Losrijden met bandages en schoonheidsprijs op concours.. :/

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Losrijden met bandages en schoonheidsprijs op concours.. :/

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 16:34

Ik was gisteren in Zelhem en daar moest ik voorlezen voor een vriendin die Z2 rijd. Nou, wat ik daar allemaal op het losrijd-terrein zag...
Echt bijna iedereen had witte bandages (behalve mijn vriendin Extreme duivel )
Nou moet toch iemand mij vertellen wat het nút daarvan is.

Beschermers om, okee, die haal je er even af en doe je van te voren even om. Maar bandages..? Eerst helemaal omdoen, en eer dat je ze af hebt?? Het leek wel alsof mensen op het losrijd terrein al 'de mooiste' moesten zijn. Als het nog in je proef was, voor punten, okee, maar waarom in hemelsnaam op het losrijdterrein. Who cares dat jij witte bandages om hebt? Okee, dat het wel chique staat geef ik toe, maar al die moeite daarvoor? Als je het nou nog met gewoon rijden doet okee, of voor een foto... maar hier snapte ik helemaal niks van Verward Goed, van mij mag iedereen hoor, al komen ze met sleezy's losrijden, ieder zijn ding (hehe remember dat topic? Extreme duivel ) maar mijn logica gaat het te boven Haha!

Maar dat zal wel komen omdat ik niet zo van 'schoonheidswedstrijden' houd... gek genoeg ben ik niet over de zeik als ik 'mijn oorbelletjes vergeten heb' (meisje van onze stal... Lips are sealed ben al lang blij dat ik mn zadel en hoofdstel bij me heb hehe) en doe ik geen kilo's makeup op of mijn bril af zodat ik er mooier uit zie op wedstrijd. Waldo's oren scheer ik niet in de zomer en dan haal ik zn tastharen er maar gedeeltelijk af, omdat ie in de wei loopt en het functionele belangrijker voor mij is dan een opgedirkt wedstrijdpaard.

Wat een circus af en toe, dat dressuurrijden. Schijnheilig Nee, witte bandages, daar zal je mij niet mee zien!

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!


ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 16:48

ja dat vraag ik me ook altijd af
een vriendin van me heeft dat ook
zit sinds kort in het m ( nu al weer M2) en toen die m ging starten kreeg die het ook in een keer in haar kop om met witte bandages los te gaan rijden Verward
stond proffesioneler Verward
maar wel een keer de bandages vergeten er af te doen en toen kreeg ze maar -2 heeft ze nog geluk mee gehad en wie kreeg de schul ik en haar zusje en haar vader want wij hadden niet goed opgelet Verward


al die poespas er omheen het bezorgt je als groom zijnde alleen maar meer werk Knipoog

Love the life that you live, live the life that you love

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 16:52

Ik ben juist blij met de dressuur qua groomen... je hoeft alleen het zadel en hoofdstel schoon te maken, en na afloop is het nog schoon
(even in vergelijking; ik groom voor de jachtruiters en dat betekent zadel, hoofdstel, voortuig, beschermer, beugelriem en martingaal schoon of vrijdag, zaterdagavond komt het onder de modder terug Scheve mond )
Maar ach je kan er zelf vanalles omheen verzinnen natuurlijk.

Kijk, ik wil ook best dat Wal en ik een mooi plaatje zijn. Maar om dat zo ver door te voeren, no thanks, kost alleen extra werk Dromen *LOL*

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 17:17

oww moet je het zadel en hoofdstel schoonmaken voor een wedstrijd Verward Schijnheilig

dat deed ik dus niet altijd.. maar goed ik ga dus ook echt niet HAAR zadel en hoofdstel schoonamken mag ze zelf doen. ik lees al voor en loop de hele dag achter haar aan vind ik al genoeg Knipoog

Love the life that you live, live the life that you love

katjatencate

Berichten: 236
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 18:59

bandages zijn trouwens ook helemaal niet goed. Als je het een keer voor een prijsuitreiking doet oke, maar je moet echt niet altijd losrijden met bandages en al helemaal niet altijd trainen met bandages. Het knelt alleen maar de heleboel af!!!!! vroeger reden wij ook weleens met bandages, maar we hebben nou van verschillende experts ( dierenarts, fysiotherapeut, ZZ zwaar amazone) gehoord dat het helemaal niet goed is!

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 19:08

Hehe, eindelijk iemand die er ook zo over denkt. Ik dacht dat ik de enige was die zich er mateloos aan ergerde Haha! .

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 19:18

ik doe meestal ook bandages om!
ik vindt bandages meer verstefigend dan beschermers!
maard at is mijn mening!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 21:19

Ik vind het ook altijd een beetje overdreven...en soms rijden ze maar een kwartier los Verward Bandages om en af doen is zowat meer werk *LOL*
Het staat wel netjes en op een kampioenschap kan ik me er nog wat bij voorstellen, maar heel vaak moet je mensen nog helpen herinneren om ze af te doen voor de proef Haha!
Mijn instructrice doet het trouwens nooit...vind ze maar onzin. Doe ik thuis ook niet roept ze altijd, hij let maar op zijn eigen benen Party!!

amberiwan
Berichten: 223
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 21:50

ik doe ook wel een bandages om bij mijn pony (m2)
en bij parade doe ik ook springschoenen om maar dat is omdat hij heel snel ze ijzer er af trapt
bij me paard doe ik het soms al ik het leuk vind

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:16

Ow ja, nog ff voor de duidelijkheid, ik vind het dus belachelijk als het als sierwerk wordt gebruikt. Want soms zijn ze gewoon beter dan beenbeschermers.

amberiwan
Berichten: 223
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 22:26

ja dat is ook zo

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 23:08

IK rijdt altijd met witte bandages om los. Je traint normaal gesproken toch ook met beenbescherming???nou op een concours mag alles best een beetje extra zijn
IK heb ze echt altijd om hoor en vlak voor ik de proef in ga gaan ze er pas vanaf.

En dat gezeur altijd dat bandages slecht zouden zijn, ze zijn nog steeds te koop hoor.
Het is toch een mooi plaatje of niet? Nou klaar , laat iedereen toch die t wel wil doen. Ik doe er nog geen 5 minuten over om te bandageren dus een grote moeite is t al helemaal niet!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 23:15

Dat bandages slecht zijn heb je mij iig nooit horen zeggen. Daar wordt ik ook een beetje moe van.. van mij mag je het helemaal zelf weten hoor, snap alleen niet waar het voor nodig is Haha! Om de mensen aan de kant te imponeren? Extreme duivel
Tsja, zo heeft iedereen zijn lolletje. Mij zal je er niet mee zien. Vreselijk zeg, je moet die dingen ook nog eens wassen... na een veeg zijn witte al helemaal meteen vies... wélp... ik heb al moeite mn sjabrak en broek schoon te houden.. }>

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

MMBabe

Berichten: 132
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 23:20

Helemaal mee eens Obsession!!!
Het geeft toch altijd net dat beetje extra vind ik!
En heel vaak val je toch op als je aan het losrijden bent. De jury zal vaker kijken naar een paard dat er superverzorgd uitziet en waarvan het beeld al netjes is. En ik vind ook dat als je A zegt, je ook B moet zeggen. In de training beenbescherming? Dan op concours zeker ook!
En als je zoals ik bijvoorbeeld een paard zonder aftekeningen hebt, is het voor iemand die ernaar staat te kijken altijd prettiger om witte bandages/beschermers om te hebben. Dan kun je tenminste goed zien hoe z'n beenzetting is.

Power is not posession...
Power is love!
I'm in Luv!! Haha!

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 23:20

het banketstaaf is dat ik mn bandages woensdagavond kwijtgeraakt ben op concours en mn onderlappen van eskadron Frusty Frusty Frusty Daar baal ik echt van!
Wassen doe ik altijd zelf dus ik vind t echt geen probleem ik moet mn dekje en mn broek ook wassen dus alles gaat in een keer mee.
En tja imponeren, ik weet niet, ik zie mensen wel vaak wijzen en kijken naar obsess , je komt toch wel mooi aanrijden zeg maar,het is wel leuk om mooi voor de dag te komen toch?

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 23:24

tuurlijk. Maar ehm, op Zelhem kon de jury vanaf de auto het losrijd terrein echt niet zien hoor (of hadden ze stiekum verrekijkertjes bij zich?) Knipoog

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 23:37

Waar mensen zich niet al druk om maken Haha!
Iedereen zijn eigen pleziertje toch?

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 02:40

Ja dressuur is wel een beetje een kaksport. Maar aan de andere kant, ik zit ook uren te medderen om perfecte knotjes te maken. Al dat werk voor die 5 minuutjes in de ring Scheve mond Als je er gewoon een paar simpele vlechten indraait krijg je je punten ook wel! Maar ja, het moet altijd perfect zitten he.. Knipoog

Het staat natuurlijk wel ontzettend chique, die witte bandages! Ik rijd trouwens zonder beenbescherming warm, kan ik die zooi ook niet vergeten af te doen, alleen met prijsuitrijkingen te paard doe ik ze om. Ik stoor me niet zo aan dat "kakkerige". Ik bedoel, er is niets mis mee om er verzorgd uit te zien. Waar ik me wel aan irriteer zijn de snobben die vinden dat ze beter zijn dan de rest. Alleen je moet wel opletten voordat je iemand uitmaakt voor een snob, alleen omdat paard en ruiter er gewoon extra netjes verzorgd uitzien.

Ik denk dat het in NL nog wel meevalt maar je wilt niet weten hoe het hier soms op de concours gronden aan toe gaat Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 08:35

Ik rij thuis altijd met witte bandages en een wit dekje Haha!
Als ik thuis een wedstrijd heb dan bandageer ik mijn paard niet. Ik rijd maar 20 minuutjes los en vraag toch niet vo veel van hem tijdens het losrijden dus dan volstaan beenbeschermers prima. Als ik een wedtrijd buiten de deur heb bandageer ik wel. Zo is hij op de trailer extra beschermd tijdens het transport. Het heeft dus neits met show te maken maar is puur praktisch.


Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 10:15

Ik rijd thuis altijd met been beschermers dus waarom op wedstrijd niet?
Ik heb groene en zwarte beschermers die er niet tiptop netjes uitzien omdat ik er altijd overal doorheen rijd.
Tja waarom vlecht je je paard is ook niet verplicht maar die moeite neem je toch ook?Of was/vlecht je ook niet?
Ik wil dus ook met been bescherming losrijden omdat ik tijdens het half uur dat ik losrijd ook gewoon wat dingen uit de training mee neem die in de proef nog niet gevraagd worden.
Idd zoals jessica zegt die dingen zitten er ook binnen 5 min om en bandageren is alleen slecht en ze knellen alleen af wanneer je verkeerd bandageerd.
Thuis rijd ik altijd met beschermers omdat het me teveel wasgoed is (nouja m'n moeder dan) en omdat men zegt dat door veelvuldig gebruik de pezen zwakker worden.
Ik heb nog geen feiten gezien dat dit echt zo is maar ook geen feiten dat het niet zo is maar peesbeschermers zijn voor mij voldoende.

Vanaf de M krijg je geen punten meer voor de verzorging tcoh blijf ik 'm wassen en vlechten idd om mooi voor de dag te komen.
Als jij straks M bent stop je daar dan ook mee?
En maak jij je zadel schoon dat doe ik nml wel en ook dat ziet de jury niet want ik zit er bovenop.
Ik vlecht de staart en scheer zijn oren niet uit omdat hij idd in het weiland moet maar ik vlecht de staart dan wel weer.Vorig jaar in de M1 was er 1 iemand die dus niet zijn witte benen had gewassen en het paard niet had gevlochten want in de M krijg je nou eenmaal geen cijfer voor de verzorging meer nou ik vond dat dus niet mooi.
Ze moeten het zelf weten ik heb er geen last van zolang niemand er moeilijk over doe dat ik wel alles wil glimmen,gevlochten heb en met witte bandage's los wil rijden Knipoog

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:25

Ik heb thuis ook altijd witte bandages om, rijd er mee door de blub en alle andere zooi, doe er eigenlijk alles mee, spierwit zijn ze niet meer, zijn een beetje grauw, ze gaan regelmatig in de was, en veel werk vind ik et ook niet. Ik ben nog nooit gestart maar ik denk als ik ga starten dat ik dan ook losrijdt met witte bandages. GEwoon voor et mooie totaalbeeld. Et geeft net een beetje extra, en zoveel werk is et ook niet vind ik. En als iemand dat mooi vind moet je em toch gewoon laten?

Een paard niet vlechten, wassen ed dat vind ik nou geen gezicht, dat snap ik ook niet. Want een jury hoeft zich niet te storen aan een vies paard wat niet gevlochten is ed. bij de springsport maakt et niet uit maar bij de dressuur ligt et toch net iets anders.

Noukie
Berichten: 10939
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:45

nou, dal zal ik wel een mega dressuurmuts zijn ofzo, want ik doe het altijd als ik dressuur rijd! Haha!
Ok, het is misschien onnodige moeite, aan de andere kant, thuis doe ik vaak ook achter bandages om en soms voor het nette rondom. Ik doe het trouwens alleen als ik weet dat mn paard zich ook wel enigszins behoorlijk gedraagt met die dinger eraf halen omdat het wel een extra belasting is voor degene die helpt en ik wil niet dat die dan steeds moet opletten dat hij/zij geen knal krijgt ofzo omdat mn paard helemaal gek wordt. (natuurlijk kan zoiets altijd gebeuren, maar jullie snappen denk k wel wat ik bedoel)
Verder vind ik het altijd mn eigen verantwoordelijkheid dat ik oplet dat de bandages of beschermers er op tijd afgaan, ik moet daar op letten en niet iemand anders.
Laatst bijgewerkt door Noukie op 20-05-02 15:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:48

Reddy007 schreef:
zorg gewoon dat ie in de proef spettert, dat hoeft met inrijden niet te gebeuren hoor!


Go Reddy!
Party!! Hier ben ik het dus voor 100 % mee eens, de jury geeft de punten, niet de toeschouwers. En zolang je in de proef toch geen bandage's mag gebruiken, heeft het volgens mij weinig zin om ze met het losrijden te gebruiken, witte bedoel ik dan. gewoon een peesbeschermertje wil ook wel. Party!!

Ik ben overigens niet tegen het gebruik van bandage's, ik vind het alleen wat overdreven om witte te gebruiken, al helemaal tijdens de training.

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-02 14:49

ik doe t zelf niet (zie je t voor je bij een fjord? Haha! ). Maar bandages zijn het ergste nog niet. Wij hebben op mn werk een keer een paard gehad met een onwijze kakker als eigenaresse. Komt ze een keer van dr paard af, kwam ze erachter dat ze de verkeerde kleur in dr haar had!!! Gaaaap Zó erg, ze had een zwarte rijbroek ofzo aan en een donkerblauw netje in dr haar. Tja en daar kan je natuurlijk niet mee rijden he!! men wat ben ik benieuwd wat zij allemaal wel niet moet doen voordat ze op wedstrijd kan zeg

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JenniferU en 33 bezoekers