't heerlijk avondje is gekomen........

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-01 21:11

Vanavond lekker naar Roskario geweest.
Toen ik aankwam liepen angritt en Mr Ed in de bak. DUs ik ff kijken. Nou, Ed zag er toch uit!!!!!!!! Zijn kop kapot, allebei zijn voorbenen kapot, helemaal onder het opgedroogde zweet, tand door zijn lip, liep stijf. Kwam annie eraan, en die vertelde dat Ed vanacht koliek had gehad, en zijn hoofd en benen aan de wanden van zijn box had open gestoten. Nou, hij zag er echt niet uit, maar gelukkig ging het al wel beter.

Naja, Annie en ik de kantine geplunderd op zoek naar het kleinste halstertje. Annie had geen idee waar ie was, ze wist alleen wel dat ie rood was (kan je nagaan hoelang er niks met chey is gedaan). Na veel zoeken eindelijk gevonden.
Uiteraard stond chey helemaal achteraan. IK er naar toe (hijg puf steun) en het halster kreeg ik zonder probleem om. Het mee lopen werd een ander verhaal. Voorbenen wijd, hoofd omlaag, en hangen maar!!!!!!!!!! HIhi, ik geloof dat ze een beetje voor ezel studeert ofzo. Na, met veel moeite kreeg ik haar uit de wei. Vastgezet aan de stalmuur, en lekker poetsen!! WHOW!!!!!!!!!!!!!!! WARNING, WARNING, LOS VLIEGENDE HAREN!!!!!
Kenonne, ze is gelijk 2x zo dun nu er een heel stuk vacht af is. Haar linkerhoefjes heb ik uit kunnen krabben, haar rechter liet ze niet toe. Ach, komt vanzelf.
Ik wandelen over het erf met haar. Nou zeg, in de wei ziet ze er veel liever uit Haha!. Steigeren, bokken, springen, vliegen, en vooral hinniken. En ze is nogal sterk ook. Heb nu ook een zere hand, maar vooruit.
Chey terug gezet in de wei, en ff met Nootje gekroeld (die blijkt trouwens 6!!!! te zijn, zou je niet zeggen). Daarna de paarden water gegeven (dat werkt dus met losse emmers, omdat deze slimme paardjes alles slopen en omgooien. Dus elk uur loopt er iemand met de emmer langs om te kijken of ze willen drinken. Pion vond het nodig om mij nat te spetteren, owh well (grrr, begin op bart te lijken).
Daarna paarden brokken gegeven, en ook dit werkt met emmers. Voor de box gaan staan, emmer in je handen, neus van paard erin, en wachten tot het op is. Niet bepaald handig, maar het werkt wel, en is ook nog gezellig.
Daarna bij Ed (178) zijn deken op gedaan. Dat was nog een hele klim aangezien ik Honey gewend ben.
Nog ff in de wei met Honey en Soraya lopen kroelen, en toen vond ik het wel weer best. Honey had lekker vrij vandaag, en ze zag er niet naar uit of ze dat erg vond.

Lekker ff nergens aan gedacht (behalve de paardjes dan). Dit avondje heeft me wel goed gedaan. Tot het moment dat ik weer op de scoot richting huis zat, maar vooruit.

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 21:42

leuk man zo te zien bevalt het je wel op je nieuwe stal Lachen
mag je die pony's verzorgen ofzo die in de wei staan?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-01 21:44

ach, het is maar wat je verzorgen noemt, ik mag gewoon elk paard of pony pakken die ik wil (m.u.v. MR ed, da's pensionpaard) om te poetsen ofzo

Thirza

Berichten: 9261
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 21:52

dat is wel leuk vind ik
bij freggel is er ook al zo'n bos haar af gekomen dat wil je niet weten echt erg

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 22:18

klinkt als n leuke dag!!!

is Nootje Lovers 6???
woooooow dat zou je niet zeggen!!!!!!

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 09:33

Had IDD niet verwacht dat Nootje al zes is... Hij ziet er nog zo jong ...euh, zelfs babyachtig... uit.
Fijn dat je het zo naar je zin hebt op Roskario!

nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 10:45

wat voor paardje is chey dan? verwaarloosd ofsow? en waat voor ras enzo?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-01 13:02

chey is een 2 jarige shetland merrie. Niet verwaarloosd hoor, verhaart alleen als de ziekte!!!!!!!!!
Omdat ze nog jong is ze nog weinig gewend, vandaar

nikki_oud
Berichten: 129
Geregistreerd: 28-04-01
Woonplaats: utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 14:28

oooooooow!! leuk!!!