Héél vreemd

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Héél vreemd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-02 22:02

Waarom wordt dit doodgezwegen?

er was een software probleem met de Air Traffic Control in Europa.. Mijn baas en een collega zitten vast in Londen, een ander collega in Parijs en mijn broer in Barcelona.. Geen van allen weten of ze vanavond nog thuis komen.. Complete chaos in het vliegverkeer en alleen www.thetimes.co.uk meldt iets..

Griezelig gewoon, zeker na het verhaal van Dick Cheney dat er ons iets ergers dan 11 September staat te wachten op korte termijn..

Gelukkig mag ik maandag het vliegtuig weer in Knipoog

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 22:04

Scheve mond
idd errug vreemd, ...
een ebetje een raar gevoel geeft dat...

hopelijk is het niks!
Scheve mond

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 22:12

Het werd om 9 uur op de radio gemeld...is wel een slechte reclame voor die tent... Schijnheilig

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 22:22

Citaat:
LONDEN (DPA/ANP) - Een computerstoring bij het centrale luchtverkeersleidingsysteem van het Verenigd Koninkrijk heeft vrijdag grote chaos veroorzaakt in het Britse vliegverkeer.

British Airways meldde dat al zijn vluchten naar of vanuit Londen zijn geannuleerd of vertraagd. Wachttijden liepen op tot ruim boven de zes uur. De storing trof vooral de luchthavens van de Britse hoofdstad, Heathrow, Gatwick, Stanstead en Luton. Maar ook op de vliegvelden van Liverpool en Cardiff ontstonden chaotische toestanden.

Door de storing kon het controlecentrum in Swanwick slechts op halve kracht werken. Het mankement werd begin van de middag verholpen maar de vertragingen en het schrappen van vluchten bleven voortduren.

Het was vrijdag de derde keer binnen twee maanden dat problemen bij het centrum voor de luchtverkeerscontrole vertragingen veroorzaakten.

Schiphol had ook last van de problemen in Groot-Brittannië. Tientallen vluchten liepen enkele uren vertraging op of werden geannuleerd. Een aantal vluchten werd gecombineerd. De luchthaven probeert alle gestrande reizigers voor de nacht nog weg te werken, verzekert een woordvoerder.

Ook in Brussel begaf een belangrijk luchtvaartsysteem het. Volgens de Schiphol-zegsman moesten de slots (stijgingen en landingen) voor heel Noord-West Europa daardoor handmatig verdeeld worden. Dat zorgde eveneens voor onregelmatigheden.

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 23:52

Eng, eng, eng!!! En ik heb al vliegangst!!!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:04

BRRRRRRRRRRRRR..... nog meer van die logische punten waarom ik liever niet vlieg!

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 17:19

Verward sorry, ik denk dat jullie je wat TE druk maken...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 18:29

Omdat er bij de verkeerscontrole problemen zijn komen de vliegtuigen nog niet spontaan uit de lucht vallen hoor...En vluchten die worden geannuleerd zorgen alleen voor vertragingen, maar kosten geen mensenlevens.
Het is dan de derde keer in korte tijd, maar hebben jullie er ooit eerder van gehoord? Nee toch? Nou dan, vliegen is nog steeds een van de veiligste manieren van transport.

Macario

Berichten: 5779
Geregistreerd: 18-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 19:45

eng vind ik dit niet.. hoogstens héél erg irritant!