Veehouder derde keer veroordeeld voor dierenleed

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Veehouder derde keer veroordeeld voor dierenleed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 15:14


Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 21:22

Om hem opnieuw met de neus op de feiten te drukken, liet politierechter Van Hoorn de Dremptenaar naar voren komen om foto's te bekijken. Hierop was duidelijk te zien dat een van zijn paarden een open wond aan het kootbeen had. De dierenarts had het beest gehecht, maar de hechting was opengegaan, omdat het paard te lang op verdere behandeling had moeten wachten.

"Dat kwam door de mkz-crisis. Ik mocht het dier niet vervoeren", verweerde de veehouder zich.

De politierechter geloofde hem niet, omdat de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming half augustus van het afgelopen jaar het bedrijf controleerde. Drie maanden daarvoor was het vervoersverbod al opgeheven.

De inspectiedienst trof onder meer ook twee veel te vet gemeste stieren en een kalf aan in de stallen. De poten van de dieren konden hun eigen gewicht bijna niet dragen.

Volgens de Dremptenaar klopte die informatie niet. De beesten waren gezond. Dat hij ze een dag later had laten slachten, had niets met de situatie te maken, aldus de Dremptenaar. Dieren moeten volgens hem nu eenmaal worden geslacht voor de consumptie.

Voorts trof de inspectiedienst een dikke laag mest in de paardenstal aan. "Het was geen dikke, maar een dunne laag. De rest was zaagsel. De automatische drinkbak was defect, waardoor het water de stal in bleef lopen. Daarom had de stal die aanblik. Ik maak de stal één keer per twee dagen schoon."

De veehouder moet dus twee weken de cel in als hij binnen twee jaar opnieuw over de schreef gaat, maar dat niet alleen. Het was namelijk de derde keer dat de Dremptenaar voor dierenmishandeling werd veroordeeld.

Met nauwelijks verholen boosheid stelden officier van justitie L.Wemes en politierechter A.van Hoorn dat de Dremptenaar er rekening mee moet houden dat de volgende keer zijn gehele veestapel verbeurd verklaard zal worden. "Ik baal ervan dat ik met dit soort feiten word geconfronteerd", stelde Wemes.

"Als veehouder geef je om dieren en niet alleen omdat het een economisch product is. Boetes doen u blijkbaar helemaal niets. Of u weet niet beter, maar dan heeft u het verkeerde vak of het interesseert u helemaal niet."

Van Hoorn voegde eraan toe: "Dit is een buitengewoon ernstig vergrijp en persoonlijk vind ik de eis van twee weken voorwaardelijke gevangenisstraf te mild, maar ik zal de officier van justitie toch volgen."

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 08:14

best wel ergeigenlijk ze moeten zo'n man direct de veestapel afpakken als ze er al voor de 3de keer zijn geweest en er is geen verbetering !!! En twee weken cel wie komt daarnou van onder de indruk!!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 08:54

en daar krijgt ie maar 2 weken voor??? sjies

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 09:17

ach, moet allemaal kunnen he.

De hond is de betere mens

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 12:09

ben het met je eens Sakkia, zo iemand verdient geen beesten als hij er zo mee omgaat.

01-01-2009
      ♥ Dani 03-08-2011 ♥


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 09:37

Echt walgelijk!!! Van mij mag hij een jaar cel krijgen!!!
Hoe kan je dieren zoiets aandoen???

NANZA
Berichten: 738
Geregistreerd: 05-03-02
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 18:26

ze moeten met hem hetzelfde doen als wat hij met die dieren heeft gedaan! en meteen die dieren weg halen daar en ergens anders onder brengen want ik vind het echt zwaar slecht dat hij die dieren nog gewoon mag houden en echt schandalig en dat de rechter hem dan maar 2 weken geeft wat Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed !!!!!!

In my head I`m so ugly, but that`s oke because so are you!

3 jarige ruin Future x Farmer ..... Super paardje!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 00:03

Belachelijk deze man moet echt veel zwaarder gestraft worden laat mij maar Extreme duivel En hgij mag nooit meer met dieren in contacht komen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-02 08:02

Als de dierenbescherming in de grondwet opgenomen wordt, zal dat dan betekenen dat die straffen ook zwaarder worden?

De hond is de betere mens

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 23:30

Desiree schreef:
Als de dierenbescherming in de grondwet opgenomen wordt, zal dat dan betekenen dat die straffen ook zwaarder worden?


Zal toch wel, je overtreed dan de grong wet!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anna79, Fenn, Googlebot, Jacquelinee_, Jane808, kim_1990, Lena82, NinaCharlie, Nynkex01, Seventeen, smiley, Steppe, sterregoud, VogeltjeM en 34 bezoekers