mn moeder en ik was het 12 juli, we hadden wat opstartprobleempjes (Nee niet onze schuld)- En mn tante is nu de Kenia/Tanzania reis aan het doen, en die heeft het ook helemaal naar dr zin!

Ik en mn moeder hebben er een rondreis gemaakt met Djoser (reisorganisatie), eerst naar Nairobi toen naar Mount Kenya, daarna naar Shaba Wildreservaat -daar ook naar een Samburu stam geweest- daarna Buffalo Springs Wildreservaat, daarna Nyahururuwatervallen, Lake Nakuru, Baringomeer, Naivashameer, Masai Mara, daarna weer terug naar Nairobi en met de nachttrein naar Mombasa, en daar nog 3 dagen aan het strand gelegen (en 1 van die dagen Mombasa verkent.. pfoe wat was het daar retewarm zeg!

Maar het was echt een geweldige reis! Zeker doen!
De mensen zijn er super aardig, de gamedrives zijn super gaaf -je zit gewoon op maar enkele meters afstand van een leeuw ofzo, echt geweldig.. en ja, eigenijk alles was geweldig!

« NAVATUSHOTS.COM »
» Volg mijn fotografiepagina op Facebook! «


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kosseh en 67 bezoekers