In welke klasse moet ik starten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

In welke klasse moet ik starten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 10:22

Vorig jaar heb ik met mijn vorige paard in de M1 dressuur gereden. We hadden hier geen winstpunten in. De laatste winstpunten had ik dus in de L (toen was het nog niet opgesplitst).

Met mijn nieuwe paard wil ik ook gaan starten in de dressuur. Hij heeft al M gelopen. Ik heb gehoord dat je dan in de gezamelijk hoogste klasse moet starten. Betekent dat dat ik direct in de L1 moet starten? Verward


UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 10:45

Volgens mij moet je in M beginnen. Zou de bond even bellen als ik jou was.

Neff

Berichten: 662
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 10:48

Je moet inderdaad in de hoogste klasse waarin je beide winstpunten hebt gehaald rijden. Waarschijnlijk mag je dan L2 starten, maar misschien ook nog wel L1. In ieder geval hoef je niet M1 te rijden, omdat jij daar nog geen winstpunten in behaald hebt.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 10:48

Volgens mij L1 of misschien L2. Aangezien je geen winstpunten had in de M 'ben' je nog geen M dressuur.

Ik zou inderdaad ff de bond bellen, dan weet je het zeker.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 10:53

Je mag niet eens M starten omdat je er geen winstpunten in gehaald hebt en dus officieel niet een M dressuur bent. De hoogste gezamelijke klasse moet je in starten en dat is in jullie geval L . En ik zou even navragen welk klasse dan L1 of L2
Laatst bijgewerkt door obsession op 22-05-02 10:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 10:54

Volgens mij moet je in de L1 dan (je was nog niet M geklasseerd nl.) omdat dat in principe gezien wordt als voor jou de hoogst gereden klasse nu. Maar een telefoontje naar de KNHS is zo gepleegd natuurlijk! Ik ken iemand die had al een aantal wedstrijden L2 gestart en ook winstpunten gereden, krijgt ze een brief dat ze nog helemaal geen L2 had mogen starten...winstpunten weer weg. Dat zou toch zonde zijn!

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 10:54

In de L2 starten, zeker niet in het M, want je was m startgerechtigd, maar niet officieel m dressuur dat ben je na een winstpunt.


UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:26

Hmmm, volgens mij ben je b.v. M als je een keer die klasse hebt gereden. Wel of geen WP. Als je nog niet hebt gestart ben je idd. startgerechtigd. Je mag nl. ook niet meer terug naar de vorige klasse als je eenmaal gestart bent, wel of geen WP in je nieuwe klasse...

germie

Berichten: 25918
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:30

JE bent wel M, ook al heb je geen winstpunten, kijk maar op de standen die je kunt opvragen. Ik ben ook B springen, heb 1 wedstrijd een half parcours uitgereden, maar toch staat er B
Maar of je ook in de M mag starten?? geen idee.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:35

Ik heb het vroeger ooit meegemaakt...zat met een pony-tje in het L1 maar geen winstpunt.
Kreeg een andere pony die Z had gelopen dus dachten ze we schrijven haar weer in voor het L1...paar wedstrijden gereden (zelfs de voorselecties van de kring waar ik doorheen was) krijg ik een brief dat ik weer terug moest naar het B.
Dus ik denk dat je niet in het M mag starten.
Gewoon wat lager beginnen, in het M kom je vanzelf wel weer!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:37

germie schreef:
JE bent wel M, ook al heb je geen winstpunten, kijk maar op de standen die je kunt opvragen. Ik ben ook B springen, heb 1 wedstrijd een half parcours uitgereden, maar toch staat er B
Maar of je ook in de M mag starten?? geen idee.


Nee je bent geen M als je geen winsptunten hebt!
Je bent wel B omdat er niks lagers bestaat dan B. IN de B kan je ook geen verliespunten halen en in de ander klasses wel.
Je bent M startgerechtigd als je M start en nog geen winstpunten hebt maar je BENT t niet!

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:44

Nou volgens mij ben je dus wel M. Je hebt tenslotte in die klasse gestart. Als ik een paard uitbreng in bv de M, ik mag zelf in de Z beginnen, en die komt thuis zonder WP wordt ie geregistreerd als M-paard. Niet pas als ie een WP haalt. Zou iemand anders met dat paard willen gaan starten staat dat paard als M-paard geregistreerd al gaat ie als een natte krant door de baan...

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 11:58

UniferB schreef:
Nou volgens mij ben je dus wel M. Je hebt tenslotte in die klasse gestart. Als ik een paard uitbreng in bv de M, ik mag zelf in de Z beginnen, en die komt thuis zonder WP wordt ie geregistreerd als M-paard. Niet pas als ie een WP haalt. Zou iemand anders met dat paard willen gaan starten staat dat paard als M-paard geregistreerd al gaat ie als een natte krant door de baan...


wat jij wil joh! Ga je toch fijn starten in een klasse waarin je niet startgerechtigd bent!
Als je geen winsptunten in een klasse hebt ben je in die klasse startgerechtigd en ben je het niet. Ik start zondag voor het eerst L met mijn jonge paard dan ben ik nu nog geen l hoor. Pas als ik een wp heb Ben ik L

Ik heb met mn pony z dressuuur gereden met wp en mn paard is groen. Daarom mag ik L starten maar omdat mijn paard nog groen en jong is ben ik B begonnen...

Als ik een Z paard gekocht had mocht ik meteen weer Z starten, maar als ik nou geen wp in t Z had was ik nog maar M en mocht ik dus M starten en niet Z omdat ik dan Z startgerechtigd geweest zou zijn.....

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:11

je moet LII starten, aangezien je al wel MI gestart bent. Dus had je meer dan 10 winstpunten in het oude L, is je paard MI, dan moet je LII rijden.

heb het ook gehad, precies hetzelfde!

gr linda Lachen

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:26

je moet LII starten, aangezien je al wel MI gestart bent. Dus had je meer dan 10 winstpunten in het oude L, is je paard MI, dan moet je LII rijden.

Dit is het enige juiste antwoord .
We gaan door voor het koffiezetapparaat.

UniferB
Berichten: 702
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 12:27

Beste Obsession,

Neem me niet kwalijk hoor! Maarre je hoeft niet zo'n toon tegen me aan te slaan omdat ik denk dat het anders is.

Goed van je dat je in de B bent begonnen! Helaas mag ik geen B meer tenzij ik HC ga rijden.

* Ellen *

Berichten: 1672
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-05-02 16:45

ik heb net een mailtje terug gekregen van de knf of hoe het nu toch heet Koe
en ik moet in de L2 starten.

Gelukkig maar aan de andere kant want een week geleden heb ik er al mijn eerste wedstrijd gehad (in de L2 dus Haha! Lips are sealed ) Maar ik vroeg het even omdat iedereen die ik tegenkom wat anders zegt. Lachen

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 17:05

germie schreef:
JE bent wel M, ook al heb je geen winstpunten, kijk maar op de standen die je kunt opvragen.


Nee,je bent M startgerechtigd met die combinatie. Je bent pas officieel geklasseerd als je een w.p. hebt gehaald.
Zie hier het reglement:

Artikel 23
2. Bij het vormen van een nieuwe combinatie (paard/ruiter) zal deze combinatie geplaatst worden in de hoogste gemeenschappelijke klasse. De hoogste klasse van de ruiter is de hoogste klasse waarin door hem ooit een winstpunt behaald is. De hoogste klasse van een paard is de hoogste klasse waarin het paard ooit een winstpunt heeft behaald. Het paard is pas opgenomen in een bepaalde klasse wanneer het paard daarin een winstpunt heeft behaald.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:28

Als je nog geen punt in het M hebt dan ben je M startgerechtigd maar eenmaal in et m gestart mag je geen L2 meer starten.

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:42

Steef schreef:
Als je nog geen punt in het M hebt dan ben je M startgerechtigd maar eenmaal in et m gestart mag je geen L2 meer starten.


nope, nie waar! wel als het om hetzelfde paard gaat, bedoel je dat?

Linda Lachen

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 22:59

liberty schreef:

nope, nie waar! wel als het om hetzelfde paard gaat, bedoel je dat?

Linda Lachen


Ik bedoel idd met et zelfde paard, met een volgend paard moet je in de hoogst gemeenschappelijke klasse starten.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bowo en 31 bezoekers