Kledingvraagjes

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Kledingvraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 12:31

Wat een gek*t is dat zeg, dat wedstrijden rijden! Alleen al dat apenpakje wat je aan moet...

Wat draag je onder je jasje? Ik heb een 'ouderwetse' plastron. Dus geen blouse met zo'n opstaand rond kraagje. Ik wil die plastron ook graag dragen, vind ik mooier en hij is vroeger van m'n moeder geweest *sentiment*
Moet er net als bij een kostuum voor heren ook een wit randje blouse onder je mouwen uitsteken voor het net?

Wat doe ik op m'n kop? M'n Casco (die erg lekker zit) of m'n gewone oude 'dopje'? (die heel beroerd zit). Ze staan allebei even debiel. Heb zo'n haarstrik met een netje eraan.

Wat voor onderbroek trek je aan onder je witte broek? Stomme vraag, maar ik heb net geconstateerd dat die witte broek toch wel een tikke strakker zit dan de laatste keer dat ik 'm aan gehad heb (4 jaar geleden ofzo) en niet helemaal doorschijn-proof is.

Nulla tenaci invia est via


Joleen

Berichten: 4240
Geregistreerd: 27-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 12:43

Onder je jasje kan je een witte bloes aandoen (doe ik altijd), maar ook een wit t-shirt ofzo denk ik, want je het toch je plastron erover. Ik rijd ook altijd met plastron. Ik dacht niet dat er een wit randje onder uit hoeft te komen. Doe ik iig nooit!
Ik zou gewoon je Casco op doen. Ik start (als ik start *LOL* ) ook gewoon met veiligheidshelm. Is wel zo veilig. Dat kan gewoon met je haarstrik.
Ik heb onder mijn wite rijbroek altijd een string aan, maar dat verschilt natuurlijk per persoon.

Er staat een man op de bus te wachten, valt hij eraf..

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 12:47

Ik heb zo'n blouse met opstaand kraagje, en een plastron.
Trouwens, ik heb nog nooit gehoord dat er een wit randje blouse onder je jasje uit MOET steken. Dat heb ik zelf iig nooit. En mijn broek schijnt ook wel door, maar ik doe gewoon een (witte!) onderbroek aan. Je jasje valt er toch overheen en je zit op je zadel, dus dat valt echt niet op.
Maare, heb je binnenkort een wedstrijd dan? Party!!

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:03

En je moet gewoon je Casco opzetten als jij dat fijn vindt. Is wel zo veilig.. Lachen


obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:08

een plastron is weer verplicht geworden dus die moet je sowieso om. Ik heb daaronder een geruite dressuurblouse die je dus eigenlijk toch niet ziet.
Verder vind ik zon casco echt geen gezicht bij dressuurr maar dat moet je natuurlijk zelf weten, ik rijd altijd nog met mn doppie hoor.

En onder mn witte broek heb ik een witte of huidkleurige string aan.

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:08

Ik rijd dan wel op manegepaarden wedstrijden, maar ik heb ook een plastron en een witte coltrui eronder (die ik nu kwijt ben, dan maar een T-shirt vanavond), en gewoon een witte onderbroek onder mijn rijbroek (ik vind met een string niet lekker rijden). Oja, ik rijd ook met mijn Casco (verplicht).

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Re: Kledingvraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:12

Margreet"]
Wat een gek*t is dat zeg, dat wedstrijden rijden! Alleen al dat apenpakje wat je aan moet...

Wat draag je onder je jasje? Ik heb een 'ouderwetse' plastron. Dus geen blouse met zo'n opstaand rond kraagje. Ik wil die plastron ook graag dragen, vind ik mooier en hij is vroeger van m'n moeder geweest *sentiment*
Moet er net als bij een kostuum voor heren ook een wit randje blouse onder je mouwen uitsteken voor het net?
[/quote]
Er hoeft geen randje onderuit te steken. De bloes is niet verplicht (wel netjes!) de plastron is wel verplicht.

[quote="Margreet"]
Wat doe ik op m'n kop? M'n Casco (die erg lekker zit) of m'n gewone oude 'dopje'? (die heel beroerd zit). Ze staan allebei even debiel. Heb zo'n haarstrik met een netje eraan.
[/quote]

Ik zou je Casco maar opzetten want ik denk (weet 't niet natuurlijk) dat je dopje geen goedgekeurde is? En dat is toch wel verplicht volgens mij. Ik weet niet hoe lang je haar is maar ik vindt het netste een knotje met een wit"kralennetje" er overheen. ZO'n klip met 'n strik zie je tegenwoordig vaak alleen nog bij ponyruiters (bij ons in de regio iig), je kan ook zo'n "ouwe wijven" haarnetje in doen

[quote="Margreet schreef:
Wat voor onderbroek trek je aan onder je witte broek? Stomme vraag, maar ik heb net geconstateerd dat die witte broek toch wel een tikke strakker zit dan de laatste keer dat ik 'm aan gehad heb (4 jaar geleden ofzo) en niet helemaal doorschijn-proof is.


Een string ogf iig een witte onderbroek.

Sterkte!!!

:evaw:

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:38

casco's zijn bij dressuur gelukkig niet verplicht!
Bij springen wel .Mocht t ooit verplicht wordenmet dressuur dan zet ik mn hoedje op, die heb ik nog van mn ponytijd!

Ik ga never met zon gekke champion op mn dak rijden , ik vind t echt geen porem!

ingrid

Berichten: 3291
Geregistreerd: 19-05-01
Woonplaats: zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:47

ik had altijd een blouse aan met daar overheen een plastron en een jasje. verder heb ika ltijd string onder mijn witte rijbroek aan maarja ligt er aan wat je zelf fijn vindt rijden he. ik heb gewoon een doppie op met rijden maar dat komt omdat ik nog geen veiligheidscap heb Bloos ( de pikeurs zijn uit de handel gehaald he balen dat zijn de enige die er een beetje uitzien)

verder zou ik met je championnetje gaan rijden wat maakt het nou uit dat het er iets minder uit ziet? als het maar veiligis. ik weet niet hoe je doppie er uitziet maar als die zo oud en versleten is ziet zo'n champie er vaak beter uit

Love the life that you live, live the life that you love

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-02 13:57

Ik solliciteer best wel naar vliegles denk ik als ik voor de eerste keer ga starten, dus ik denk dat ik die champion maar op doe. Dat dopje staat ook echt megadebiel (ziet er nog wel netjes uit, weinig gedragen doordat het zo beroerd zit Haha! ) krijg ik echt een hele bolle kop van, geen gezicht!
Dan maar een champion op, ziet er ook niet uit, maar is in ieder geval nog een beetje comfortabel en veilig!

Dat haarnetje dat ik nog heb is wel ok. Net weer even gerobeerd, ziet er wel netjes uit, is niet zo'n heel overdreven ding, vrij sober met een netje met mooie kraaltjes erin. Ik heb een aardige bos haar dus ik kan het mooi strak opvullen.

Ik weet wel dat het niet moet, zo'n randje onder je jasje uit, maar bij een kostuum voor mannen hoort het wel, is geen gezicht als dat niet zo is. Vandaar dat ik me afvroeg of dat ook een mogelijkheid is bij je dressuurjasje. Ik ga maar eens achter een blouse aan en dan zie ik wel hoe lang de mouwen daarvan zijn!

Ik bedenk trouwens net dat ik nog ergens een witte sloggi met pijpjes heb liggen. Ga eens kijken of dat wat is. Die tekent in ieder geval niet, geen lelijke randjes en dat kon ook wel eens een stuk schelen met doorschijnen. (Ik voel me gewoon echt niet prettig als m'n onderbroek doorschijnt of randjes tekent, is een beetje een tic).

Moet trouwens ook nog even een goudkleurig plastronspeldje kopen. Alle metalen delen van het tuig zijn in die kleur (veel poetsen Frusty ) dus dan moet het speldje er wel bijpassen Pling *detail*
Als ik het echt goed wil doen moet ik trouwens ook nieuwe knopen aan m'n jasje zetten want die zijn zilverkleurig en dat kan dan natuurlijk eigenlijk niet *LOL*

Nulla tenaci invia est via

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 14:17

Ik heb een witte blouse met een losse plastron, een oudzilverenplastron speld met steentjes.... een nepparelklip met nepparels in de vorm van een ster. Een Horkajasje, lengtemaat, met Harry Horse knopen Haha!

Onder mijn witte rijbroek draag ik een huidkleurige heupbroek, (Sloggi)
met een string vind ik niet prettig rijden.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 15:36

obsession schreef:
een plastron is weer verplicht geworden dus die moet je sowieso om.


bij de pony's is dat niet hoor, het ligt er aan hoe het verenigingstenue voorgeschreven is.

bij de paarden rijden ze wel allemaal met plastron, ik heb er meestal een blouse onder. Zwart jasje.
Mijn koppie is de ene keer met Casco en de andere keer met hoedje, het ligt er aan wat het humeur van me paarden is!!! Knipoog

gr linda Lachen

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:25

Bij de pony's is de plastron ook verplicht (als je met jasje rijdt iig), ik heb er heel lang geleden wel eens een opmerking over gehad.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:31

obsession schreef:
casco's zijn bij dressuur gelukkig niet verplicht!
Bij springen wel .Mocht t ooit verplicht wordenmet dressuur dan zet ik mn hoedje op, die heb ik nog van mn ponytijd!

Ik ga never met zon gekke champion op mn dak rijden , ik vind t echt geen porem!


Bij de pony's is het wel verplicht maar bij de paarden niet. Daar ben je nog vrij om op te zetten wat je wilt. Als je maar wat op je kop hebt qua cap.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 16:33

hoi, ik had laatste ook een sloggi met pijpjes aan. gaan de pijpjes opkrullen. nee he dacht ik nog gewoon doorrijden. na de dressuur moest ik de springring in. mijn pa nam me op met de video. zie je van die rare bulten van de pijpjes geen gezicht. ik doe ook maar weer gewoon een string aan. mijn vriendin had laatste vergeten dat ze wedstrijd had en zat met een rode onderbroek in de springring geen gezicht. als ik na de dressuur ook nog moet springen doe ik meestal mijn veiligheidscap op, dat is wel zo makkelijk. anders mijn hoedje of gewone cap hangt van de klasse af. ik heb geen kant en klare plastron maar een lange die je moet knopen. de korten floept er altijd uit met springen.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:04

'k Begrijp wel wat je bedoelt met de manchetten van de blouse, dit dilemma heb ik ook gehad Haha!
Bij herenkostuums hoort het inderdaad zo, bij een wedstrijdtenue hoeft het niet.
Daar komt nog bij dat je handschoenen meestal weer over de manchetten vallen, dus dan zie je er niets meer van.
Ik zou trouwens vooraf even checken hoe je jasje in combinatie met je handschoenen valt, zeker als je je armen inbuigt zie je vaak zo'n stuk blote arm tevoorschijn komen.
Veel mensen storen zich daar niet aan hoor, maar ik vind het niet zo'n mooi gezicht.
Ik heb zelf een dressuurblouse met plastron, alleen een dressuurblouse met opstaande kraag mag niet (meer).
Omdat ik een jasje heb waarbij de kraag niet zo hoog aansluit, gaat de plastron vaak wapperen.
Door de uiteinden van de plastron vast te zetten aan je blouse met 2 inimieni speldjes blijft alles netjes zitten !

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:27

Rieja schreef:
Bij de pony's is de plastron ook verplicht (als je met jasje rijdt iig), ik heb er heel lang geleden wel eens een opmerking over gehad.


bij ons rijden ze zonder, soms wordt er wel wat gezegd, maar het verenigingstenue is: jasje, blouse, witte rijbroek en handschoenen.

er wordt zoveel over gezeurd!

gr linda

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 17:34

Ik heb mijn Casco op met dressuur. Vindt het zelf ook niet zo'n geweldig gezicht, maar ik hoef er zelf niet tegenaan te kijken. Ik heb een zwart Pikeur jasje (een extreem lange, andere waren allemaal te kort) en daaronder een witte dressuurbloes met een plastron. Heb een gewone onderbroek aan, wit of zwart, boeit met niet zo. Ik heb toch altijd mijn jasje aan, dus dan hangen die flappen erover heen. Anders pech hebben.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Re: Kledingvraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 18:30

Margreet schreef:
Wat draag je onder je jasje?

Het mooiste is een dressuurblouse met plastron, de plastron is verplicht.
Zonder speciale blouse kan het ook maar dan krijg je onder je plastron zo'n raar kippennekje en is de kans op draaien ook vrij groot.
Zet je plastron onderaan wel even vast met een veiligheidsspeldje, dan kan hij niet uit je jasje waaien.

Citaat:
Moet er net als bij een kostuum voor heren ook een wit randje blouse onder je mouwen uitsteken voor het net?

nee

Citaat:
Wat doe ik op m'n kop? M'n Casco (die erg lekker zit) of m'n gewone oude 'dopje'? (die heel beroerd zit). Ze staan allebei even debiel. Heb zo'n haarstrik met een netje eraan.

Zo'n ouderwets doppie vind ik er het netste uitzien.
Maar tegenwoordig zie je er veel met veiligheidcap rijden, dus ja zel zeker niet de enige zijn!
Zo'n strik is heel netjes, maar verzeker je er wel van dat er geen plukken haar uit kunnen floepen, anders moet je nog even zo'n goedkoop netje kopen die je over je hele haar kan trekken, dan zit het echt supernetjes.

Citaat:
Wat voor onderbroek trek je aan onder je witte broek? Stomme vraag, maar ik heb net geconstateerd dat die witte broek toch wel een tikke strakker zit dan de laatste keer dat ik 'm aan gehad heb (4 jaar geleden ofzo) en niet helemaal doorschijn-proof is.

HEt beste kan je dan een vleeskleurige naadloze nemen.
Of een string Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 20:31

Hier nog een met een blouse met plastron. De plastron kun je ook vastmaken aan het knoopje op de boord van je blouse, blijft ie mooi zitten. De manchetten hoef je niet te zien, vanwege de handschoenen (inderdaad). Onder mijn broek heb ik een hele fijne gevonden, van After Eden (kassaaaaa), goeie stof en geen naden, helemaal toppie.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 13:21

Ik heb in Belgie eens een blouse gekocht en daar zit een strik/plastron aan vast ,dat is super handig blouse aan speldje erop klaar.
mega-muts op kan prima ,doen er heel veel
en onder mijn rijbroek die niet doorschijnt (pikeur) draag ik een broekje met pijpjes ,ik vind t ook geen gezicht die naden of andere kleuren .
ALs je t broekje in de goeie maat koopt heb je nergens last van .
Niet te strak want dan heb je daar weer aftekenigen van en krult ie op .

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Re: kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-02 13:28

toontje schreef:
hoi, ik had laatste ook een sloggi met pijpjes aan. gaan de pijpjes opkrullen. nee he dacht ik nog gewoon doorrijden. na de dressuur moest ik de springring in. mijn pa nam me op met de video. zie je van die rare bulten van de pijpjes geen gezicht.


Oei dat moet ik niet hebben!
Onder een spijkerbroek ofzo krullen ze niet op, maar misschien dat het onder een rijbroek toch anders is, binnenkort maar eens een test-case doen gewoon op stal!

Nulla tenaci invia est via

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 13:35

Nee sloggi met pijpjes krullen dan wel op, maar de heupbroekjes...sluiten gewoon netjes aan en rij ik altijd mee.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Kledingvraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 14:02

Sjimmy"]

[quote="Margreet schreef:
Wat voor onderbroek trek je aan onder je witte broek? Stomme vraag, maar ik heb net geconstateerd dat die witte broek toch wel een tikke strakker zit dan de laatste keer dat ik 'm aan gehad heb (4 jaar geleden ofzo) en niet helemaal doorschijn-proof is.


Een string ogf iig een witte onderbroek.

Sterkte!!!
[/quote]

geen wit onder wit aantrekken, dat zie je vreselijk goed...
huidskleur zie je absoluut niet onder een witte broek, dus een huidkleurige string is aan te raden
ik had zelf een rijbroek met leren zitvlak, en de stof was erg dik, dus ik had nooit ergens last van. Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers