Parelli - multi media pakket

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Parelli - multi media pakket

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 10:53

Na alle verhalen ben ik erg geinteresseerd geraakt in Pat Parelli en om erachter te komen of het echt de methode is die voor mij werkt was het mijn bedoeling om een video en boek te bestellen. Maar ik schrok me wild van die prijzen!! Zo'n pakket kost € 180,= en zo vermogend ben ik niet om dat gewoon te kopen als probeersel.
Is er iemand die zo'n pakket heeft gekocht en die mij kan vertellen of dat het waard is of dat je ook met alles wat er op internet te vinden is over bijv. de 7 games uit de voeten kunt? Helaas ben ik niet in de gelegenheid geweest om afgelopen weekend in Houten bij de snuffeldag te kijken, dat was natuurlijk absoluut de kans geweest om me te orienteren.
Wie is er mee bezig en welk materiaal gebruiken jullie?


Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:00

Heb jij je al eens verdiept in de Emiel Voest manier? Boek fase 1 kost iets van 20 euro en de videoband iets meer.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:05

Wat ik in ieder geval kan aanbevelen is het halster, de communication rope en de carrot stick. En de video "the 7 games" (helaas erg prijzig) . Natuurlijk zijn er alternatieven te vinden voor halster, touw en carrotstick, want ook deze attributen zijn erg duur, maar geven wel het beste resultaat. Zo is bij de PNH rope het eerste gedeelte na de haak, waar je hem aan het halster vastmaakt, verzwaard, zodat als je stopt met het bewegen van het touw, het ook meteen stilhangt. Zo kun je veel preciezer inwerken.

Ik zou zeker investeren in de video "The 7 Games". En misschien kun je contact opnemen met PNH Nederland of je een keertje als toeschouwer kunt komen kijken bij een Level 1 cursus. Daar leer je geloof ik nog het meeste van.

Je suis Charlie.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:12

ik heb van de week de video van emiel voest binnen gekregen deze koste 22 euro en ik ben erg enthousiast ga sparen voor een clinic bij hem

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:36

Laatst bijgewerkt door germie op 22-05-02 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:39


Je suis Charlie.

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:43


Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:05


Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:47

Op western staan de seven games ook in het Nederlands. Knipoog

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:50


Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Nanouk

Berichten: 1004
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 13:03

Allemaal hartelijk bedankt voor de reakties!
Xono: Nederlandse vertaling Seven Games; ja ik had ze al gekopieerd, maar daar staat helaas niet echt een uitleg bij hoe je het precies toepast.
Odi: Ik heb ooit een boek en video van Emiel Voest geleend, maar op een af andere manier spreekt het me toch minder aan dan Parelli, maar heb daar geen echte reden voor.
Cassidy: Die site heb ik al gelezen maar mijn vraag is eigenlijk, kun je met alleen het leeswerk op de diverse sites het goed toepassen of heb je echt de video en het boek erbij nodig?
Germie: Bedankt!! Ga het allemaal uitgebreid lezen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 13:14

Nanouk schreef:
Cassidy: Die site heb ik al gelezen maar mijn vraag is eigenlijk, kun je met alleen het leeswerk op de diverse sites het goed toepassen of heb je echt de video en het boek erbij nodig?


Ik heb zelf de ervaring gemaakt dat het allemaal veel duidelijker wordt als je iets ziet en als iemand iets voordoet, als dat je het heel ingewikkeld uit een boek jezelf moet zien toe te eigenen.

Ik kan je hier op papier uitvoerig uitleggen hoe je een knoop aan je jas moet naaien, maar als ik het je voor kan doen, zal het denk ik beter in je geheugen gegrift blijven.

Ga naar zo'n cursus toe, investeer het geld erin, als je dat niet wilt, koop dan tenminste de video, of leen hem van iemand.

Maar persoonlijk zou ik voor de cursus gaan. Het is investeren in jezelf. Het maakt niet uit wat er in de toekomst met je gebeurt, maar kennis nemen ze je niet meer af.

Daar moet je altijd aan blijven denken, als je je afvraagt of dat het echt waard is.

Je suis Charlie.


Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:06

Hoi Nanouk,

Ik heb deel 1 Partnership van het Savvy systeem! Kost wat, maar is wel handig. Lees je pb even.

Groetjes,

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:09

ik heb net het boek, natuurlijk paardrijden van Hempfling aangeschafd

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:18

germie schreef:
ik heb net het boek, natuurlijk paardrijden van Hempfling aangeschafd


Ken je het werk van Parelli ook een beetje? Dan zul je zien dat Parelli en Hempfling veel overeenkomsten hebben.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:26

Cassidy"]
[quote="Nanouk schreef:
Cassidy: Die site heb ik al gelezen maar mijn vraag is eigenlijk, kun je met alleen het leeswerk op de diverse sites het goed toepassen of heb je echt de video en het boek erbij nodig?


Ik heb zelf de ervaring gemaakt dat het allemaal veel duidelijker wordt als je iets ziet en als iemand iets voordoet, als dat je het heel ingewikkeld uit een boek jezelf moet zien toe te eigenen.

Ik kan je hier op papier uitvoerig uitleggen hoe je een knoop aan je jas moet naaien, maar als ik het je voor kan doen, zal het denk ik beter in je geheugen gegrift blijven.
[/quote]

Ben ik het mee eens Cassi Lachen Je slaat de spijker op zijn kop Tong uitsteken Ik heb dus het boek van Klaus ( Verward ) Hempfling (Natuurlijk paardrijden), en ik heb de eerste videoband van Emiel Voest. De tweede videoband is onderweg. Terwijl ik het boek van Hempfling aan het lezen ben, gooi ik er steeds meer vraagtekens achteraan Knipoog Ik heb dus laatst een clinic gezien van 2 parelli leerlingen, en daarbij wordt het allemaal al veel duidelijk.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:28

nee, ben eigenlijk niet echt op de hoogte van die NH-goeroe's, maar Parelli heeft eens een deomnstratie gegeven (stukje op tv gezien) dat paarden achter hem aan lopen, nou, dat doet mijn verzorgpaard ook net zo, dus toen dacht ik, moet maar eens wat over NH lezen, en kwam dit boek van Hempling tegen, tweedehands, heb het net opgehaald, dus nog geen letter in gelezen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:39

germie schreef:
moet maar eens wat over NH lezen


Als je meer over NH wilt weten, dan kun je kijken op http://www.horsemanship.org . Hier staat ook een wie-is-wie lijst met links naar sites van de meeste bekende, en onbekende, goeroe's.

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 15:45

heb al tig sites opgezocht hoor

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Paintje

Berichten: 988
Geregistreerd: 13-08-01
Woonplaats: Saencity ;o)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 16:30

germie schreef:
heb al tig sites opgezocht hoor

Yep!
Nou heb je er nog meer. Cool

Freeform classic te koop
Wijsheid is: alleen praten als je de stilte kunt verbeteren.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 97 bezoekers