[centraal] Gestolen paarden!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

[centraal] Gestolen paarden!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-04 19:20

Ik plaats onderstaande bericht voor een klasgenoot waar het paard is gestolen.

GESTOLEN: 2,5 JARIGE ZWARTE MERRIE

In de nacht van 13 op 14 september jl. is uit een weide in Castenraij (bij Horst, Veld Oostenrijk) een 2,5 jarige merrie gestolen.

Omschrijving:
Merrie, 2,5 jaar oud, dressuurtype, veel front (zware hals);
Kleur: zwart
Hoofd: kol en sneb
Benen: Rechtsvoor witte sok, achteroplopend;
Linksvoor half witte kroonrand;
Rechsachter wit voet binnen oplopend
Stokmaat: +/- 1.68m

Beloning voor tip die leidt tot terugvinden paard. Heeft u iets gezien of weet u waar de merrie momenteel verblijft neem dan contact op.

Ik heb het mobiele nummer, maar uit privacy redenen plaats ik die niet. Is te verkrijgen via PB. Ik ken het paard zelf niet en meer dan dit weet ik ook niet. Volgens mij was ze niet gechipt, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Ididit
Berichten: 1463
Geregistreerd: 09-01-04
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 23:32

foto!!! via bokt is er al 1 terug gevonden....

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-04 13:20

Heb een mail gestuurd, maar nog steeds geen antwoord. Daarbij is het niet het paard van mijn klasgenoot dus het is maar de vraag of ze een foto heeft.

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-04 19:34

Jeetje wat erg zeg,dit is een nacht nadat Jordy was gestolen.

Bij mij in de buurt zijn weer twee pony,s gestolen.Echt heel eng.
Ik hoop echt dat ze weer terecht komen.
Ik zal proberen een foto van ze neer te zetten:
Afbeelding
Het zijn twee ruintjes van ong.1.40/1.45cm.
Heeft iemand ze mischien gezien ergens????

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-04 14:17

ieris schreef:
Jeetje wat erg zeg,dit is een nacht nadat Jordy was gestolen.

Bij mij in de buurt zijn weer twee pony,s gestolen.Echt heel eng.
Ik hoop echt dat ze weer terecht komen.
Ik zal proberen een foto van ze neer te zetten:
[image]
Het zijn twee ruintjes van ong.1.40/1.45cm.
Heeft iemand ze mischien gezien ergens????


Dit was gister bij Hart van Nederland.
Het ene paard moet speciaal voer hebben.
Ze zijn van een zoon die aan het sterfbed van zijn vader heeft beloofd heel goed voor ze te zorgen en nu zijn ze gestolen. Prikkeldraad doorgeknipt
Beloning € 1500,00

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 10:52

was hij ook gechipt?

manzano

Berichten: 23915
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-04 11:23

nee volgens mij niet

trisca

Berichten: 5744
Geregistreerd: 29-09-04
Woonplaats: Nieuw Roden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-04 11:36

je kan er wel naar informeren, dat kunnen ze het in de faten houden als mensen het paard willen chippen komen ze namelijk de oude chip tegen. Het is wel verplicht voor paarden die het erf af gaan.
Dus voor mensen die het nog niet hebben gedaan, het maakt je paard makkelijker vindbaar.
Ik hoop dat ze hem snel vind, ik moet er niet aan denken... Huilen

coxtiggy
Berichten: 3
Geregistreerd: 02-10-04
Woonplaats: Duitsland/Emden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-04 21:19


Faniek

Berichten: 16218
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: De Blesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-04 21:01

Toch maar eens opletten op de Zuidladermarkt was vorig jaar een shet van kenissen gestolen en daar terug gevonden.

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-04 18:40

Idd, opletten bij paardenmarkten!!! ook al zijn ze aan de andere kant van het land, toch proberen er te gaan kijken!!!

jeem
Berichten: 9
Geregistreerd: 09-11-04
Woonplaats: Hillegom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-04 20:56

jeej wat vreeslijk hoe kunnen mensen dat nouw doen??
maar ik weet niks over de paarden sorry ik wou echt dat ik kon helpen..

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-04 21:45


aberdeen
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 03:22

Help mijn paarden zijn gestolen in belgie in het plaatje monmignie in de buurt van chimey ( frans talig gedeelte van belgie) het gaat in totaal om achtien paarden voor namelijk arabieren ik zal en korte beschrijving geven van de paarden omdat ik niet van alle paarden meer een foto heb want die stonden op mijn andere computer.

een 13 jarige arabische vos merrie stokmaat ongeveer 150cm geen aftekening super lief karakter is gechipt

Een 13 jarige arabische donker bruine klein wit kolletje en acher half wit beentje en een behoorlijk litteken op haar achter been, stokmaat ongeveer 145cm is gechipt

Een 12 jarige arabische bruine merrie met zwarte manen middelmatige bles vier zwarte beentjes en acher op haar been een litteken van een prikkekdraad wond stokmaat 155 cm is gechipt

Een 8 jarige arabische zwarte merrie is geheel zwart valt heel erg op omdat ze gehandicapt is (attactisch) stokmaat 140cm

Een 5 jarige arabische donker bruine merrie zer klein wit kolletje is zeer schuw naar mensen stokmaat ongeveer 145cm. is gechipt

Een 4 jarige arabische vos merrie met vrij lichte vos manen heeft een zeer smalle onregelmatige bles . stokmaat ongeveer 140cm is gechipt

Een 3 jarige arabische bruine merrie met zwarte manen klein wit kolletje vier zwarte beentjes stokmaat ongeveer 140cm is gechipt

Een 3 jarige arabische donker bruine hengst met een zeer klein wit kolletje stokmaat ongeveer 140cm is gechipt

Een 3 jarige arabische vos hengst zeer gespierde mooie lichte vos met een klein wit kolletje stokmaat ongeveer 140 cm is gechipt

Een 2 jarige arabische bruine hengst met zwarte manen en een bles vier zwarte beentjes stokmaat ongeveer 140cm is gechipt

Een 2 jarige arabische vos/schimmel hengst ook een redelijk gespierde hengst geheel vos stokmaat ongeveer 140cm is gechipt

Een 2 jarige arabische zwarte/schimmel merrie had nog veel donkere manen stokmaat ongeveer 140cm is gechipt

Een 10 jarige A-welsh stekelharige vos ruin met een smalle bles en vos manen stokmaat ongeveer 120cm is gechipt

Een 5 jarige shetlander vos hengst geheel vos dikke bos manen stokmaat ongeveer 95cm

Een 5 jarige shetlander vos / bonte hengst veel vos kleur witte vlek op de schouder en onder zijn buik stokmaat ongeveer 90cm

Een 5 jarige shetlander donker bruine hengst zeer donker bruin stokmaat ongeveer 95cm

Een 6 Maanden oud arabisch donker bruin hengst veulen leek veel op zijn moeder de donker bruine merrie met wit kolletje

Een 3 jarige shetlander bonte vos merrie opvallen door een half maan oog en een half maan oog. stokmaat ongeveer 90cm


Mocht iemand iets weten of denken te weten ik hoor het heel graag ik mis hun heel erg. alvast bedankt.

daantjuhhh

Berichten: 26865
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 03:28

ik zal mijn ogen open houden...
en sterkte..

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 03:35

Ik heb een flink aantal off topic reacties gesplitst. De eigenaren vinden het zelf ook vervelend. Graag alleen berichten waar de eigenaars iets aan hebben.

Quarterh0rse

Berichten: 8491
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:02

wow 18 paarden zijn echt veel, hoe kunnen mensen die in godsnaam allemaal mee krijgen (heb je toch een aardig grote veewagen voor nodig) en zoveel paarden valt toch best op ergens

Tinuss

Berichten: 1962
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-04 13:13

Kan je niet beter een nieuw topic openen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 16:37

Zo 18 paarden! Was je bij een evenement ofzo?

Ik vind het echt heel erg voor jou en je paarden. Mijn ouders en ik hebben een huisje in de Belgische Ardennen, daar komen we 1 keer in de 2 weken een weekend. Ik werk daar op een manege en ik ken een heleboel paardenbezitters, handelaren enz enz. Als je wat fotos kan doorsturen van je paarden zal ik ze uitprinten en op de manege ophangen, aan mensen laten zien en zelf ook rondkijken als je wil kan je ze doorsturen naar:
Horselover2602@hotmail.com
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 04-12-04 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 17:12

Ben je ook goed in de buurt gaan zoeken?

Mijn 4 verzorgpaarden waren ook een keer onstnapt nadat een groep van die kl*tescouts door de wei zijn gegaan en de hekken niet achter hun dikke konten dicht hebben gedaan. In wallonie gebeurt dit heel erg veel.

Heb je bij boeren gekeken? Die nemen vaak verdwaalde paarden mee. Of stonden jou paarden in het land van een boer dat hij ze verplaatst heeft? Hun gras is hun alles dus zijn ze woest wanneer er mensen/paarden door zijn gras heen lopen. En nemen zonder pardon je paard mee.

Het is mogelijk dat ze het hek hebben opengedaan i.v.m. Skiseizoen, alle routes worden dan aangegeven gemaakt omdat er nog geen sneeuw ligt. Als de routes zijn gemaakt worden de hekken (vaak) niet meer dichtgedaan.

aberdeen
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-04 19:44

ja ik weet het . het zijn er veel maar ik woon in nederland en ze stonden in belgie lekker op het land maar de boer had waarschijnlijk geld nodig en heeft ze vekocht . ik ben ook met een advocaat enzo bezig maar dat duurt erg lang allemaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-04 13:33

Oh mijn god wat erg!!! Nou ik zal er zeker werk van maken met alle paardenbezitters die ik ken. Ik ken ook een man die helemaal gek is van Arabiertjes en er wel eens een of twee bij koopt ik zal ook naar hem toe gaan, en de foto's laten zien!

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-04 14:41

Hebt je ook al je beklaag gedaan bij de belgische en Nederlandse Arabier Stamboeken ?
Iemand die een arabier koopt die gechipt is zou misschien daar gaan informeren achter afstamming ?

aberdeen
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 02:09

ja dat heb ik gedaan en ik heb ook aangifte gedaan bij de politie

aberdeen
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-12-04
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 15:42

Ik ben nu bij een andere advocaat ik ben zeer blij met jullie mailtjes.
Bedankt voor jullie steun