Wel of geen hoofdstel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Wel of geen hoofdstel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 13:02

Ik had dus pas een hoofdstelletje gekocht voor sjors, maar als ik zonder hoofstel men, met halster, is hij veel braver en reageert hij veel beter op mijn hulpen Frusty Wat moet ik doen, hoofdstelletje houden of toch terug brengen en met een halster gaan mennen. Ikzelf vind met een halster mennen wel gevaarlijk maar hij reageert gewoon beter.


Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 13:08

Tja...misschien is hij nog niet gewend aan een hoofdstel dragen? En weet hij niet wat de hulpen betekenen? Met een halster weet hij dat denk ik wel.

Ik weet eigenlijk ook niet wat je nu moet doen, ik denk dat een hoofdstel uiteindelijk toch beter is


Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 13:11

Ja, ik denk ook dat een hoofdstel beter is en nee hij is nog niet echt aan het hoofdstel gewend, maar asl ik het hoofdstel omdoe begint hij heel er g te schudden met zijn hoofd. Ik ben nu bezig met mennen zonder hoofdstel en wandelen afen toe met hoofdstel en hij raakt er nog niet aan gewent. Een kwestie van gedult??

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 14:08

Ja dat is denk ik een kwestie van geduld.
Hij is nog geen bit gewend dus daar meot hij eerst aan wennen.
Als wij bij onze jongste shet een bit in doen gaat ze ook schudden, maar dat is gewoon gewenning........het lijkt me ook niet zo lekker zo een stalen ding in je mond Knipoog en vooral omdat je hem hebt beleert met halster (neem ik aan) dan is dat bit helemaal nieuw voor hem.

succes.

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 14:26

Ik heb hem gewoon eerst het tuig omgedaan en heel veel gewandelt, ik had toen nog geen hoofdstelletje dus moest wel met halster, Daarna voor de kar gezet, ik had nog steds geen hoofdstel, en toen hij een beetje voor de kar kon, ik liep er nog steeds naast, heb ik een hoofdstelletje kegocht en ben nu zo ver dat niemand hem hoeft vast te houden en ik gewoon kan zitten op de kar. Maar nu moet ik dus wee opnieuw beginnen met naastlopen enzo omdat hij het niet snapt. Maarja, gelukkig heb ik veel gedult.......

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-02 18:39

Ik heb hem nu een tijdje met hoofdstel om en hij reageert er heel goed op. het was dus gewoon even wennen voor hem, Schijnheilig maar dat was ok logisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 19:19

volgens mij ben je een hoofdstel verplicht als je de straat op gaat als er dan wet gebeurt met halster aan ben je niet verzekerd..

Gelukkig reageerd hij er nu wel goed op..

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-06-02 19:47

kja ik ben echt blij, want ik zat echt te twijfelen of ik dat toen wel of niet moest kopen, ik wist trouwens helemala niet dat je dan niet verzekert bent Verward als je geen hoofdstel om hebt. maar als jij het zegt... haha *LOL*

Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-02 20:17

Je bent idd alleen verzekerd als je met een kompleet tuig rijdt. Rijden aan een halster (zeker voor de kar) is levensgevaarlijk, omdat je niets te zeggen hebt. Leer het paardje dan eerst aan de hand aan het bit en oefen dan in de bak met iemand erbij en pas als dat goed gaat, ga je de weg op.
(zo doe ik het tenminste)

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 16:07

jah, het gaat nu ook goed en kan gewoon rustig de weg opgaan *LOL* Pling . hij reageert overal goed op en kan vanuit draf gelijk stil staan door heel iets aan de teugels te trekken en hooooo te zeggen, hij staat echt gelijk stil, echt zo lief Lovers

Cowgirl

Berichten: 23737
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:16

mijn tekst verwijderd was niet toepasselijk meer. sorry.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 04-06-02 16:45, in het totaal 1 keer bewerkt

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Annabelle

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Spijkenisse en Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:22

Ik denk ook dat je het beste met een hoofdstel kan gaan mennen! Als ie dan echt een keer aan de kletter gaat, kan je hem nog wel beter houden als met halster!

Misschien moet ie gewoon nog er aan wennen om met een hoofdstel gemend te worden!

Veel succes!

Haha!

sjefke
Berichten: 134
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:23

? Verward

Roosje bedoeld toch dat ze nu met hoofdstel rijdt, dat is toch goed?!

officieel stender van het beukenpoortje!

Annabelle

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Spijkenisse en Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-02 16:30

Ja, dat bedoel ik ook hoor!

Haha!

Roosje87

Berichten: 427
Geregistreerd: 06-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-06-02 20:24

Ja, ik rijd nu gewoon met hoofdstel en hij is er al aan gewent. Lovers *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers