eten jullie paardenvlees?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

eten jullie paardenvlees?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 17:16

ja aan de ene kant heb je zo iets van .ach waarom niet, maar aan de andere kant doe ik het gewoon niet omdat wij zelf paarden naar de slacht moesten brengen..en je eet natuurlijk niet je ex paard..
ik moet er niet aan denken om paarden vlees te eten..stom he?

Groetjes Nicole


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 17:20

ik ook niet, maar dat komt omdat ik het gewoon echt niet lekker vind... maar misschien heeft dat wel weer te maken met het feit dat het een paard is.. kweet ook niet! ik moet er bij vlees eten sowieso niet aan denken dat t een koe of een varken is geweest... is echt niet goed voor me! hahaha...

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 17:21

ik eet het ook niet, wel frikandellen, en ik vraag me nog steeds af of daar nou wél of geen paardenvlees in zit? want sommige beweren van wel en anderen weer van niet

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 17:22

ik doe het ook niet,weet ni waaromeigenlijk,maarja,is zo'n principe Haha!
misschien vinden sommige da raar,ma eet toch altijd heel kleine stukskes vlees en paardenvlees komt ni in huis(kende paarden,die na de slacht ginge Verdrietig )

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 17:22

Ik eet het ook niet, het idee alleen al, tuurlijk is het met koeien,kippen en varkens precies het zelfde maar een paard nee dat kan ik niet over mijn hart verkrijgen

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 17:22

ikke nie!!!!
ik eet maar heel weinig vlees!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 17:23

Ik eet sowieso geen vlees, geen paard kip koe varken enz,
En in een sommige frikandellen zit WEL paardenvlees.

Kiekeboe

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 17:26

hoe weet je dat?

Groetjes Nicole

Ineke2

Berichten: 33031
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 17:31

Ja
Ik zie namelijk het verschil niet echt of je nu een koe, varken of een paard eet...het is allemaal een levend wezen geweest.

Daarbij komt nog bij dat de meeste paarden die geslacht zijn een goed leven hebben gehad, omdat paarden niet speciaal voor de slacht worden gefokt. Hoe anders is dat met koeien, varkens en kippen?

Ik eet niet veel vlees, maar als ik het op mijn bord aangeboden krijg eet ik het gewoon op, ook als het toevallig paardenvlees is.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 20-05-02 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

nicolietje

Berichten: 1331
Geregistreerd: 01-01-02
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-02 17:32

heb je helemaal gelijk in..maar gewoon het idee dat het een paard was...dat heb ik niet zo erg bij koeien..of varkens of kippen enz...

Groetjes Nicole

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 17:47

Ik eet ook geen paard, voor zover ik weet heb ik het nooit op. Ik vind het gewoon geen prettig idee. Maar ik denk niet dat ik het zou proeven, zou ik het voorgezet krijgen. Als ik het niet weet zal ik het waarschijnlijk gewoon opeten. Maar nee, ik kies er niet voor.

* To Belg, or not to Belg *

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 17:50

Linda250 schreef:
Ik eet ook geen paard, voor zover ik weet heb ik het nooit op. Ik vind het gewoon geen prettig idee. Maar ik denk niet dat ik het zou proeven, zou ik het voorgezet krijgen. Als ik het niet weet zal ik het waarschijnlijk gewoon opeten. Maar nee, ik kies er niet voor.


Ik ga hier helemaal in mee...Zo denk ik er ook over, volgens mij is het gewoon het idee...

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:01

Novelle"]
Ik eet sowieso geen vlees, geen paard kip koe varken enz,
En in een sommige frikandellen zit WEL paardenvlees.
[/quote]

[quote="nicolietje schreef:
hoe weet je dat?


Gewoon bij de ingredienten kijken.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:08

Ik ben niet zo gek op paardenvlees, maar een stukje paardenworst op z'n tijd gaat er wel in.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:14

Wij aten het vroeger altijd wel maar ik was er niet zo dol op het smaakt een beetje zoetig vind ik maar je kreeg er altijd een hele lekkere bruine jus van. Ik heb het in het begin van ons trouwen wel eens gekocht en mijn man wist het niet en zat met smaak zijn stukje vlees te eten. Haha! En paardeworst is idd lekker.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:23

Ineke2 schreef:
Ja
Ik zie namelijk het verschil niet echt of je nu een koe, varken of een paard eet...het is allemaal een levend wezen geweest.

Daarbij komt nog dat de meeste paarden die geslacht zijn een goed leven hebben gehad, omdat paarden niet speciaal voor de slacht worden gefokt. Hoe anders is dat met koeien, varkens en kippen?



hier ga ik helemaal mee mee.

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:38

Ineke2 schreef:
Ja
Ik zie namelijk het verschil niet echt of je nu een koe, varken of een paard eet...het is allemaal een levend wezen geweest.

Daarbij komt nog dat de meeste paarden die geslacht zijn een goed leven hebben gehad, omdat paarden niet speciaal voor de slacht worden gefokt. Hoe anders is dat met koeien, varkens en kippen?


Ik eet helemaal geen vlees of vis, dus ook geen paardenvlees...

Ik heb ook nooit paardenvlees gegeten vroeger, toen ik nog geen vegetariër was, omdat ik geen paardjes wou opeten, maar nu heb ik zoiets van 'als ik vlees zou eten, waarom dan geen paardenvlees?'. Want ben het wel eens met wat hierboven staat... Niet alle paarden hebben een goed leven gehad, als ik zie hoe sommige paarden en pony's die wij op kamp krijgen er aan toe zijn, maar ze zijn idd niet voor de slacht gefokt en daarom denk ik dat paardenvlees gezonder is dan de rest.

Maar ik ben dus niet van plan om ooit paardenvlees te eten...


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131839
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:51

Nee, ik eet geen paardenvlees.
Heeft bij mij niks met principes of emoties te maken, ik vind het gewoon niet lekker.

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 18:59

Ik vind als je geen paard eet, eet dan ook geen ander vlees. Ik eet zelf geen vlees (vegetarier) omdat ik het idee om een paard te eten erg vind, maar voor een koe, varken, kip enz enz enz ook...

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 19:07

Dribbel schreef:
Ik vind als je geen paard eet, eet dan ook geen ander vlees. Ik eet zelf geen vlees (vegetarier) omdat ik het idee om een paard te eten erg vind, maar voor een koe, varken, kip enz enz enz ook...


helemaal mee eens, ik ben ook vergetarier en eet dus zoizo geen vlees en dus ook een paarden vlees.

Eilandje

Berichten: 2823
Geregistreerd: 05-01-02
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 19:08

natachagirl"]
[quote="Eilandje"][quote="Ineke2 schreef:
Ja
Ik zie namelijk het verschil niet echt of je nu een koe, varken of een paard eet...het is allemaal een levend wezen geweest.

Daarbij komt nog dat de meeste paarden die geslacht zijn een goed leven hebben gehad, omdat paarden niet speciaal voor de slacht worden gefokt. Hoe anders is dat met koeien, varkens en kippen?


Ik eet helemaal geen vlees of vis, dus ook geen paardenvlees...

Ik heb ook nooit paardenvlees gegeten vroeger, toen ik nog geen vegetariër was, omdat ik geen paardjes wou opeten, maar nu heb ik zoiets van 'als ik vlees zou eten, waarom dan geen paardenvlees?'. Want ben het wel eens met wat hierboven staat... Niet alle paarden hebben een goed leven gehad, als ik zie hoe sommige paarden en pony's die wij op kamp krijgen er aan toe zijn, maar ze zijn idd niet voor de slacht gefokt en daarom denk ik dat paardenvlees gezonder is dan de rest.

Maar ik ben dus niet van plan om ooit paardenvlees te eten...
[/quote]welk kamp dan??
[/quote]

Het is wel héél off topic, maar ik geef in de vakanties wel eens les op pony- en paardenkampen. En daar worden wel eens paarden/pony's van een handelaar voor gebruikt. En je ziet daar vanalles, we hebben bijv al eens een pony van 1,5 jaar gehad die we 2 maanden op de wei laten staan hebben maar die dus mee was als rijpony, er zijn paarden bij die als ze toekomen lelijke wonden hebben of graatmager of platgespoten zijn, enzovoort enzovoort. Een systeem waar ik zelf nogal wat problemen mee heb, maarja...

Sorry, was een gedachtensprong die ik in mijn vorig berichtje maakte...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 19:14

ik eet gerust paardenvlees, alleen rookvlees ben ik niet kapot van, te zout.
Voor mij is wat dat betreft een paard het zelfde als een koe of weet ik veel


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Belker, Charaz en 37 bezoekers