opgelicht met auto,Wat vinden jullie?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninaricci85
Berichten: 12266
Geregistreerd: 02-02-01

opgelicht met auto,Wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-02 09:49

onlangs kochten wij bij een autobedrijf een tweedehands auto. in de advertentie in de krant en op internet stond dat hij zou beschikken over airco en electrice ramen voor EN achter. nu is het dus zo dat wij erachter kwamen NADAT we hem hadden op gehaald dat er geen airco in zat en de electrice ramen achter ook ontbraken. mij zit dit eigenlijk nogal dwars want het stond duidelijk in de advertentie. de verkoper zegt dat dit een foutje was van degene die de auto's komt opnemen voor het internet. moet ik het hier blijven zitten?? zou zij zich kunnen beroepen op drukfouten??
Laatst bijgewerkt door ninaricci85 op 17-05-02 13:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:53

dat hangt en vanaf of zij in de algemene voorwaarden drukfouten als exoneratiebeding (vrijtekening)hebben opgenomen.

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:56

Altijd alles controleren voordat je iets koopt. Heb ik ook gedaan toen ik een auto kocht, ook altijd vragen of je hem ANWB mag laten keuren (hier zit een wachttijd op, dus als een garagehouder ja zegt weet je dat het goed zit, zegt hij nee, dan is er vaak wat mis)
Ik ben zoveel tegengekomen toen ik binnen een week een auto moest hebben: water in de achterlichten (komt doordat het regentbuiten en de auto staat buiten Verward )
Mooie auto totdaat je een proefrit maakt, zijn de kruiskoppelingen stuk enz.
een auto van 10.000 gulden en geen garantie willen geven. enz
Je hebt er toch garantie op????

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 11:52

Ik vind het eigenlijk niet kloppen, je hebt namelijk betaald voor elektrische ramen achter en airco. En dat blijkt er nu niet in te zitten.
Deel van je geld terugeisen vind ik eigenlijk.

Kayla

Berichten: 11273
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 11:56

dat kan alleen als ze zich niet hebben vrijgetekend voor dit soort dingen...

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:49

Ze hebben niet geleverd wat ze beloofden en wat jij verwachtte, dat is een koopontbindende aangelegenheid. Je kunt ten slotte niet verwachten dat iedereen autokenner is en dus in een oogopslag kan zien dat er geen airco inzit. Die elektrische ramen zijn natuurlijk vrij eenvoudig te traceren (geen raamslingers)

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:50

Ik denk ook dat je er wat aan kan en mag doen.
Ze hadden dingen beloofd die er niet in zitten.

Maar... als die elektrische ramen zo belangrijk waren, dan had je die neem ik aan toch uitgeprobeerd, want ook elektrische ramen kunnen stuk zijn. Misschien ook een stukje nalatigheid...

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 16:53

Eigenlijk heb je gelijk hoor, ze behoren te verkopen wat ze geadverteerd hebben.
Nadeel is wel dat het aanwezig zijn van een airco en electrische ramen zo gemakkelijk te controleren is, dat ik me afvraag of je hier achteraf nog iets mee kunt.
Bij assecoires zoals ABS ed. ligt dat toch weer iets anders, dit kun je niet met het blote oog zien.
Misschien dat je het probleem eens aan de Bovag kan voorleggen ?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 16:58

Wat ik er van vind? Ik vind het niet erg slim (en dan druk ik me nog netjes uit) om zulke makkelijk te controleren dingen over het hoofd te zien en pas te ontdekken nadat je hem hebt gekocht Lips are sealed
Net zoiets als een cabrio kopen en thuis ontdekken dat het dak niet open kan....

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 17:05

Het is natuurlijk niet netjes dat ze het misschien verkeerd in de advertentie hebben gezet en als zij in de kleine lettertjes van de advertentie hebben gezet dat ze niet afgerekend kunnen worden op drukfouten dan denk ik niet dat je ver komt. Stel nu dat ze een fout hadden gemaakt met de prijs en deze is in het echt een stuk hoger dan in de advertentie dan zul je (ben ik bang) ook niet de auto voor de advertentie-prijs meekrijgen.

Ik hoop voor je Lon dat je er toch even achteraan gaat bij de Bovag oid en dat ze iets voor je kunnen regelen. Proberen kun je altijd, maar of je gelijk krijgt is een tweede.

Wat zou je zelf graag zien trouwens? Een gedeelte van je geld terug of een vergelijkbare auto maar dan met de opties die in de advertentie stonden.