welsch

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

welsch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 21:21

wie heeft er ook een welsch pony? een merrie. en kan me daar wat over vertellen? dat zou ik erg leuk vinden tips e.d. die van mij is een schimmel van 5 jaar oud en ze is erg Lovers Pling Lovers lief. AfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door snoocky op 03-08-02 15:37, in het totaal 3 keer bewerkt

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»


Hanneke84

Berichten: 3144
Geregistreerd: 10-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 21:24

Hey,

Ik heb ook een welsh (b) merrie van 5 jaar oud, is ook een schimmel.
En die is drachtig dus dat is heel erg spannend Haha!
Ik snap alleen niet dat ik hier op reageer, ik snap namelijk niet wat we zouden moeten vertellen Verward Maarja ik ben de hele dag al een beetje raar bezig Haha!

"Be the change you wish to see in the world."
"Happy Barehoof"

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 12:49

Ik heb een welsh (b) gehad, een ruintje(schimmel) die7jaar is geworden.
Hij had rugproblemen (doorgezakte rug) en daardoor kreeg hij ook ademhalingspropblemen.

Nu loop ik elke dag tussen welsh A ponies, maar daar mag Bertus dan wel wat over vertellen Haha! .

Mirjam
Laatst bijgewerkt door Westernfreak op 15-10-02 11:59, in het totaal 1 keer bewerkt

"The world is best viewed through the ears of a trotter"

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 12:51

ik verzorg 2 welsh A merries, van 7 en 9 jaar. Erg leuke beestjes, ze lopen in 2 span voor de wagen. Foto's staan volgens mij wel in mijn profiel, moet je daar maar even kijken.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 06:45

Ik heb alleen een WelshCob, maar dat is een ruin. Hij wordt 6 jaar.
Verder heb ik twee verzorg WelshCobs: een ruin van 6 jaar en een merrie die dit jaar voor het eerst een veulentje krijgt. De merrie is ook 6 jaar.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 09:12

Ik heb 1 welsh en verzorg er 4:

Pinky: Mijn eigen welsh pony. bijna 3 jaartjes jong, ruin, loopt voor de wagen (zie mijn profiel).

Marjon: Verzorgpony, moeder van Pinky, vos, 10 jaartjes, recreatie

Mysty: Pony van mijn beste vriendin, volle zus van Pinky, staat bij Pinky op stal. Vos, bijna 2 jaar

Rossy: Volle zus van Pinky, bruin, bijna 1 jaar. Woont bij Marjon.

Rubbo: Half broertje van Pinky. Vos, bijna 1 week Lovers (woont dus ook bij Marjon)

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 10:37

Ik heb welsh cobs, in m'n profiel en op m'n website staan foto's en info.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 10:41

Wij hebben welsh sec. A en B. Ik geloof dat er wat in het profiel van Sundancer staat.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.


joostvangestel

Berichten: 7907
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Reuver!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:45

We hebben er zes: Tirion, Taru, Erica, Tulip Festival, Tina en Turia. Allemaal A-tjes, allemaal van een andere vader Haha!

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

reactie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 21:19

Pling leuk al jullie reactie`s, bedankt ik ben gewoon nieuwsgierig wat iedereen te vertellen heeft over welchs pony`s. *LOL*

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 10:54

Ik heb een verzorgpony en das ook een welsh merrie
Ze heet VTV Loolaantje Marilyn Monroe
Lovers Ze moest eigenlijk een B-tje worden zoals der ouders maar ze is veelste groot geworden hahaha
Ze is palomino en word 1 juni 13
Ze is echt een schatje maar wel ontdeugend je moet opcker wel oplette bij het rijden of wandelen!!
Ze heeft 2 veulentjes op de wereld gezet 1tje daarvan is dood gegaan aan een hersen bloeding dat was als ik het goed heb Marilyns Golden Samwood
Maar Son of Marilyn leeft nog wel

22 Januari verwachten we ons kleintje

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 13:03

Wij hebben thuis 2 welsh merries en mijn oam heeft er ook een heleboel, Welsh zit mij dus in het bloed Haha! Info staat wel in m'n profiel.
Kan het niet laten, maar het is WELSH pony en niet welsCh. Is namelijk Engels.

Apollo
Berichten: 3952
Geregistreerd: 13-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-02 19:41

hoi,

ik verzorg welshjes (B) bij een man die ermee fokt. Het zijn 2 fokmerries en 3 veulens. het hengst veulen (erg mooi) Cey is nu in de hengstenwei in de polder. (=grote wei met bosjes waar een kudde welshhengsten loopt=superrrrr) en Cey komt over 1 a 2 jaar terug ofzo. En Cey en Bow gaan waarschijnlijk weg. Het is allemaal nog niet zo zeker dus zoveel wil ik daar nog niet over kwijt. hij heeft ook Breeton dai gefokt. een welsh (B) hengst die kampioen is geweest: www.joshouwen.nl/dai.htm zijn foto's . Verder staan nu hier in maasbree de 2 veulens Sard en Bow. Cey is 2 weken geleden dus weggegaan naar de hengstenwei. Ik verzorg sard het meest. ik wandel met haar en mijn vriendin vanaf nu dus met Bow. Sard heeft me 2 weken geleden nog bijna een ongeluk bezord. want we gingen ze op stal zetten en toen gingen we ze dus uit de wei halen en daar stond een auto met een berg zand ernaast op de oprit. Cey en mijn vriendin gingen er goed langs. maar om de een of andere iets schrok Sard en rende met volle vaart de berg op en af...en ik had het halstertouw vast en uit schrik of iets (ik weet het niet) liet ik die niet los. en sard rende regelrecht naar de weg. (een drukke weg, want het is een soort "hoofd"weg door het dorp waar ze best hard rijden en bussen enzo komen) en toen midden op de weg draaide Sard zich pas om. Op dat moment kwam gelukkig geen bus auto of wat dan ook aan. Maar normaal gesproken altijd wel. De eigenaresse kwam heel geschrokken naar buiten rennen. Ik was er zelf niet zo bewust van van dat ik onder de auto of bus had kunne komen. Maar zij stond gewoon te trillen op haar benen!! gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
-xxx-
Monique

enid

Berichten: 1352
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 18:33

ik heb ook een welshponietje het is een merrie van 7 jaartjes jong en is donkerbruin ze heet farmer's pride silvia ik rijd haar onder het zadel enze word ieder jaar ook gebruikt om veulentjes mee te fokken ze heeft nu een hengsteveulen hij heet farmer's pride ebonyboy en is een echte deugniet hij heeft vorige week zaterdag een 2de premie gehaald op de keuring in vrouwenpolder
we verder hebben we ook nog een welshhengst hij heet farmer's pride bono S en is een vos (bijna een palomino) en hij is een dekhengst we gaan hem binnekort beleren en daar ben ik een beetje zenuwachtig om haha
nou ik ga weer eens stoppen als je nog meer vragen hebt kun je een priveberichtje achterlaten kussies -x-x-:):):)):)):):)) evelien

Lachen

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-02 22:46

Heb ook een welsh k, een ruin van net 3. ben hem nu aan het inrijden, en hij is suuuperlief;)

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-02 10:24

Ik heb zelf 1 Welsh A hengst (schimmeltje) dat is Mambo en 1 A merrie (bruin, zwarte manen en staart, 2 witte achterbeentjes en een hele mooie bles)dat is Powy's Eirian, ook nog een A ruintje in de verzorging (ook bruin lijkt erg veel op Eirian) dat is Mistral.
Welsh A tjes zijn het helemaal voor mij, ze zijn ontzettend lief en toch pittig, perfect voor de kar!
Ben helemaal verliefd op dat ras, maar mijn kwpn-er Kevin en Shetje Mister Freddy zijn ook nog mijn eeuwige maatjes!!!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 11:37

heb een bruine welsh K merrie van Victor ( zie plaatje hiernaast), haar naam is sunny, en ik verzorg een welshcob van 8 jaar oud genaamd kyros, en op dit moment rijd ik een welshcob palomino in van 5 jaar oud genaamd prins!!
Super paardjes!! Haha!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Charmotte

Berichten: 4245
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 12:46

Ik verzorg een kruising Welsh/Volbloed, en die heeft vorig jaar een veulen gehad, de vader is een Welsh K.

Charmotte 4-ever!!!

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 14:55

Ik heb ook een welshen.Een A merrie van 1,19 en een hengsten veulen.
Nou ze zijn alletwee zwart.14 jaar en 3 maanden.Bunny is een ster merrie.Ik rij met ze voor de wagen,wat wil je nog meer weten?

Profiel update!!
Nu met horoscoop,loesje,songteksen en nog véél meer! Party!!

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-02 23:04

enne ik heb geeen welsh maar ik heb wel een huur pony gehad en dat was een welsh x hackney en is 1.35 en is van mijn vriendin dus ik rij er nog wel eens op

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 00:34

Wij hebben 3 a-welshjes:
Oldenzijlster Mandy, stermerrie, 8 jaar, schimmel, 1.16 m, drachtig, mooie pony om te zien maar een kreng (niet vals of gemeen maar altijd weglopen met de oren in de nek) Roepnaam: Mandy

Dinkels Weelde's First Angel, merrie, 1 jaar, wordt schimmel, dochter van Mandy, staat nu op de weide met soort en leeftijds genootje. roepnaam: Angel. Heeft een eigenwijs koppie en gedraagd zich ook zo, super nieuwsgierig tot vervelends aan toe, ben je met de afrastering bezig, mis de hamer, ben je op de weide bezig en doe je je jas ofzo uit, reuze intressant. n moet je eens kijken wat je kan doen met het halster van mam, als ze die weer eens afgekregen heeft............

Glyncoch Ulrica, merrie, 3 jaar, schimmel, super lief en braaf, engels import, roepnaam: winni de poe (=verkeerd gespeld weet het, maar moet nog uitpluizen hoe het zit met gebruik van die naam, denk daarbij aan Rolex moest zijn naam ook laten veranderen) Ze gaat volgend jaar naar de keuring, voor het eerst in haar leven. Ze is net zadelmak en gaat mee naar de ponyclub als alles meezit.

We voeren momenteel wegens verbouw stallen in de buitenbak en Winni graaft zich dan helemaal in, zitten te denken aan de roepnaam Linda de Mol of zo Haha!

Ex-welshje: Biesdeels Carla, palomino geboren wordt schimmel, 2 jaar en verkocht, is een super brave pony, gek op eten, maar niet een pony voor de keuring (zou nog kunnen komen gezien haar leeftijd, maar had de verwachting niet volgens de kenners)

Onze stalnaam: Dinkel Weelde

Wil je meer weten, hoor ik het wel

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

iloon
Berichten: 209
Geregistreerd: 25-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-02 21:30

ik heb ook een welshje. van 1.17 hij heet gabber .
kijk maar in me profiel

Tattie

Berichten: 45
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-02 14:03

ik heb een welsh K. hij is 12 juni 7 geworden ik heb hem al 2 jaar en ben dit jaar begonnen met wedstrijden ( met hem dan ) en zit nu in de L MET WINST HIJ IS HET LIEFSTE PAARDJE VAN HEEEEL DE WERELD en betekent veel voor mij Haha!:D Lovers xxx Tatjana

~*Custers,weslie*~*Kiss-kid*~*Serena*~
are the most sweetest horses in the world!:~:+:

kristel_kris
Berichten: 25
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-02 14:01

mijn pony is waarschijnlijk een welsh. ze is pas 4 en doet het best goed onder het zadel. ze kan goed springen en ook in de dressuur gaat het steeds beter. ben alleen bijna te groot voor haar Boos! ze is een d pony en ze is isabelachtig.

behandel een dier met respect en je zult respect terug krijgen.

snoocky

Berichten: 987
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 15:59

iedereen bedankt Pling

«·´`·.(*·.¸(`·.¸ ¸.·´)«·´¨*·.¸.(Snoocky).¸.·*¨`·»(¸.·* *·.¸)`·.¸).·´`·»


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Isab123, Miran, Pluttersput, SemrushBot, tessaenhenk, Vagabondo, Yvk en 68 bezoekers