Wil iemand een rood, leren tasje van me??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Wil iemand een rood, leren tasje van me??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-02 22:59

Gratis af te halen, ik heb er meerdere want uit die dikke buik moeten er toch wel vijf te halen zijn }>

Als jullie die dan komen halen, dan verdiep ik me verder in het dammen, punniken en kantklossen.

Jullie snappen het vast al, les from hell!
Ik had van de week al een paar keer ruzie met Isolda gehad, maar kon haar daarna altijd weer aan de praat krijgen. Nu dus niet Boos!

Wat een drama, het begon onderweg al. Na het opzadelen was het zover, iedere grasspriet, iedere fietser en wandelaar was eng en gooide ze de rem erop. Een klein geluidje van achteren betekende een metershoge sprong in de lucht. Nou ben ik dat wel een klein beetje gewend, die buien heeft ze zo af en toe, na een weekje gaat dat weer over.
Maar ze heeft nu nog een nieuw trucje er bij bedacht. Vorige week deed ze het 1 keer en gisteren twee keer. Vanavond dus weer.
Na staken, bokken, ervan door vliegen, dreigen om achteruit de sloot in te lopen etc. heeft ze het steigeren bedacht.

Vorige week deed ze het voor het eerst, maar ik dacht dat het gewoon toeval was. Niet dus Boos!
Die keer kwam ze gevaarlijk ver overeind en kantelde een beetje opzij, omdat ik het totaal niet verwacht had. Was niet voorbereid.

Gisteren deed ze omdat ze niet stil wilde staan en vervolgens omdat er paarden naast haar in de wei liepen (liepen, gewoon in stap Frusty ) ze wil gaan rennen, ik houd haar tegen, zij gooit de rem erop en komt asociaal omhoog! Verward

Vanavond dus weer, ik wilde de weg oversteken, zij zag iets engs. Nou ja, eng we lopen er al weken bij langs in regen en in storm, maar nu is het eng. We stonden midden op de weg en zij maar kloten. En ja hoor, daar kwam ze al. Eerst een klein beetje om te kijken of ik bang werd. Vervolgens nog een stukje hoger en daarna vol omhoog.
Ik was woest, wat flikt ze me nou?? Toen ze op de grond terug kwam heb ik bijna mijn zweepje op haar in tween gebroken en toen liep ze door.

Maar goed, toen was het al te laat. Ik had haar geslagen...... Dan is het hek van de dam. Ze zeggen weleens dat volbloeden ed. sensibel zijn, maar owee als ik haar *knoerthard* sla... Dan is het mis.

Het laatste stukje naar de manege over het zandpad was halsbrekend gevaarlijk, al dansend, dwars over het pad in haar volle lengte met hier en daar een bokje. Vooral met het hoofd flink hoog, want daar kan je het baasje ook boos mee maken.

Vervolgens mijn les.... Die kon ik dus wel vergeten. Het eerste stukje stap ging nog redelijk, maar toen ik aan ging draven kwam ze in verzet. Wel door de hals buigen, maar net niet helemaal er door komen en vooral niet loslaten. Konstant met je neus tegen de teugel in drukken.
Stelling in stap lukte goed, ging eigelijk heel mooi. Vervolgens in draf: Protest.
En mijn instructrice maar hameren, want het ging van geen kant. Isolda begon, ik nam het over en na 20 minuten had ik er eigelijk al mee op moeten houden.
Ik kon wel janken, woensdag had ik geoefend en het ging zoooo mooi! Zo fijn, zo heerlijk. En nu? Verdrietig

Tot overmaat van ramp was dit ook nog eens mijn laatste les. De serie is gestopt, het feest is over. Ik moet wachten tot september, dan beginnen de lessen weer. Ik denk dat er binnenkort wel weer wanhopige berichtjes zullen verschijnen op rijtechnisch...

Ach, een lang verhaal, ik zal jullie niet langer vervelen. Ik wentel me zelf nog eens om in zelfmedelijden......

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 23:05

Bij het lezen van de titel dacht ik al: "oei dat is mis!" }>
Je kan ze echt wel wat doen soms he, je zou toch denken dat Isolda zo langzamerhand het buitenrijden wel gewend was maar nee zij is er kennelijk ook eentje die altijd iets nieuws weet te verzinnen.
Aldira had laatst ook het stijgeren uitgevonden, daar keek ik echt van op. Net wat je zegt. "Wat flikt ze me nou?"
't Is wat, een merrie, die hebben zo'n uitgesproken tuttebel-karakter soms dat je er geen raad mee weet Frusty Haha!
Jammer dat het je laatste les was, kunnen zowel Isolda als jij even afkoelen voor de volgende sessie in september Knipoog

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 23:48

Oh oh oh, hoe verzin je het toch weer zeg, die handtasjes. Misschien is Mike geinteresseerd??? Tong uitsteken
Maar echt balen dat het zo slecht ging, en dat soort kunstjes zijn absoluut verre van leuk!!!! Succes meissie!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 00:52

Merries.......

Leuk, die handtasjes! In mijn fantasie ben ik nog niet verder gekomen dan de worstfabriek of barbecue Vork . In het vervolg kan ik daar dus ook mooie handtasjes of echte paardlederen schoen bij in de aanbieding doen Lachen

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 08:23

ooooooooooooooh wat een vreselijke muts is je paard.. maar ze is wel slim zeg zoveel manieren uitdokteren om er onderuit te komen.
Lot is zo'n sukkel die probeerd wat , helpt niet dus dan maar niet...

Nouja zoals altijd gaat dit wel weer over als ik in juli kom is ze toch wel een beetje braaf he haha anders gaan we samen dansend entc over het strand hihi

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:15

Hmmm interessant zo'n handtasje Haha!
Iemand toevallig interesse in een mooie zwarte echt paardenharen pruik Knipoog

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-02 17:47

*LOL* Ruilen Orri? Jij zo'n mooi glad tasje van mij, ik een paardeharen pruik van jouw?
Dat kan ik fijn gebruiken, lekker warm tijdens het punniken!

Vandaag heb ik Isolda alleen maar even gedag gezegd en we hebben niets gedaan. Ik wilde eerst gaan longeren, maar ik heb maar besloten om nog een dagje te wachten. Even alles laten afkoelen Haha!
Gaan we morgen weer aan de slag, maar eens een flinke rit door het mulle zand geloof ik Extreme duivel Kijken of ze dan nog steeds praatjes heeft!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 19:32

Elke keer als ik je verhalen lees denk ik meteen aan Ilindra.
Zij heeft ook zo´n steigerperiode gehad.
Een vriendin van mij reed haar toen een tijdje omdat ze met haar eigen paard op een auto had gelegen en haar paard daardoor afgemaakt moest worden Verdrietig

Doordat ongeluk was ze zelf ook wat anstig geworden en toen Ilindra dat in de gaten had ging ze gewoon steigeren als ze geen zin had.
Ik ben haar toen zelf weer gaan rijden en als ik m´n been maar aanlegde om te drijven kwam ze recht omhoog.
Ze stond dan echt rechtovereind en te balanceren tussen vallen en blijven staan.
Als ik gewoon het bos in ging en niets bijzonders vroeg was er niets aan de hand.
Ik heb toen een tijd alleen maar dressuur gereden met Albert of m´n moeder erbij met een 4-spanzweep.
Als Ilindra dan omhoog kwam op m´n been kreeg ze direct een pak slaag.
Na een paar dagen was het over en heeft ze niet meer gesteigerd.

Het was wel een rottige periode en ik ben blij dat ze het nooit meer gedaan heeft.
Als ik toen ging rijden hadden we 112 al voorgeprogameerd in de telefoon.

Ondertussen blijft ze gewoon doorgaan met "verzinnen" van rotgeintjes meer deze is gelukkig over.
Ik leef met je mee, hopelijk heeft Udinde niet haar karakter geërfd, en heb je over 2,5 jaar een heerlijk rijpaard dat nooooit vervelend is Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 17:46

*LOL* Toch grappig dat ik niet de enige ben met zo'n levensgevaarlijke gek!
Vanmiddag heb ik haar aan de longeerlijn gehad en ohohohoh wat was ze lief tegen me. Ze liep voor geen meter, maar als ze bij me in de buurt kwam was zo verschrikkelijk knuffelig.
Wist ze misschien toch dat ik ECHT heel kwaad was Verward Waarschijnlijk puur toeval, laat ik me geen illusies maken Haha!

Lia, het is precies zo als jij het zegt, Isolda probeert me bang te maken, net als jouw paard bij dat meisje. Dat is haar in vroegere tijden al meer dan eens gelukt, tot ik op een gegeven moment zo verschrikkelijk dol werd dat ze maar weer braaf ging doen Schijnheilig
Ze blijft het proberen, terwijl ze eigelijk wel weet dat ik niet meer onder de indruk ben van haar. (soms wel overigens, als ze oncontroleerbaar doet, maar dan doe ik net alsof ik het niet eng vind Haha! )
Morgen ga ik er maar weer op, kijken of ik er een fatsoenlijke buitenrit uit kan persen.
Proberly not *LOL*