Transport bescherming?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Transport bescherming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-02 18:18

Over 3 weken ga ik 5 weken naar Drenthe stagelopen. Pinky en Mysty gaan mee. Op weg naar daar moeten ze ong 2,5 uur in de trailer, samen, in een 1,5 paards.
Ik ben er alleen nog niet uit wat ik voor (been) bescherming aan doe.
Wat jullie?

Bandages + onderlappen. Voordeel: Goedkoop (heb al bandages) Nadeel: moet nog onderlappen kopen + als ze afzakken is er een probleem..

Strijkkappen + peesbeschermers: Goedkoop (heb ze al). Nadeel?

Transportbeschermers: Voordeel, daar is het voor. Nadeel moet ze kopen en het is maar voor 2 keer

of helemaal zonder.

Wat zouden jullie doen??

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23417
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 18:23

pol staat altijd óf met peesbeschermers en strijklappen op de trailer of helemaal 'bloot'
Pol heeft echte trailerbenen, dus dat zit wel goed Knipoog

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 18:36

Heb je geen oude wollen deken van het bed (ik kreeg ze altijd van m'n oma)?
Daar kan je de onderlappen precies op maat van knippen. Een keer of 2 om de benen en daarover de bandages. Je kan ze vanaf de kroonrand tot net boven de bandages laten lopen.
Ik doe altijd wel een extra riempje van klittenband om de bandages om te voorkomen dat ze los gaan.
Heel goedkoop EN passend, wat vaak een probleem is bij pony's.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 18:49

ik zou dan de strijklappen en peesbeschermers doen.
Laatst bijgewerkt door Boogiegirl op 17-05-02 20:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 20:16

bandages vangen echt wel klappen op als er dikke lappen onder zitten hoor.
En op de trailer hebben strijkkappen weinig nut denk ik, ze beschermen maar een miniscuul stukje van het paardenbeen!
Peesbeschermers idemdito; beschermen een klein stukje.
gewoon bandages met onderlappen doen! en dan doorbandageren tot bijna op de hoef.
Transportbeschermers zijn niet veel beter. (jenny Zoer gebruikt op korte afstanden transportbeschermers, maar op langere stukken bandages)

AniqueN

Berichten: 2041
Geregistreerd: 28-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 10:54

Ik heb transportbeschermers van BR die waren voor 4 35 euro. Mijn pony wil nog wel eens schoppen enzo in de trailer dus is het wel zo veilig. Ik zou zoiezo bescherming doen. Strijklappen hebben volgens mij inderdaad bijna geen nut.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 11:05

Ik neem ook transportbeschermers.

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 11:15

Nou, misschien kan je toch transportbeschermers aanschaffen, omdat die een andere keer ook nog wel weer van pas kunnen komen.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 11:17

ik zou gaan voor transport beschermers.
waarom, nou hierom:
ze heten niet voor niets transport beschermers...en als je ze hebt komt er vast nog wel een keer dat je ze weer nodig hebt.
bandages met onderlappen zou opzich ook kunnen, maar 2 1/2 uur is best wel lang dus zou ik toch voor de transport beschermers gaan.
'strijklappen hebben totaal geen nut, komt het weer hoor, ze heten niet voor niets strijklappen. ze zijn alleen maar bedacht voor als je paard strijk om te voorkomen dat hij wondjes krijg..
en peesbeschermers lijken me ook niet echt veel bescherming geven, wel meer dan strijklappen maar niet veel.

¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 11:46

Ik zou toch voor de transportbeschermers gaan, ze zijn gemaakt voor wat jij ze nodig hebt! En die dingen komen vast nog wel een andere keer van pas. Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 12:23

Als ze beslagen zijn kan je denken aan springschoenen,
dan is de kans klein dat ze nog een ijzer aftrappen en kunnen ze ook de ballen van de hoef niet beschadigen mochten ze met een heftige stop wat ver onderkomen.