Welk gebied kun je rijden zonder dat je er bekend bent?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Welk gebied kun je rijden zonder dat je er bekend bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 15:29

Mijn vriend en ik willen een weekje weg. Aangezien het WK voetbal er aan komt zit hij dus elke ochtend tot een uur of 13 aan de buis gekluisterd.

Toen dacht ik: dan neem ik Maddox gewoon mee en ga ik 's ochtends lekker paardrijden als hij voetbal kijkt. Ik ben dus wel alleen dan.

Maar waar kun je in Nederland op vakantie waar je zelf gewoon buiten kan gaan rijden zonder dat je de omgeving hoeft te kennen?

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 15:34

als je goed kan kaartlezen maakt het toch niet uit waar je heen gaat? Dan red je je, en zorgen dat je een goede mobiele telefoon en wat eten en drinken bij je hebt!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 17:10

op de veluwe, bordjes veluwe trail volgen vaak heb je bij overnachtingsadressen ook tochten van een uur/2 uurdie je ook alleen kunt rijden (krijgt dan een kaart mee)

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 18:33

Overal in NL, kwestie van een goede kaart. Ik heb wel een leuk adresje in Drenthe, gewoon bij een boer met een kleine minicamping. PB maar als je dat adres wilt hebben.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 19:47

Loonse en drunense duinen. Zijn maneges, in Loon op zand. verschillende minicampings. Je kunt dan met velen meerijden voor buitenritjes. Kaart kopen, de zon in de gaten houden en een compasje mee. Mobieltje weinig ontvangst (geen steunzender).

Mijn ervaring, als je een beetje in de buurt van de paden blijft en de richting die je gaat in de gaten houdt, leert je paard heel snel de richting van de stal op te zoeken. Ik verdwaal regelmatig als ik gewoon een onbekend pad in sla, mijn paardje gaat vanzelf volgens de kortste route terug, (gewoon los teugeltje geven! en pad/kruising laten kiezen).

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-02 23:46

Ik ben 1 x in de Loonse en Drunense duinen geweest en ik vond het erg zwaar voor de paarden. Ik ga daar niet meer heen.
Ik denk dat de Veluwe het beste is. Misschien kan ik wel iets vinden met een weitje erbij, want anders is het voor Maddox op vakantie minder dan thuis.

"Horses are not just a mass of muscles to be shaped in order to satisfy our desires or to produce a performance, they are sensitive beings. Expressions such as: 'The horse must do this... The horse must give that' are all too common jargon. The horse owes us nothing, it is we who have a duty to make ourselves understood." — Phillipe Karl


Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 09:07

dan zou je naar het caitwickerzand in nieuw-millingen moeten gaan. Langs de ruiterpaden staan overal nummers. Je hebt er bungalows. Stallen en weiland voor je paard, meteen aan het ruiterpad. Kijk op www.caitwickerzand.nl

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 09:15

Meyendel? Bij wassenaar. Is ook erg leuk!

:evaw:

ikke

Berichten: 37523
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 18:00

Sandra schreef:
dan zou je naar het caitwickerzand in nieuw-millingen moeten gaan. Langs de ruiterpaden staan overal nummers. Je hebt er bungalows. Stallen en weiland voor je paard, meteen aan het ruiterpad. Kijk op www.caitwickerzand.nl



Jaaaa, absoluut the place to be. De huisjes zijn wat aan de kleine kant, maar je kunt altijd nog het Praathuis huren als je de ruimte wilt hebben.
Oh, en doe Bert de groeten van me.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Sandra_oud
Berichten: 379
Geregistreerd: 05-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-02 20:43

en als je gaat, neem dan een stenen bungalow. Die houten zijn helemaal klein!!
Het is echt fantastisch daar. Ik ben er afgelopen oktober geweest en vorige maand, en ik wil nu weer!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel, Finesse, jugito, WendyKtH en 141 bezoekers