zoek een paard..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

zoek een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-02 22:33

Hoi allemaal,

Ik ben voor een kennis op zoek naar een lekker western gereden paard. Wie heeft er wat tips voor mij?

Alvast hartstikke bedankt!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 23:10

Uhmm...ga eens rondkijken op een aantal sites, plaats gevraagd berichten. Zet je ambities en eisen even op een rijtje, en ga dan verder zoeken, zou ik tegen die kennis zeggen.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-02 23:43

Hee Xono,
Natuurlijk weet ik wel hoe je een paard kan vinden, maar misschien weet iemand van ons forum iets. Dat is toch niet zo gek om te vragen. Het is toch een beetje "ons kent ons" hier.
En die kennis weet wel wat ze wil, nu nog het bijpassende paard.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 23:46

Jac schreef:
Hee Xono,
Natuurlijk weet ik wel hoe je een paard kan vinden, maar misschien weet iemand van ons forum iets. Dat is toch niet zo gek om te vragen. Het is toch een beetje "ons kent ons" hier.
En die kennis weet wel wat ze wil, nu nog het bijpassende paard.


Sorry Lachen Dan heb ik je vraag verkeerd begrepen Frusty Ik dacht tips om een paard te vinden...niet tips over bepaalde paarden ofzo. Haha!

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 08:15

Er staat bij De Greup een paint te koop. Tenminste afgelopen woensdag nog wel. Het is een ruin van 6 jaar oud. Zijn naam is Sonny's Little Wolf, en is vorig jaar kampioen horsemanship geworden. Voor meer info moet je natuurlijk de Greup even bellen, en dan vragen naar Angelique of Henk
0186-619771 of 06-51158205
Ik heb geen idee wat hij moet kosten, maar het zal niet goedkoop zijn denk ik.

charene

Berichten: 1556
Geregistreerd: 11-10-01
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 10:50

Heb je een pbtje gestuurd Party!!

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: zoek een paard..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 10:56

Jac schreef:
Ik ben voor een kennis op zoek naar een lekker western gereden paard. Wie heeft er wat tips voor mij?


Je kennis zal eerst voor zichzelf uit moeten maken wat hij/zij er mee wil gaan doen. Alleen recreatief of ook wedstrijden en zo ja alleen beginners of misschien ook rassenshows.
E.e.a. is nogal prijsgebonden. Alleen recreatief kun je op (haast) elk paard, voor wedstrijden heb je iets meer nodig en als je op rassenshows wilt starten moet je aan een Paint, Appaloosa of Quarter.
Daar hangt natuurlijk ook een prijskaartje aan.

Voor evt. paardjes heb ik je een PB gestuurd.

Jac

Berichten: 874
Geregistreerd: 27-06-01
Woonplaats: Mooi brabant

tnx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-02 13:00

Bedankt allemaal! Hele zware eisen heeft ze niet, alleen maar braaf, op de basis ingereden en potent genoeg om er eens een wedstrijdje mee te doen. Kleur en geslacht ondergeschikt aan karakter. Een normaal paard dus. Wel met een normale prijs, dus geen woekerprijzen die je vaak ziet.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 18:02

Quarter lijken inderdaad steeds duurder te worden, paarden trouwens over het algemeen.

Wil je kennis perse een Quarter of een ander westernras?

AraBella
Berichten: 23
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: zeewolde

quater en paint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 21:03

ik rijd nu een quater in, hij is dus licht aangereden. hij word door omstandigheden verkocht. het is een ruin. donkerbruin, 2 half witte achterbeentjes, gouden karakter. laat eigelijk alles toe. hij is in april 3 geworden. hij is nu trouwens 1,53 maar groeit nog

een 2 jarige paint hengst. super beesie, word tussen de 1,50 1,55. hij is mooi getekend (50/50) hij is geeint gechipt (geloof ik ) heeft super papier en heeft een paspoort.


als je verdere info wilt moet je eventjes bptje sturen (ze zijn niet van mij maar ik rijd de een in en de ander zou ik ook gaan rijden)

ik hoor het wel