Goedkoop is goed of slecht?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Goedkoop is goed of slecht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 21:45

Ik heb een topic gestart bij links.
Daarin staat een site die goedkoop paardenspullen heeft.
Nou hoor je veel mensen zeggen dat is slechte kwaliteit.
Het lijkt op plastic enz enz.
Nou zie ik vaak dat als mensen spullen gaan kopen ze meestal duur kopen.
Maar ik vindt dat ook de goedkopere spullen een goede kwaliteit hebben.
Niet altijd als iets goedkoop is is het slecht.
Nou wil ik van mensen wel eens weten waarom dat is?
Ik merk ook dat goedkopere spullen te min zijn voor mensen.
Ook is dit met wel merk niet merk het geval.
En wat zijn de ervaringen met duurdere en goedkopere spullen.

Groetjes Femke

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank


Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 22:29

Ik koop meestal produkten van Harry's Horse, ze zijn degelijk, goed bruikbaar en niet duur.

Ik vertik het om voor een "merk" te betalen, zal ook nooit Anky spullen kopen (niks persoonlijks tegen Anky) of andere produken waar een "bekende" naam op staat.

Maar altijd goedkoop kopen werkt ook niet, het produkt moet wel degelijk zijn, en vaak zijn de goedkope(re) produkten toch van mindere kwaliteit. Vooral bij zadels/hoofdstellen is het leer van een goedkoop merk gewoon lang niet zo fijn en soepel als dat van een duur(dere) merk.

Ze moeten toch ergens hun geld vandaan halen...

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 23:32

Goedkoop én een goede kwaliteit komt weinig voor, en ik denk dat de meeste mensen ivm zadels geen risico willen nemen. Natuurlijk zijn er goedkope zadels die kwalitatief ook erg goed zijn, maar met zadels zou ik daar persoonlijk ook geen risico mee willen nemen.
Een borstel, een broek of een paar chaps zou ik best goedkoop willen kopen, dat kan tenslotte nooit ten koste gaan van mijn paard. Een slecht zadel wel.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 23:38

toen ik me zadel aanschafde, heb ik gewoon naar een goed passend, goede kwaliteit en lekker zittend zadel gekeken!
En kwam dus op een duur dressuurzadel uit (France Primeur)

Hoofdstel had ik een goedkope kwalitiet, merk loos en het is een flut ding (wat niet zegt dat alle mekrloze dingen flutdingen zijn!)

Maar als ik iets zoek, kijk ik wat ik handig vind, wat degelijk en practisch is, en niet naar merk! Wel naar kwaliteit (en wat ik mooi vind Knipoog )

Ben niet bepaald merk-gebonden!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 23:48

Het gaat om de kwaliteit. Die moet goed zijn (en ik stel hoge eisen!).
Als iets heel goedkoop is, maar ook prutkwaliteit dan spaar ik wel even door voor iets duurders en beters, zeker bij belangrijke dingen zoals zadels.
Er zijn gewoon een hoop dingen op de markt die én goedkoop én slecht van kwaliteit zijn, en daar pas ik voor.
Kwaliteit is voor mij het belangrijkst, prijs is punt 2. En als die prijs toevallig laag is, dan is dat mooi meegenomen, maar is dat niet zo, dan zal ik er ook geen traan om laten omdat ik tevreden ben met mijn kwaliteitsspullen! Als iets goed bevalt is de prijs snel vergeten.
Merk zal me een zorg zijn, al leveren bepaalde merken wel gewoon kwaliteit (en dus waar voor je geld) en dan zal ik toch eerder geneigd zijn om dat (duurdere) merk te kiezen waar ik goede ervaringen mee heb dan op de gok de goedkopere variant mee te nemen en misschien heel snel weer nieuw moet halen waardoor ik uiteindelijk niet alleen net zo duur uit ben, maar ook nog een hoop irritaties heb!

Met zadels moet je geen compromissen sluiten. Dat moet gewoon goed zijn, echt heel goed, en dat mag dan best een lieve duit kosten.

Nulla tenaci invia est via


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Em_, Fly_high, laura22, petraaken, Pommier en 52 bezoekers