keuringprotocol

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

keuringprotocol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 20:06

hoi,

wie weet of je het keuringsprotocol ook krijgt als je pony wordt afgekeurd?
en kan je je pony ook op 1 ding laten keuren omdat dat de vorige keer niet goed is gekeurd, zodat hij wel word goedgekeurd?

Groetjes Laura


My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 20:31

nou lijkt me wel dat je die krijgt!
zo kan je aan de vorige eigenaar laten zien dat hij is afgekeurd
en dan weet je ook waarop hij is afgekeurd ( ik weet het dat weet je al)
maar toch
en ach als je hem wil laten herkeuren
moet hij toch helemaal en niet op dat ene dingetje
dus ik zou jou DA ff vragen die heeft hem gekeurd
dus die moet het papier hebben

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 20:40

ja, je kunt je pony laten herkeuren op 1 ding.
maar ik weet alleen niet of dat altijd kan..
toen mij tinker gekeurd werd werd hij afgekeurd op zijn longen. maar het regende echt kei hard en met longeren gaf hij een paar kuchjes en daarna ging hij briezen. de dierenarts zei dat hij eigenlijk wel gewoon goed was, maar dat ze hem niet goed kon/mocht keuren voor de verzekering, zij zou na 2 weken weer terug komen om hem te herkeuren.

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 20:43

Raar, als bij ons een paard op een dingetje af wordt gekeurd, krijgt hij bijv. medicijnen, en komt de dierenarts na de tijd dat het over moet zijn, terug om alleen dat ding opnieuw te keuren. Dán krijg je een oordeel/advies kopen/niet, en dus een protecol. En hij doet het gratis!
Laat je dus goed voorlichten, voordat je je extra kosten op de hals haalt. Succes! Lovers

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 20:44

oke ik dacht al dat ik het protocol zou krijgen.
ik wil hem namelijk in laten schrijven in het stamboek en daarvoor moet hij natuurlijk wel goed gekeurd zijn.
hoe duur kost dat op 1 ding laten keuren ongeveer? op zn gangen?

daan
Berichten: 661
Geregistreerd: 16-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 21:08

Volgens mij haal je een paar dingen door de war.
Om hem op te laten nemen in het stamboek hoef je (volgens mij) geen goedkeuringsrapport van de dierenarts te hebben. Ervanuitgaande dat je pony een stamboekpapier heeft ga je dan gewoon naar de keuring en breng je hem voor. Volgens mij kan je ook mensen van het stamboek bij je thuis laten komen als je meerdere dieren wilt laten opnemen, maar dat zal bij jou denk ik niet het geval zijn. Bij ons kon dat wel met een bergje KWPNérs dat opgenomen moest worden.

Buiten dat is het natuurlijk wel verstandig dat je je keuringsrapport van de dierenarts krijgt, je hebt het immers niet voor niets laten doen! Of je 1 ding later kan laten herkeuren weet ik eigenlijk niet zeker, ik nam aan dat je het over het kreupele been na het trailerongeluk hebt? (of ben ik weereens in de war??)Als je pony verder goedgekeurd is denk ik dat de dierenarts hem wel gewoon goedkeurd als je pony binnen afzienbare tijd niet meer kreupel is, maar dat weet ik dus niet zeker...

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 21:19

heeft de dierenarts trouwens niet gezegt hoe het zit met herkeuren en wanneer je het raport krijgt??

bij ons had je dierenarts trouwens gewoon dat plekje open gelaten en dat zou ze dan de volgende keer invullen, daarom kregen we het raport dus nog niet.

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 21:37

Ik heb mijn vorige Haflinger, die de eerste keer was afgekeurd op haar longen, de week daarna weer op haar longen laten keuren (helaas weer negatief overigens). Ik moest daar een consult en voorrijkosten voor betalen, niet het hele keuringsbedrag. Ik heb daar een protokol van gekregen, je moet inderdaad wat kunnen bewijzen tegen een oude eigenaar.

Waar wil je hem eigenlijk in laten schrijven? Hij is toch 3/4 Haflinger, wat is de rest? Het zal wel NRPS worden zeker?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 14:27

Miran schreef:
Ik heb mijn vorige Haflinger, die de eerste keer was afgekeurd op haar longen, de week daarna weer op haar longen laten keuren (helaas weer negatief overigens). Ik moest daar een consult en voorrijkosten voor betalen, niet het hele keuringsbedrag. Ik heb daar een protokol van gekregen, je moet inderdaad wat kunnen bewijzen tegen een oude eigenaar.

Waar wil je hem eigenlijk in laten schrijven? Hij is toch 3/4 Haflinger, wat is de rest? Het zal wel NRPS worden zeker?


en een kwart arabier, dus liefst bij het haflo-arabisch stamboek, wordt ie daar eventueel niet bij goedgekeurd dan het nrps.
maar misschien over een paar jaartjes ofzo.

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 14:33

Volgens mij haal jij een keuring op gezondheid en keuring voor het stamboek door elkaar!
Dat zijn 2 heel verschillende dingen. Een paard dat goedgekeurd is op z'n gezondheid is niet automatisch ook goed gekeurd voor het stamboek hoor, dat staat los van elkaar.

Nulla tenaci invia est via

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 14:35

Je weet toch dat hij helemaal goed was gekeurd, als hij niet kreupel zou lopen?
Als hij niet meer kreupel loopt, waarom zou je hem dan nog laten keuren, je weet dan toch dat de rest wel in orde is.

Of is het voor de verzekering?


Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 14:40

Margreet schreef:
Volgens mij haal jij een keuring op gezondheid en keuring voor het stamboek door elkaar!
Dat zijn 2 heel verschillende dingen. Een paard dat goedgekeurd is op z'n gezondheid is niet automatisch ook goed gekeurd voor het stamboek hoor, dat staat los van elkaar.


nogal logisch...dat snap ik ook wel!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 14:43

Daar heb ik zo m'n twijfels over of je dat wel helemaal helder hebt!

Nulla tenaci invia est via

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 14:45

dan zouden bijna alle paarden in het stamboek staan Lachen

maakt mij nix uit als je daar je twijfels over hebt Verward ....

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 14:47

Boogiegirl schreef:
ik wil hem namelijk in laten schrijven in het stamboek en daarvoor moet hij natuurlijk wel goed gekeurd zijn.


Wat wil je nou goedgekeurd hebben? Verward
Z'n gezondheid, voor het stamboek of allebei?
Zijn 2 hele verschillende keuringen hoor!

Nulla tenaci invia est via

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:52

Er zit een vreemd luchtje aan die keuring ?? Heeeeel raar dat je geen rapport hebt bij iedere keuring hoord een rapport. Ikhebhet gevoel alsofg je flink bent belazerd.

Waarom was je er niet bij bij de kreuring je laat toch je eigen paard niet keuren zonder dat je erbij bent. Wie weet wat ze allemaal hebben uitgehaalt waarom hij NU kreupel is.

Als hij idd afgekeurd wordt op iets wat te verhelpen is komen ze vaak later nog ff keuren en als hij dangoed is krijg je een goed rapport. Ik zou daar ook zeker voor gaan. NIETGOED PAARD TERUG.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 18:47

morgen krijg ik het rapport, hij blijft er namelijk nog een nacht.
ik kon niet bij de keuring zijn omdat de DA in Duitsland was en alleen was de assistente er.
en het is mn vaste dierenarts en ook een hele goede, veel gaan er heen.
verder zie ik ze er helemaal niet voor aan om zoiets te doen!

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 19:32

Hoe kan een dierenarts nu vanuit Duitsland je paard keuren Verward

Volgens mij bestaat er geen Haflo-Arabisch stamboek, ik heb er in ieder geval nog nooit van gehoord. Waar zit dat dan?

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 08:46

nee de dierenarts was nu in Duitsland voor iemand, misschien dat daar een paard koliek heeft gekregen ofzo.
snap je? Haha!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 11:36

Let me get this straight...waar gingen jullie nou naartoe toen dat ongeluk in de trailer was gebeurd?

Je hebt hem toen laten keuren en hij werd afgekeurd. Je hebt toen geen protocol gekregen (had wel gemoeten geloof ik). Maargoed, je was er dus niet bij, maakt in mijn ogen niet uit, ik was er ook niet bij bij mijn paard. Dit keer wil je er wel bij zijn, en dan krijg je wel een protocol? Daarbij wil je je paard als het goedgekeurd wordt inlaten schrijven bij het haflo-arabisch stamboek...wat?! Verward

Ik snap geen ene sikkepit van je verhaal meer.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers